Huisvrouw
maandag 24 juli 2017 om 10:46
Wat vinden jullie van een huisvrouw en als je daar bewust voor kiest?
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
Not done, afhankelijk van cultuur of achtergrond, ouderwets?
Ben zelf nu inmiddels voor een groot deel huisvrouw maar niet altijd geweest.
Zelf vind ik het fijn maar merk natuurlijk wel dat dit soms eigenlijk moeilijk wordt begrepen.
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:59
Belasting betaald je toch wel en als je niet hoeft te werken kan een ander misschien die baan wel nemen die hem goed kan gebruiken, misschien simpel bedacht maar zo kan je over alles wel discuseren.-jolijn- schreef: ↑19-08-2017 11:49De maatschappij draait niet alleen op voor kosten voor bijstand en toeslagen. De maatschappij draait op voor alle kosten voor de maatschappij. En die kosten moeten gedragen worden door alle mensen die KUNNEN werken en dan op het niveau waarop zij dat kunnen. Het is dus een beetje te gemakkelijk om te zeggen: mijn man verdient 3 keer modaal, dus hoef ik niets te doen. Als jij 1 x modaal had kunnen verdienen als je zou werken, dan draait de toch al relatief kleine groep werkenden dus op voor een stukje meer op hun schouders. Maatschappelijk verantwoord is om op jouw schouders te nemen wat je kunt dragen. Niet alleen "eigen gezin eerst", maar ook om aan het collectieve systeem bij te dragen. Als je ervoor kiest om thuis te blijven bij je kinderen, dan neem je dat stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid dus niet op jouw schouders. Dat kan en dat mag, maar of je nu vaker of minder vaak aan mantelzorg, luizenpluizen of wat dan ook doet als vrijwilliger: je (persoonlijke) maatschappelijke bijdrage aan de belastingdienst is minder dan het had kunnen zijn.
zaterdag 19 augustus 2017 om 12:01
.Lovely7 schreef: ↑19-08-2017 11:55Dat is precies wat ik bedoel maar jij kan misschien ook ooit een beroep moeten doen daarop omdat het leven niet altijd zo loopt als dat jezelf uitplant of graag zou willen. En hoe goed je ook alles heb geregeld. Er zijn ook vrouwen die alleenstaand zijn een kindje nemen en dat wel best vinden en in de bijstand blijven dat vind ik ook niet kunnen. Er zijn ook vrouwen die er niet voor kiezen in deze situatie terecht te komen en doen er alles aan om te werken en voor hun kindjes te zorgen daar heb ik respect voor. Ook voor moeders die zich driekwart in de rondte werken om hun gezin te onderhouden. En als iemand er voor kiest thuis te blijven en niet hoeft te werken omdat ze financieel worden onderhouden door hun man of vrouw doen ze dat wat mij betreft ook.
Dat klopt, maar ik vind het toch wel anders als je eerst ook flink hebt bijgedragen in de pot voor de bijstand. Kiezen om niet te werken, met in je achterhoofd dat er bijstand bestaat als dingen anders lopen dan gepland vind ik niet getuigen van het nemen van je verantwoordelijkheid.
Werk je beiden en kom je er in terecht dan heb je echt ongelooflijk veel pech gehad.
zaterdag 19 augustus 2017 om 12:26
Dat je maatschappelijke bijdrage aan de belastingdienst minder is kan mij niet zoveel schelen. Mijn bijdrage voor het milieu bijv. of mantelzorgachtige zaken is naar mijn idee dan weer absoluut beneden peil en ik vraag ne soms daadwerkelijk af wat erger is.-jolijn- schreef: ↑19-08-2017 11:49De maatschappij draait niet alleen op voor kosten voor bijstand en toeslagen. De maatschappij draait op voor alle kosten voor de maatschappij. En die kosten moeten gedragen worden door alle mensen die KUNNEN werken en dan op het niveau waarop zij dat kunnen. Het is dus een beetje te gemakkelijk om te zeggen: mijn man verdient 3 keer modaal, dus hoef ik niets te doen. Als jij 1 x modaal had kunnen verdienen als je zou werken, dan draait de toch al relatief kleine groep werkenden dus op voor een stukje meer op hun schouders. Maatschappelijk verantwoord is om op jouw schouders te nemen wat je kunt dragen. Niet alleen "eigen gezin eerst", maar ook om aan het collectieve systeem bij te dragen. Als je ervoor kiest om thuis te blijven bij je kinderen, dan neem je dat stukje maatschappelijke verantwoordelijkheid dus niet op jouw schouders. Dat kan en dat mag, maar of je nu vaker of minder vaak aan mantelzorg, luizenpluizen of wat dan ook doet als vrijwilliger: je (persoonlijke) maatschappelijke bijdrage aan de belastingdienst is minder dan het had kunnen zijn.
zaterdag 19 augustus 2017 om 12:31
Ik denk niet dat deze mensen zo denken van als ik ga scheiden ga ik de bijstand wel in. Maar goed dat daargelaten vind ik het erger dat er mensen zijn die op dit moment wel zo denken en wel een uitkering hebben en hun gezin uitbreiden. Ook niet nadenkend over hun toekomst. Die het allemaal wel best vinden zo. Waar wij dus wel voor betalen.Andersom schreef: ↑19-08-2017 12:01.
Dat klopt, maar ik vind het toch wel anders als je eerst ook flink hebt bijgedragen in de pot voor de bijstand. Kiezen om niet te werken, met in je achterhoofd dat er bijstand bestaat als dingen anders lopen dan gepland vind ik niet getuigen van het nemen van je verantwoordelijkheid.
Werk je beiden en kom je er in terecht dan heb je echt ongelooflijk veel pech gehad.
zaterdag 19 augustus 2017 om 13:58
Nee dus. Als je niet werkt help je niet mee om die collectieve pot te vullen.
Ze gaan er vanuit dat er wel voor hen gezorgd zal worden, of dat nu door hun ouders, hun (ex)partner of de staat is. Dat vind ik nogal een kinderlijke, stuitend naïeve gedachte. Als volwassene zou je er vanuit mogen gaan dat je je eigen broek kunt ophouden.
Maar goed dat daargelaten vind ik het erger dat er mensen zijn die op dit moment wel zo denken en wel een uitkering hebben en hun gezin uitbreiden. Ook niet nadenkend over hun toekomst. Die het allemaal wel best vinden zo. Waar wij dus wel voor betalen.
Niet-werkenden die zich door hun partner laten onderhouden vinden het ook allemaal wel best en denken toch ook niet na over hun toekomst? Die gaan er ook klakkeloos van uit dat er voor hen gezorgd wordt en doen geen enkele moeite om zichzelf aantrekkelijk te houden voor de arbeidsmarkt.
zaterdag 19 augustus 2017 om 14:14
Ik snap gewoon zelf niet (of nouja ik snap hoe het werkt, maar begrijp het persoonlijk niet), waarom de zin of noodzaak om te gaan werken ineens wegvalt wanneer je een partner/relatie hebt. Ik snap dan ook Pejeka's standpunt niet dat het standaard geregeld zou moeten zijn dat er een de kostwinner zou moeten kunnen zijn, oftewel dat één inkomen genoeg is om met z'n tweeën of meer van te leven. Waarom zou dat in vredesnaam een standaard moeten zijn? Waarom zou dat altijd per sé moeten kunnen?
zaterdag 19 augustus 2017 om 14:30
Het is alleen mogelijk om als gezin van één salaris te leven als de belastingdruk ver naar beneden gaat. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, omdat er in Nederland in verhouding tot het aantal niet-werkenden al weinig mensen werken. In de toekomst wordt die verhouding alleen maar schever. Er moeten dus meer mensen aan het werk of de verzorgingsstaat wordt uitgekleed of de belastingen moeten verhoogd worden. De eerste optie lijkt mij het beste in combinatie met een stop op immigratie.Timetraveler schreef: ↑19-08-2017 14:14Ik snap gewoon zelf niet (of nouja ik snap hoe het werkt, maar begrijp het persoonlijk niet), waarom de zin of noodzaak om te gaan werken ineens wegvalt wanneer je een partner/relatie hebt. Ik snap dan ook Pejeka's standpunt niet dat het standaard geregeld zou moeten zijn dat er een de kostwinner zou moeten kunnen zijn, oftewel dat één inkomen genoeg is om met z'n tweeën of meer van te leven. Waarom zou dat in vredesnaam een standaard moeten zijn? Waarom zou dat altijd per sé moeten kunnen?
zaterdag 19 augustus 2017 om 14:32
Ik ben zelf ook thuis geweest toen de oudste twee geboren werden en ik heb dat nooit zo bekeken dat ik onderhouden werd door mijn man. Ik deed weer andere dingen voor hem en voor mijn gezin. Dat ik later weer ben gaan werken komt inderdaad dat ik mijzelf toch nuttig wilde maken. Niet dat je dat thuis niet bent maar als je kinderen groter worden heb je thuis ook steeds minder te doen. Ik denk dat je gewoon een type daarvoor moet zijn. En de een vermaakt zich prima thuis en de ander moet er niet aan denken.Tr0tter schreef: ↑19-08-2017 13:58Nee dus. Als je niet werkt help je niet mee om die collectieve pot te vullen.
Ze gaan er vanuit dat er wel voor hen gezorgd zal worden, of dat nu door hun ouders, hun (ex)partner of de staat is. Dat vind ik nogal een kinderlijke, stuitend naïeve gedachte. Als volwassene zou je er vanuit mogen gaan dat je je eigen broek kunt ophouden.
Niet-werkenden die zich door hun partner laten onderhouden vinden het ook allemaal wel best en denken toch ook niet na over hun toekomst? Die gaan er ook klakkeloos van uit dat er voor hen gezorgd wordt en doen geen enkele moeite om zichzelf aantrekkelijk te houden voor de arbeidsmarkt.
zaterdag 19 augustus 2017 om 14:54
Dat jij het niet zo bekeek betekent natuurlijk niet dat het niet zo was. Natuurlijk werd je onderhouden door je man, hij was immers de enige die geld binnenbracht.
Ik deed weer andere dingen voor hem en voor mijn gezin.
Dingen die mensen die werken gewoon naast hun werk doen waarschijnlijk. Daar hoef(de) je dus niet voor thuis te blijven.
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:12
Mijn man onderhield mij dan misschien maar de enige die daar last van heeft gehad was dan toch echt hijzelf. En als wij daar later wat minder geld om ontvangen is dat toch echt ons probleem. Ik had t voor geen geld willen missen en ik kan als er wat zou gebeuren mijzelf prima onderhouden. En het huishouden is natuurlijk overal anders je hebt gezinnen waarbij beide werken waar het huis er beter uit ziet dan bij een huisvrouw thuis. Het is allemaal zo persoonlijk en niemand is t zelfde.Tr0tter schreef: ↑19-08-2017 14:54Dat jij het niet zo bekeek betekent natuurlijk niet dat het niet zo was. Natuurlijk werd je onderhouden door je man, hij was immers de enige die geld binnenbracht.
Dingen die mensen die werken gewoon naast hun werk doen waarschijnlijk. Daar hoef(de) je dus niet voor thuis te blijven.
zaterdag 19 augustus 2017 om 15:44
Jij bekijkt alles wel heel zwart wit.Tr0tter schreef: ↑19-08-2017 14:54Dat jij het niet zo bekeek betekent natuurlijk niet dat het niet zo was. Natuurlijk werd je onderhouden door je man, hij was immers de enige die geld binnenbracht.
Er is meer in het leven dan werken. En wat een aparte gedachte dat vrouwen die niet werken er mar vanuit gaan dat er voor hun gezorgd wordt en op geen enkele manier hun best doen om goed over te komen op de arbeidsmarkt.
Er zijn zoveel verschillende type thuisblijfmoeders, en zoveel verschillende redenen waarom ze hiervoor gekozen hebben.
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:00
juliadenders schreef: ↑19-08-2017 15:44Jij bekijkt alles wel heel zwart wit.
Er is meer in het leven dan werken.
Heb ik ook maar ergens beweerd dat dat niet zo is? Volgens mij niet. Wil je me dus geen woorden in de mond leggen die je zelf verzint?
Ik vind wel dat je als volwassene gewoon zelf in je levensonderhoud zou moeten kunnen voorzien. Net zoals je zelf je huishouden moet kunnen runnen, je financiën zelf moet kunnen regelen en je sociale contacten zelf moet kunnen onderhouden. En dat geldt voor zowel mannen als vrouwen. Er klakkeloos vanuit gaan dat een ander dat wel voor je doet vind ik niet van veel volwassenheid getuigen.
En wat een aparte gedachte dat vrouwen die niet werken er mar vanuit gaan dat er voor hun gezorgd wordt en op geen enkele manier hun best doen om goed over te komen op de arbeidsmarkt.
Waarom vind je dat een aparte gedachte, dat is toch precies zoals het gaat? Huisvrouwen voorzien op geen enkele manier in het levensonderhoud van zichzelf of hun kinderen. Ze gaan er dus vanuit dat hun partner (of de staat) dat wel zal doen, ik snap niet hoe je dat kunt ontkennen. En met een gat op je cv van enkele jaren sta je bij voorbaat al met 10-0 achter als je ooit weer op zoek zou gaan naar een baan.
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:12
Als je echt wilt kun je alles en ik ken genoeg huisvrouwen die weer aan t werk gingen in de zorg en gelijk een opleiding kregen. En ook al besluit een vrouw gewoon de rest van haar leven thuis te blijven en te teren op haar man zoals je dat bedoelt dan nog maken zij dat zelf uit. Niks om minderwaardig over te doen.
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:24
Tr0tter schreef: ↑19-08-2017 16:00Heb ik ook maar ergens beweerd dat dat niet zo is? Volgens mij niet. Wil je me dus geen woorden in de mond leggen die je zelf verzint?
Ik vind wel dat je als volwassene gewoon zelf in je levensonderhoud zou moeten kunnen voorzien. Net zoals je zelf je huishouden moet kunnen runnen, je financiën zelf moet kunnen regelen en je sociale contacten zelf moet kunnen onderhouden. En dat geldt voor zowel mannen als vrouwen. Er klakkeloos vanuit gaan dat een ander dat wel voor je doet vind ik niet van veel volwassenheid getuigen.
Jouw insteek is dus het individualisme, maar waarom niet accepteren dat er ook mensen zijn die een relatie als een economische eenheid beschouwen waarin zorg en inkomen wellicht niet verdeeld zijn op de manier waarop jij dat graag zou willen zien, maar die aan de andere kant wel degelijk door mensen met verstand en volwassenheid gekozen worden. Waarom het steeds neerhalen van mensen die voor een meer traditioneel model kiezen? Want ook DIE keuze zou toch vrij moeten kunnen worden gemaakt.? Dat het JOUW keuze niet zou zijn, is prima, maar zolang die ander binnen haar/zijn relatie die keuze maakt en er in feite de rest van de samenleving niet mee belast, wat is dan het probleem?
Waarom vind je dat een aparte gedachte, dat is toch precies zoals het gaat? Huisvrouwen voorzien op geen enkele manier in het levensonderhoud van zichzelf of hun kinderen. Ze gaan er dus vanuit dat hun partner (of de staat) dat wel zal doen, ik snap niet hoe je dat kunt ontkennen. En met een gat op je cv van enkele jaren sta je bij voorbaat al met 10-0 achter als je ooit weer op zoek zou gaan naar een baan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:24
Tr0tter schreef: ↑19-08-2017 16:00Heb ik ook maar ergens beweerd dat dat niet zo is? Volgens mij niet. Wil je me dus geen woorden in de mond leggen die je zelf verzint?
Jouw insteek is dus het individualisme, maar waarom niet accepteren dat er ook mensen zijn die een relatie als een economische eenheid beschouwen waarin zorg en inkomen wellicht niet verdeeld zijn op de manier waarop jij dat graag zou willen zien, maar die aan de andere kant wel degelijk door mensen met verstand en volwassenheid gekozen worden. Waarom het steeds neerhalen van mensen die voor een meer traditioneel model kiezen? Want ook DIE keuze zou toch vrij moeten kunnen worden gemaakt.? Dat het JOUW keuze niet zou zijn, is prima, maar zolang die ander binnen haar/zijn relatie die keuze maakt en er in feite de rest van de samenleving niet mee belast, wat is dan het probleem?
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:27
Levensonderhoud en gezinsonderhoud bestaat niet alleen uit een maandelijkse bijschrijving op de bankrekening. Ik vraag je dan weer: welke herinneringen zouden kinderen later in hun leven liever hebben? In leuke dingen met hun thuiszijnde ouder doen na school, of elke dag weer opgesloten zitten in een BSO met een juf en pas rond etenstijd naar huis kunnen?Tr0tter schreef: ↑19-08-2017 16:00Heb ik ook maar ergens beweerd dat dat niet zo is? Volgens mij niet. Wil je me dus geen woorden in de mond leggen die je zelf verzint?
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:35
.pejeka schreef: ↑19-08-2017 16:27Levensonderhoud en gezinsonderhoud bestaat niet alleen uit een maandelijkse bijschrijving op de bankrekening. Ik vraag je dan weer: welke herinneringen zouden kinderen later in hun leven liever hebben? In leuke dingen met hun thuiszijnde ouder doen na school, of elke dag weer opgesloten zitten in een BSO met een juf en pas rond etenstijd naar huis kunnen?
Elke dag? De meeste kinderen gaan maar maximaal twee of drie dagen naar de BSO, die echt geen gevangenis is.
Tussen zwart en wit zit ook nog grijs.
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:38
Een thuiszijnde ouder kan natuurlijk zowel een vader als een moeder zijn. Als beide ouders parttime werken kunnen ze niet alleen het werk, maar ook de zorg voor de kinderen gelijk verdelen. Dat lijkt me ook nog eens leuker voor de kinderen (en de vader!), dat ze ook tijd doorbrengen en een band opbouwen met hun vader.
Wel typisch trouwens dat je post na post schreeuwt dat we alle keuzes moeten accepteren, maar dat je hier wederom werkende ouders (en dan vooral werkende moeders waarschijnlijk) veroordeelt om hun keuzes.
zaterdag 19 augustus 2017 om 16:50
Nee hoor, ik vind dat iedere ouder dat zelf mag en moet kunnen bepalen, ik geef alleen een punt ter overdenking mee.Tr0tter schreef: ↑19-08-2017 16:38Een thuiszijnde ouder kan natuurlijk zowel een vader als een moeder zijn. Als beide ouders parttime werken kunnen ze niet alleen het werk, maar ook de zorg voor de kinderen gelijk verdelen. Dat lijkt me ook nog eens leuker voor de kinderen (en de vader!), dat ze ook tijd doorbrengen en een band opbouwen met hun vader.
Wel typisch trouwens dat je post na post schreeuwt dat we alle keuzes moeten accepteren, maar dat je hier wederom werkende ouders (en dan vooral werkende moeders waarschijnlijk) veroordeelt om hun keuzes.
En waar het in dit topic dan om ging, snap ik niet waarom zo veel mensen zo anti-huisvrouw zijn. Of beter gezegd, zo anti het model waarin 1 partner de kost verdient en de ander de zorg voor kinderen en huis op zich neemt. Want als het gaat om gelijkwaardig en in alle vrijheid keuzes kunnen maken, hoort DIE keuze toch ook gewoon te worden gerespecteerd? Kan dan in jouw ogen niet de meest perfecte keuze zijn, maar anderzijds, moet ik mensen die altijd perfecte keuzes maken in het leven nog tegenkomen...
Emancipatie is niet MOETEN, maar MOGEN. Meer mogelijkheden om gelijkwaardig uit te kiezen. Maar dat houdt dus ook in dat mensen die gewoon kiezen voor het traditionele model, daar alle recht toe hebben.
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:17
pejeka schreef: ↑19-08-2017 16:50Nee hoor, ik vind dat iedere ouder dat zelf mag en moet kunnen bepalen, ik geef alleen een punt ter overdenking mee.
En waar het in dit topic dan om ging, snap ik niet waarom zo veel mensen zo anti-huisvrouw zijn. Of beter gezegd, zo anti het model waarin 1 partner de kost verdient en de ander de zorg voor kinderen en huis op zich neemt. Want als het gaat om gelijkwaardig en in alle vrijheid keuzes kunnen maken, hoort DIE keuze toch ook gewoon te worden gerespecteerd? Kan dan in jouw ogen niet de meest perfecte keuze zijn, maar anderzijds, moet ik mensen die altijd perfecte keuzes maken in het leven nog tegenkomen...
Emancipatie is niet MOETEN, maar MOGEN. Meer mogelijkheden om gelijkwaardig uit te kiezen. Maar dat houdt dus ook in dat mensen die gewoon kiezen voor het traditionele model, daar alle recht toe hebben.
"Boring conversation anyway"
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:28
Dit klinkt best veroordelend. Het is in Nederland meestal ook niet of-of, maar en-en: 2-3 middagen per week naar de bso, 2-3 middagen thuis met een ouder, twee weekenddagen thuis met beide ouders. Tel daarbij op dat de middagen stukken langer zijn dan vroeger vanwege het continurooster, dus meer quality time met je kind op je vrije dagpejeka schreef: ↑19-08-2017 16:27Levensonderhoud en gezinsonderhoud bestaat niet alleen uit een maandelijkse bijschrijving op de bankrekening. Ik vraag je dan weer: welke herinneringen zouden kinderen later in hun leven liever hebben? In leuke dingen met hun thuiszijnde ouder doen na school, of elke dag weer opgesloten zitten in een BSO met een juf en pas rond etenstijd naar huis kunnen?
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:40
Ik vind de hele term "quality time" al "zum Kotzen"... eerlijk gezegd, alsof er een soort van vooraf bepaalde tijd is waarop je kinderen even aandacht krijgen en dat is dan "quality time"... In mijn optiek hebben je kinderen gewoon recht op aandacht op elk moment dat ze bij je zijn of bij je kúnnen zijn, ongeacht of dat dan jouw moment van "quality time" is of niet...PowerCube schreef: ↑19-08-2017 18:28Dit klinkt best veroordelend. Het is in Nederland meestal ook niet of-of, maar en-en: 2-3 middagen per week naar de bso, 2-3 middagen thuis met een ouder, twee weekenddagen thuis met beide ouders. Tel daarbij op dat de middagen stukken langer zijn dan vroeger vanwege het continurooster, dus meer quality time met je kind op je vrije dag![]()
En ik vraag me nog steeds af of dat continu-rooster is ingesteld omdat de kínderen dat zo geweldig vonden, of voor het gemak van de ouders. Want volgens mij is het nog nooit in iemand opgekomen om de KINDEREN nou eens te vragen welk model ze liever zouden hebben, en is het uitsluitend het gemak en de behoefte van de ouders die leidend is. Over kinderrechten gesproken...
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:49
.pejeka schreef: ↑19-08-2017 18:40Ik vind de hele term "quality time" al "zum Kotzen"... eerlijk gezegd, alsof er een soort van vooraf bepaalde tijd is waarop je kinderen even aandacht krijgen en dat is dan "quality time"... In mijn optiek hebben je kinderen gewoon recht op aandacht op elk moment dat ze bij je zijn of bij je kúnnen zijn, ongeacht of dat dan jouw moment van "quality time" is of niet...
En ik vraag me nog steeds af of dat continu-rooster is ingesteld omdat de kínderen dat zo geweldig vonden, of voor het gemak van de ouders. Want volgens mij is het nog nooit in iemand opgekomen om de KINDEREN nou eens te vragen welk model ze liever zouden hebben, en is het uitsluitend het gemak en de behoefte van de ouders die leidend is. Over kinderrechten gesproken...
Zo, probeer je het volgende stokpaardje in deze discussie in te brengen?
Thuis lunchen is toch inmiddels niet meer van deze tijd te noemen?
zaterdag 19 augustus 2017 om 18:53
En waarom eigenlijk niet? Omdat we onze eigen prioriteiten boven die van onze opgroeiende kinderen stellen? Omdat ons eigen ego en onze eigen carrièredrift belangrijker zijn dan het welzijn van het kind? En het kind zich maar heeft te plooien naar de tijden waarop wij genegen zijn eventueel een uurtje beschikbaar te zijn als "quality time"?
zaterdag 19 augustus 2017 om 19:13
Voor leerkrachten is het continurooster helemaal niets. Raar ook dat zoiets ingesteld mag worden, want de Arbo-wet is heel duidelijk waar het pauzes voor werknemers betreft.