poezen problemen
dinsdag 8 augustus 2017 om 21:30
hallo allemaal,
ben nieuw hier al heel vaak dingen gelezen en zinvolle tips gehad, maar ik heb nu een probleem wat ik moeilijk kon vinden dus heb ik me aangemeld.
mijn vraag:
ik heb 4 katten, 2 katten 12 jaar (poes kater) en 2 van ruim 5 maanden.
april van dit jaar heb ik de kittens in huis genomen, ging na een week redelijk goed, lagen zelf bij elkaar te slapen.
sinds 2 weken gedragen de oude katten zich heel raar , ze komen niet meer bij ons, terwijl de poes altijd heel veel eisend was.
ze eten en drinken goed, maar zitten maar bij ons uit de buurt.
snap niets van deze verandering , was er ineens
iemand enig idee wat dit kan zijn of waar het mee te maken heeft en wat ik er aan kan doen.
dit was niet de bedoeling.
Tanja
ben nieuw hier al heel vaak dingen gelezen en zinvolle tips gehad, maar ik heb nu een probleem wat ik moeilijk kon vinden dus heb ik me aangemeld.
mijn vraag:
ik heb 4 katten, 2 katten 12 jaar (poes kater) en 2 van ruim 5 maanden.
april van dit jaar heb ik de kittens in huis genomen, ging na een week redelijk goed, lagen zelf bij elkaar te slapen.
sinds 2 weken gedragen de oude katten zich heel raar , ze komen niet meer bij ons, terwijl de poes altijd heel veel eisend was.
ze eten en drinken goed, maar zitten maar bij ons uit de buurt.
snap niets van deze verandering , was er ineens
iemand enig idee wat dit kan zijn of waar het mee te maken heeft en wat ik er aan kan doen.
dit was niet de bedoeling.
Tanja
dinsdag 8 augustus 2017 om 21:35
Als ze ruim 5 maanden zijn (die kleintjes) dan worden ze langzaam aan volwassen. Denk dat daar het probleem ligt. Rangorde wordt opnieuw bepaald, ze worden geslachtsrijp.
Jij kunt niets aan de rangorde veranderen of bepalen. Dat doen de katten onderling en kan een hevige strijd zijn. Maar, het gaat voorbij en dan is het weer goed. Ik heb mijn katertje met 6 maanden laten kastreren en toen was er ook heel snel weer rust.
Jij kunt niets aan de rangorde veranderen of bepalen. Dat doen de katten onderling en kan een hevige strijd zijn. Maar, het gaat voorbij en dan is het weer goed. Ik heb mijn katertje met 6 maanden laten kastreren en toen was er ook heel snel weer rust.
dinsdag 8 augustus 2017 om 21:53
Ik heb 5 katten gehad en na bijv het overlijden van een kat werd er steeds weer een andere rangorde bepaald , rangordes bepalen komt een aantal keren voor maar wil niet zeggen dat het nooit meer goed komt .
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:36
Kreeg juist het advies om kittens te nemen,.
Die van nu 12 jaar heb ik overgenomen toen ze 3 waren bij 2 katten van toen ook boven de 8 jaar.
Dat heeft toen heel lang geduurd voordat ze het allemaal naar hun zin hadden.
December 2016 is mijn kater van 21 overleden , toen had ik nog 2 katten vond 4 altijd een mooi aantal van daar de kittens.
Hoop advies gehad van niemand dit gehoord.
Van daar dat ik benieuwd ben of er iemand zo iets ook eens heeft mee gemaakt
Die van nu 12 jaar heb ik overgenomen toen ze 3 waren bij 2 katten van toen ook boven de 8 jaar.
Dat heeft toen heel lang geduurd voordat ze het allemaal naar hun zin hadden.
December 2016 is mijn kater van 21 overleden , toen had ik nog 2 katten vond 4 altijd een mooi aantal van daar de kittens.
Hoop advies gehad van niemand dit gehoord.
Van daar dat ik benieuwd ben of er iemand zo iets ook eens heeft mee gemaakt
dinsdag 8 augustus 2017 om 22:41
dit ja. en alle mooie verhalen ten spijt, soms gaat het echt niet goedkomen
dinsdag 8 augustus 2017 om 23:00
Vlinder1963 schreef: ↑08-08-2017 21:53Ik heb 5 katten gehad en na bijv het overlijden van een kat werd er steeds weer een andere rangorde bepaald , rangordes bepalen komt een aantal keren voor maar wil niet zeggen dat het nooit meer goed komt .
Maar dat de rangorde weer 'goedkomt' (hij is bepaald en er wordt niet meer gevochten) wil nog niet zeggen dat de oudere katten zich weer zo fijn gaan voelen in huis. Het kán ook betekenen dat ze afstand blijven houden en ze dus nooit meer zo in de buurt blijven als voorheen. En of je dat 'goedkomen' moet noemen is dan nog maar de vraag natuurlijk.