Vraagje over Triptrap

20-08-2017 10:58 75 berichten
Ik heb even een vraagje over de triptrap. Wij hebben een hele oude die nog in de familie was en opzich nog goed is, maar mijn zoontje is pas 4 maanden. Ik wil hem nu hij oefent met zitten graag tijdens de maaltijden in die stoel zetten, zodat we langzamerhand hem ook wat kunnen laten proeven als wij eten. Alleen past zo'n babyset van tegenwoordig (zo'n tuigje zeg maar) gewoon op een oude triptrap of gaat dat niet met elkaar?

Ik dacht: hier is vast iemand die dat weet :)
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 20-08-2017 11:07
0.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt inderdaad van het model en jaar af. Op een gegeven moment past het niet. Maar ik weet niet vanaf welk jaar. Kan je niet van iemand even lenen zodat je kan testen?
Nee, eerste in vriendenkring met kindje helaas (wat dat betreft dan). Hij heeft wel zo'n houten beugel maar er zit niets tussen de beentjes, dus dan glijdt hij er zo onderdoor. Maar ik zag dat ze tegenwoordig een heel uitgebreid opzetstuk hebben, met een rugleuning en een soort tuigje.. 2003 is net een lastige datum, hij is of net ervoor, of net erna gekocht :-P

Anders maar gewoon een nieuwe kopen :)
Ik vind vier maanden wel erg jong. Zou nog een maand of twee wachten.
Well behaved women rarely make history.
Zijdus schreef:
20-08-2017 11:05
Ik vind vier maanden wel erg jong. Zou nog een maand of twee wachten.
Ik niet.
lux. schreef:
20-08-2017 11:08
Ik niet.
Mag ik vragen waarom niet. Stokke (de maker van de trip trap stoel) raadt zelf ook aan de stoel pas vanaf 6-9 maanden te gebruiken.
Volgens mij kan zo'n nieuw tuigje gewoon niet in de oude stoel. Op schoot tijdens het eten kan ook.
stripverhaal schreef:
20-08-2017 11:11
Mag ik vragen waarom niet. Stokke (de maker van de trip trap stoel) raadt zelf ook aan de stoel pas vanaf 6-9 maanden te gebruiken.
Oh ik dacht dat ze met hapjes bedoelde. Triptrap wil ik proberen. Geen idee of het al werkt voor hem, maar dat merken we gauw genoeg. Zou alleen fijn zijn als het al kan want hij wil ook aan tafel en is erg ontevreden als we hem in de wipper zetten tijdens het eten, want dan kan hij het niet zien :-P
Volgens mij niet helaas. Misschien dat je een oude babyart voor de ouder trip trap kunt vinden. Wij hebben de stokke steps met wipstoel opzet en die kan je vanaf de geboorte gebruiken.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
lux. schreef:
20-08-2017 11:17
Oh ik dacht dat ze met hapjes bedoelde. Triptrap wil ik proberen. Geen idee of het al werkt voor hem, maar dat merken we gauw genoeg. Zou alleen fijn zijn als het al kan want hij wil ook aan tafel en is erg ontevreden als we hem in de wipper zetten tijdens het eten, want dan kan hij het niet zien :-P
Voor dat probleem leggen wij zoon op het aankleedkussen op tafel. Of de wipper op tafel zetten.
Chocoladestukjes schreef:
20-08-2017 11:20
Voor dat probleem leggen wij zoon op het aankleedkussen op tafel. Of de wipper op tafel zetten.
Ja dat doen wij ook wel eens idd, maar dat is niet zo makkelijk als hij ook met hapjes gaat beginnen nu. Lijkt me juist leuk als hij 'mee eet', in het begin zijn die hapjes meer voor het idee natuurlijk, maar hij graait alles uit mijn handen als ik hem op schoot heb tijdens het eten, dus lijkt me fijn als hij zijn eigen kliederbakje krijgt :-P en dat gaat dan weer niet in de wipper.
lux. schreef:
20-08-2017 11:17
Ooh, je hebt gelijk, dat zou ook kunnen :-D (ik had het anders gelezen :-) )
Ik zette kind altijd met wipper en al op tafel voordat het zitten in de kinderstoel goed lukte, dan kon hij er ook gezellig bij zitten, maar dan moet je natuurlijk wel een keukentafel hebben die groot genoeg is om dat te doen.
Hm dan toch maar eens kijken naar een nieuwe stoel. Heb een serienr gevonden waarmee het niet meer kan, ik zal eens kijken welk serienr die van ons heeft.
Bumbo misschien een idee?
Chocoladestukjes schreef:
20-08-2017 11:27
Bumbo misschien een idee?
Hm dat zou wellicht nog wel wat zijn ja. Goed idee, ga ik eens naar kijken. Die heb je ook met een soort tafelblad toch?
Die van ons is zeker 9 jaar oud, daar past een babyset prima op. Heb tot 6 maanden zo`n babtzitje van stokke erop gehad, maar dat is misschien wel erg prijzig voor 2 maandjes. Misschien die 2 maanden overbruggen met een wipper op tafel?
lux. schreef:
20-08-2017 11:30
Hm dat zou wellicht nog wel wat zijn ja. Goed idee, ga ik eens naar kijken. Die heb je ook met een soort tafelblad toch?
ja die kan je erbij kopen, marktplaats staat er vol mee.
Ik zou een Ikea Antiloop kinderstoel kopen met verkleinkussentje voor de eerste maanden. Ik vind de Triptrap een hele fijne stoel maar mijn kinderen verzopen er op die leeftijd in. Geen steun dus het was echt hangen. Tegenwoordig is er inderdaad de newbornset maar die past niet op (hele) oude stoelen.
anoniem_198599 wijzigde dit bericht op 20-08-2017 13:43
1.50% gewijzigd
Als je meer kids wilt zou ik de stokke steps met wipstoel en babyset kopen. Ja het is duur maar heel handig en je kunt ze altijd weer goed verkopen. De wipper kan je op de stoel klikken en los gebruiken. De babyset is vanaf een maand of 8 als ze goed zelf rechtop kunnen zitten. Onze tweede maakt er nu goed gebruik van en voor de oudste hebben we een gewone trip trap bijgekocht zonder extra's waar hij tot een jaar of 7 op kan zitten.
Met 4 maanden laten zitten in een kinderstoel is echt onverantwoordelijk . De rugspieren zijn nog niet genoeg ontwikkeld daarvoor. Sowieso laten zitten is niet goed.
anoniem_350624 wijzigde dit bericht op 20-08-2017 11:51
14.19% gewijzigd
Wij frummelden wat met kussens.
Dat 'tuigje' en het beugeltje voorlangs met de ruimte voor de beentjes kan pas bij modellen vanaf een bepaald jaar (maar wel een 'oud' jaar, 2007 of zo), maar ik weet niet meer precies welke. Wij konden 5jaar geleden een oudere stoel krijgen maar daar kon de set niet op dus we hebben een nieuwe gekocht. Mijn schoonouders hebben toen na lang zoeken wel een lijstje met modelnummers online gevonden.
Tarlin schreef:
20-08-2017 11:48
Met 4 maanden laten zitten in een kinderstoel is echt onverantwoordelijk . De rugspieren zijn nog niet genoeg ontwikkeld daarvoor. Sowieso laten zitten is niet goed.
Dat ligt echt heel erg aan het kind.

(Ik heb het zelfs voor de zekerheid nagevraagd bij het consultatiebureau omdat ik dat overal las en mijn kind echt alleen maar rechtop wilde zitten, maar goed, het consultatiebureau zal het in deze ook wel verkeerd hebben).
Vier maanden is veelste jong om te zitten. Welke stoel dan ook.
Bladiebladiebla2016 schreef:
20-08-2017 11:57
Vier maanden is veelste jong om te zitten. Welke stoel dan ook.
Ben bang dat we in de minderheid zijn :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven