Zondag tripjes

16-07-2017 12:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met je partner of gezin op zondags? En wat is erg leuk om te doen?
Ik verveel me vaak op zo'n dag.
Bam!!!!
Buitenshuis: bos, speeltuin, strand, evt. braderie/rommelmarkt, ijsje halen, familie of vrienden bezoeken, stuk fietsen etc.

Thuis: buiten spelen, knutselen, spelletje doen, koekjes bakken, films kijken etc.
Mijn kinderen zijn nog heel klein, dus vaak niet zo veel spannends. Zaterdag gaan we vaak naar het park/de markt/koffiedrinken, en daarna gaan ze naar bed. Zaterdagmiddag niksen thuis, of met vrienden afspreken.

Zondag gaan we naar het strand, of naar familie, of fietsen en picknicken, of 'gewoon' naar de speeltuin op de hoek. Ik verveel me ook wel eens, dus probeer ik ook nog apart met vrienden af te spreken als ze slapen.
madamejean wijzigde dit bericht op 16-07-2017 12:58
13.04% gewijzigd
Niets. Beetje bankhangen, laptop aan, formule 1 kijken. Heerlijk relaxen.
Maar heb je geen hobby's dan? Waarom "moet" je wat gaan doen?
Op bezoek bij oma, zwemmen, naar de sauna, Ikea, wandelen in het bos, naar de bioscoop, in de hangmat een boek lezen terwijl manlief de haag snoeit, naar een museum, ik kan nog wel even doorgaan

In de zomer zijn er vaak (gratis) festival-achtige evenementen, concerten, openluchtvoorstellingen...

Voor dit jaar staat er ook nog een slipcursus op het programma.

Wat vind je leuk om te doen? Schrijf het op memoblaadjes, stop het in een pot en trek er elke zaterdag een uit, zodat je je de hele dag kan verheugen op wat jullie gaan doen op zondag :)
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Lekker niks.... heerlijk bankhangen, formule 1, uitslapen etc. Door de week moeten we al zoveel dat ik het heerlijk vind om te relaxen.
We gaan soms een stuk de polder in de ene keer op de fiets de ander keer met de auto. We maken geen plannen vooraf en zien wel waar we terecht komen. De kleine dorpjes zijn prachtig om een bezoekje te brengen.
Oeh, ik vergat inderdaad Formule 1 kijken (en dan is mijn man er aan het begin en het eind van de race bij ;) )

Ter compensatie gaan we de week erop meestal iets doen wat mijn man leuker vindt...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
gizzmo-returns schreef:
16-07-2017 12:58
Maar heb je geen hobby's dan? Waarom "moet" je wat gaan doen?
Oh nee vermaak me goed op een rustige saaie zondag maar soms wil ik weg. Maar dan denk ik, wat doen ?
Bam!!!!
Als je kinderen hebt moet je toch wel de deur uit vind ik. Tenzij ze zelf op pad kunnen. Althans, wij hebben echt wel behoefte aan frisse lucht, rennen, vies worden etc.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je niks te doen weet? Ik heb altijd meer opties dan er in een weekend passen.
Wij hebben baden en strandjes in de buurt, we gaan vaak al vroeg wandelen en konijnen spotten in het natuurgebied en daarna komen de apjes binnen met kan dochter met kind spelen of ik stuur iemand een apje, en dan zwemmen of buitenspelen of naar de markt.
Zaterdag vaker buiten huis en op zondag in en rond het huis en soms wordt hier een logeetje wakker en die blijft dan nog een middag plakken.
Strand, bos, oma, film, ergens lunchen, dierentuin, museum, etc.
Welke regio....? hier in de buurt is een hele gezellig kofferbakverkoop. Echter als je in limburg woont zou ik het niet doen.
alinea schreef:
16-07-2017 13:23
Wij hebben baden en strandjes in de buurt, we gaan vaak al vroeg wandelen en konijnen spotten in het natuurgebied en daarna komen de apjes binnen met kan dochter met kind spelen of ik stuur iemand een apje, en dan zwemmen of buitenspelen of naar de markt.
Zaterdag vaker buiten huis en op zondag in en rond het huis en soms wordt hier een logeetje wakker en die blijft dan nog een middag plakken.
Dat klinkt fijn. Strandjes.
Bam!!!!
Heb geen partner; ideaal. Kan dus lekker doen wat ik wil!
Dat was vanochtend huishouden doen en nu formule 1 kijken.
Ook spreek ik wel eens met vrienden af op zondag en vaak ga ik mountainbiken, wandelen o.d.
Vaak is zondag onze uitrust dag, maar we hebben ook een museumkaart en we gaan dus ook regelmatig naar een museum.
Op zondag vaak niks. Ik heb stage van maandag tm vrijdag en zaterdags werk ik de hele dag dus ben vaak kapot op zondag.
Nu is net vandaag de vakantie begonnen en dan doe ik vanalles. Thee drinken met vrienden, op het terras zitten, bos in, skeeleren, boek lezen, netflixen etc.
Soms gewoon thuis rommelen (boek lezen, tuinieren, Formule 1 kijken, spelletjes doen). Meestal toch even eruit:

- koffiedrinken bij familie
- wandelen in het bos of op de hei
- ontbijten bij Ikea of LaPlace
- shoppen in een stad met koopzondag (vaak Arnhem)
- naar een museum (met Museumkaart)
- naar de dierentuin (met abonnement)
Mijn man heeft een erg drukke baan die veel van hem vraagt en meestal doen we wat ontspannends.
Wat wandelen met het gezin, wat lezen, maar meestal ook wel op bezoek bij ouders en schoonouders.
Op zaterdag zijn we actiever. Vaak doe ik op zondag ook wel eens wat lekkers bakken.
Frizz schreef:
16-07-2017 13:08
Als je kinderen hebt moet je toch wel de deur uit vind ik. Tenzij ze zelf op pad kunnen. Althans, wij hebben echt wel behoefte aan frisse lucht, rennen, vies worden etc.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je niks te doen weet? Ik heb altijd meer opties dan er in een weekend passen.

Waarom? Lekker een cake bakken, spelletjes spelen, een film kijken of lekker in de tuin bezig zijn is toch ook goed? Waarom moet je de deur uit dan?
Ik denk dat het ook wel eens goed is voor kinderen gewoon een dag thuis zijn en niks doen.
LAgirl82 schreef:
16-07-2017 16:40
Waarom? Lekker een cake bakken, spelletjes spelen, een film kijken of lekker in de tuin bezig zijn is toch ook goed? Waarom moet je de deur uit dan?
Ik denk dat het ook wel eens goed is voor kinderen gewoon een dag thuis zijn en niks doen.
Ik denk dat ook, maar mijn peuter denkt daar anders over. Spelletje is 10 minuten leuk, een film is ze nog iets te klein voor, in de tuin wordt ze snel onrustig.
Mijn jongste is ook een peuter, maar toch zijn we de meeste zondagen lekker thuis. We gaan hoogstens eens wandelen of naar opa en oma. Mijn man is blij op zondag eens thuis te zijn en wij maken er meestal een familiedagje van.
Man is nu lekker buiten bezig met de kinderen.
De ene zondag liggen we op de bank met Netflix en net als vandaag zijn we gaan fietsen en naar een museum en ergens wat gegeten vanmiddag. Soms gaan we wandelen of naar vrienden. Of we doen boodschappen. Net waar we zin in hebben.
LAgirl82 schreef:
16-07-2017 20:12
Mijn jongste is ook een peuter, maar toch zijn we de meeste zondagen lekker thuis. We gaan hoogstens eens wandelen of naar opa en oma. Mijn man is blij op zondag eens thuis te zijn en wij maken er meestal een familiedagje van.
Man is nu lekker buiten bezig met de kinderen.
Fijn voor je. Wij zijn dus wat actiever. Niets mis mee lijkt me.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven