Onderverhuur
donderdag 3 augustus 2017 om 13:09
Hallo,
Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
Ik weet dat er in een appartement in mijn appartementencomplex iemand aan onderverhuur doet, zij verhuurt haar appartement continu aan verschillende mensen. Ik twijfel of ik dit aan moet geven bij mijn woningbouwvereniging. Zij zorgt er namelijk nu wel voor dat iemand anders die dat huis goed kan gebruiken er geen gebruik van kan maken en ze is natuurlijk illegaal bezig.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?
donderdag 3 augustus 2017 om 20:08
Net als al die andere mensen/gezinnen die in de Randstad meer dan tien jaar op een, sociale, huurwoning moeten wachten. Als jij bij de supermarkt in de rij staat en iemand duwt jouw karretje opzij en gaat doodleuk voor jou staan. Dan zeg je daar ook niets van?
donderdag 3 augustus 2017 om 20:42
Misschien denk je er anders over als je hard hebt moeten werken voor je geld. Maar dat is bij jou niet aan de orde.Blondie456 schreef: ↑03-08-2017 15:12Ik heb ook een gruwelijk hekel aan mensen die klikken. Bemoei je lekker met je eigen zaken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
donderdag 3 augustus 2017 om 20:43
Misschien heb ik met de huurders gesproken? Nogmaals mevrouw zelf spreekt niet zo goed Nederlands dus met haar communiceren is erg lastig.Flower2017 schreef: ↑03-08-2017 19:59Je bent wel goed op de hoogte.
Dit vertelt ze allemaal tegen jou?
Je weet dat ze aardig wat geld krijgt maar weet verder niet waar ze woont?
donderdag 3 augustus 2017 om 20:43
Hier in de stad in een wachttijd van 10 jaar niets. Gelijk inschrijven zodra het kan, met wat mazzel heb je een sociale huurwoning als je kinderen naar de middelbare school gaan.
donderdag 3 augustus 2017 om 20:44
donderdag 3 augustus 2017 om 20:49
Ik zou het doorgeven aan de wbv. Maar ik verklik dan ook mensen die het sociale stelsel misbruiken.
donderdag 3 augustus 2017 om 21:04
donderdag 3 augustus 2017 om 21:29
Oke..
Tjah ik zou me er gewoon niet mee bemoeien.
Het interesseert mij namelijk echt niks wat mijn buren doen, zolang ik er geen last van heb.
Maar goed als jij vind dat je aan de bel moet trekken bij de woningbouw dan moet je dat zeker doen.
donderdag 3 augustus 2017 om 21:36
Zou het je ook niks interesseren als jij of je kinderen hard op zoek zijn naar een appartement en je weet dat iemand zoiets doet?Flower2017 schreef: ↑03-08-2017 21:29Oke..
Tjah ik zou me er gewoon niet mee bemoeien.
Het interesseert mij namelijk echt niks wat mijn buren doen, zolang ik er geen last van heb.
Maar goed als jij vind dat je aan de bel moet trekken bij de woningbouw dan moet je dat zeker doen.
donderdag 3 augustus 2017 om 21:51
Ik bemoei me niet met zulke zaken.
Nee, kan me er niet druk over maken.
Heb wel wat beters te doen.
En wij zijn zelf inderdaad ook op zoek geweest naar een huis, maar ik raakte niet gefrustreerd door dit soort dingen.
Als je toch al weet dat je het wou gaan melden, waarom vraag je dan meningen?
Ik geef mijn mening, en je gaat er volop tegenin.
Het is MIJN mening en ik schrijf wat ik zou doen in dit geval.
Wat je ermee doet moet je helemaal zelf weten
donderdag 3 augustus 2017 om 22:09
Dus als je een woning huurt, maar er niet woont (doordat je bijvoorbeeld altijd bij je partner zit, een lange reis maakt of een andere reden) dan meld jij het ook?!
donderdag 3 augustus 2017 om 22:15
zo hoort het dus wel, voor proefsamenwonen, een jaar werken in het buitenland en meer van die dingen, kan je een of twee jaar huisbewaring aanvragen. En als jij die woning dus niet nodig hebt omdat jij elders verblijft dan zitten er een heleboel mensen om die woning te springen... echt waar
donderdag 3 augustus 2017 om 22:19
prima vergelijking! Ik heb er geen last van als er bij mijn buren wordt ingebroken. Maar dat gun ik mijn (lieve) buren echt niet. Ik hoop/weet wel zeker dat zij omgekeerd hetzelfde zouden doen. De politie bellen als er iemand bij mij aan het inbreken is.
Ik heb dat één keer meegemaakt en een inbraak gun jij je ergste vijand niet.
donderdag 3 augustus 2017 om 22:26
Ik vroeg het omdat ik twijfel aan de zuiverheid van haar motief.pokkewijf schreef: ↑03-08-2017 22:15zo hoort het dus wel, voor proefsamenwonen, een jaar werken in het buitenland en meer van die dingen, kan je een of twee jaar huisbewaring aanvragen. En als jij die woning dus niet nodig hebt omdat jij elders verblijft dan zitten er een heleboel mensen om die woning te springen... echt waar
donderdag 3 augustus 2017 om 22:41
wouw... ik ben blij dat jij mijn buur niet bentparbleumondieu schreef: ↑03-08-2017 20:07Een goede vergelijking.
Ook bij inbraak wordt er iets gedaan wat niet toegestaan is, waar iemand wel last van heeft, maar jijzelf niet. En hoef je je er niet mee te bemoeien.