Onhandelbaar zusje
dinsdag 15 augustus 2017 om 02:16
Hallo, mijn zusje is nu 15 jaar oud en totaal onhandelbaar. Ze steelt mijn paspoort en rijbewijs om sigarette, drugs en drank van te halen of om naar festivals te gaan. Ook steelt ze mijn brommer die van me moeder en me broer. Ze luistert niet naar me moeder en we weten niet meer wat we moeten doen, me moeder had eergistere heel boos tegen haar gedaan hierover en me zusje is vervolgends weg gegaan en heeft ze 150 euro uit mijn portemonee gestolen. Natuurlijk liegt ze erover dit gedaan te hebben terwijl ik steeds weer geld en mijn rijbewijs teug vind in haar portemonee. Kan ik hiermee naar de politie gaan? En gaan ze er ook daadwerkelijk wat mee doen?
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:44
Wat een vervelende situatie voor jou zeg. Ik ben geen voorstander van jeugdzorg etc, maar iemand moet hier wel ingrijpen. Jouw moeder is hier duidelijk niet tegenop gewassen. Misschien vindt ze het juist wel lekker dat ze veel moet werken? Als ze niet thuis is hoeft ze de problemen niet onder ogen te zien. Leven je moeders ouders nog? Hebben die nog enige invloed op je moeder?Kimkim242 schreef: ↑15-08-2017 12:53Mijn vader heb ik nooit gekent en me zusje ook niet. Ik heb me moeder er al 100 keer op aangesproken maar enige wat ze doet is erover met me zusje praten en geen harde maatregelen nemen. Ik word er goed ziek van dat me zusje gewoon alles kan doen en me moeder ziet alles maar door de vingers.
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:48
Nee de ouders van me moeder waren al overleden voordat ik was geborenlattemachiato schreef: ↑15-08-2017 13:44Wat een vervelende situatie voor jou zeg. Ik ben geen voorstander van jeugdzorg etc, maar iemand moet hier wel ingrijpen. Jouw moeder is hier duidelijk niet tegenop gewassen. Misschien vindt ze het juist wel lekker dat ze veel moet werken? Als ze niet thuis is hoeft ze de problemen niet onder ogen te zien. Leven je moeders ouders nog? Hebben die nog enige invloed op je moeder?
Dus die hebben geen invloed
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:52
Kim, je kunt zelf eens bellen meet een veilig thuis. Je kunt hun jouw verhaal vertellen, zij kunnen je adviseren. Je kunt ook eens contact opnemen met de politie, je hoeft niet gelijk aangifte te doen.
Je moeder moet ingrijpen, dat doet ze niet. Helaas zul jij dan hulp moeten inschakelen voor je zus. Dat is goed voor haar. Neem eens contact op met je eigen huisarts. Of maatschappelijk werk. En uiteraard jeugdzorg. Ik vind dat het niet jouw verantwoording is, maar kan mij wel voorstellen dat het jou aan het hart gaat.
Je moeder moet ingrijpen, dat doet ze niet. Helaas zul jij dan hulp moeten inschakelen voor je zus. Dat is goed voor haar. Neem eens contact op met je eigen huisarts. Of maatschappelijk werk. En uiteraard jeugdzorg. Ik vind dat het niet jouw verantwoording is, maar kan mij wel voorstellen dat het jou aan het hart gaat.
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:52
Jeetje moeilijk zeg voor jou, maar ook voor je moeder. Maak anders eens een afspraak met je huisarts, gewoon voor een luisterend oor en even van je af te praten. Die kan je misschien ook verder helpen naar de juiste instanties.
dinsdag 15 augustus 2017 om 20:12
dinsdag 15 augustus 2017 om 20:27
Ik werk in de horecaMoirenPhae schreef: ↑15-08-2017 20:15Werk je zwart dan?
Ga op jezelf wonen, ben je werkelijk van al je gedoetjes af.
dinsdag 15 augustus 2017 om 21:47
Fooi dat je krijgt mag je mee naar huis nemen na je werk dag en soms krijg je 200+ euro per dag een fooi
maandag 21 augustus 2017 om 09:52
KimKim: stort je geld op je bank, of vraag aan je werkgever of ze het bij je salaris willen storten. Desnoods geef je de rede waarom je dit graag wil. Wie niet vraagt....
Je mist je oude zusje dus, kan je met haar omgaan en proberen zonder haar te veroordelen maar je zorgen uitspreken. Niet letterlijk maar vragen ben je gelukkig, zijn de vrienden lief voor je enz. Misschien kan je een gesprekje aanknopen? Of heeft het even zijn tijd nodig en komt het gesprekje later wel.. Keur haar gedrag af maar niet haar als persoon...
Hoe is het verder nu? Heb je contact opgenomen met Veilig thuis.
Je mist je oude zusje dus, kan je met haar omgaan en proberen zonder haar te veroordelen maar je zorgen uitspreken. Niet letterlijk maar vragen ben je gelukkig, zijn de vrienden lief voor je enz. Misschien kan je een gesprekje aanknopen? Of heeft het even zijn tijd nodig en komt het gesprekje later wel.. Keur haar gedrag af maar niet haar als persoon...
Hoe is het verder nu? Heb je contact opgenomen met Veilig thuis.