ticket enkele reis / retour 1 leg gebruiken

11-02-2009 18:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd of er hier wellicht meer ervaringen zijn! Ik hoop / wil / ga volgend jaar transatlantisch cruisen. Van Barcelona naar Florida. Langzaam maar zeker begin ik wat dingen dieper uit te zoeken nu de cruise uitgezocht is. Ik vlieg naar Barcelona voor het vertrek, enkeltje is die kant op goed te doen. De terugvlucht is waar ik nog wat over puzzel. Een enkeltje Orlando-Amsterdam komt al snel uit op prijzen rond de ¤800,- tot ¤1000,-. Pittig dus. Een retourtje MCO-AMS doet op het moment voor die periode (begin oktober) zo'n $920,-. Daarbij zou ik de terugvlucht als een no-show kunnen doen, niets aan het handje immers omdat het de terugvlucht betreft en ik niet terug ga naar MCO.

Al beter geprijsd, maar nog niet echt geweldig. Niet als ik bedenk dat ik retour AMS-MCO voor zo'n ¤500,- kan doen. (de prijzen voorzichtig inschattend) Echter, voor zover ik weet, kan ik hier geen gebruik van maken. Als ik 'no show' voor de 'heenvlucht' AMS-MCO en later wel wil inchecken voor MCO-AMS, is voor zover ik weet die terugvlucht automatisch geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij. Toch?

Ter info; eventueel zou ik wellicht in plaats hiervan ook transatlantisch Orlando-Barcelona kunnen doen, dan zou ik wel gebruik kunnen maken van het boeken van een retourtje tegen betere prijs. Echter, die trip heeft bepaald niet mijn voorkeur gezien data, weer, aangedane havens en tijdzones.

Iemand hier meer ervaring mee, hoe heb jij het toen aangepakt?
vandaag ga ik van alles kunnen
Stomme vraag hoor, maar als je het retourtje nou andersom boekt? Dan is de terugvlucht naar Europa je 1e vlucht en de andere 'helft' van je retourtje gebruik je dan gewoon niet meer...
Nee niet zo (dat je dan je hele vlucht kwijtbent). Ik miste laatst mijn vlucht van Dublin naar Amsterdam, dus heb een alternatieve vlucht moeten regelen. De terugweg kon ik gewoon weer via de originele boeking doen.

Enige verschil was dat ik me niet zelf in kon checken, moest aan de balie.

Ook voor mijn werk boek ik vaak "dummy returns", gaat prima.
Volgens mij kan het wel. Voor zover ik weet wordt er alleen gekeken naar de flightcoupon voor de vlucht waarop je je gaat inchecken.
Cum non tum age
Oh mosterd.. lees je stukje niet goed...

Knap he, mosterd zijn als je de eerste poster bent
Vinyl; had ik ook al aan gedacht maar helaas blijkt voor USA-NL er een hogere prijs te gelden dan voor NL-USA. En je bent zunige Hollander of niet. Zal er denk ik uiteindelijk wel op uit moeten komen alsin de goedkoopst mogelijke optie, maar wil zeg maar geen opties over het hoofd zien.
Hmm, Noa, dat klinkt nou weer leuk.

Ga tegen die tijd voordat ik boek sowieso informeren bij de airline en zorg dat ik alles zwart-op-wit heb (voor zover je dat al wat betekent), maar het is prettig om eventuele ervaringen van anderen te horen hiermee.
quote:roosvrouw schreef op 11 februari 2009 @ 18:07:

Vinyl; had ik ook al aan gedacht maar helaas blijkt voor USA-NL er een hogere prijs te gelden dan voor NL-USA. En je bent zunige Hollander of niet. Zal er denk ik uiteindelijk wel op uit moeten komen alsin de goedkoopst mogelijke optie, maar wil zeg maar geen opties over het hoofd zien.Vond er nu eentje voor ongeveer 780 euro. Maar ja.... is nog veel geld!
Voor dat geld kun je op het moment business class retourtje New York boeken.
Het is inderdaad wel heel vaak zo dat als je niet op komt dagen voor de heenreis, de trerugreis automatisch vervalt. Dit is gedeeltelijk om te voorkomen dat mensen doen wat jij wilt (hoewel ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor!). Ik ken genoeg verhalen van mensen die een heenreis misten, daarvoor in de plaats met een auto/trein/bus gingen, en vervolgens niet meer mee terug mochten. Misschien dat het soms wel kan, maar zeker niet altijd, en vooral niet als je je 'heenreis' niet gemist en verzet hebt maar gewoon nooit op bent komen dagen.

Niet op komen dagen voor de 'terugreis' is idd geen probleem, dat heb ik al zo vaak gedaan dat het bijna een wonder is dat ik af en toe nog wel mee mag op een terugreis .
Ik heb dat echt nog nooit gehoord Nausica. Zoals eerder gezegd heb ik het zelf pas nog gehad en ook voor mijn werk komt het meer dan regelmatig voor dat mijn baas, nadat ik een retour geboekt heb, besluit dat ie op de heenweg eigenlijk een andere vlucht wil. En dan vliegt ie gewoon via de originele boeking weer terug.
Ligt er aan in welke periode.... mijn retourtje was ook zo duur, maar ja... hoogseizoen...
Ja hoogseizoen is niet altijd even leuk vliegen, Vinyl. :( Ik vlieg volgend jaar ook weer buiten het seizoen, scheelt mij te veel geld. Maar goed, das makkelijk lullen als je de tijd aan jezelf hebt.
Hey, ik heb voor brussels airlines gewerkt en als je daar een noshow had was je terug ticket indd geannuleerd. Zelf heb ik volgens mij met transavia een keer mijn heen vlucht gemist maar meteen contact opgenomen nieuw heen ticket gekocht en toen kon *gelukkig* mijn terug ticket wel blijven bestaan.. Als ik jou was zou ik het dus eerst even goed gaan navragen! Want ik kan me nog goed herrineren over hoeveel problemen er waren met de noshows..
Roosvrouw ik denk dat je eens op de site van Air Berlin moet gaan kijken.

Ik heb namelijk eind 2005 een enkele reis Dusseldorf - Cancun geboekt via LTU (nu ook Air Berlin) aangezien ik Nederland ging verlaten. Terwijl andere maatschappijen je alleen een retourtje willen verkopen.

Yasmijn bracht mij op dit idee en heb toen ipv een retour vlucht van ruim 700 euro een enkele vlucht first class genomen. En moet zeggen dat is mij totaal niet verkeerd bevallen.

Heb even op de site gekeken, je kunt via Miami of Fort Meyers vliegen.

Succes
Je kan je toch gewoon afmelden voor de terugreis,heb je met no-show niets te maken en je pakt wel het voordeel. Als je alleen de terugreis gebruikt gaat dat niet op denk ik...
Inderdaad een no-show kun je doen luni, echter waarom zou je meer betalen als nodig is. Ik koos ervoor toen die tijd om last minute in first class te gaan zitten.

Echter als ik zie dat Roosvrouw rond oktober wil gaan en de tickets 250 euro enkele reis is in economy dan wist ik het wel.
SFO, bedankt voor de tip! Inderdaad erg aantrekkelijk geprijsd een enkeltje business class.

Ga deze zeker onthouden. Ben bang dat het niet dé optie uiteindelijk zal zijn doordat ze niet op AMS vliegen vanaf USA, noch vanaf DL (dan maar 2 losse tickets boeken en even overstappen). De afstand naar DUS is vanuit hier nog dusdanig dat het na vakantie en de vlucht waarschijnlijk niet echt lichamelijk behoorlijk meer gaat zijn om nog even in de auto naar huis te laten crossen. Maar toch, ga het zeker onthouden!
Enkele reis Orlando-Amsterdam voor 625 euro.
Hoi, ik weet natuurlijk niet met wie je boekt, maar ik kan je in elk geval met zekerheid zeggen dat het bij KLM en partners en bij Martinair niet mogelijk is om alleen je retour te gebruiken. En niet alleen als je no show bent maar ook als je het netjes belt. Dus een retoru ipv een enkele reis kopen kan alleen als je dan van plan bent de uitgaande reis te gebruiken en de retour te laten vervallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven