Wáárom doen mensen dit?
maandag 14 augustus 2017 om 20:04
Als ik een boterham eet gaat dat als volgt; *hap* *kauw kauw kauw* *slik*.
Als vriend een boterham eet gaat dat zo; *hap* *hap* *kauw* *hap* *eigenlijk past het niet meer maar hap dus prop* *kauw* *slik*.
Laatst heb ik met oprechte verbazing gevraagd wat daar nou de reden achter is, hij is ook niet de enige die ik zo zie eten. Vaak zijn dat ook mannen trouwens. Zijn antwoord was 'omdat er nog meer bij past', maar dat was niet erg bevredigend
Ik begrijp oprecht niet waarom het dan allemaal maar naar binnen geschoven moet worden.
Heeft iemand een beter antwoord? Of een eigen verwondering? Wellicht kunnen we elkaar helpen!
Als vriend een boterham eet gaat dat zo; *hap* *hap* *kauw* *hap* *eigenlijk past het niet meer maar hap dus prop* *kauw* *slik*.
Laatst heb ik met oprechte verbazing gevraagd wat daar nou de reden achter is, hij is ook niet de enige die ik zo zie eten. Vaak zijn dat ook mannen trouwens. Zijn antwoord was 'omdat er nog meer bij past', maar dat was niet erg bevredigend
Heeft iemand een beter antwoord? Of een eigen verwondering? Wellicht kunnen we elkaar helpen!
Natte tosti..
maandag 14 augustus 2017 om 20:09
maandag 14 augustus 2017 om 20:10
maandag 14 augustus 2017 om 20:14
Goh nooit zo over nagedacht eigenlijk, mijn man eet best beschaafd, met vrienden uit eten ook nooit opgevallen.
Mijn zwager was iets anders, die deed hap slik weg, maar dat deed zijn vrouw eigenlijk ook.
Mijn vrouwelijke collega is Indonesische, die wil ik er wel eens op wijzen dat ze slurpt, maar dat is daar misschien weer heel gewoon met eten.
Mijn zwager was iets anders, die deed hap slik weg, maar dat deed zijn vrouw eigenlijk ook.
Mijn vrouwelijke collega is Indonesische, die wil ik er wel eens op wijzen dat ze slurpt, maar dat is daar misschien weer heel gewoon met eten.
die ik wilde bestaat al...
maandag 14 augustus 2017 om 20:49
maandag 14 augustus 2017 om 21:11
maandag 14 augustus 2017 om 21:12
Serieus?
Hahaha, alsof je met een kleuter aan tafel zit. Sorry, het zal verder vast een lieverd zijn maar djiezus..
Mijn afwijking: langzamer dan gemiddeld eten. Neem gewone hapjes, kauw wel goed omdat ik me dat ooit heb aangeleerd toen ik veel af wilde vallen. Maar ik ben echt altijd als laatste klaar met eten in gezelschap, en kan ook echt niet sneller eten.
Weleens gestopt met eten terwijl ik nog honger had eigenlijk, zo genant zeker met meerdere mensen en dat je dan nog 1/3 pizza op je bord hebt liggen... Dan voel IK me net een treuzelend kind maar ik eet echt door voor mijn doen!
Maar nu ik dit lees heb ik weer hoop: ik snap vaak niet van mensen dat ze in zo'n tempo hun bord leeg kunnen eten als ze doen
Inderdaad grote happen, nog een beetje erbij, echt maar 2, 3 keer kauwen en gloek, weg
Ik heb wel het idee dat ik veel meer van mijn eten geniet en proef, woon alleen dus niemand heeft er echt last van.
Voordeel: ik hoef nooit met spoed een glaasje water te hebben omdat ik bijna stik in mijn broodje
maandag 14 augustus 2017 om 21:16
maandag 14 augustus 2017 om 21:18
maandag 14 augustus 2017 om 21:22
@Bestaardigopzich
Jep echt waar. Gelukkig komt het ook niet vaak voor en als het zo is lach ik hem eerst rustig even uit terwijl ik een glaasje water haal (of soms is hij zelf dan al onderweg). Ik vertel hem ook vaak dat hij niet zo gulzig moet doen dan en dan krijg ik een 'ja maar ik heb zo'n honger'... Tja... Op de een of andere manier heeft hij het ook alleen met brood.
Ik heb vele malen liever dat iemand gewoon rustig (of traag) eet en geniet van zijn of haar eten dan dat iemand het letterlijk naar binnen duwt hoor, zou me er niet te veel van aantrekken hoe snel je tafelgenoten eten en gewoon lekker rustig die laatste 1/3 pizza opeten.
Jep echt waar. Gelukkig komt het ook niet vaak voor en als het zo is lach ik hem eerst rustig even uit terwijl ik een glaasje water haal (of soms is hij zelf dan al onderweg). Ik vertel hem ook vaak dat hij niet zo gulzig moet doen dan en dan krijg ik een 'ja maar ik heb zo'n honger'... Tja... Op de een of andere manier heeft hij het ook alleen met brood.
Ik heb vele malen liever dat iemand gewoon rustig (of traag) eet en geniet van zijn of haar eten dan dat iemand het letterlijk naar binnen duwt hoor, zou me er niet te veel van aantrekken hoe snel je tafelgenoten eten en gewoon lekker rustig die laatste 1/3 pizza opeten.
anoniem_352614 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 21:33
Reden: typfout
Reden: typfout
0.08% gewijzigd
maandag 14 augustus 2017 om 21:22
maandag 14 augustus 2017 om 21:47
maandag 14 augustus 2017 om 22:05
Hahaha ik moet wel lachen om dit topicPeach0909 schreef: ↑14-08-2017 21:22@Bestaardigopzich
Mannen hebben dat wel vaker en juist met brood; ik bedenk me net dat een ex van me die ook zo alles naar binnen schoof zei: ja maar op m'n werk eet ik ook zo want de tijd dat ik zit te eten gaat van mijn pauze af, dus snel snel eten dan heb ik nog tijd voor koffie en sigaretje of boodschapje doen of zo.
Want warm eten at hij wel relaxt (maar ik nog steeds langzamer).
Meestal eet ik ook gewoon wel door tot ik vol zit als ik zie dat de ander(en) al bijna uitgegeten zijn zet ik een vreetspurt in voor mijn doen en zeg dan ook niks meer, alleen uhuh em hmmmm en ja en nee knikken. Ook irritant dat mijn pizza koud wordt, dan heb je met brood dan weer niet.
Grappig dat dit ook een dingetje is behalve mensen die veel smakken en geluiden maken oftewel gewoon onsmakelijk eten, meestal is dat de oorzaak van irritatie. Hoeft van mij ook niet hoor, ben geen prinses maar als je meer dan 60 decibel aan geluid maakt als je eet vind ik dat 3x niks, dan liever proppen/supersnel eten!! Een andere supersnel etende ex hield zich trouwens wel in en at wat langzamer als we samen uiteten gingen dat vond ik altijd wel heel lief van hem