Gezond afvallen
maandag 14 augustus 2017 om 09:14
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdieeten, maar we veranderen onze levenstijl.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
| Naam | Lengte | Gestart | Startgewicht | Huidig gewicht | Streefgewicht | Totaal |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Summernight | 1.64 | 14-08-2017 | 74,4 | 73,5 | 65 | -0,9 |
| Julia65 | ?? | 21-08-2017 | 72,1 | 69,5 | 62 | -2,6 |
| Treurniet12 | 1.67 | 15-07-2017 | 63,2 | 56,9 | 56 | -6,3 |
| Leyla18 | 1.68 | 14-08-2017 | 93 | 93,5 | 80 | +0,5 |
| Gekopbloemen | 1.70 | 14-08-2017 | 63,3 | 62,4 | 59 | -0,7 |
| HermoineG | 1.81 | 14-08-2017 | 95,0 | 95,0 | 85 | -0 |
| Lievezuster | 1.70 | 14-08-2017 | 75,0 | 70,3 | 65 | -4,7 |
| Lilly1970 | 1.74 | 14-08-2017 | 68,0 | 67,7 | 63 | -0,3 |
| Banaaninmijnoor | 1.70 | 17-08-2017 | 70,0 | 70,0 | 62 | -0 |
| Misslotus17 | 1.79 | 21-08-2017 | 73,2 | 71,0 | 69 | -2,2 |
| Spiritinthesky | 1.80 | 28-08-2017 | 82,6 | 83,2 | 75 | +0,6 |
| Afya | 1.78 | 28-08-2017 | 92,1 | 90 | 78 | -2,1 |
| Dutch_trien | 1.78 | 28-08-2017 | 100 | 100 | ?? | -0 |
| Paarsmetroze | 1.75 | 28-08-2017 | 88 | 87,1 | 78 | -0,9 |
| Bam_1984 | 1.69 | 29-08-2017 | 92,9 | 90,7 | 75 | -2,3 |
| Phloxx | 1.67 | 23-08-2017 | 68,5 | 67 | 62 | -1,5 |
| Thankyouforthedays | 1.77 | 12-04-2017 | 71,5 | 64,2 | 60 | -7,3 |
| Kyreza | ?? | ?? | 59,7 | ?? | ?? | ?? |
anoniem_352714 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 13:46
91.08% gewijzigd
dinsdag 15 augustus 2017 om 09:24
Leuk dat je mee komt schrijven! Hier is de sportschool gewoon open in de vakantie!Julia65 schreef: ↑14-08-2017 17:13Ja, ik heb vanmorgen gewogen en weeg nu 70,8 kilo.
Eerst maar even weer onder de 70 en vanaf daar kleine stapjes.
Mijn plan is (deze week nog best vol sociaal programma en sportschool zit dicht i.v.m. vakantie) deze week zoveel mogelijk gezonde keuzes te maken en vanaf volgende week echt te beginnen. Dus dan kan ik ook fanatieker meeschrijven denk ik.
dinsdag 15 augustus 2017 om 09:25
Ik ken dat, die negatieve spiraal.. Ben je net bevallen?lievezuster schreef: ↑14-08-2017 17:33Ik zou ook graag meeschrijven. Weeg nu 75 kg door mijn zwangerschap en mindere bewegen waardoor ook meteen slechter eten soort spiraal waar je in komt.
Vandaag gestart met gezonder eten en verantwoord! Heb een app waar ik alles wat ik eet in zet wat heel handig is, zodat je minder snel iets ongezonds eet omdat je dat er ook in moet zetten, dit helpt bij mij:)
En gezond eten is zoveel lekkerder..
Wil ook meer bewegen, straks weer hardlopen als ik weer mag
Die courgette tagiatella kan je dat gewoon in de supermarkt kopen? Lijkt me lekker
Ik maak zelf courgette spaghetti, met een spirelli! Moet je even googlen, heel handig ding!
dinsdag 15 augustus 2017 om 09:29
Hier vanmorgen wakker geworden met mega spierpijn! Goed teken. Gisteren wel echt een gezonde dag gehad en daar ben ik blij mee. Ik weet dat het in de eerste week altijd hard gaat qua kilo's, vocht wat ik vast houd, een mega ongezond weekend gehad etc. Merk nu al dat ik minder opgeblazen ben.
Volgensmij zijn we al met leuk groepje zo! Is het een idee om een tabel te maken? Ik weet alleen niet hoe het moet. Als iemand een voorbeeld heeft kan ik hem knippen en plakken... Als iedereen dan dikgedrukt zn naam, leeftijd (?), startgewicht, streefgewicht en huidig gewicht doorgeeft, dan zet ik het erin. We kunnen dan 1 keer per week wegen en dan pas ik de tabel weer aan... Helpt mij altijd wel om het echt ergens op te schrijven en m'n voortgang te zien. Hoeft helemaal niet megasnel te gaan hoor. Wordt zo ook een beetje overzichtelijker!
Volgensmij zijn we al met leuk groepje zo! Is het een idee om een tabel te maken? Ik weet alleen niet hoe het moet. Als iemand een voorbeeld heeft kan ik hem knippen en plakken... Als iedereen dan dikgedrukt zn naam, leeftijd (?), startgewicht, streefgewicht en huidig gewicht doorgeeft, dan zet ik het erin. We kunnen dan 1 keer per week wegen en dan pas ik de tabel weer aan... Helpt mij altijd wel om het echt ergens op te schrijven en m'n voortgang te zien. Hoeft helemaal niet megasnel te gaan hoor. Wordt zo ook een beetje overzichtelijker!
dinsdag 15 augustus 2017 om 11:01
Ik heb geen verstand van tabels maken, maar ik vind het een goed plan.
Ik begin officieel volgende week maandag, goed?
Naam: Julia65 Startgewicht: ?? Streefgewicht: 62 kilo Huidig gewicht: ??
Misschien handig als we de zelfde weegdag gaan aanhouden? Dan kun je in 1 keer per week de tabel bijwerken.. Liefst ben ik voor de maandag, woensdag of donderdag
Ik begin officieel volgende week maandag, goed?
Naam: Julia65 Startgewicht: ?? Streefgewicht: 62 kilo Huidig gewicht: ??
Misschien handig als we de zelfde weegdag gaan aanhouden? Dan kun je in 1 keer per week de tabel bijwerken.. Liefst ben ik voor de maandag, woensdag of donderdag
dinsdag 15 augustus 2017 om 11:19
Ik meld mij ook! Ik heb de afgelopen 6 maanden in het buitenland gezeten en ben hier 10 kilo aangekomen (terwijl ik normaal nooit aan kwam). Erg ongezond gegeten en nu weer gemotiveerd om een gezondere levensstijl aan te nemen. Ik ben begonnen met het stoppen van snoepen en heb hiermee gelijk mijn suikerverslaving aangepakt. Ook drink ik alleen nog maar water. Toch vind ik eerlijk gezegd dat ik best veel afval in een korte tijd en ik wil juist op een gezonde manier afvallen. Vandaar dat ik mee wil schrijven!
Ik sport nu om de dag en eet minimaal 6 maaltijden per dag (3 grote, 3 verantwoorde tussendoortjes).
Start gewicht: 63,2
Huidig gewicht: 58.4
Streefgewicht: 56
Maar het belangrijkste vind ik vooral een stabiel gewicht behouden dus of dat nou 55, 56 of 57 etc is, dat maakt mij niet veel uit.
Ik sport nu om de dag en eet minimaal 6 maaltijden per dag (3 grote, 3 verantwoorde tussendoortjes).
Start gewicht: 63,2
Huidig gewicht: 58.4
Streefgewicht: 56
Maar het belangrijkste vind ik vooral een stabiel gewicht behouden dus of dat nou 55, 56 of 57 etc is, dat maakt mij niet veel uit.
dinsdag 15 augustus 2017 om 11:24
Hoi dames hebben jullie nog plekje over? Dan schrijf ik ook graag mee.. Ik zit alleen wel wat hoger in gewicht dan dat jullie zitten, ik weeg nu rond de 93. Ik wil het liefst starten met zo'n 10 kilo er af maar het uiteindelijk streef gewicht is toch rond de 70. Ben ooit afgevallen naar de 75 maar dat is er dus weer aangekomen.. ongemerkt & gemerkt natuurlijk ook want je doet het zelf 
mijn lengte is 1.68, gewicht nu 93, streefgewicht 80 (kleine stappen;)).
Ik sport zo'n 2/3 keer per week maar was laatste tijd ook makkelijk met afzeggen. Sinds deze week probeer ik dat weer goed op te pakken, evenals het eten weer op orde krijgen!
Oh en standaard weegdag lijkt me goed! Maakt me niet heel veel uit welke dag eigenlijk.. Ik weeg op maandag wel altijd het zwaarst tegenwoordig, zo na het weekend..
mijn lengte is 1.68, gewicht nu 93, streefgewicht 80 (kleine stappen;)).
Ik sport zo'n 2/3 keer per week maar was laatste tijd ook makkelijk met afzeggen. Sinds deze week probeer ik dat weer goed op te pakken, evenals het eten weer op orde krijgen!
Oh en standaard weegdag lijkt me goed! Maakt me niet heel veel uit welke dag eigenlijk.. Ik weeg op maandag wel altijd het zwaarst tegenwoordig, zo na het weekend..
dinsdag 15 augustus 2017 om 11:43
Treurniet Welkom! Ik heb je in de tabel gezet! Wil je alleen de ontbrekende gegevens nog even dikgedrukt in een berichtje zetten? Klinkt goed, 6 maanden in het buitenland. Heb je gereisd? Je bent al een hoop afgevallen zeg. Hoe lang ben je al bezig?
Leyla18 Welkom!! Ik heb je in de tabel gezet! Qua gewicht maakt het niet uit hoe hoog je zit. Gaat erom dat je gezond wil leven en dat willen we allemaal hier! Ik zet ook kleine stapjes hoor, steeds 5 kilo, en soms zelfs maar 2 of 3 kilo. Ik weet dat ik anders al snel teleurgesteld ben. Ik ken dat afvallen en aankomen hoor. Ik voel me prima met dit gewicht, maar ik weet ook dat ik me veel beter en fitter voel als ik 10 kilo lichter ben. En dat sporten... ken ik ook. Altijd smoesjes om niet te gaan! Maar het is maar een uurtje, wat is nou een uur op een hele dag?
Ik vind de maandag fijn als weegdag, omdat het er voor zorgt dat ik het weekend niet teveel ga eten en doorsla. Als ik eenmaal weer ben gewend aan het gezonde leven haal ik die motivatie weer uit mezelf, maar nu nog even niet...
Overigens merk ik dat ik nu wel echt gemotiveerd ben. Ik weet hoe fit ik me kan voelen, maarrrr het plan hier is om begin 2018 te stoppen met anticonceptie, met als doel een zwangerschap
. Ik wil echt graag met een fit en gezond lijf een eventuele zwangerschap in. Zo gek om dit op te schrijven! Niemand weet nog van onze plannen
Voor de rest die ook in de tabel wil, willen jullie de gegevens dikgedrukt doorgeven? Dan zorg ik dat je er in komt!
Leyla18 Welkom!! Ik heb je in de tabel gezet! Qua gewicht maakt het niet uit hoe hoog je zit. Gaat erom dat je gezond wil leven en dat willen we allemaal hier! Ik zet ook kleine stapjes hoor, steeds 5 kilo, en soms zelfs maar 2 of 3 kilo. Ik weet dat ik anders al snel teleurgesteld ben. Ik ken dat afvallen en aankomen hoor. Ik voel me prima met dit gewicht, maar ik weet ook dat ik me veel beter en fitter voel als ik 10 kilo lichter ben. En dat sporten... ken ik ook. Altijd smoesjes om niet te gaan! Maar het is maar een uurtje, wat is nou een uur op een hele dag?
Ik vind de maandag fijn als weegdag, omdat het er voor zorgt dat ik het weekend niet teveel ga eten en doorsla. Als ik eenmaal weer ben gewend aan het gezonde leven haal ik die motivatie weer uit mezelf, maar nu nog even niet...
Overigens merk ik dat ik nu wel echt gemotiveerd ben. Ik weet hoe fit ik me kan voelen, maarrrr het plan hier is om begin 2018 te stoppen met anticonceptie, met als doel een zwangerschap
Voor de rest die ook in de tabel wil, willen jullie de gegevens dikgedrukt doorgeven? Dan zorg ik dat je er in komt!
dinsdag 15 augustus 2017 om 12:55
Leuk summernight! Nee idd, en dat maakt het behapbaar voor mij vind ik. Anders kan ik er zo tegenop zitten. Ik voel me ook echt 100% beter als ik minder weeg, dat weet ik gewoon, dus vandaar..
Haha ja ik ben met name de laatste tijd echt moe na een dag werken enzo, en dan verzin ik allerlei smoesjes, terwijl ik echt fan ben van sporten. Dus weet niet goed waar dat vandaan komt. Ik schrijf me nu aan het begin van de week in voor allerlei sportlessen in de week, zodat ik geen smoesjes meer heb. Hoewel, uitschrijven kan natuurlijk altijd nog... maar dat doe ik toch minder snel!
En trouwens een super leuk doel summernight. Ik weet precies hoe je je voelt... ik heb zo'n 2/3 weken geleden een miskraam gehad. Dus ik ben nu weer opnieuw aan het proberen zwanger te worden en afvallen helpt daar alleen maar bij..
Haha ja ik ben met name de laatste tijd echt moe na een dag werken enzo, en dan verzin ik allerlei smoesjes, terwijl ik echt fan ben van sporten. Dus weet niet goed waar dat vandaan komt. Ik schrijf me nu aan het begin van de week in voor allerlei sportlessen in de week, zodat ik geen smoesjes meer heb. Hoewel, uitschrijven kan natuurlijk altijd nog... maar dat doe ik toch minder snel!
En trouwens een super leuk doel summernight. Ik weet precies hoe je je voelt... ik heb zo'n 2/3 weken geleden een miskraam gehad. Dus ik ben nu weer opnieuw aan het proberen zwanger te worden en afvallen helpt daar alleen maar bij..
dinsdag 15 augustus 2017 om 13:02
Jeetje Leyla! Wat naar en verdrietig zeg, sterkte!
Spannende tijd dus voor jullie. Dan is het ook niet zo gek dat je moe bent toch? Uiteindelijk ga je je alleen maar fitter voelen als je wel gaat sporten, maar dat weet je vast al!
Ik heb nu vakantie, ene kant maakt dat het makkelijker, want meer tijd om te sporten en te koken. Andere kant is de structuur wel heel fijn, zorgt er ook voor dat ik niet de hele dag bedenk wat ik allemaal zou kunnen eten.
We gaan er gewoon voor met z'n allen. Elke kilo minder is er 1!
Ik heb nu vakantie, ene kant maakt dat het makkelijker, want meer tijd om te sporten en te koken. Andere kant is de structuur wel heel fijn, zorgt er ook voor dat ik niet de hele dag bedenk wat ik allemaal zou kunnen eten.
We gaan er gewoon voor met z'n allen. Elke kilo minder is er 1!
dinsdag 15 augustus 2017 om 15:17
summernight
Ik ben begonnen op 15 juli, dus ben precies een maand bezig. Ik heb er stage gelopen en verder rondgereisd inderdaad. Kilo's vliegen er tot nu toe 'gemakkelijk' af (met gezond eten en sporten), maar dat is op zich niet heel gek denk ik want ik heb ontzettend ongezond gegeten daar. Ook scheelt het drinken van frisdrank en chocolademelk etc. denk ik ook al erg. Nu hopen dat ik 'gewoon' stabiel kan blijven.
Lengte: 1.67
Startdatum: 15-07-2017
Succes allemaal! Leuk dat er steeds meer meeschrijven!
Ik ben begonnen op 15 juli, dus ben precies een maand bezig. Ik heb er stage gelopen en verder rondgereisd inderdaad. Kilo's vliegen er tot nu toe 'gemakkelijk' af (met gezond eten en sporten), maar dat is op zich niet heel gek denk ik want ik heb ontzettend ongezond gegeten daar. Ook scheelt het drinken van frisdrank en chocolademelk etc. denk ik ook al erg. Nu hopen dat ik 'gewoon' stabiel kan blijven.
Lengte: 1.67
Startdatum: 15-07-2017
Succes allemaal! Leuk dat er steeds meer meeschrijven!
dinsdag 15 augustus 2017 om 22:13
Hoi, Ik schrijf graag mee. Het wordt echt tijd om weer te minderen met snoepen. En een goede balans te vinden tussen werken, sporten en eten. Ook krijg ik weer knieklachten, voor het laatst gehad toen ik even zwaar was als nu en na afvallen was het weg.
Ik heb een fysiek zware baan en ik sport gemiddeld 3 keer per week. Daarnaast fiets ik ook nog vaak naar mn werk. Je zou zeggen dat afvallen moet makkelijk lukken door het vele bewegen. Maar dit vraagt ook veel energie, dus meer eten. Ook helpt het niet dat ik alleen ben en voor mezelf moet koken.
Ik ben 1.81 en 95 kilo. Op naar de 85!
Ik heb een fysiek zware baan en ik sport gemiddeld 3 keer per week. Daarnaast fiets ik ook nog vaak naar mn werk. Je zou zeggen dat afvallen moet makkelijk lukken door het vele bewegen. Maar dit vraagt ook veel energie, dus meer eten. Ook helpt het niet dat ik alleen ben en voor mezelf moet koken.
Ik ben 1.81 en 95 kilo. Op naar de 85!
dinsdag 15 augustus 2017 om 23:13
Hallo, ik wil ook graag meedoen.
Ik ben 1.73 m en weeg momenteel 70 kg. Mijn streefgewicht is 65 kilo.
Normaal gesproken weeg ik tussen de 66 en 67, maar sinds ik op vakantie ben geweest gaan de kilo's er maar moeilijk af.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nu nog vrij ben, en dat ik de dag wel altijd braaf begin met sporten, maar vervolgens toch te veel ongezonde tussendoortjes neem, waardoor mijn gewicht hetzelfde blijft.
Volgende week ga ik weer werken en die structuur helpt mij wel om gezonder te eten.
Ik ben 1.73 m en weeg momenteel 70 kg. Mijn streefgewicht is 65 kilo.
Normaal gesproken weeg ik tussen de 66 en 67, maar sinds ik op vakantie ben geweest gaan de kilo's er maar moeilijk af.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nu nog vrij ben, en dat ik de dag wel altijd braaf begin met sporten, maar vervolgens toch te veel ongezonde tussendoortjes neem, waardoor mijn gewicht hetzelfde blijft.
Volgende week ga ik weer werken en die structuur helpt mij wel om gezonder te eten.
woensdag 16 augustus 2017 om 08:15
woensdag 16 augustus 2017 om 09:13
Als jullie nog een plekje over hebben zou ik ook graag nog meedoen!
'Ongemerkt ' ben ik de afgelopen paar jaar15 kilo aangekomen. Inmiddels zijn daar vanaf 1 mei gelukkig bijna 10 kilo vanaf! Ik merk alleen dat de laatste 5 kilo steeds lastiger gaat, dus hoop dat dit topic zal motiveren.
Ik volg geen dieet, maar probeer doordeweeks niet te snoepen en gezond te eten, wat bijna altijd lukt. In het weekend probeer ik dat ook, maar ik geniet ook van de nodige etentjes en drankjes
Verder ben ik naar bijna geen beweging naar minimaal een uur beweging per dag gegaan (voornamelijk wandelen en ong. 2x in de week hardlopen) Over 2 weken ga ik 3 weken op vakantie, dus daarna zal ik waarschijnlijk weer hard aan de bak moeten!
Momenteel weeg ik 68,0 kg en ik ben 1.74m. Mijn streefgewicht is 63kg.
'Ongemerkt ' ben ik de afgelopen paar jaar15 kilo aangekomen. Inmiddels zijn daar vanaf 1 mei gelukkig bijna 10 kilo vanaf! Ik merk alleen dat de laatste 5 kilo steeds lastiger gaat, dus hoop dat dit topic zal motiveren.
Ik volg geen dieet, maar probeer doordeweeks niet te snoepen en gezond te eten, wat bijna altijd lukt. In het weekend probeer ik dat ook, maar ik geniet ook van de nodige etentjes en drankjes
Momenteel weeg ik 68,0 kg en ik ben 1.74m. Mijn streefgewicht is 63kg.
woensdag 16 augustus 2017 om 09:52
Gekopbloemen je staat erin hoor!! Lastig is dat he, op 1 bepaalde plek afvallen. Bij mij is m'n buik ook altijd een beetje probleemzone
Al is het nu overal en soort van probleemzone
HermoineG jij staat er ook in! Je hebt al een hoop beweging dat scheelt. Nu nog gezond eten, maar ook dat gaat je lukken! Helpt het niet om wat vooruit te koken? Dat je als je thuis komt niet meer zoveel hoeft te doen?
Jeetjemina je staat er in! Lastig he, vakantie zorgt er vaak ook een beetje voor dat je uit je structuur raakt.
Lievezuster ik heb je erin gezet. Jaaa superleuk
Lagen gisteren in bed en hadden het er weer over, word er dan helemaal blij van. Het is natuurlijk altijd maar afwachten of het mag lukken en of het allemaal goed mag gaan. Maar het vooruitzicht is zo leuk
Wij lopen qua gewicht gelijk zie ik!
lily1970 wat goed!! Al 10 kilo kwijt! Op naar die andere 5 kilo eraf!!
Hier gaat het eigenlijk best goed. Eet gezonde dingen ipv troep en dat vind ik al erg fijn. Heb deze week ook 2 keer gesport (kwam even niet anders uit). Straks heb ik een lunch, ik hoop dat het me lukt om dan een lekkere salade te nemen ipv brood en er eens een keer geen frietjes bij te bestellen. En een watertje ipv een wijntje
Ik zit nog in de vakantiemodus
Laten we de maandag als weegdag aanhouden. Willen jullie dan op maandag dikgedrukt de nieuwe gegevens doorgeven? Dan pas ik het aan! Als ik er iets niet goed in zet laat het me dan even weten. Het is een heel gepuzzel
HermoineG jij staat er ook in! Je hebt al een hoop beweging dat scheelt. Nu nog gezond eten, maar ook dat gaat je lukken! Helpt het niet om wat vooruit te koken? Dat je als je thuis komt niet meer zoveel hoeft te doen?
Jeetjemina je staat er in! Lastig he, vakantie zorgt er vaak ook een beetje voor dat je uit je structuur raakt.
Lievezuster ik heb je erin gezet. Jaaa superleuk
lily1970 wat goed!! Al 10 kilo kwijt! Op naar die andere 5 kilo eraf!!
Hier gaat het eigenlijk best goed. Eet gezonde dingen ipv troep en dat vind ik al erg fijn. Heb deze week ook 2 keer gesport (kwam even niet anders uit). Straks heb ik een lunch, ik hoop dat het me lukt om dan een lekkere salade te nemen ipv brood en er eens een keer geen frietjes bij te bestellen. En een watertje ipv een wijntje
Laten we de maandag als weegdag aanhouden. Willen jullie dan op maandag dikgedrukt de nieuwe gegevens doorgeven? Dan pas ik het aan! Als ik er iets niet goed in zet laat het me dan even weten. Het is een heel gepuzzel
woensdag 16 augustus 2017 om 10:26
Summernight, nee klopt hoor! Nog paar dagen werken en dan na volgende week heb ik vakantie! Niet de beste periode om te gaan afvallen, maar neem dan wel even een weekje pauze
dankjewel voor je lieve woorden.
Welkom gekopbloemen, hermoine, jeetjemina, lilly1970! Met z'n allen gaan we ervoor!
Lieve zuster lief!
Maandag als weegdag lijkt me prima!
Gisteravond is het toch niet heel goed gegaan.. Ik had wel gesport.. maar daarna filmpje gaan kijken met mijn man met popcorn erbij.. Op zich moeten zulke avonden kunnen maar niet als je nu nog echt even wil knallen. Dus vandaag gaan we weer goed aan de slag!
Welkom gekopbloemen, hermoine, jeetjemina, lilly1970! Met z'n allen gaan we ervoor!
Lieve zuster lief!
Maandag als weegdag lijkt me prima!
Gisteravond is het toch niet heel goed gegaan.. Ik had wel gesport.. maar daarna filmpje gaan kijken met mijn man met popcorn erbij.. Op zich moeten zulke avonden kunnen maar niet als je nu nog echt even wil knallen. Dus vandaag gaan we weer goed aan de slag!
woensdag 16 augustus 2017 om 13:15
Summernight en Leyla, wat een mooi doel hebben jullie. En wat verdrietig dat het is misgegaan Leyla, knap dat je het afvallen nu alweer weet op te pakken!
Hebben jullie het ook zo 'zwaar' in de weekenden? Doordeweeks gaat het over het algemeen prima, maar in het weekend zijn er vaak leuke dingen waarbij het een stuk lastiger is. Aan de andere kant wil ik daar ook gewoon van kunnen genieten en dat doe ik ook zeker. Maar ik heb soms wat moeite met maat houden als ik eenmaal aan de wijntjes en hapjes zit
Leyla: in ieder geval ben je wel wezen sporten, wat voor sportlessen volg je?
Summernight: jij bent ook al goed bezig zo te lezen! 2x sporten en het is pas woensdag!
Ik ben nog zoekende naar een sport om de winter straks door te komen. Op dit moment loop ik alleen hard, maar ik wil graag ook wat krachttraining gaan doen. Wil na mijn vakantie (eind september) wat proeflessen hier en daar gaan volgen om te kijken wat ik leuk vind. Iemand tips?
Hebben jullie het ook zo 'zwaar' in de weekenden? Doordeweeks gaat het over het algemeen prima, maar in het weekend zijn er vaak leuke dingen waarbij het een stuk lastiger is. Aan de andere kant wil ik daar ook gewoon van kunnen genieten en dat doe ik ook zeker. Maar ik heb soms wat moeite met maat houden als ik eenmaal aan de wijntjes en hapjes zit
Leyla: in ieder geval ben je wel wezen sporten, wat voor sportlessen volg je?
Summernight: jij bent ook al goed bezig zo te lezen! 2x sporten en het is pas woensdag!
Ik ben nog zoekende naar een sport om de winter straks door te komen. Op dit moment loop ik alleen hard, maar ik wil graag ook wat krachttraining gaan doen. Wil na mijn vakantie (eind september) wat proeflessen hier en daar gaan volgen om te kijken wat ik leuk vind. Iemand tips?
woensdag 16 augustus 2017 om 15:31
@Lilly: Misschien is fitness iets voor je? Dan kun je cardio en krachttraining afwisselen.
Zelf heb ik ook een abonnement bij de sportschool en toen ik daar, 2 jaar geleden, net startte deed ik krachttraining en cardio. Maar al snel kwam ik er achter dat ik krachttraining niet zo leuk vind, dus nu hou ik het bij cardio. Vooral de loopband vind ik leuk om te doen. Meestal loop ik dan in een vlot tempo (7,5 km/u) "bergop" (10%).
@Summernight: En, heb je salade gegeten als lunch?
Maandag weegdag is voor mij prima. Misschien is dat een goede stok achter de deur om in het weekend ook op te letten met wat ik eet. Doordeweeks lukt het mij ook beter om meer op te letten, waarschijnlijk ook omdat ik dan vanwege werk etc. niet zoveel tijd heb om na te denken wat ik eens zal gaan eten, maar gewoon m'n lunch bij me heb.
Zelf heb ik ook een abonnement bij de sportschool en toen ik daar, 2 jaar geleden, net startte deed ik krachttraining en cardio. Maar al snel kwam ik er achter dat ik krachttraining niet zo leuk vind, dus nu hou ik het bij cardio. Vooral de loopband vind ik leuk om te doen. Meestal loop ik dan in een vlot tempo (7,5 km/u) "bergop" (10%).
@Summernight: En, heb je salade gegeten als lunch?
Maandag weegdag is voor mij prima. Misschien is dat een goede stok achter de deur om in het weekend ook op te letten met wat ik eet. Doordeweeks lukt het mij ook beter om meer op te letten, waarschijnlijk ook omdat ik dan vanwege werk etc. niet zoveel tijd heb om na te denken wat ik eens zal gaan eten, maar gewoon m'n lunch bij me heb.
woensdag 16 augustus 2017 om 16:13
@Lilly1970
Ja, de weekenden zijn voor mij ook wel het zwaarst. Ik heb nu een afspraak met mezelf gemaakt dat ik alleen op zaterdag 1 ding mag eten wat ik echt lekker vind, bijvoorbeeld een klein bakje chocolade nootjes of een koek. Ik moet toegeven dat dit toe nu toe goed gaat (met helaas 1 ''cheat'' dag buiten gelaten).
Vandaag 2 uur gewandeld. Ik merk dat ik het steeds leuker en lekkerder vind om te bewegen en dat motiveert mij weer om verder te gaan!
Ja, de weekenden zijn voor mij ook wel het zwaarst. Ik heb nu een afspraak met mezelf gemaakt dat ik alleen op zaterdag 1 ding mag eten wat ik echt lekker vind, bijvoorbeeld een klein bakje chocolade nootjes of een koek. Ik moet toegeven dat dit toe nu toe goed gaat (met helaas 1 ''cheat'' dag buiten gelaten).
Vandaag 2 uur gewandeld. Ik merk dat ik het steeds leuker en lekkerder vind om te bewegen en dat motiveert mij weer om verder te gaan!
woensdag 16 augustus 2017 om 18:15
Ik vind vooral het avondeten een probleem. Aangezien ik geen vriezer heb en voor mijzelf moet koken. Ook deel ik de keuken met een hoop huisgenootjes dus is de keuken vaak erg vies. (Tja, ik weet het. Het wordt tijd voor een andere woning). En het is niet dat ik veel afhaal en opwarm maaltijden eet. Maar ik pak makkelijker een boterham en een cup a soup.
Ook heb ik veel dingen gepland zoals feestjes en uitjes. Hier wordt altijd ongezond gegeten en alcohol gedronken.
Maar ik heb vanaf zaterdag 2 weken vrij. Op de uitjes na, heb ik veel tijd om te sporten en om een ritme te creëren met gezond eten en zelf koken.
Ook heb ik veel dingen gepland zoals feestjes en uitjes. Hier wordt altijd ongezond gegeten en alcohol gedronken.
Maar ik heb vanaf zaterdag 2 weken vrij. Op de uitjes na, heb ik veel tijd om te sporten en om een ritme te creëren met gezond eten en zelf koken.
woensdag 16 augustus 2017 om 20:42
Bedankt summer voor het toevoegen, en op naar 2018 met veel geluk.
Leyla wat erg, hoe ver was je. Neem de tijd die je nodig hebt.
Verder ook de rest even rustig leren kennen en niemand vergeten, lijkt me heel moeilijk in zo n groep....
Heb nog nooit in een groepje meegeschreven en misschien gaat dit vanzelf na een tijdje ? Geen idee.
Veel succes meisjes allemaal !
Leyla wat erg, hoe ver was je. Neem de tijd die je nodig hebt.
Verder ook de rest even rustig leren kennen en niemand vergeten, lijkt me heel moeilijk in zo n groep....
Heb nog nooit in een groepje meegeschreven en misschien gaat dit vanzelf na een tijdje ? Geen idee.
Veel succes meisjes allemaal !