Instagram en zelfbeeld..

27-07-2017 17:11 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of er hier mensen zijn die Instagram gebruiken.. maar ik wil ik dit even delen.

Instagram staat echt vol met foto's van 'perfecte' modellen met een 'perfect' leven. Een dame die een wijntje drinkt op een cruise schip, weer iemand anders die elke week op vakantie is naar een ver land. Een dame die poseert met een perfect lichaam. En ja, niet alles is wat het lijkt. 9 van de 10 keer is er sprake van plastische chirurgie en een beetje photoshop.. en waarschijnlijk is hun leven niet zo perfect als dat het lijkt. Toch doet het heel wat met jonge vrouwen zoals ik. Jonge vrouwen die het hoofd boven water moeten houden, die hard moeten werken voor hun geld. Die nooit een droomman kunnen vinden en altijd de verkeerde tegenkomen. Die nooit even er tussenuit kunnen gaan omdat er simpelweg geen geld/tijd voor is. Die niet 'perfect' zijn en dat ook nooit zullen zijn. En nee, ik zie mezelf niet halfnaakt poseren en ranzige thee verkopen op Instagram. Ik zou ook nooit overwegen om iets aan mijn lichaam te laten veranderen.. toch doet het wat met me. Ik vind dat er tegenwoordig te veel wordt verwacht van jonge vrouwen. Ze moeten perfect zijn. Zijn ze dat niet dan krijgen ze kritiek. Net zombies die leven van likes, volgers en geld. Ik zou niet willen dat mijn toekomstige dochter opgroeit in zo'n wereld. Een wereld waar je als vrouw nooit goed genoeg bent.

Wat is jullie mening?
niet meer op instagram kijken
Kan me er niet druk om maken.
Wij keken vroeger naar Goede Tijden of naar Fort Alpha, of in de Hitkrant en dan wilden we ook zo knap, rijk en succesvol zijn als..
Ik weet niet of dit echt zo anders is.

Heb zelf trouwens geen insta. En op Facebook maar een handjevol vrienden.
Je benoemt zelf dat het een fake toestand is, dat hele Instagram, dus laat het los! Kijk naar je vrienden, familie, buren, die er ook niet 24 uur per etmaal perfect uitzien en heppie de peppie zijn. Dat is pas het echte leven, zij zijn representatief voor wat echt is.
het knopje unfollow is daar heel geschikt voor...
hoe vaker je hen unfollowed, hoe meer leuke dingen er in beeld komen die je niet het gevoel geven 'figuurlijk de boot gemist te hebben'

ik weet verder niet over wie jij het hebt als je zegt dat de verwachting is dat je perfect bent en anders volgt kritiek, maar ook die kun je in het dagelijkse leven ontvolgen... gewoon voortaan je zoveel mogelijk omringen met realistische mensen die aardige dingen zeggen

oh en; be the change you wish to see
Lorem Ipsum
Lever je die huiswerkopdracht nu pas in?
Is dit zo'n universiteitsonderzoekje?
Het is toch vakantie?
Leuk, een onderzoekje.
Hoe oud ben je zelf?
Ik vind het wel meevallen eerlijk gezegd. Maar ik houd me daar ook niet zo mee bezig. Ik zou overwegen om het van je telefoon af te gooien als je er zoveel last van hebt. Leg die telefoon aan de kant en leef in het hier en nu
Als insta je zo'n gevoel geeft, account verwijderen en klaar.
ik snap echt niet waarom je je zo laat beïnvloeden door iets als social media.
Ligt er maar net aan in welk hoekje van instagram je je bevindt. Ik zie op mijn tijdlijn vooral mensen die hun creativiteit delen, lekker eten en foto's van schattige konijnen. Geen last van mooie mensen, waarvan ik toch al weet dat ze minstens zestig foto's hebben gemaakt totdat er die ene 'insta-waardige' foto ertussen zat. :)
anoniem_351270 wijzigde dit bericht op 27-07-2017 17:29
2.16% gewijzigd
Laat je deze keer de OP wel staan?
spuit_111 schreef:
27-07-2017 17:28
Laat je deze keer de OP wel staan?
Lijkt me wel zo netjes ja!
Ik volg alleen mensen die ik ken en een aantal bekende sporters die ik tegenkom als official.
Ik herken dat hele 'perfect picture' gebeuren waar jij het over hebt helemaal niet. Sterker nog: ik zie nu elke keer mijn wat corpulente, kalende neef voorbij komen die samen met zijn vriend een rondreis aan het maken is. Leuk om zo op de hoogte te blijven, perfecte plaatjes: nou nee.

Wat de 'Yolanthes' van deze wereld doen, boeit me voor geen meter en die volg ik dus ook niet.
Het leuke van instagram is juist dat je zelf kan kiezen wie je volgt. Ik zie alleen plus size models en mijn vrienden en wat celebs en kunstenaars, die ik leuk vind. Heel verfrissend en inspirerend, mijn feed.
Nou bedankt voor het delen dan maar.

Ja er zijn veel fitgirls en boys op Instagram maar ook ontzettend leuke dierenfoto's en mooie natuurfoto's , kunst etc etc.
Ik word in elk geval altijd vrolijk van die mooie plaatjes.
Die mensen kunnen er niets aan doen dat jij zo onzeker bent.
Jijzelf bent het probleem, niet zij.
Waarom kijk je hiernaar op Instagram als je er zo tegen bent? Waarom zit jij überhaupt op Instagram?
Je snapt dat 9 van de 10 van die 'perfecte' foto's bewerkt zijn? Niemand zegt dat een vrouw tegenwoordig perfect moet zijn. Die mensen vegen ook hun reet af naar het poepen. Struikelen ook weleens over een lego blokje of een bananenschil. Dat ligt toch echt aan jezelf als je denkt zoals je in de OP beschrijft (maar dit is huiswerk natuurlijk).

En daarnaast hoef je het niet te doen. Je maakt zelf uit wie je volgt. Of dat nou een BN-er of plus size model is.
Is hiermee je huiswerk beantwoord?
friezinnetje2014 schreef:
27-07-2017 17:14
niet meer op instagram kijken
Jawel hoor, maar je moet je interessegebied verleggen. En natuurlijk moet je ook leren echt te kijken.
Ik heb Instagram en ik vind er eigenlijk niets aan. Ik volg vooral mensen die ik in het echt ken en Fred van Leer. :cheer: Wel heb ik het idee dat mensen zich spiegelen aan de hoeveelheid likes die ze krijgen. Want soms kan het niet gek genoeg of het staat op de foto. Ik heb een pestpokkehekel aan foto's en vooral als ze van mezelf zijn en op Instagram heb ik het idee dat ze wel 100 foto's hebben gemaakt en de mooiste eruit hebben gekozen. Dikke prima, maar niets voor mij. En soms denk ik: Had je geen mooiere foto tussen die honderd? Want op deze foto zie je er niet al te best uit. En dan like ik het alsnog en sluit Instagram weer af.
Of je bent veel te laat met je huiswerk begonnen, of veel te vroeg. In beide gevallen: doe het lekker zelf!
Als je dat inziet hoef je je er niet aan te storen?
Raphunus schreef:
27-07-2017 18:48
Ik heb Instagram en ik vind er eigenlijk niets aan. Ik volg vooral mensen die ik in het echt ken en Fred van Leer. :cheer: Wel heb ik het idee dat mensen zich spiegelen aan de hoeveelheid likes die ze krijgen. Want soms kan het niet gek genoeg of het staat op de foto. Ik heb een pestpokkehekel aan foto's en vooral als ze van mezelf zijn en op Instagram heb ik het idee dat ze wel 100 foto's hebben gemaakt en de mooiste eruit hebben gekozen. Dikke prima, maar niets voor mij. En soms denk ik: Had je geen mooiere foto tussen die honderd? Want op deze foto zie je er niet al te best uit. En dan like ik het alsnog en sluit Instagram weer af.
Fred van Leer vind ik heerlijk hilarisch :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven