Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen

14-08-2017 09:14 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdieeten, maar we veranderen onze levenstijl.

Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtTotaal
Summernight1.6414-08-201774,473,565-0,9
Julia65??21-08-201772,169,562-2,6
Treurniet121.6715-07-201763,256,956-6,3
Leyla181.6814-08-20179393,580+0,5
Gekopbloemen1.7014-08-201763,362,459-0,7
HermoineG1.8114-08-201795,095,085-0
Lievezuster1.7014-08-201775,070,365-4,7
Lilly19701.7414-08-201768,067,763-0,3
Banaaninmijnoor1.7017-08-201770,070,062-0
Misslotus171.7921-08-201773,271,069-2,2
Spiritinthesky1.8028-08-201782,683,275+0,6
Afya1.7828-08-201792,19078-2,1
Dutch_trien1.7828-08-2017100100??-0
Paarsmetroze1.7528-08-20178887,178-0,9
Bam_19841.6929-08-201792,990,775-2,3
Phloxx1.6723-08-201768,56762-1,5
Thankyouforthedays1.7712-04-201771,564,260-7,3
Kyreza????59,7??????
anoniem_352714 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 13:46
91.08% gewijzigd
Lilly1970: ik doe lessen in de sportschool, body pump, xco, grit lessen etcetera. Vind ik heerlijk om te doen, dus dat kost me weinig moeite om te gaan, alhoewel het wel eens meer in de week is geweest.. En als je krachttraining wil doen, dan kan je misschien het beste naar een sportschool gaan? Of vind je dat niets?
En jouw verhaal over het weekend herken ik heel erg. Doordeweeks gaat op zich idd best prima, maar zodra het weekend wordt, jeetje mina. Dan lijkt het wel alsof alles van de discipline helemaal weg is.. Echt zo slecht.

Hermoine lijkt me idd niet fijn als je geen vriezer hebt! Ik kook heel vaak van te voren en vries het dan in, zodat als ik na het werk snel moet sporten, dan heb ik wel wat te eten en geen ongezonde keuzes maak omdat ik geen tijd/zin heb om te koken. Kan je niet samen met je huisgenootjes koken? Dat je het afwisselt?

Gekopbloemen, dat komt vanzelf wel.. :) Ik was bijna 11 weken, met de echo kwam het slechte bericht dat het niet doorgegroeid was (bij 6 weken hadden we een echo gehad en toen zag alles er goed uit..), maar dat mijn lichaam het niet herkend had, een missed abortion dus. Gelukkig is alles vanzelf gegaan daarna dus heb geen pillen of curretage hoeven te doen, maar het doet best wel wat met je, lichamelijk en met name emotioneel.

Banaaninmijnoor, welkom!
Jeetjemina en Leyla: bedankt voor de tips! De sportschool is de meest logische optie denk ik inderdaad. Ik ben alleen een beetje bang weer sponsor te worden; dat zou namelijk niet de eerste keer zijn, haha. Maar wellicht is de combinatie met groepslessen wel leuk. Ik merk dat ik me in de sportschool zelf w.b.t. krachttraining altijd snel verveel. Ik doe dan steeds hetzelfde rondje apparaten en mis de uitdaging.

Grappig dat iedereen last heeft van de weekenden. Maar ach, een beetje genieten moet natuurlijk ook kunnen! Ik probeer als het even kan wel extra te bewegen in het weekend, in de hoop dat dat de schade beperkt. Gelukkig werkt dat tot op heden best goed!

HermoineG: zonder vriezer is inderdaad lastig. Wat ik altijd deed toen ik voor mezelf kookte was een menu voor de hele week proberen te maken. Rijst, pasta etc. kun je makkelijk afmeten en slechts voor 1 persoon maken. Als ik dan groenten over had van dag 1, verzon ik weer een gerecht om ze de volgende dag in te verwerken. En als ik wel over had, nam ik dat mee als lunch de volgende dag, of at ik wel eens 2 dagen hetzelfde.

Gekopbloemen: het is voor mij ook voor het eerst dat ik in een groep meeschrijf, het is even wennen he?

Succes allemaal vandaag!
Zal trouwens de weegschaal weer eens te voorschrijf halen. Heb ik alleen hele tijd niet meer opgestaan. Maar ik weet zeker dat ik een stuk zwaarder ben geworden, want ik heb al een paar keer nieuwe (lees grotere) broeken moeten kopen....
Heel wat lezen gehad, hier! Leuk al die reacties.
Even inkomen wie wie is. Maar dat komt vast vanzelf.
Krijg zelfs zin in om te beginnen. :proud:
Hier gaat t best goed, op de cake na die ik heb gebakken vanmiddag... Vanmiddag een stuk op en dadelijk nog een stukje.
Ik mag het nu nog even van mezelf, omdat het nog vakantie is. Zaterdag ga ik samen met vriend tapas eten en dan begint maandag het normale leven weer.
Sporten doe ik momenteel bijna iedere dag, ik vind het altijd fijn om de dag te beginnen met een uurtje fitness. Helaas wordt het vanaf volgende week weer s'avonds sporten en dan vind ik het altijd lastiger om de motivatie op te brengen.
Wauw wat is er veel geschreven!! Leuk! Wat is iedereen goed aan het sporten ook!!

Hier vandaag al gelijk een mindere dag. Kan ik het dan gewoon echt niet? Vandaag m'n laatste, echte vakantiedag, met overdag allerlei lekkers met een vriendin en vanavond een etentje. Gisteren kon ik gezonde keuzes maken, vandaag baalde ik van wat dingen en dan lukt het me dus niet. Vind ik mezelf zielig, en vind ik dat ik het verdien. Aan de andere kant, deze dagen zijn er gewoon en dat betekent niet dat het helemaal niet lukt. Ik kan morgen gewoon weer doorgaan, verder gaan en andere keuzes maken.

Volgende week weer werken, het klinkt gek, maar ik heb er gewoon zin in. Structuur en daardoor ook meer structuur in m'n eetpatroon!

Als je in de tabel wil, graag even je gegevens dikgedrukt doorgeven, anders ga ik straks echt dingen over het hoofd zien, sorry!
Ik wil ook wel in de tabel.
Naam: Banaaninmijnoor
Begonnen: 17-8-2017
Lengte: 1.70
Startgewicht: 70
Streefgewicht: 62

En naast mijn gewicht wil ik ook graag een betere conditie, maar dat past niet in de tabel.
Banaaninmijnoor je staat erin hoor! Ik denk dat we allemaal wel die betere conditie willen! Fitter, gezonder en slanker :-D
Welkom banaan.

Jammer summer, next. Volgende week beter.
Ik heb gisteren 4 beschuiten met muizen op. Ook teveel suiker.

Jeetje mina , wauw iedere dag sporten, knap !

Ja Julia dat gaat nog wennen worden.....

Leyla , met 11 weken pas. Heel naar.

De rest schrijf ik de volgende keer aan, fijne avond nog iedereen.
summernight schreef:
17-08-2017 20:52
Banaaninmijnoor je staat erin hoor! Ik denk dat we allemaal wel die betere conditie willen! Fitter, gezonder en slanker :-D
Bedankt :thumbsup:
@jeetjemina: ai cake bakken en gezond eten is niet zo'n goeie combi.. maar knap dat je maar 2 stukken op hebt!

Goed dat je nu elke dag sport, kan je niet voor je werk sporten als je erna weinig motivatie hebt? Weet niet hoe laat je moet beginnen.

@summernight: een mindere dag kan altijd maar zorg dat je je weee herpakt! Even balen maar weer doorgaan! Structuur is indd handig en je kan mooi van tevoren bepalen wat je meeneemt voor die dag.

Hier gaat het erg goed, de knop is om en vind het nog leuk ook! Ben alleen maar gezond en verantwoord aan het eten. Moet wel rond de 2400 cal eten ivm de borstvoeding wil namelijk niet dat die terugloopt. En doe nu thuisoefeningen zoals planken.
Die laatste vakantiedagen zijn altijd lastig he? Maar inderdaad summernight, als vandaag een slechte dag is, dan morgen gewoon de knop weer om. Daar had ik in het begin heel veel moeite mee. Als maandag 'verpest' was, was de hele week verpest, en begon ik pas de week erna weer. Nu zit er gewoon wel eens een slechte eetdag tussen, en pak ik het de volgende dag weer op.

Lievezuster: zo te horen ben je goed bezig! Knap dat je het afvallen nu al oppakt, terwijl je nog borstvoeding geeft.

Hier gaat het ook goed. Ik ben gisteren toen het eindelijk droog was een eind wezen hardlopen. Was heerlijk!
Lilly, ik snap je goed hoor! Ik doe, als ik echt heel veel motivatie heb, los krachttraining maar vind er echt niets aan. Daarom doe ik body pump en grit strength, toch soort kracht maar wel in groepsverband. En je bent met halfuur/drie kwartier klaar en dat ben ik niet met los krachttraining. Misschien is zoiets leuk voor je?

Jeetjemina wat goed iedere dag sporten nu. Herken het echt, dat zodra je weer gaat werken, de motivatie soms minder is! Ik merk dan dat door files ik te laat thuis ben voor een bepaalde les, dan denk ik 'nou ja dan niet' en zo gaat dat dan meerdere avonden in de week.. Hopelijk weet jij wel het goede ritme vast te houden!

Lievezuster goed hoor, dat je het nu al oppakt met borstvoeding! Merk je daar veel van, als je minder gaat eten, dat het dan terugloopt?

Ik heb nog erg veel moeite om balans te vinden. Deze week ging nog niet heel goed! Maar we hebben nog paar dagen tot maandag. Nichtje komt wel vanavond logeren dus proberen zo min mogelijk te snoepen. Gelukkig wel drie keer gesport deze week!
Vandaag ben ik vrij, dat zijn slechte dagen voor mij.. ik heb goed ontbeten en probeer het goed vol te houden vandaag!
Lievezuster wat goed zeg!! En wow, zelfs tijdens de borstvoeding al bezig! Al is het dan natuurlijk ook voor je kleintje belangrijk om gezond te eten. Hoe oud is je baby?

Lilly ja, dat ken ik. Heb het gelukkig nu gelijk weer goed opgepakt hoor. En 't weekend komt dat ook wel goed. Zondag een barbecue, maar dat komt wel goed. Wat lekker joh, dat hardlopen! Ik heb dat ook een tijd gedaan, maar wegens blessures kan het niet meer. Ik vond het altijd heerlijk, en als het dan een beetje miezerde vond ik het helemaal lekker. Dat gevoel als je thuiskomt en lekker onder de douche stapt... Mis het soms nog!

Leyla vrije dagen zijn lastig he. Daarom ben ik ook blij dat ik maandag weer ga werken. Helemaal met dit rotweer! Regent het bij jullie ook zo hard? Zet em op, je kunt het!!

Ik ben vandaag weer goed begonnen. Had vandaag een flink stuk willen gaan fietsen, maar het regent zó hard dat het niet gaat. Helaas! Misschien vanavond een stuk wandelen, of anders morgen als het droog is. Wil nog wat dingen in huis doen voor maandag het werkende leven weer gaat beginnen. Ben ook van plan om een weekoverzichtje te maken met wat we wanneer eten en voor de hele week boodschappen te doen. Voor vriend ook handig, hij is vaak eerder thuis dan ik, kan hij vast koken!
JAHA ik ben trots op mezelf, heb een boodschappenlijst + overzicht gemaakt voor de komende week! Ik blijf het alleen lastig vinden om vandaag al groenten te kopen voor woensdag bijvoorbeeld. Hoe doen jullie dat? Ik kan helaas niet zoveel invriezen..
Wat goed summernight!

Mij lukt het ook nooit om alle boodschappen in het weekend te doen. Meestal haal ik t/m dinsdag, en doet mijn vriend op woensdagavond weer boodschappen voor woensdag / donderdag / vrijdag. Fijn dat je vriend doordeweeks alvast kan beginnen met koken, bij ons gaat dat ook zo.

Balen, van die blessures! Heb je er verder nu geen last meer van, met wandelen etc.?

Ik hoop vanavond ook op droog weer, dan ga ik een eind wandelen. Heb sinds kort een fitbit en dat motiveert wel echt om meer te bewegen! :)

Fijn weekend alvast allemaal!
Lilly ik heb nu inderdaad ook tot en met woensdagavond boodschappen gedaan. Brood moet ik dan tussendoor nog wel halen, maar dat is niet zo'n probleem. Woensdag kan ik dan weer tot en met zaterdag boodschappen doen.

Met wandelen heb ik geen last en met fitness op zich ook niet, als ik het maar niet forceer. Ben al een aantal keer weer teruggevallen, dus dat is echt balen.

Ik heb ook een fitbit! Ik ga hem vanaf maandag weer gebruiken. Motiveert me om op het werk ook eens lopend naar een afspraak te gaan en de trap te pakken ipv de lift. Ik hoop voor je op droog weer vanavond!
Hoi!

Ik heb niet alles gelezen, maar een fitbit lijkt me echt handig + motiverend.
Iemand tips om een goede te kopen? Vind ze nogal prijzig en wil wel een goede. :-D

Vandaag + morgen nog even laatste "ongezonde" dingen in huis opmaken / verstoppen en we gaan vanavond naar een festival waar de nodige drankjes worden genuttigd. Vanaf maandag ga ik op gezond en dat betekent ook in de weekenden minder alcohol drinken. ;-D
Wil vanaf maandag tot kerst graag afvallen, dan heb ik 4 maand de tijd. :)

leyla18, ik doe ook bodypump, gritt heb ik nog nooit geprobeerd maar dat geven ze hier ook in de sportschool. Misschien ga ik dat wel een keer proberen binnenkort.

Verder doe ik aan bodyattack, wil ik veel wandelen, meer fietsen en mocht ik echt gemotiveerd raken ga ik hardlopen weer oppakken.

Vanaf maandag ga ik ook alles hier lezen en fanatieker reageren :) .
Hoe gaat het nu in het weekend dames?
Hier gaat het supergoed!! Gewoon normaal gegeten, gisteren een uur gefietst (20 km). Moest even weg, kon makkelijk met de auto, maar voor de fiets gekozen. Gisterenavond wel een lekker drankje op, maar dat hoort erbij. Ben wel heel nieuwsgierig naar de weegschaal morgen!

Hoe is t bij de rest? Iemand al op de weegschaal gestaan?
Goed bezig summernight!

Hier gaat ook super, de app helpt mij voornamelijk heel goed dat ik alles erin moet zetten en weet dan wat erin zit. En neem dan minder snel iets wat niet goed is omdat het er dan komt te staan.

Heb wel 1 bonbon op maar het mooie is dan geniet je er 10x zo veel van!
Wat goed summernight, ik wil ook vaker op de fiets gaan.
Morgen maar gelijk op fiets naar het werk. :biggrin:

Jij ook super bezig, lievezuster!
Super julia! En hoe ver moet je fietsen?
Niet zo ver 8 km heen en terug. Maar pak toch meestal de auto, dan doe ik daarna vaak boodschappen of als ik ga sporten 's avonds is het makkelijk dat ik tussendoor wat meer tijd heb. Maar als ik zulke dingen niet heb/doe dan moet ik mezelf aanleren om op de fiets te gaan. Misschien een regel voor mezelf om minimaal 2x per week op de fiets te gaan ofzo. :P
Goed bezig Julia!! Ik heb vanavond bij een barbecue minder gegeten dan ik normaal zou doen. Ben trots!

Morgen wegen, ben heel benieuwd!! Eerste week gaat bij mij meestal heel hard... we gaan 't zien!

Succes allemaal morgen met wegen! Als jullie het dikgedrukt doorgeven pas ik het morgenavond aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven