zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve meiden,

Ik weet niet waar ik moet beginnen... Ik wil jullie allereerst ontzettend bedanken voor de zooo lieve reacties en berichtjes. Ik kan niet omschrijven hoe fijn dat is. En ook Duufje en Flipje die bijvoorbeeld nog specifiek hun ervaring op hebben geschreven.
Flipje, ik had je post gelukkig nog gelezen voor het kindje geboren is.

Ik probeer nog op een paar te reageren (in zoverre ik het goed heb bijgehouden) en zal zo, ik ben bang een lange, update geven.

@Zima: Fijn dat de uitvaart achter de rug is, meestal geeft dat ervoor toch het meeste geregel en onrust. Was het een mooie dag ondanks het verdriet?
Ik ben blij te lezen dat je nu toch zo trots kunt voelen over jullie mannetje. En wat betreft de babykamer: inderdaad alles lekker op jullie manier en tempo hoor!

@Baggal: Nog steeds geen uitslagen van de bloedsuikers??
Ik vergeet trouwens elke keer te zeggen dat ik via Theeleut de 4D echo heb gezien van Sweat Pie en wat is ze mooi zeg!! Wauw! En het viel me meteen op dat ze heel erg op jouw man ook lijkt haha!! Super lief.

@Unicorn: Welkom hier. Leuk als je meeschrijft. Ook al ben ik nooit zover gekomen als jij nu, kan ik me heel goed voorstellen dat je onzeker blijft. Ik heb bij deze zwangerschap ook niet met die maandtopics meegeschreven, toen ik iets las, ging ik me er alleen maar aan irriteren haha.

@Duufje: Ik heb ook heel veel aan jou gedacht. Mijn ervaring vond ik heftig, maar ik kan me niet voorstellen hoeveel verdriet jullie hebben gehad en nog steeds hebben. Maar inderdaad ook zoveel liefde en dat telt zwaarder. Ik had jullie 'verhaal' ook aan mijn man vertelt, ook met het nieuws van zaterdag, en hij vond het ook zo oneerlijk en moeilijk voor jullie. Ik las dat je je inmiddels iets beter voelt, fijn! Ook dat je weer een beetje vooruit aan het kijken bent. Al snap ik dat je vertrouwen een stuk minder is geworden.

Sorry meiden, ik weet niet of ik nog iets belangrijks vergeet?!

Wij zijn in ieder geval net weer thuis, zo fijn! Gisterochtend ben ik opgenomen in het ziekenhuis om de 'bevalling' op te wekken. Wij dachten eigenlijk dezelfde dag wel weer thuis te zijn. Maar pas na de derde gift gebeurde er iets meer qua krampen. Wel had ik al heel veel bloedverlies gehad. Het was een rare dag, want we wilden eigenlijk gewoon dat het zou gaan gebeuren. Maar we hebben ons wat vermaakt met spelletjes, lezen, een serie kijken enz. Rond kwart voor 10 is ze dan geboren. Wat een mooi meisje!! Alles erop en eraan, vingertjes en teentjes goed te zien.
Waarschijnlijk was ze wel al zaterdag of zondag ofzo overleden en daardoor was ze al wat 'platter' en had een andere kleur. Maar voor ons maakte dat geen verschil. We hebben haar op een mooi dekentje gelegd en met z'n tweeën een tijd naar haar gekeken en rustig aan afscheid genomen. Ze wordt gecremeerd via het ziekenhuis (en uitgestrooid bij een begraafplaats bij ons in de buurt).
We hoopten erna naar huis te kunnen maar ze dachten dat er toch nog wat placenta resten in mijn baarmoeder zaten dus daarvoor heb ik nog een medicatie gift gekregen. Vanochtend weer uitgebreid gekeken en het advies was toch om nog een curettage te doen.
Ik vond het heel spannend en moest huilen toen mijn man weg ging, ik had nog nooit een narcose enz gehad. Maar het viel me ontzettend mee, ik heb heerlijk geslapen ;). Nu voel ik me ook prima, nergens last van.
Het verdriet valt op dit moment mee, maar het zal ook nog wel komen. We moeten nu echt afscheid nemen van deze zwangerschap en alles waarover we daarbij gedroomd/gefantaseerd hebben.

Over twee weken krijgen we nog wel de uitslagen de array testen van de vlokkentest. Ik ben benieuwd, het zou ook een lichamelijke afwijking geweest kunnen zijn.

Verder ben ik echt overdonderd van alle liefde en steun die we van iedereen krijgen. Ongelooflijk, zo dankbaar voor.

Nu gaan we ons weer focussen op de toekomst en op naar de 4e ICSI behandeling (gelukkig voor de verzekering de eerste weer!). Eerlijk gezegd hoop ik zo snel mogelijk weer zwanger te zijn... Maar eerst gaan we lekker op reis in september!
@Boulu Wat heb je het mooi beschreven zeg. Ik vind het echt ongelooflijk heftig en bewonder jullie enorm. Je zat veel in mijn hoofd afgelopen tijd. Apart hoe dat gaat terwijl ik je eigenlijk helemaal niet ken... Ik dacht weleens aan wat je zou doormaken, hoe het met de bevalling zou zijn gegaan, etc. Bijzonder hoe jullie afscheid hebben kunnen en mogen nemen van jullie meisje. Hebben jullie haar nog een naam gegeven?

@Zima absoluut niet ego!! Eerst was er de uitvaart en het verdriet, nu is de volgende prioriteit jullie zoontje. Echt niet raar hoor. :-)

@Baggal Het verlof bevalt erg goed. Ik heb genoeg te doen iig en ik zit vnl in mijn eigen zwangere wereldje... Ik wist niet dat die nesteldrang zo heftig was: als er iets niet helemaal gaat zoals ik wil of in mijn hoofd had kan ik ontploffen. Voel me soms erg schuldig, omdat het uiteindelijk werkelijk nergens over gaat en ik dan lijk te vergeten dat ik gewoon zwanger ben. Eindelijk. Van een gezond meisje ook nog eens... Maar die hormonen zijn me soms gewoon echt de baas ;-).

@Unicorn Wij kennen elkaar al ;), dus: :smooch:
Een beetje stil van jouw ontzettend mooie berichtje Boulu. Uit Eigen ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om afscheid te nemen van een zo gewenste zwangerschap. In jullie geval is het dan ook al echt van een mini-meisje met alles erop en eraan en dat lijkt mij heel pittig, mooi en ook verdrietig. Het is tenslotte wel het eerste kindje van jullie samen... :heart:

Je klinkt sterk en vastberaden om na September weer te beginnen. Goed dat je nu ook even een pauze neemt en op vakantie kan gaan: even je hoofd legen en niet bezig zijn met dit traject. Zodra je weer begint kom ik je zeker aanmoedigen. :hug: Ik hoop enorm dat je heel snel zwanger wordt en dat alles dan goed mag blijven gaan. Ik ben benieuwd wat er uit de test komt uiteindelijk - en idd vocht wordt vaak geassocieerd met hartproblemen (volgens mijn vriendin die bijna gynaecoloog is).

Ik heb nog geen uitsluitsel van de bloedsuikers binnen. Geen nieuws is goed nieuws denk ik, maar ik zal er morgen toch nog maar even achteraan bellen. Lief je opmerking over Sweet Pea - en dat ondanks je eigen verdriet. Wat ben je toch een bikkel Bulou! Ze lijkt inderdaad erg op mijn man (ik hoop ook dat ze grotendeels zijn karakter heeft en wiskunde knobbel) van wat we zo kunnen zien op basis van de foto's. Ik had de foto's hier ook niet geplaatst, ook in verband met het nieuws hier van de afgelopen weken. Misschien dat ik dat nog doe, misschien ook niet. Ik hoop dat je snel hersteld en voel je absoluut vrij hier te blijven schrijven :bigkiss: .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@Boulu, wat een mooie post om te lezen. En fijn dat jullie op een goede manier afscheid hebben kunnen nemen van jullie meisje. Dat is erg belangrijk. Ik hoop dat jullie dit een plekje kunnen geven en dat je snel hersteld zodat je ook weer verder kunt. Het zou mooi zijn dat er nog iets uit de onderzoeken komt, want ik denk dat het makkelijker is om te accepteren dat het mis is gegaan omdat er een afwijking was, dan als er helemaal niks uit de onderzoeken komt.
Boulu :hug:

Als je heel erg verdrietig bent en haar heel erg mist: even naar de foto's kijken. Dan is ze weer even wat dichtbij.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat beschrijf je alles mooi Boulu. Ik vind je enorm dapper. En een lieverd, omdat je na de rollercoaster waar je nu in zit óók nog zo betrokken op anderen reageert en oprechte berichten schrijft. Neem de komende maand je rust - werk is maar werk - probeer toch te genieten van je reis in september en alles op een rijtje tr zetten. En als je je weer opgeladen bent, ben ik de eerste die je steunt in een nieuw stom icsitraject met hopelijk een goede afloop.

Dank jullie wel voor al jullie lieve berichten. Ik voel me even een veel mindere egoïstische zeur en kan wat beter accepteren dat dit nu is waar mijn lijf me kennelijk op doet focussen.

Ylva: raar he wat hormonen met je kunnen doen. Is het echt nesteldrang dat je aan het poetsen bent en ladingen vriezervoer maakt - been there :$ - of vooral dat je niet veel kunt hebben en alles moet gaan hoe je wil? Schaam je niet, volgens mij is het een stom trucje van de natuur zodat je 'zin' krijgt in de bevalling en het zwanger zijn zat raakt.

Baggal ik heb het betreffende topic opgezocht. Knap hoe jij Lux, Flipje en Piene daar nog op reageren. Ik geloof dat dit precies de reden is waarom ik altijd via mijn favorieten dit topic binnenklik...
lieve boulu nog even een dikke knuffel! jullie zijn papa en mama geworden en je zal haar nooit vergeten :heart:
nu bijkomen en praat er vooral veel over en ook met elkaar. wat fijn dat de reis in september is dat is een mooi moment om even lekker bij te komen van alles:)

@baggal o :@@: zal het straks nog x proberen.
Afbeelding

voor jou boulu :redrose:
@ lieve lieve boulu, wat klink je weer sterk en dapper. Jullie meisje heeft jullie voor altijd papa en mama gemaakt. Heel bijzonder dat jullie nog naar haar hebben mogen kijken en afscheid genomen. Ik hoop dat je komende tijd 'goed' doorkomt en daarna weer verder kunt met een broertje of zusje voor jullie meisje. Neem nu je tijd en heel veel sterkte voor jullie beiden. :hug:

@ unicorn welkom. Ik had in andere topic wel wat van je gelezen maar nooit iets gepost. Toen jij zwanger bleek van 2e tp had ik volgens mij net mijn 1e mislukte. En dus jouw verhaal gaf mij wel hoop, want ik zag het echt niet meer zitten na 6 iui's en een mislukte ivf. Uiteindelijk ook zwanger na 2e tp, dus wat dat betreft lijkt ons verhaal heel erg op elkaar. Over onzekerheid en in broek kijken heb ik ook nog steeds en ik denk zo dat dat zeker nog een poosje blijft. Ik dacht dat het wel rond 10-11 weken over zal gaan, maar voel me nog net zo onzeker. Dus ik heb het maar geaccepteerd dat ik onzeker ben/blijf en niet 100% kan genieten. Als ik maar iets van mijn zwangerschap geniet, maar dan wel na 12 weken ;)

@ chevrolet hoe gaat het met jou? Weet je al wanneer je voor 1e echo gaat?

@ baggal ik hoop dat bloed uitslagen goed is.

@ hier niet zoveel te vermelden, voel niet zo veel. Nog steeds wat onzeker, en heb met 13 weken (over 2,5 week) weer echo. Het is dus uitzitten naar de echo.
Boulu :hug: fijn van je te lezen
Ga ontzettend genieten van je reis, kom lekker bij en daarna vol goede moed weer verder.
Heel veel sterkte de komende tijd.
Lieve Boulu, ook vanuit mijn kant een hele dikke knuffel voor jou en je man. Wat straalt er veel liefde en kracht uit je berichtje. Ik vond het erg speciaal om te lezen.
Jullie zijn papa en mama geworden van een mooi meisje en zoals Piene hierboven stelt, het felste sterretje dat is ze. Heel mooi Piene.
Lieve Voulu, wat een verdrietige dag gisteren, maar wat fijn dat je hem zo goed en met een goed gevoel doorstaan hebt.
Nu bijkomen en focussen op jullie reis. Maar jullie meisje zal je nooit meer vergeten :hug: :redrose:
Lieve Boulu, wat schrijf je liefdevol en krachtig. Heel veel bewondering voor jou. Heb je bericht met tranen in mijn ogen gelezen :redrose:
Ontzettend fijn dat jullie nu weer drie pogingen hebben. Ik hoop ontzettend hard dat het nu gewoon goed gaat verlopen!

Baggal, heb zelf destijds ook achter de uitslag aan gebeld. Je wil het toch graag even weten. Als het zorgelijk was geweest was je waarschijnlijk al wel gebeld denk ik trouwens.

Ik heb verlof sinds gisteren, zo fijn! We gaan nu een weekje weg in eigen land, lekker in de bossen. Reageer volgende week weer! X
Ladies - ik was zowaar druk aan het werk vanmorgen - mocht ook wel een keer voor de verandering!

Hannepan: Wat fijn dat je nu echt verlof hebt zeg! Heel veel plezier komende week - het laatste reisje als een koppel voorlopig! Hoe voel je je verder?

Moringa: Alles ok bij jou? Is er al iets van een datum voor de bevalling?

Angel: in het begin ga je van echo naar echo en iedere keer is er weer die spanning en die angst. En het wordt beter en dragelijker met de tijd, maar blijft gewoon eng - tot ze daadwerkelijk gezond en wel geboren zijn.

Ik heb hier toch maar even gebeld voor mijn GTT. Kennelijk is het beleid om NIET te bellen als je low risk bent. Prima, maar dat was niet de info die ik had gekregen vorige week donderdag. Maar goed, alles is ok en Sweet Pea is gewoon wat groter.
Wel werd gevraagd wie mijn midwife was - die heb ik dus nooit gekregen. Oeps! Ik mag dus volgende week terugkomen voor controle. Erg slordig dat dan weer wel, maar het blijft de understaffed NHS.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Nieuwe knuffel voor Boulu, :hug:

Fijn verlof Hannepan!

en fijn dat je low risk bent Baggal!

Hier is het rozetje (leuke nick!) alweer (en pas) 3 weken, het lijkt langer en korter tegelijkertijd. Vandaag even tijd besteed aan grote-mensen-dingen tijdens haar slaapje. Het excuus 'ik ben net bevallen' houd een keer op; dus ik heb de post maar opengemaakt en het budget bijgewerkt.

Haar spruw en schimmeltje bij de billen zijn weg, nu kijken dat de rode billetjes snel weg gaan, zo sneu!
Verder gaat het goed hier :)
@hannepan, geniet van je verlof en vakantie!

@baggal, goed nieuws dus. Al had je er zelf ook niet echt iets van verwacht volgens mij. Toch jammer dat de communicatie daar niet zo heel lekker loopt.

@rosings, wat gaat de tijd snel! Mooi dat de spruw weer weg is. Hebben jullie samen al wat een ritme gevonden? Dat lijkt me best wel heel lastig, dat je ineens een zorg plicht hebt en niet zomaar kunt besluiten om iets te doen.

Ik heb vanmiddag het ziekenhuis gebeld en maag 21 augustus voor een echo komen. Over 1.5 week al, dus schiet al op. Heb inmiddels wel gevoelige gepeld, maar verder weinig rare dingen.
Hoi, baby op komst hier. Wordt volgende week ingeleid ivm hoge bloeddruk (was weer te hoog ondanks medicatie). Dus dit wordt het laatste weekend van man en mij met zn tweeen. Raar idee hoor. Maar t moet er toch een keer van komen :P

Verder alles ok. Ik slaap veel. Straks nog maar even ziekenhuistas inpakken.

Ik ga ff onderduiken en meld me weer als ie er is :D (ik wil nl ook zijn naam en precieze geboortedatum niet op internet)

Dus een :hello: naar iedereen en tot binnenkort!
angel dus alweer 10.5 week zwanger wat gaat dat toch snel (al zal dat voor jou anders voelen haha) ga je nog iets van de nipt of combinatietest doen?

heerlijk hannepan! geniet maar lekker van je verlof en je weekje weg

wat fijn baggal geen suiker :cheer:

rosings wat fijn dat het goed met jullie gaat :heart:

ooo cheverolet wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt. moet heel spannend voor je zijn
Hannepan, verlof alweer. HEERLIJK!! geniet ervan en succes met laatste loodjes. Lekker een weekje weg! Ik kan pas eind november weg/heb vakantie. Pfff vind zoo lang duren. Hoe gaat het met je? Ben je nog goed mobiel? Hoop dat het in Nederland mooi weer is volgende week.

Chevrolet wat spannend. Hoeveel weken ben je dan?

@ piene we gaan nipt doen. Ben er wel zenuwachtig/bang voor, maar heb met man toch besloten om het te doen. Zit er nu al tegenop.

Moringa zo dat gaat snel! Hoeveel weken ben je dan bij inleiding. Fijn dat je zo nauw wordt vervolgd.

@ rosings wat fijn dat het goed gaat met jullie? Hoe gaat het met nachtrusten?

@ baggal fijn dat de uitslagen goed zijn, al had je zelf dat ook verwacht. Toch is het een geruststelling. Slechte communicatie idd in het ziekenhuis. Fijn dag het nu wel allemaal wordt geregeld.

Ik heb eigenlijk niet zoveel te vermelden. Ik ben 11 weken zwanger en laatste echo wad met 10 weken. Over 2 weken heb ik weer echo, maar vind het lang duren :( ik heb zelf die afspraak gemaakt omdat wij op zaterdag terecht kunnen. Na een echo krijg je vertrouwen en met de tijd, tot de volgende echo ga je je weer zorgen maken en weer doemdenken...
Boulu, ik kom je nog wat digitale knuffels brengen. Je bent veel in mn gedachten geweest de afgelopen week. Sluit me verder helemaal aan bij de rest. Wat schrijf je vol liefde :redrose:

Baggel, goed dat je zelf nog even er achteraan hebt gebeld. Fijn dat er low risk uit het onderzoek kwam:) En blijkt nu pas dat je een vaste midwife hoort te hebben? Wie heb je tot nu toe dan steeds gezien, gynacologen?

Chevrolet, spannend de echo! Hoop dat de komende anderhalve week snel voorbij gaan voor je.

Moringa, zet 'm op alvast!!

Angel, herkenbaar hier. Na de laatste echo was ik euforisch maar nu heb ik ook weer zenuwen voor maandag. Niet dat ik veel te klagen heb, want ben bij 7w3d geweest, 8w3d en zometeen bij 10. Gister had ik even buikpijn en dan schiet ik ook meteen in de stress. Maar andere momenten ben ik zo blij en gelukkig als ik naar de echo foto kijk. Dan besef ik me ook heel goed wat een droomscenario ik heb gehad met IVF. Gaat heel erg op en af....

Met mijn mama gaat het trouwens weer beter. Medicatie is aangepast, dit zou minder bijwerkingen moeten geven. Aantal behandelingen is afgebouwd dus nu vooral aansterken.
Sofie wat fijn dat het beter gaat met je moeder. En wat fijn dat je zoveel echo's hebt. Ik heb met 6 wk echo gehad ivm bloedverlies, toen met 9 weken na mijn vakantie een echo wat vast stond. Daarna bij verloskundige intake met 10 wk ook. Maar zonder bloedverlies had ik het eerste echo met 6 wk niet gehad. Ik ben weer toe aan een echo merk ik. Volgende echo is als ik 13,5 week ben, ik ga het daarna bekend maken aan de buitenwereld. Nu durf ik het niet omdat ik met 11 of 12 wk geen echo heb gehad.
@angel, ik ben dan 7 weken. Hopelijk kunnen ze dan een eventueel hartje zien kloppen. En als het niet goed is hoef ik er ook niet te lang mee rond te lopen..
Boulu: Ik denk nog veel aan je. Zal wel heel leeg voelen. Er is iets naar je onderweg.

Sofie: wat een fijn bericht over je moeder! Is dat voor dit moment een zorg minder. Ik heb een intake met een midwife gehad toen ik 12 weken was en ik heb bij 23 weken nog een controle gehad, maar nooit een midwife toegewezen gekregen. En had dus nog een aantal controles moeten hebben. Nu heb ik natuurlijk zelf al een aantal echo's laten maken, maar het is wel slecht. Ik vond het al zo raar dat niemand mij had geattendeerd op de vaccinatie voor kinkhoest en ik dat dus zelf maar uit het dossier moest halen. En hetzelfde gold voor de GTT (glucose tolerance test) die normaliter uitgevoerd wordt bij 28 weken. Het was dat de echoscopiste bij de 4D echo zei dat ze zo groot was... kortom, 't Is allemaal slordig. Niet dat ik meteen denk dat Sweet Pea nu gevaar loopt: de kinkhoest vaccinatie heb ik gedaan op eigen initiatief en de suiker met 30 + 3 en er bleek niets aan de hand. Maar vind het wel fijn nu extra controles te krijgen. Vrijdag as volgende afspraak.

Chevrolet: hoop enorm op een goede echo met een kloppend hartje. Dat heb je wel verdiend.

Moringa: Spannend!! Heb je een datum?

Angel: Ik hoop dat je het snel wereldkundig kan maken! Nog 2 weken meis. Overigens vond ik de NIPT ook wel een dingetje hoor. Door de hele MMM is niets meer een vanzelfsprekendheid.

Merk wel dat het fysiek wat zwaarder aan het worden is. Vandaag moest Ik even een cadeau halen in de stad en was behoorlijk moe. Morgen een traditionele Joodse bruiloft. Hopelijk gaat mijn buik mij van de stoelendans redden! Wordt vast gezellig met chupa voor de vorm. Maandag weer @ kantoor en mijn man roept dat ik een Uber moet overwegen.
Dankjewel lieve meiden voor jullie lieve woorden. Ook het gedichtje Piene, ontzettend mooi. Het doet me heel goed dat jullie zo meeleven. M'n verdriet kan er niet minder van worden maar het steunt me wel. In real life ook al zo'n fijn netwerk om ons heen en hier voel ik zoveel oprechtheid en steun, dankjewel!!

Ik probeer nog even kort te reageren eerst.

@Baggal: Ik heb nog niks ontvangen (ook niet gek vanuit Londen haha) maar vind het echt onwijs lief. Je bent zo betrokken bij iedereen, dat vind ik echt heel mooi. Ik hoop hier over een maand of twee mooie verhalen te gaan lezen over jullie meisje.
Wat slordig trouwens van de midwife. Overal zelf achteraan gaan... Gelukkig is je suiker goed!

@Sofie: Wat fijn dat het met je moeder beter gaat, lijkt me zo'n geruststelling. Snap je zorgen nog hoor... hopelijk snel weer een goede echo!

@Moringa: Waaaah het gaat gebeuren!! Je hebt vast een datum maar vertelt het hier dus niet hihi. Bizar, volgende week heb je waarschijnlijk een mannetje in de armen!

@Hannepan: Heerlijk dat jullie lekker de natuur even opzoeken nu! Kan je nog goed wandelen enzo? Veel plezier en geniet van je verlof!

@Chevrolet: Bij jou is het ook tijd voor eindelijk goed nieuws, pff... Momenteel zal je wel de struisvogeltactiek toepassen, zou ik hebben denk ik, na zoveel vroege miskramen en weer slecht nieuws.

Hier komt inderdaad steeds meer de leegte op en dat doet pijn :(. Na woensdag ben je nog helemaal bezig met alles wat gebeurd is en was ik nog aan het 'genieten' van het afscheid en ons mooie meisje. Maar nu is ze er niet meer en moeten we weer verder. Mijn man gaat volgende week weer werken (ik weet het nog niet), het leven gaat door. Dat is ook goed maar ik ben verdrietig. Weer die pijn voelen van het kinderloos zijn, overal geconfronteerd worden ermee, jarig zijn en voor het zoveelste jaar geen zwangerschap/kindje waar je cadeautjes voor kunt vragen (net als met Sinterklaas). En dan nu weer het wachten... Wachten op een behandeling waarvan we niet weten of er een fatsoenlijk embryo uit komt. Ik wil zsm weer zwanger zijn maar heb er geen enkele invloed op.
Zoals het er nu naar uit ziet zal er in november weer een punctie zijn. Nog in Nederland, want DD duurt me nu te lang, ik trek dat gewoon niet. Daarbij heb ik echt een super fijn gevoel bij onze IVF arts, zo betrokken en meedenkend.
Ik weet dus ook niet zo goed wat ik met dit topic moet en überhaupt met de topics waarin ik meeschrijf. Ik denk dat ik wat afstand moet gaan nemen (als het lukt haha). Ik weet nu niet goed hoe ik met al het confronterende om moet gaan. Vermijden is uiteindelijk niet goed, maar als ik het continu aanga weet ik ook niet of ik ooit nog stop met huilen...
Nou ja, het komt wel weer goed, dat vertrouwen heb ik, maar momenteel voelt de leegte heel sterk en ik moet ik gaan nadenken hoe ik daar uit wil en kan komen.
sofie blij om te horen dat het wat beter gaat met je moeder :rose:

baggal ook beetje rust nemen he en idd beter een uber dan de metro :) luister maar naar je man hihi

moringa ylva en hannepan het komt echt heel erg dichtbij. gaat het allemaal nog een beetje?

boulu laat alles over je heen komen en huil zoveel je wilt/moet. het is helaas de enige manier om het te verwerken. de gevoelens mogen er allemaal zijn. gevoel van leegte kan ik mij ook nog helemaal terughalen dat vond ik het allerergste. eerst groeiend wesentje in je buik en opeens een dag later niks meer en je toekomst helemaal naar de klote en moet je weer bijstellen!
hopelijk komt er niks geks uit het onderzoek en is het "gewoon pech"
hele dikke knuffel. je zal merken dat er in verloop van tijd af en toe weer een zonnestraaltje zal schijnen. en kijk gwn waar het fijn voelt om mee te schrijven of gewoon even helemaal niet! ik denk aan je. en ik hoop dat je net zo snel als mij weer in verwachting mag zijn :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven