Zee heilzaam

09-08-2017 11:00 21 berichten
Hallo

Heeft de zee ook een heilzaame werking bij jullie of zit het tussen mijn oren? Ik ga het liefst naar het strand als het fris is en waait. Mijn haren los in en uit ademen. Ik kom zo tot rust.
anoniem_351883 wijzigde dit bericht op 09-08-2017 11:02
1.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Niet per definitie heilzaam.
Ik vind het gewon lekker
Met zon, regen, storm...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als het fris is en waait dan vind ik er niks aan. Wel een mooie blauwe zee in een warm land.
Lange tijd aan zee zijn kan wel goed zijn voor je huid.
Ik heb van de meerdere mensen gehoord dat hun eczeem verdwenen is sinds ze dicht bij zee wonen (door het zout in de lucht).
Mijn psoriasis knapt altijd enorm op van de hele zoute rode zee in Egypte. Al is het dan ook echt wel de combinatie van de hele zoute zee met veel zon op de huid wat dat effect geeft.
Als kind heb ik mijn hele jeugd aan zee doorgebracht met emmertje en schepje op het strand. Als puber mijn huiswerk leren op het strand, als het stormt lekker strandwandelingen maken met de hond .....
En voor mijn eczeem is de zee fantastisch; zwemmen in zee, op laten drogen met zout en al, en mijn huid wordt weer toonbaar en rustig.
Ik woon nu wat verder weg van de zee, maar zodra ik de zee weer ruik word ik blij van binnen.
de zee(lucht) is zeker heilzaam.
toen ik vroeger bij een paardenhandelaar werkte hadden we aan de kust een adresje die paarden met luchtwegproblemen of huidklachten van ons overnam. daar verdwenen de klachten als sneeuw voor de zon.

wijzelf gaan al jaren op vakantie naar texel. onze oudste was als baby veel ziek.ruim een week lang hoge koorts,spugen,diarree,snotverkouden.
het is meerdere keren voorgekomen dat we op vakantie gingen als hij ziek was,met hoge koorts. op texel was hij binnen 2 dagen opgeknapt.
ikzelf kom er echt tot rust,maar of dat nou aan de zee,of aan het eilandgevoel,of aan de combi ligt durf ik niet te zeggen.
Ja, dit is zelfs door een onderzoek aangetoond. Dat ging over hoe je het beste ontspant, en de zee/strand heeft de meest ontspannende werking.

Er wordt aangenomen dat dit komt doordat je heel ver weg kunt kijken, en de rustgevende geluiden van de branding en de wind.

Ik zal even zoeken of ik het kan vinden.
Ik vind het heerlijk om aan zee te lopen als het waait. Maakt mijn hoofd leeg en de frisse lucht doet me goed. Ik krijg er energie van.
Zelfs bij storm en regen kom ik graag in Hoek van Holland. Even de Noorderpier "doen".

Maar ook zwemmen, snorkelen of poedelen in zee (in een mediterraan land) vind ik heerlijk. Mijn eczeem knapt er van op.
http://holistik.nl/wow-wat-de-zee-allem ... omberheid/

Dit is niet het artikel dat ik bedoelde, die kan even zo gauw niet vinden. Maar hierin staat ook dat het niet tussen jouw oren zit!
Perzina schreef:
09-08-2017 11:42
Ja, dit is zelfs door een onderzoek aangetoond. Dat ging over hoe je het beste ontspant, en de zee/strand heeft de meest ontspannende werking.

Er wordt aangenomen dat dit komt doordat je heel ver weg kunt kijken, en de rustgevende geluiden van de branding en de wind.

Ik zal even zoeken of ik het kan vinden.
MWah, een afgeladen strand met handdoekjes, gillende kinderen en bergen afval vind ik niet heilzaam ;-)
MoirenPhae schreef:
09-08-2017 11:47
MWah, een afgeladen strand met handdoekjes, gillende kinderen en bergen afval vind ik niet heilzaam ;-)
Daarom ga ik op een warme dag in Nederland beslist niet naar het strand!
En in het buitenland zoek ik een rustig strandje.
amarna schreef:
09-08-2017 11:51
Daarom ga ik op een warme dag in Nederland beslist niet naar het strand!
En in het buitenland zoek ik een rustig strandje.
Ik ook niet. Of hooguit wat later op de avond de duinen door.
Niks beters dan huidontstekingen weken in zeewater. Bijt wel flink, maar als je er snel vanaf wil..
MoirenPhae schreef:
09-08-2017 11:54
Ik ook niet. Of hooguit wat later op de avond de duinen door.

Ik woon bij de kust, maar mij zie je er alleen op de dagen dat de massa er niet is. Er zijn zoveel mooie dagen, en avonden, ook in de herfst en de winter. Wandelen op het strand, zeehondjes spotten, biertje drinken in de strandtent... heerlijk!

Maar de hoogtij dagen sla ik ook over, horror!
Volgens mij is de zee magisch, maar ook in het bos is het fantastisch als het een beetje stevig waait. Doet me altijd goed, zulke plekken.
Ik hou niet van de zee. Dat geluid van het water en de golven, brrr. En dat (stuif)zand overal.
Hou ook niet van de wind (geef niks om regen, dan ga ik meestal lekker naar buiten, zeker zomers als het warm water regent).
Ik vind de zee ook heilzaam. Vooral op een koude grijze dag en dan lekker wandelen en daarna iets warms drinken. De bossen vind ik ook fantastisch, vooral op een grijze dag in de herfst en dan lekker mooie foto's maken.
yoshe schreef:
09-08-2017 17:38
Ik hou niet van de zee. Dat geluid van het water en de golven, brrr. En dat (stuif)zand overal.
Hou ook niet van de wind (geef niks om regen, dan ga ik meestal lekker naar buiten, zeker zomers als het warm water regent).
Aan zand heb ik echt een hekel, dus ga er zeker nooit liggen.

Ik heb jaren voor mijn werk aan zee geslapen. Heerlijk, de zilte lucht, het geluid van de golven bij een open raam.
Ik moest hierbij aan dit topic denken:

http://mentalfloss.com/article/79367/st ... uce-stress
Mij zie je er niet in iig, ik vind de zee eng, zo immens groot en allesverslindend ( lees tsunami) . Maar dat het heilzaam is geloof ik meteen. Strandwandelingen kan ik nog wel handelen , maar erin, liever niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven