Welke moederfiets

04-08-2017 16:23 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga toch maar overstag voor een moederfiets. En nu dus op zoek naar een mooie, betaalbare maar wel kwalitatief goede fiets.

Ik zie prijzen tussen de 300-1500 voorbijkomen maar ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de verschillende fietsen in een goedkopere prijsklasse (zeg ongeveer tot €650)

Tweedehands zie ik veel voor een aardig bedrag maar mijn voorkeur gaat nu nog uit naar nieuw.

Welke is goed en welke kan ik beter laten staan?
Ik heb een cortina. Ik vond hem vrij zwaar trappen, maar ga er nu al maanden op naar mijn werk (10km enkele reis) en gaat prima.
Volgens mij zijn de meeste moederfietsen standaard zwaarder.
Op de camping heb ik een andere moederfiets. Een Elégance? Deze trapt minder zwaar, maar voelt ook minder stabiel.

Op zich vind ik de brede instap een voordeel, maar dat is alleen maar zolang je een voorzitje hebt. Achteraf gezien had ik liever een gewone (goede) fiets gekocht.
Maar het ligt er ook aan hoe vaak je (met kinderen) fietst...
Beter een electrische. Gewoon passen of er een zitje tussen kan. Heb er een van cortina. Met dubbele standaard en stuurslot.
Gewone normale fiets kopen ipv moederfiets. Gaat hier prima al 6jaar
Ik heb een Batavus Mambo DeLuxe en die is: :thumbsup:

Ik merk er niks van dat ik mijzelf, baby van 13 kilo + de fiets voortbeweeg. Hij is stevig en stabiel. Kostte €709 bij Mantel. Ik fiets fluitend de brug over, zet vlotjes mijn koter op het KDV af en fiets door naar mijn werk 10 km verderop. En dat zegt veel want ik heb de conditie van een halve invalide aangezien ik ook een halve invalide ben.. :-$
Azor Ameland
Ik heb momenteel een goede normale fiets, maar omdat dit een vrij sportief model is is de afstand tussen stuur en zadel vrij krap en met een zitje kan ik niet fietsen zonder continu tegen het zitje aan te beuken. Buiten dat is het frame van mijn fiets wat dunner omdat het een sportmodel is dus niet helemaal geschikt om straks een zwaarder kind mee te vervoeren. Daarom ga ik toch voor een moederfiets
Batavus mambo en Azië ga ik even googelen
sparoodislekker schreef:
04-08-2017 16:47
Ik heb momenteel een goede normale fiets, maar omdat dit een vrij sportief model is is de afstand tussen stuur en zadel vrij krap en met een zitje kan ik niet fietsen zonder continu tegen het zitje aan te beuken. Buiten dat is het frame van mijn fiets wat dunner omdat het een sportmodel is dus niet helemaal geschikt om straks een zwaarder kind mee te vervoeren. Daarom ga ik toch voor een moederfiets

Ik had ook het probleem dat ik bij mijn normale Batavus (studentenbarrel) niet een stoeltje kwijt kon tussen het stuur en mij. Ik moest mij er tussen wurmen om op mijn zadel te komen. Ook kan ik het stabiele van een moederfiets erg waarderen. En het stuurslot, zodat ik ook wat in mij fietstas kan mikken zonder bang te zijn dat mijn stuur omklapt.
Ik ben super tevreden met de Gazelle Bloom. Trapt ook niet zwaar.
Heeft helemaal niets met je vraag te maken, maar eigenlijk adviseer ik het liefste iedereen een Gazelle Cabby:)

Altijd nog spijt dat ik hem niet gekocht heb.
Ik heb sinds 2 weken een bsp la dolce vita. Heel blij! Wel even in de winkel gefietst met zitjes en dat ging prima! Deze was wel in de aanbieding en heb er €600 voor betaald.
Ik had een tweedehands bsp Seine via
Mp, maar na zelfs een service beurt vond ik hem niet fijn rijden. Nu sinds drie maanden een Gazelle Bloom en die rijd prima met twee kinderen.
Ik heb een moederfiets/ transportfiets van 'Fietsje' en ben er zo ontzettend blij mee. Ik heb ook de moederfietsen van de gangbare merken geprobeerd, maar echt..die halen het niet bij mijn fietsje.
Nivien schreef:
04-08-2017 17:09
Ik ben super tevreden met de Gazelle Bloom. Trapt ook niet zwaar.
Ik ook, heerlijke fiets!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven