E-mailaccount voor mijn moeder of eigen adres gebruiken?
maandag 7 augustus 2017 om 16:52
Geen wereldprobleem maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen en wat jullie hebben gedaan. Ik regel steeds meer administratieve dingen voor mijn moeder (80+). Ze heeft geen computer en dus ook geen e-mailaccount. Als het nodig is, geef ik mijn eigen adres op. Soms krijg ik dan problemen met 'doublures'. Wij spelen bijvoorbeeld allebei mee met de Staatsloterij via een abonnement. Als ik voor haar een account aanmaak krijg ik dus de melding 'adres bestaat al'. Ook vervuilt mijn eigen e-mail wat door alles wat er binnenkomt.
Ik dacht dat het misschien een oplossing was voor mijn moeder een apart e-mailaccount te maken (ergens waar het gratis kan) en dat in het vervolg te gebruiken. Dan heb ik de e-mails gescheiden en overzichtelijk. Of zie ik iets over het hoofd waardoor het uiteindelijk een probleem zou kunnen worden dat ik dat account heb aangemaakt?
Wie heeft dit ook gehad voor ouder / familie o.i.d. en hoe hebben jullie dit opgelost?
Dank voor de eventuele tips!
Ik dacht dat het misschien een oplossing was voor mijn moeder een apart e-mailaccount te maken (ergens waar het gratis kan) en dat in het vervolg te gebruiken. Dan heb ik de e-mails gescheiden en overzichtelijk. Of zie ik iets over het hoofd waardoor het uiteindelijk een probleem zou kunnen worden dat ik dat account heb aangemaakt?
Wie heeft dit ook gehad voor ouder / familie o.i.d. en hoe hebben jullie dit opgelost?
Dank voor de eventuele tips!

maandag 7 augustus 2017 om 16:57
Zelf niet gedaan, want mijn ouders hebben zelf internet, maar bij mijn provider kun je gratis 5 e-mailadressen aanmaken, ik zou dan een adres aanmaken bij mijn eigen provider met de naam van mijn ouders. Volgens mij hoeft het geen probleem te zijn dat jij dat e-mailadres hebt aangemaakt. Ik vind het juist een heel goed idee. Dan heb je ook alle e-mail betreffende je moeder op 1 plek.

maandag 7 augustus 2017 om 19:20
Het is praktischer een 'algemeen' emailadres aan te maken, bijvoorbeeld bij gmail, dan bij je internetprovider. Ga je switchen, kun je meestal niet meer bij de oude emails en moet je bovendien overal een nieuw account aanmaken/doorgeven.Bananendoos schreef: ↑07-08-2017 18:18Ik heb bij mijn eigen provider ruimte voor 5 emailadressen.
Elke dag wordt automatisch email 2 en 3 9ook gecheckt.
Komen inzelfde mail programma binnen.
En gmail is gratis. Bestaan er emailadressen waarvoor je moet betalen dan?