Woon-ergernissen

08-08-2017 13:53 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nutteloos topic van mijn hand. Het is geen wereldprobleem ofzo, verwonder me vooral.

Na bijna elf jaar hier te wonen en de buurt erop uitgezocht te hebben is het dan toch gebeurd. Er is een alleenstaande moeder met jong kind komen wonen. Ik baal stevig. Laat ik voorop stellen dat ik dondersgoed weet dat ik het niet voor het zeggen heb wie hier wel of niet komt wonen en ik besef ook echt wel dat ik niet in een standaard woonwijk met rijtjeshuizen en pleintjes en speelweides moet gaan zitten, dan vraag je er namelijk ook om. Maar dat heb ik niet gedaan. Ik woon in een zeer kindonvriendelijke buurt. Oud appartementencomplex, hartje stadscentrum. Geen speelmogelijkheden. Ik blij. Tot dusver.

En nu dus na bijna elf jaar steeds vaker het geluid van joelende en luid spelende kinderen op de binnenplaats (parkeerterrein voor hier gevestigde bedrijven). Dat gaat echt door merg en been. En de moeder is een ontzettende aso. Parkeert haar auto doodleuk voor haar deur wat ten eerste niet mag hier en ten tweede kan ik er dan moeilijk langs met de fiets. En ze dumpt haar (verhuis)vuil gewoon naast de container. Eerlijk? Ik ben het type niet om te klikken maar ik gun haar echt fikse boetes.

Heb de buurt al zien verpauperen door de jaren heen en ik geef toe, ik heb ook een irritante buurman maar die is tenminste nog volwassen en van volwassenen kan ik meer hebben dan van kinderen, dat geef ik ook eerlijk toe. Die kun je tenminste nog rechtstreeks aanspreken zonder gezeik van de ouders. Ik verwonder me vooral om het feit dat je het in je hoofd haalt om hier te gaan wonen met kinderen, ik dacht echt dat ik een kindvrije enclave had uitgezocht.

Waar ergeren jullie je aan in de buurt?
Mevrouw75 schreef:
09-08-2017 23:03
Dat had ik in mijn oude huis ook. Ik snapte daar helemaal niks van! Gewoon met de hele familie naar binnen gluren terwijl ik op de bank zat, die aan het raam stond.

Echt zo:

Afbeelding

En ik heb ook weleens mensen gehad die dan slecht zicht hadden en dan hun handen om hun ogen vouwden om nog eens beter te kijken. Ook al met de hele familie.

Afbeelding
ik kijk ook stiekem en zijdelings vind voor grachtenpanden heel leuk met die hoge plafons meeste staan toch leeg dus.

maar dit is gewoon zwaar aso!! als mensen zo voor mijn raam zouden staan hadden ze echt een probleem :mad:
zie mensen ook vaak genoeg zo voor de rode ramen staan, compleet met handen voor ogen

ik mag hopen dat ik nog lang in mijn stad kan blijven wonen, er zijn bijna geen sociale huurwoningen, de wachtlijsten zijn enorm en kopen is alleen optie als je een flinke zak geld hebt of rijke ouders. zou echt niet weten waar ik naar toe moet als ik groter wil want naar Almere ga ik echt niet en beneden de rivieren zie ik ook niet zitten :nooo:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Beneden de rivieren is gezellig hoor! Al zou ik ook in geen andere stad willen wonen en ik snap dat als je de hoofdstad gewend bent je niet 'de provincie' in wil.

En ik ben dus niet de enige met parkeer-ergernissen zie ik!
Novembervakantie schreef:
11-08-2017 13:38
Ohh ja dat parkeren! Wij hebben een rijtjeshuizen-straat waarbij "oneven" zogezegd aan de achterkant van de huizen een parkeerterrein heeft en "even" heeft fileparkeerplaatsen voor de deur.

Oneven parkeert gewoon hun (beide) auto's in de straat zelf zodat ze door de voordeur naar binnen kunnen, het eigen parkeerterrein aan de achterkant van de rijtjeshuizen is dan leeg & wij kunnen er én niet in de straat parkeren én niet op het parkeerterrein parkeren want het is met een elektrische poort. Ik heb een buurvrouw al eens gevraagd om haar automatische sleutel, dat ik daar wel wil gaan parkeren als zij het niet doet, want door een klein steegje heen naar mijn huis is nog altijd sneller dan twee straten verderop moeten parkeren. GRRR!
Hier dan weer pakweg 40 rijhuizen - direct aan straat - en 10 parkeerplaatsen voor de hele zwiep.
Geeft amusante toestanden. Waarbij er nog net niet auto's op elkaar gezet worden.
Geen achteringangen of parkeerplaatsen achteraan.

Het is elke keer weer gissen en gokken of je per toeval plaats gaat hebben.

Alle straten rondom hebben 't zelfde probleem, dus als je pech hebt sta je effectief 2 km verder.
Een fiets in je koffer hebben steken is hier een must :-).

Je raakt het gewend.
Of je verkoopt je auto en gaat met 't openbaar vervoer en je fiets.
blue_lagoon schreef:
11-08-2017 22:06
Beneden de rivieren is gezellig hoor! Al zou ik ook in geen andere stad willen wonen en ik snap dat als je de hoofdstad gewend bent je niet 'de provincie' in wil.

En ik ben dus niet de enige met parkeer-ergernissen zie ik!
weet ik lief, mijn beste vriend woont in Brabant en ja tis wel heerlijk rustig en gezellig maar ik weet niet of ik daar voor gemaakt ben en, mijn vriend krijg ik al helemaal niet mee XD

bij mijn ouders was het altijd vechten om parkeer plekken mensen die aan de overkant van het water woonde kwamen altijd bij ons parkeren maar de grootste ergernis was dat de buren 2 huizen verder 3 auto's hadden slokte alleen maar meer parkeer plek op :facepalm:
Relax we're all crazy, it's not a competition
blueeyes*3 schreef:
11-08-2017 00:37
Lemoos: hang dit op in tuin of huis.

Lieve nieuwe buren
Die hier naar binnen turen
Wij snappen zeer goed
Dat er gekeken en gemeten moet
Maar liever vragen wij
Of u de maten wil halen bij de makelaardij
In ruil hiervoor zijn wij bereid
Tot een burendienst op zijn tijd
Een kop koffie of wat stroom
Een reep chocola, het kan gewoon
Daarvoor hoeft u niet naar binnen te koekeloeren

Maar, zolang uw woonadres zich nog niet hier bevindt
Vragen wij u, ook namens ons kind
Niet te storen na het journaal van zes uur
Niet te spelen met vuur
Niet te verzoeken of wij u rond willen leiden
En ons sowieso niet te storen op onchristelijke tijden

(O, en als u dit kon lezen,
Dan zou ik snel wegwezen
Want dat turen
Dat zien wij hier als gluren)
Geweldig gedichtje blueeyes :-D. Als deze week nog iemand aan de deur komt hang ik deze op.
Ik begrijp het helemaal hoor Rouge_ :) Mijn kind-en tienerdroom was altijd Amsterdam, maar zolang dat niet lukt blijf ik in eigen stad. Waar ik altijd heb gewoond. Weliswaar in woonwijken dus het centrum is al een hele verademing ;-D
Zou ook niet meer in een woonwijk willen zitten nu ik het centrum ben gewend dus snap je heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven