Woon-ergernissen

08-08-2017 13:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nutteloos topic van mijn hand. Het is geen wereldprobleem ofzo, verwonder me vooral.

Na bijna elf jaar hier te wonen en de buurt erop uitgezocht te hebben is het dan toch gebeurd. Er is een alleenstaande moeder met jong kind komen wonen. Ik baal stevig. Laat ik voorop stellen dat ik dondersgoed weet dat ik het niet voor het zeggen heb wie hier wel of niet komt wonen en ik besef ook echt wel dat ik niet in een standaard woonwijk met rijtjeshuizen en pleintjes en speelweides moet gaan zitten, dan vraag je er namelijk ook om. Maar dat heb ik niet gedaan. Ik woon in een zeer kindonvriendelijke buurt. Oud appartementencomplex, hartje stadscentrum. Geen speelmogelijkheden. Ik blij. Tot dusver.

En nu dus na bijna elf jaar steeds vaker het geluid van joelende en luid spelende kinderen op de binnenplaats (parkeerterrein voor hier gevestigde bedrijven). Dat gaat echt door merg en been. En de moeder is een ontzettende aso. Parkeert haar auto doodleuk voor haar deur wat ten eerste niet mag hier en ten tweede kan ik er dan moeilijk langs met de fiets. En ze dumpt haar (verhuis)vuil gewoon naast de container. Eerlijk? Ik ben het type niet om te klikken maar ik gun haar echt fikse boetes.

Heb de buurt al zien verpauperen door de jaren heen en ik geef toe, ik heb ook een irritante buurman maar die is tenminste nog volwassen en van volwassenen kan ik meer hebben dan van kinderen, dat geef ik ook eerlijk toe. Die kun je tenminste nog rechtstreeks aanspreken zonder gezeik van de ouders. Ik verwonder me vooral om het feit dat je het in je hoofd haalt om hier te gaan wonen met kinderen, ik dacht echt dat ik een kindvrije enclave had uitgezocht.

Waar ergeren jullie je aan in de buurt?
miekemv schreef:
08-08-2017 23:49
Dan worden we hier ook nog tot wanhoop gedreven door de Japanse Duizendknoop, mocht je een hekel hebben aan iemand mag je hier een stekje halen :evil:

Ben op zoek naar een
andere woning.
Ik ben meteen gaan googlen... :hihi: (6)
Ik was ook niet zo blij toen onze vorige kinderloze buurvrouw ging samenwonen met haar vriend in zijn huis. Nouja op zich was ik wel blij voor haar dat ze geluk in de liefde had gevonden, maar ik ben niet zo blij met wat we voor haar in de plaats hebben gekregen. Nu wonen we naast een bijna permanent zwangere haaibaai, die naast zwanger raken, 2 hobbies heeft: haar man en kinderen rondcommanderen en uitschelden. Dat leidt dus tot een vicieuze cirkel van ruzies en jankende kinderen.

Ze vond het ook heel erg nodig om haar auto op mijn oprit te zetten. Gek genoeg heb ik geen huis met privéparkeerplaatsen gekocht, zodat de buren daar kunnen staan. Nu staat er dus een toegangspoort en ben ik volgens haar een asociaal wijf en een achterlijke trut. Ze kijkt ook altijd boos onze kant op en soms geeft ze de poort een schop :rofl:
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly
Europe86 schreef:
09-08-2017 14:23
Waarom ergeren zoveel mensen zich aan het parkeren 'voor de deur' door de buren e.d. terwijl dit openbare parkeerplaatsen zijn? Als je zo nodig je auto altijd voor de deur kwijt moet, ga dan niet op een dergelijke plek wonen... als je dat niet kunt, zeur dan niet...
Ik erger me niet zo zeer aan dat de buurman de auto voor mijn deur parkeert maar wel aan dat er een aantal zijn die dubbel parkeren waardoor ik dus verderop moet gaan staan.

Ik erger me ook aan kinderen op fietsjes op de parkeerplaats, al een paar flinke krassen op onze auto van nog geen jaar oud. Maar als ik er wat van zeg dan wordt het weggewuift, en oh wee als onze kat een keer in hun tuin poept (ik vertel haar elke dag dat dat niet mag, maar ze luistert niet ;) )
Godzijdank wonen wij vrijstaand want ik kan weinig verdragen maar ik erger me aan de lui tegenover ons die een paar keer in de week tot 11 uur 's avonds bezig zijn met 1 of andere machine op hun 'land'. Geen idee wat het is maar het is bloedirritant!

Verder vind ik een kettingzaag en hondengeblaf de irritantste geluiden in de buurt
Ik woon hier heerlijk: vrijstaand, rustige buurt (en ik let er zelf ook op dat onze kinderen niet lopen krijsen).

Eén dingetje echter: ik woon aan een fietsvriendelijke straat en ook vlakbij een middelbare school, een supermarkt en een McDo en

Van zodra het schooljaar begint lijkt de straat hier soms wel een stort: verpakkingen en etensresten, ze denken blijkbaar dat ze Hans en Grietje zijn en dat ze zonder een spoor na te laten de weg niet meer terugvinden of zo :bonk:

Als ik er toevallig eentje betrap en erop aanspreek word ik dom aangekeken en rijdt hij/zij vervolgens gewoon verder.
Ik heb al overwogen om de rommel gewoon naar hun kop te gooien maar zul je net zien dat er eentje valt of zo, dus ik laat het maar en laat af en toe onze kinderen een stukje opruimen.
De school zelf organiseert trouwens wel een paar keer per jaar een opruimactie maar dat heeft blijkbaar geen ontradend effect.
Mijn nieuwe overbuurvrouw. Ik woon in een studentenflat met enkel studio's, en mijn overbuuf heeft duidelijk te jong het nest verlaten. Elke avond heeft ze feest, waar ik niet per se last van heb, dus dat moet ze lekker doen. Maar laatst had ze blijkbaar pizza besteld, en toen mijn vriend naar boven kwam zag hij daar het bezorgertje van een jaar of 15 voor de deur staan: overbuuf hoorde de deurbel niet omdat de muziek zo hard stond. Zijn telefoon was leeg, dus hij kon ook zijn baas niet bellen voor het mobiele nummer voor overbuuf. Nu is mijn vriend een vent van 2 meter en heeft hij even flink hard aangeklopt. Dát hoorde overbuurvrouw wél. Zonder excuses te maken heeft ze de pizza aangepakt en de deur dichtgegooid. Doos.
intothewild schreef:
09-08-2017 16:07
Mijn nieuwe overbuurvrouw. Ik woon in een studentenflat met enkel studio's, en mijn overbuuf heeft duidelijk te jong het nest verlaten. Elke avond heeft ze feest, waar ik niet per se last van heb, dus dat moet ze lekker doen. Maar laatst had ze blijkbaar pizza besteld, en toen mijn vriend naar boven kwam zag hij daar het bezorgertje van een jaar of 15 voor de deur staan: overbuuf hoorde de deurbel niet omdat de muziek zo hard stond. Zijn telefoon was leeg, dus hij kon ook zijn baas niet bellen
schattig.. :there: ik vind die jonge bezorgertjes m/v zo schattig altijd. Ik werd laatst ook de pizza bezorger gebeld: hij kon mijn huis niet vinden.. :shame:
Curley schreef:
Ze vond het ook heel erg nodig om haar auto op mijn oprit te zetten. Gek genoeg heb ik geen huis met privéparkeerplaatsen gekocht, zodat de buren daar kunnen staan. Nu staat er dus een toegangspoort en ben ik volgens haar een asociaal wijf en een achterlijke trut. Ze kijkt ook altijd boos onze kant op en soms geeft ze de poort een schop :rofl:
Sommige mensen zijn bizar. Boos omdat je niet op andermans (!) oprit mag staan :hihi:
Wij zijn van de binnenstad van een grote stad naar een soort suburbia verhuisd. Bevalt prima maar ik moet wel erg wennen aan alle buren die ons bij naam kennen en altijd zwaaien en hallo roepen en zo.

Laatst fietste ik naar huis, stak de buurvrouw ineens haar hoofd boven de heg uit, ze zwaaide woest met haar heggenschaar en riep "hooooooooooooi (mijn voornaam)"
Schrok me kapot! Ze leek heel ff een soort seriemoordenaar :mrgreen:
Ik woon samen met mijn vriend in een appartement in een grote stad. Jaren 30 dus erg gehorig.
Wij zitten op de eerste verdieping wat betekend dat ik onder, boven en naast ons mensen heb wonen.
Onze bovenburen hebben geen dochter maar een kamerolifantje. Ze is nu zo'n 10jr oud maar rent rond als een kind van 3. Veel stampen en springen. Geen goede vloer bij de buren dus een hoop lawaai. Ze stampt de trap op en af, gooit hard met de deuren. Vaak wateroverlast. Lekkage bij hun wat er dan voor zorgt dat het bij ons af en toe langs de muren heeft gedropen. Zit je niet op te wachten.
Ze gooien vaak vanaf hun balkon dingen naar beneden, al meerdere malen iets ondefinieerbaars over mijn was gehad. En ontkennen ook, ik zag het nota bene gebeuren! Of de buurvrouw kamt haar pruik en gooit de haren dan als een kluwen naar beneden op ons balkon. Vies!

De onderbuurman kookt vaak zijn authentieke Surinaamse sambal in zijn tuin, wat ook prettig is voor de geur van de was.
Belt s avonds standaard met zijn hele familie. Op de luidspreker.
De buren schuin boven ons houden van harde muziek, en dan het liefst om 2u s nachts.
Weet ik het hoe vaak aan de deur gestaan. Deden nooit open.
Politie vaak gebeld, en altijd als oom agent bij ons in de slaapkamer stond hield het op.
Dacht echt dat ik gek zou worden.

Dan hebben we nog de buren schuin onder ons. Begon als stel met pasgeboren kind.
Man draaide altijd graag zijn knetterharde muziek in de achtertuin. Overstemde dit met een hoop kanker en tyfus. Onder het genot van een jointje.
Uiteindelijk zijn zij uit elkaar gegaan en kreeg ze een nieuwe vriend.
Wat serieus een kloon is van vriend nr 1.
De kankers en godverdommes vliegen je om de oren.
Ook hij draait zijn muziek graag hard en zet zijn radio in de tuin.
Biertje, jointje, werken doet een ander wel.
Vooral veel tieren tegen het nog geen 2jarige oude kind van haar.

Ik ben zó ontzettend blij dat ons 2 onder 1 kap nieuwbouwhuis aan de andere kant van het land waarschijnlijk eerder klaar is.
Ben het hier zó zat!
Mijn buren die echt niet lijken te snappen dat ze in een rijtjeshuis wonen. Eerst verbouwen ze hun zodanig dat het een soort klankkast is geworden, zonder zich voor te stellen overigens, we zaten van het ene op het andere moment in de pokkenherrie, wisten niet wie we er op aan moesten spreken, uiteindelijk maar een brief in de bus gedaan. Nu wonen ze er al geruime tijd, maar ze zetten de muziek soms zo hard dat ik het geluid van mijn eigen TV niet meer kan horen. Als ik daar wat zeg, krijg ik te horen dat de muziek echt niet zo hard staat. Hun kinderen gaan standaard te laat naar bed, gevolg, huilende kinderen en boze ouders. Als ze ruzie hebben, kan ik het bijna woordelijk volgen. Gelukkig is het niet continue zo.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Europe86 schreef:
09-08-2017 14:23
Waarom ergeren zoveel mensen zich aan het parkeren 'voor de deur' door de buren e.d. terwijl dit openbare parkeerplaatsen zijn? Als je zo nodig je auto altijd voor de deur kwijt moet, ga dan niet op een dergelijke plek wonen... als je dat niet kunt, zeur dan niet...
Omdat "je ergeren" geen keuze is? Ik heb er nog nooit wat over gezegd tegen iemand. Dus zeuren doe ik niet (juist omdat ik weet dat het gewoon mag), maar hier vroeg men naar mijn ergernissen... tja. :-)

Waarom erger jij je aan mensen die zich ergeren aan auto's voor hun deur? :proud:
Achterlijke motorrijders die in de binnenstad vlak voordat ze moeten afremmen nog even het gas flink opengooien. Of bij het wachten constant even gas bijgeven alsof de motor anders afslaat. Prima om dat ergens in de polder te doen, maar dat doe je toch niet in een buurt waar veel mensen wonen en waar veel terassen zijn?
Captain_Obvious schreef:
09-08-2017 16:38
Wij zijn van de binnenstad van een grote stad naar een soort suburbia verhuisd. Bevalt prima maar ik moet wel erg wennen aan alle buren die ons bij naam kennen en altijd zwaaien en hallo roepen en zo.

Laatst fietste ik naar huis, stak de buurvrouw ineens haar hoofd boven de heg uit, ze zwaaide woest met haar heggenschaar en riep "hooooooooooooi (mijn voornaam)"
;-D Ik zie het helemaal voor me.

Ik heb nog een ergernis trouwens. Wij hebben dus helemaal geen gehorige huizen, ondanks dat ik een flat woon. Sterker nog, geluid komt er amper doorheen, doordat de muren gewoon van puur beton zijn. Erg fijn zou je zeggen. Tot iemand in het complex verhuisd. Dat gebeurt denk ik gemiddeld toch wel minimaal één keer per maand (groot complex, veel studenten). En het boren :'( . Dat hoor je dus gewoon in het héle complex, maakt niet uit hoe ver je er vandaan zit. Het klinkt altijd alsof je buren bezig zijn :'( .

:$ Luxeprobleem wel, want voor de rest dus nooit geluidsoverlast. En ach, zo vaak gebeurt het niet, want de meeste mensen geven na één poging met een normale boor toch op ;-D .
Ik woon op de begane grond van een pand dat direct aan de straat ligt. Mooie, metershoge ramen, gracht voor de deur en ik kan verdorie nooit mijn luxaflex eens omhoog doen, want dat staan meteen half dagjesmensend Limburg pontificaal voor dat raam commentaar te leveren op mijn inrichting, kleding en activiteit van de dag en staan er Aziatische toeristen selfies naar binnen te nemen.

Het is een enorme non-issue, dat weet ik ook wel (vooral omdat er zelfs met luxaflex half gesloten nog zat licht binnenkomt) maar het zit me toch dwars. Ik ben toch geen dierentuindier, waarom denken mensen dat het oké is om zo onbeschaamd bij iemand binnen te gaan loeren? :|
Oh, en op mijn stoepje zitten gaat ook al niet, want dan voelt de hele goegemeente ófwel de neiging om commentaar te leveren op wat je aan het doen bent (Zo, lekker plekkie, hoor! Dat ziet er lekker uit! Genieten, of niet dan? Mag ik ook een hapje? Zo, nu al aan de wijn?) ófwel de allesoverheersende drang om Google Maps uit het raam te gooien en mij de kortste route naar A, B of C te vragen.

Zie dan je boek maar eens uit te lezen ;-D
Captain_Obvious schreef:
09-08-2017 16:38
:rofl:
Hahaha!! Dat had mijn moeder vroeger ook. Toen ik vijf was verhuisden we van een huur-naar koopwoning en naast ons een ouder echtpaar. Altijd als mijn moeder naar buiten ging kwam er een hoofd om de hoek met de woorden: 'koffie?' Verderop in het blok woonden twee zussen naast elkaar met hun gezinnen en direct bij de achterdeuren hadden ze een poortje naar elkaar toe. Dat wilde oudere buurvrouw ook wel met mijn moeder. Zij zag dat echter niet zo zitten ;-D

Wat leuk nog zoveel reacties erbij, heb ze allemaal gelezen.
the dowager dat lijkt me wel echt heel vervelend!!
Jitsie schreef:
09-08-2017 14:26
Ik ben meteen gaan googlen... :hihi: (6)
Ik ook ;-D
the-dowager schreef:
09-08-2017 17:15
Oh, en op mijn stoepje zitten gaat ook al niet, want dan voelt de hele goegemeente ófwel de neiging om commentaar te leveren op wat je aan het doen bent (Zo, lekker plekkie, hoor! Dat ziet er lekker uit! Genieten, of niet dan? Mag ik ook een hapje? Zo, nu al aan de wijn?) ófwel de allesoverheersende drang om Google Maps uit het raam te gooien en mij de kortste route naar A, B of C te vragen.

Sorry maar ik zie het zo voor me :rofl:
Ik ben gevoelig voor geluid, kan helaas niet zoveel verdragen. Zou graag in vrijstaand huis willen wonen straks.
Ik woon in appartement in een super rustige straat. Althans,mijn buurman is verhuisd en nu hebben we tokkie buren. Hij gaat dan buiten bellen met de ander op speaker, gerust om 3 of 5 uur snachts. Tv staat vaak hard aan rond 11 uur/12 uur. Of dat ook bij hen is weet ik niet.
the-dowager schreef:
09-08-2017 17:15

Nog niet aan gedacht om er een toeristisch bureau annex museum van te maken?
Dan kan je er geld voor vragen :-D.
blue_lagoon schreef:
09-08-2017 17:29
Hahaha!! Dat had mijn moeder vroeger ook. Toen ik vijf was verhuisden we van een huur-naar koopwoning en naast ons een ouder echtpaar. Altijd als mijn moeder naar buiten ging kwam er een hoofd om de hoek met de woorden: 'koffie?' Verderop in het blok woonden twee zussen naast elkaar met hun gezinnen en direct bij de achterdeuren hadden ze een poortje naar elkaar toe. Dat wilde oudere buurvrouw ook wel met mijn moeder. Zij zag dat echter niet zo zitten ;-D

Wat leuk nog zoveel reacties erbij, heb ze allemaal gelezen.
the dowager dat lijkt me wel echt heel vervelend!!

hahahahahahha omg,

vreselijk die zussen dan moet je wel heeel close zijn
Idd Dowager vreselijk, zag ooit een keer een reportage over Japanners in Giethoorn :woa: stonden gewoon doodleuk in mensen hun achtertuin en keken ook doodleuk naar binnen .

Ik zou echt flippen wordt al gek als mensen voor mijn deur staan met hun patat zakken :nope:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Tornacense schreef:
09-08-2017 18:43
Nog niet aan gedacht om er een toeristisch bureau annex museum van te maken?
Dan kan je er geld voor vragen :-D.
:proud:
Rouge__ schreef:
09-08-2017 19:27
hahahahahahha omg,

vreselijk die zussen dan moet je wel heeel close zijn
Idd Dowager vreselijk, zag ooit een keer een reportage over Japanners in Giethoorn :woa: stonden gewoon doodleuk in mensen hun achtertuin en keken ook doodleuk naar binnen .

Ik zou echt flippen wordt al gek als mensen voor mijn deur staan met hun patat zakken :nope:
Ik ben heel erg, ik vind naar binnen kijken bij mensen ook leuk. Vooral 's avonds in de herfst en winter.
blue_lagoon schreef:
09-08-2017 19:54
Ik ben heel erg, ik vind naar binnen kijken bij mensen ook leuk. Vooral 's avonds in de herfst en winter.
ik stiekem ook hoor, maar niet bij iedereen :$
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven