Negatieve reacties op reizen
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:09
Beste allemaal,
Mijn man en ik gaan graag ver op reis. Azie, Oceanië etc.
Nu gaan we voor het tweede jaar op een rij richting Azië. Ivm werk kunnen we vaak maar 2 of 3 weken weg en proberen hier zoveel mogelijk in te stoppen. De vakanties zijn geweldig.
Wat ik steeds vervelender begin te vinden zijn de negatieve reacties van mensen. Van ouders die het teveel geld vinden of een te gevaarlijk land (ze gaan zelf niet verder dan Terschelling), tot mensen die het gek vinden dat je zover gaat voor een "korte" vakantie.
Soms zullen ze jaloers of bezorgd zijn. Maar het is gewoon vervelend om elk jaar dit soort reacties te krijgen.
Is dit jullie bekend? En hoe gaan jullie ermee om?
Mijn man en ik gaan graag ver op reis. Azie, Oceanië etc.
Nu gaan we voor het tweede jaar op een rij richting Azië. Ivm werk kunnen we vaak maar 2 of 3 weken weg en proberen hier zoveel mogelijk in te stoppen. De vakanties zijn geweldig.
Wat ik steeds vervelender begin te vinden zijn de negatieve reacties van mensen. Van ouders die het teveel geld vinden of een te gevaarlijk land (ze gaan zelf niet verder dan Terschelling), tot mensen die het gek vinden dat je zover gaat voor een "korte" vakantie.
Soms zullen ze jaloers of bezorgd zijn. Maar het is gewoon vervelend om elk jaar dit soort reacties te krijgen.
Is dit jullie bekend? En hoe gaan jullie ermee om?
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:17
Nogmaals, als je het niet wilt moet je het ook niet doen, maar zo'n gekke redenatie is het toch niet om te zeggen dat je ervan leert?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zondag 20 augustus 2017 om 19:28
zondag 20 augustus 2017 om 22:53
Dit dus! Ik geef mijn geld met alle plezier uit aan 6 dagen LV. Een ander geeft het uit aan een auto en weer een ander aan een nieuwe keuken of iets dergelijks. Ik kan me daar niet druk om maken. Als je het kan bekostigen, moet je het vooral doen. Yolo!Superhuisvrouw schreef: ↑20-08-2017 19:28Ieder moet zelf weten waar die zijn geld aan uitgeeft. Ik houd ook van reizen blijf dan wel binnen Europa want man hoeft nooit zover weg. En ja het kost geld wat je ook anders kunt besteden .Maar dat zijn de keuzes die je zelf toch maakt?
Geniet er lekker van.
Dat laatste was ook echt mijn gevoel om mijn reisje te maken. Welke gek gaat er nou helemaal naar LV voor een concert van the backstreet boys? Nou, ik! Nu heb ik de kans en het is een droom die uit gaat komen. Het leven is te kort om zoiets te laten schieten
maandag 21 augustus 2017 om 02:00
Ohhhh wacht! Een concert van de BSB? Okay, dan ga ik mee!Whomi schreef: ↑20-08-2017 22:53Dit dus! Ik geef mijn geld met alle plezier uit aan 6 dagen LV. Een ander geeft het uit aan een auto en weer een ander aan een nieuwe keuken of iets dergelijks. Ik kan me daar niet druk om maken. Als je het kan bekostigen, moet je het vooral doen. Yolo!![]()
Dat laatste was ook echt mijn gevoel om mijn reisje te maken. Welke gek gaat er nou helemaal naar LV voor een concert van the backstreet boys? Nou, ik! Nu heb ik de kans en het is een droom die uit gaat komen. Het leven is te kort om zoiets te laten schietenen dat gaat denk ik op voor iedereen hier die op reis gaat.
dinsdag 22 augustus 2017 om 22:23
We zijn om financiele reden een paar jaar niet weggeweest, dat vinden vooral andere mensen erg raar en stom.
' je moet toch gewoon weg kunnen'.
Daarnaast staan onze toekomstige vakanties vooral in het teken van familiebezoek in Turkije. Dat is al een no go, want wie gaat er nu naar Turkije en Erdogan en huppeldepup en je kan toch ook ergens anders aan het strand liggen enz.
Ach, het is nooit goed. Of je nou superluxe naar een tig sterren resort gaat of naar de naaktcamping om de hoek, mensen hebben toch altijd commentaar.
Lekker laten lullen.
Daarnaast staan onze toekomstige vakanties vooral in het teken van familiebezoek in Turkije. Dat is al een no go, want wie gaat er nu naar Turkije en Erdogan en huppeldepup en je kan toch ook ergens anders aan het strand liggen enz.
Ach, het is nooit goed. Of je nou superluxe naar een tig sterren resort gaat of naar de naaktcamping om de hoek, mensen hebben toch altijd commentaar.
Lekker laten lullen.
woensdag 23 augustus 2017 om 08:17
We zijn vorige week bruinverbrand, uitgerust en blij weer teruggekeerd van onze vakantie van de Wadden. En echt het enige dat mensen kunnen zeggen "oh, had je wel goed weer, je had zeker slecht weer". Zo irritant.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
woensdag 23 augustus 2017 om 08:39
Ongeacht welk land, maar je kostbare vakantiedagen/budget elk jaar aan familiebezoek moeten wijden zou ik persoonlijk heel jammer vinden. Je komt dan nooit 'ns ergens anders. Overigens snap ik dat je voor familie nog naar zo'n land als Turkije gaat, maar mensen die puur gaan om strand te hangen snap ik niet. Er zijn wel gezelligere bestemmingen.Kuzu schreef: ↑22-08-2017 22:23We zijn om financiele reden een paar jaar niet weggeweest, dat vinden vooral andere mensen erg raar en stom.
Lekker laten lullen.
woensdag 23 augustus 2017 om 09:28
redbulletje schreef: ↑23-08-2017 08:39Ongeacht welk land, maar je kostbare vakantiedagen/budget elk jaar aan familiebezoek moeten wijden zou ik persoonlijk heel jammer vinden. Je komt dan nooit 'ns ergens anders. Overigens snap ik dat je voor familie nog naar zo'n land als Turkije gaat, maar mensen die puur gaan om strand te hangen snap ik niet. Er zijn wel gezelligere bestemmingen.
Waarom? Als mensen daar gelukkig van worden, moeten ze dat toch vooral doen?