MacBook aanschaffen in Apple Store vraag

14-08-2017 03:45 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Domme vraag Missxhien ..

Ik zit in Azië en de MacBook is hier 750€ goedkoper dan in nl. Daar durf ik wel douane risico voor te lopen. Maarre ...

Ik wil hem dus aanschaffen in de Apple Store ivm garantie (dat heb ik al nagevraagd. Gewoon garantie in nl als je bij Apple Store koopt ) maar ik vergat te vragen of zo’n MacBook gewoon in de winkel te koop is. Ik heb bepaalde versie op oog. Zijn die dingen standaard in winkels af te halen of zit daar levertijd op ?

Ik ga vandaag sowieso naar de Apple Store maar als iemand er toevallig ervaring mee heeft is dat meegenomen.
Snicholls schreef:
14-08-2017 10:55
En eventueel een ander toetsenbord.
Mosterd
Je bent zelf een theepot
LeesMee schreef:
14-08-2017 15:22
@(
?

Want ? Omdat ik iets aanschaf wat in nl bizar veel duurder is ? En dat ik de gok waag ?
Poldervrouw: Ik heb dit gehad met de verlovingsring die mijn man bij een zeer bekende juwelier kocht (in Hawaii). Ik heb de ring omgehouden bij aankomst in de UK en het verpakkingsmateriaal, doos en bon naar mijzelf toegestuurd.
Kreeg overigens geen controle van de tas (nothing to declare) maar het risico was wel beperkt. Ik zou dit ook doen met de Apple (verpakkingsmateriaal misschien weggooien want te groot en te onhandig) maar stuur de bonnen (of laat Apple dit naar je emailen) en overige papieren naar je huisadres in NL.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
poldervrouw schreef:
14-08-2017 15:22
Garantie is gewoon Apple garantie. Jaar wereldwijd. Apple care staat er los van (al is die ook wel stuk goedkoper )
Let wel op dat dit beperkter is dan de garantie waar je volgens de Nederlandse consumentenwetgeving recht op hebt (https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/). Apple geeft slechts 1 jaar garantie, de Nederlandse wet voor de verwachte levensduur van het product. Maar om op die laatste aanspraak te maken moet je contact opnemen met de verkoper en dat kan in jouw geval dan niet.

Je kunt overwegen om AppleCare aan te schaffen, dat ben je verzekerd voor onopzettelijke schade die je zelf hebt toegebracht (max. twee claims) en op gratis telefonische ondersteuning van de technische helpdesk. Dat laatste heb je anders slechts tot 90 dagen na je aankoop.
Baggal schreef:
14-08-2017 15:39
Poldervrouw: Ik heb dit gehad met de verlovingsring die mijn man bij een zeer bekende juwelier kocht (in Hawaii). Ik heb de ring omgehouden bij aankomst in de UK en het verpakkingsmateriaal, doos en bon naar mijzelf toegestuurd.
Kreeg overigens geen controle van de tas (nothing to declare) maar het risico was wel beperkt. Ik zou dit ook doen met de Apple (verpakkingsmateriaal misschien weggooien want te groot en te onhandig) maar stuur de bonnen (of laat Apple dit naar je emailen) en overige papieren naar je huisadres in NL.
Ja dat zei de man in de Store vanmiddag ook. Ik was niet de eerste ;).
WestCovina schreef:
14-08-2017 15:45
Let wel op dat dit beperkter is dan de garantie waar je volgens de Nederlandse consumentenwetgeving recht op hebt (https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/). Apple geeft slechts 1 jaar garantie, de Nederlandse wet voor de verwachte levensduur van het product. Maar om op die laatste aanspraak te maken moet je contact opnemen met de verkoper en dat kan in jouw geval dan niet.

Je kunt overwegen om AppleCare aan te schaffen, dat ben je verzekerd voor onopzettelijke schade die je zelf hebt toegebracht (max. twee claims) en op gratis telefonische ondersteuning van de technische helpdesk. Dat laatste heb je anders slechts tot 90 dagen na je aankoop.
Kan je Apple care in buitenland afsluiten en in nl gebruiken ? Dat ben ik weer vergeten te vragen Het was enorm druk vandaag in de Store
In welk land koop je de macbook?
Vivo per lei
poldervrouw schreef:
14-08-2017 16:25
Kan je Apple care in buitenland afsluiten en in nl gebruiken ? Dat ben ik weer vergeten te vragen Het was enorm druk vandaag in de Store
Je kunt het ook nog naderhand aanschaffen, hier kun je daar meer over lezen: https://support.apple.com/nl-nl/HT202741.

Je doet dat via je Apple ID. Dan moet je dus wel de MacBook alvast hieraan koppelen (dat gaat automatisch als je met je nieuwe apparaat bijvoorbeeld inlogt bij iTunes). Zo gaat het in zijn werk:

1. Log in bij Mijn support met uw Apple ID en wachtwoord.
2. Selecteer het apparaat waarvoor u dekking wil kopen. Als uw apparaat in aanmerking komt voor een AppleCare-abonnement, ziet u 'Voeg dekking toe'.
3. Klik op 'Voeg dekking toe'.
4. Klik op 'Koop AppleCare' en volg de resterende stappen om de aankoop te voltooien.

Er staat alleen niet duidelijk bij tot hoe lang na de aankoop van het apparaat je AppleCare kunt aanschaffen.
WestCovina schreef:
14-08-2017 17:50
(....)

Er staat alleen niet duidelijk bij tot hoe lang na de aankoop van het apparaat je AppleCare kunt aanschaffen.
Ja, gevonden: "Het AppleCare Protection Plan moet binnen twaalf maanden na de oorspronkelijke aankoopdatum van je Mac worden aangeschaft en biedt tot drie jaar extra serviceopties, gerekend vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum van je Mac." (https://www.apple.com/nl/support/products/mac.html)
Ah top. Ook Apple care is hier enorm voordelig. Scheelt 150€ Ik ga even de configuraties afwachten (want niet alle varianten zijn op voorraad en op maat bestellen kan niet omdat ik niet kan laten bezorgen in hotel ). Dus krijg ik lijst van beschikbare modellen via mail.

Geen haast. Zit hier nog 3 weken

Zoon heeft Apple watch gekocht
Ooohh wat een geluk! Ik wil ook en Apple watch :D
YetAnotherNick schreef:
17-08-2017 16:45
Ooohh wat een geluk! Ik wil ook en Apple watch :D

Ik vind er echt helemaal niets aan maar ben geen horloge drager in welke vorm
Dan ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven