MacBook aanschaffen in Apple Store vraag

14-08-2017 03:45 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Domme vraag Missxhien ..

Ik zit in Azië en de MacBook is hier 750€ goedkoper dan in nl. Daar durf ik wel douane risico voor te lopen. Maarre ...

Ik wil hem dus aanschaffen in de Apple Store ivm garantie (dat heb ik al nagevraagd. Gewoon garantie in nl als je bij Apple Store koopt ) maar ik vergat te vragen of zo’n MacBook gewoon in de winkel te koop is. Ik heb bepaalde versie op oog. Zijn die dingen standaard in winkels af te halen of zit daar levertijd op ?

Ik ga vandaag sowieso naar de Apple Store maar als iemand er toevallig ervaring mee heeft is dat meegenomen.
Wat?
Internagelaktisch
In Nederland is er, bij een officiële Apple Store, het nodige op voorraad. Hoe dat in Azië zit, geen idee.
Meestal zijn ze op voorraad en anders met een paar dagen. Ze kunnen bij de duane echter aan het serienummer zien dat hij niet in nl gekocht is.
Wat maakt het eigenlijk uit dat het niet in NL is gekocht? Oprechte vraag, ze missen dan de btw, moet je dan alsnog de btw betalen ofzo?
Maar waarom zouden ze een laptop die niet in een doos zit ofzo controleren op serienummer?
Internagelaktisch
Maaique schreef:
14-08-2017 07:26
Wat maakt het eigenlijk uit dat het niet in NL is gekocht? Oprechte vraag, ze missen dan de btw, moet je dan alsnog de btw betalen ofzo?
Maar waarom zouden ze een laptop die niet in een doos zit ofzo controleren op serienummer?

Bij het invoeren van een computer moet je volgens mij alleen btw betalen (geen invoerrechten). Bij de douane hoor je dat aan te geven, maar ik denk dat TO dat niet van plan is. En omdat dat heel vaak gebeurt, controleren ze je bagage en controleren ze ook het serienummer van de laptop.
Als hij daar 750 euro goedkoper is, kost hij dus haast niks. In dat geval zou ik afzien van garantie. Je moet niet het onderste uit de kan willen. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
nerdopviva schreef:
14-08-2017 07:35
Bij het invoeren van een computer moet je volgens mij alleen btw betalen (geen invoerrechten). Bij de douane hoor je dat aan te geven, maar ik denk dat TO dat niet van plan is. En omdat dat heel vaak gebeurt, controleren ze je bagage en controleren ze ook het serienummer van de laptop.
Ah oke, krijg je dan een boete als je niks aangeeft ze komen er achter? Dus btw + boete ofzo?
Ik ben dit trouwens niet van plan ofzo hoor, ben al voorzien lol. Gewoon benieuwd naar hoe dat dan gaat
Internagelaktisch
IK ga hem idd niet aangeven. Bagage controle is niet standaard. Toen ik in juni terugkwam ook 0,0 controle. En als ik wel controle krijg is het pech.
Ikzelf zou niks doen waardoor ik persoonlijk aangehouden zou kunnen worden bij de douane. Niet voor geld tenminste.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
[quote=Maaique post_id=27422996 time=1502688391 user_id=127013]
[/quote

Alles boven de 430€ moet je aangeven officieel. Dan betaal je invoerrechten. Ik ga gewoon de gok nemen.
Overigens betaal je alleen btw geen invoerrechten Wel boete denk ik.
Hou alleen rekening met andere stekker.
Maaique schreef:
14-08-2017 07:42
Ah oke, krijg je dan een boete als je niks aangeeft ze komen er achter? Dus btw + boete ofzo?
Ik ben dit trouwens niet van plan ofzo hoor, ben al voorzien lol. Gewoon benieuwd naar hoe dat dan gaat

Het is belastingfraude, dus ja, je krijgt een boete ;)
Heb ook wel eens gezien (nou ja, gelezen maar er stonden foto's bij) dat ze in oosterse landen zelfs een Apple Store kopiëren en dan nagemaakte spullen verkopen.
Dus weet je 100% zeker dat je met een echte Store te doen hebt? Kun je het adres misschien nog checken op een officiële Apple-site?
Brommerpech
annie_de_rooij schreef:
14-08-2017 10:09
Heb ook wel eens gezien (nou ja, gelezen maar er stonden foto's bij) dat ze in oosterse landen zelfs een Apple Store kopiëren en dan nagemaakte spullen verkopen.
Dus weet je 100% zeker dat je met een echte Store te doen hebt? Kun je het adres misschien nog checken op een officiële Apple-site?

Dit is idd een echte officiële Apple Store. Gekeken op website van Apple ter controle
MarindaH schreef:
14-08-2017 08:25
Ja dat weet ik. Er zijn ook verloop stekkers.
poldervrouw schreef:
14-08-2017 10:18
Dit is idd een echte officiële Apple Store. Gekeken op website van Apple ter controle
Ja, dan snap ik dat het verschil verleidelijk is.
Kun je misschien nog een (merkloze) hoes kopen voor weinig en deze gebruikssporen geven?

Maar goed, alles wat wij kunnen bedenken heeft de douane natuurlijk ook al bedacht. ;)
Brommerpech
MarindaH schreef:
14-08-2017 08:25
En eventueel een ander toetsenbord.
Wij hebben wel eens uit een (niet-Aziatisch) ander land een Apple meegenomen. Dozen, boekjes, plasticjes etc allemaal daar weggooien en de laptop inrichten. Dus zet je mail op, open wat tabjes in Safari, zet wat documenten al dan niet in mapjes op de desktop en laat desnoods een onzinnig Pages-documentje open staan waar je "aan het werk" was of zo. Zo lijkt de laptop al van jou voor je reis en duidelijk in gebruik, mocht je controle krijgen. Uiteindelijk zouden ze wel kunnen nagaan dat je dat ding afgelopen week gekocht hebt en dus in het buitenland gekocht hebt, maar je verkleint wel de kans.

Meeste Stores hebben een aardige voorraad, ook van de wat meer bijzondere modellen.
Hoop dat het je lukt; scheelt een boel!
annie_de_rooij schreef:
14-08-2017 10:48
Ja, dan snap ik dat het verschil verleidelijk is.
Kun je misschien nog een (merkloze) hoes kopen voor weinig en deze gebruikssporen geven?

Maar goed, alles wat wij kunnen bedenken heeft de douane natuurlijk ook al bedacht. ;)

Het scheelt exact 756€ op het model wat ik wil. Dus wel de moeite

Ik koop idd op de markt hier een hoes en zal deze in rugzak stoppen tijdens uitjes. Dan is ie iig niet meer netjes. Via dropbox eea aan spul erop zetten en wat documenten.

Ik zit er heel eerlijk niet mee. Voor 50€’zou ik de moeite niet nemen

Ik moet even checken welke configuraties er direct beschikbaar zijn. Niet alles is er namelijk. We hebben de keuze uit twee stores. Heb nog even de tijd. Blijf hier nog tot begin september.
Snicholls schreef:
14-08-2017 10:55
En eventueel een ander toetsenbord.

Qwerty ;) dus prima
retrostar schreef:
14-08-2017 07:41
Als hij daar 750 euro goedkoper is, kost hij dus haast niks. In dat geval zou ik afzien van garantie. Je moet niet het onderste uit de kan willen. :)
Garantie is gewoon Apple garantie. Jaar wereldwijd. Apple care staat er los van (al is die ook wel stuk goedkoper )
@(
retrostar schreef:
14-08-2017 07:41

Nou. Hij is nog prijzig genoeg ;).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven