Wonen in Moerkapelle

17-07-2017 08:54 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die wonen of gewoond hebben in Moerkapelle? Zo ja, wat vonden jullie er van?

Ik overweeg er een huis te kopen maar ik kom er niet vandaan. Ik kom uit de stad en zou graag wat meer richting de natuur gaan. Er is een winkel etc. Dus het lijkt mij niet TE dorps. Maar misschien is het wel onwijs gelovig en word je weggekeken als je niet gelooft, of zijn nieuwkomers altijd buitenbeentjes. Naar dat soort informatie ben ik op zoek. Kan iemand mij daar meer over vertellen? PM mag hoor, als je niet wil dat iedereen weet waar je woont..
Don't worry, be happy!
Hier in de buurt van moerkapelle.. Maar ik vind het echt wel heel erg dorps hoor. Ik zou eerder kijken in bijv waddinxveen, of, als je W'veen te groot vindt, Boskoop
Dat is minder goed bereikbaar met OV. Wat vind je er zo dorps aan?
Don't worry, be happy!
Er wonen nog geen 4000 mensen, dorpser dan dat kan toch niet?
Ik woon ook in de buurt en ik ga zondagsmorgens vaak een eind fietsen. Dan kom ik door Moerkapelle ..... Hele gezinnen lopend onderweg naar de kerk, vader in driedelig zwart, moeder en dochters met plastic tasje waarin hun hoed zit, lange rokken. Er is nu meer 'import' door nieuwbouw dus misschien wordt het nu wat minder, maar het is van oudsher een bible belt dorp waar iedereen alles weet van iedereen en je er echt niet tussen komt.
De bereikbaarheid met OV minder in Waddinxveen en Boskoop, hoezo? Vanwege die ene bus die één keer per uur door Moerkapelle rijdt? In Waddinxveen en Boskoop rijdt die bus ook, plus een aantal andere bussen, plus de trein!
Ja maar je hebt dorps en dorps. Mijn familie komt uit een dorp, nog kleiner dan dit, maar daar is het prima als je niet gelooft en naar de kerk gaat. Het voelt meer aan als een wijk. Maar sommige dorpen worden buitenstaanders zowat weggekeken.
Don't worry, be happy!
Joyce48 schreef:
17-07-2017 09:46
Ik woon ook in de buurt en ik ga zondagsmorgens vaak een eind fietsen. Dan kom ik door Moerkapelle ..... Hele gezinnen lopend onderweg naar de kerk, vader in driedelig zwart, moeder en dochters met plastic tasje waarin hun hoed zit, lange rokken. Er is nu meer 'import' door nieuwbouw dus misschien wordt het nu wat minder, maar het is van oudsher een bible belt dorp waar iedereen alles weet van iedereen en je er echt niet tussen komt.
De bereikbaarheid met OV minder in Waddinxveen en Boskoop, hoezo? Vanwege die ene bus die één keer per uur door Moerkapelle rijdt? In Waddinxveen en Boskoop rijdt die bus ook, plus een aantal andere bussen, plus de trein!
Super gelovig dus... thanks!!
Don't worry, be happy!
Moerkapelle is erg dorps en zeker 70% gaat trouw naar de kerk.
Ikzelf heb nooit ervaren dat ik met de nek werd aangekeken ondanks dat ik niet naar de kerk ga, een vriendin van mij echter wel maar naar mijn mening deed ze ook niet zo haar best om zich een beetje aan te passen aan haar omgeving. Ik denk dus dat t vooral aan jezelf ligt, ik woon er inmiddels niet meer en zou niet zo snel teruggaan maar ik heb er wel met plezier gewoond.
Het is 3x gas geven en je bent het dorp uit bijvoorbeeld. Voor de hema en kruidvat bv moet je altijd ergens anders heen(dat zou mij erg storen)
Zowel in boskoop als W'veen rijden treinen dus zo slecht lijkt het me niet bereikbaar met OV (denk ik hoor, ik ga altijd met de auto. Er rijden straks, na de verbouwing, 4 treinen per uur naar Gouda CS)
Ik kom uit een klein, niet gelovig dorp. Wat een horror. Mensen belden gewoon aan om mijn moeder te vragen waarom wij niet bij de plaatselijke voetbal- of korfbalvereniging zaten. Dat was slecht voor de vereniging.

Dorpen met zo weinig inwoners zijn over het algemeen heel erg van de sociale controle. Ik zou het niet aandurven.
Wegggehaald ivm herkenbaarheid
anoniem_126812 wijzigde dit bericht op 17-07-2017 17:39
Reden: Herkenbaarheid
94.08% gewijzigd
Moerkapelle is leuk! En als je je een beetje aanpast goed te doen. Kennis woont er en het is heerlijk rustig. Ik heb daar een droomhuis gezien. Helaas nog even wachten op de Postcodeloterij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven