Restless legs
maandag 28 augustus 2017 om 07:50
Hallo allemaal, ik ben nu 4 weken zwanger en 2 maand geleden heb ik snachts last gekregen van Restless legs. Staat dus totaal los van de zwangerschap. Nadeel is wel dat ik werkelijk elke nacht door de kamer wandel voor een half uur en dit mij nu erg op begint te breken. Alle gewone tips ( extra kussen onder je benen, koude en warme compressen werkt totaal niet!) nu ik zwanger ben blijkt de medicatie die ervoor is uiteraard niet meer te mogen. Hebben jullie een tip om die overige 8 maand nog een beetje slaap te krijgen? Groetjes Renate
maandag 28 augustus 2017 om 07:56
ik heb het ook (niet zwanger) en wordt er gillend gek van, alle huismiddeltjes geprobeerd, ook bij de neuroloog geweest. wat ik inmiddels geleerd heb:
- het idee van 'ga maar gewoon in bed liggen je valt vanzelf in slaap' werkt NIET, het wordt alleen erger en je loopt het risico dat je uit frustratie je man met een hakbijl te lijf gaat, niet doen dus.
- al het geklets over warme melk, boekje lezen, slaap routine: klinkklare onzin werkt ook niet
- wat bij mij wel helpt (niet om te slapen maar om het gevoel te verminderen) is koud houden, ik heb dus van die koelelementen die je normaal gebruikt voor in een koelbox die ik tegen het rusteloze been (arm, etc) aanhoud
- op het moment dat het enigszins begint te zakken werkt tijgerbalsem of iets dergelijks erop smeren bij mij ookwel en dan kan ik slapen.
ik neem aan dat je bloed geprikt is ivm je zwangerschap, anders kun je dat nog laten doen, er wordt op dit moment veel onderzoek gedaan naar de relatie tussen ijzer tekort en RLS, ze vermoeden namelijk een relatie daartussen.
- het idee van 'ga maar gewoon in bed liggen je valt vanzelf in slaap' werkt NIET, het wordt alleen erger en je loopt het risico dat je uit frustratie je man met een hakbijl te lijf gaat, niet doen dus.
- al het geklets over warme melk, boekje lezen, slaap routine: klinkklare onzin werkt ook niet
- wat bij mij wel helpt (niet om te slapen maar om het gevoel te verminderen) is koud houden, ik heb dus van die koelelementen die je normaal gebruikt voor in een koelbox die ik tegen het rusteloze been (arm, etc) aanhoud
- op het moment dat het enigszins begint te zakken werkt tijgerbalsem of iets dergelijks erop smeren bij mij ookwel en dan kan ik slapen.
ik neem aan dat je bloed geprikt is ivm je zwangerschap, anders kun je dat nog laten doen, er wordt op dit moment veel onderzoek gedaan naar de relatie tussen ijzer tekort en RLS, ze vermoeden namelijk een relatie daartussen.
maandag 28 augustus 2017 om 08:43
Nee heb geen bloed geprikt. Gewoon 4 positieve testen en moest toen de verloskundige bellen. Mijn benen doen niet echt zeer snachts. Het is meer een extreme onrust / tinteling van onder mijn navel tot mijn tenen. De neiging om mijn benen extreem te strekken en spieren aan te spannen. Was vannacht zo moe, kon wel huilen toen ik weer om 4 uur slaapdronken door de kamer wandelde. Zie er tegenwoordig gewoon tegenop om naar bed te gaan. En als ik smiddags een uurtje ga liggen heb ik nergens last van.florence13 schreef: ↑28-08-2017 07:56ik heb het ook (niet zwanger) en wordt er gillend gek van, alle huismiddeltjes geprobeerd, ook bij de neuroloog geweest. wat ik inmiddels geleerd heb:
maandag 28 augustus 2017 om 08:45
Ijzergehalte heb ik trouwens 5 maand geleden laten prikken en dat was toen goed. Kan niet zo heel snel wijzigen toch??Renate333 schreef: ↑28-08-2017 08:43Nee heb geen bloed geprikt. Gewoon 4 positieve testen en moest toen de verloskundige bellen. Mijn benen doen niet echt zeer snachts. Het is meer een extreme onrust / tinteling van onder mijn navel tot mijn tenen. De neiging om mijn benen extreem te strekken en spieren aan te spannen. Was vannacht zo moe, kon wel huilen toen ik weer om 4 uur slaapdronken door de kamer wandelde. Zie er tegenwoordig gewoon tegenop om naar bed te gaan. En als ik smiddags een uurtje ga liggen heb ik nergens last van.
maandag 28 augustus 2017 om 09:03
Bij mij doet het ook geen pijn maar inderdaad een drang tot strekken en tinteling/kriebel van binnen.
Tomatensap heb ik ook ooit gehoord, werkte niet, bananen, ander fruit etc ook niet. Neuroloog vertelde mij dat sar allemaal niet zo werken, het is echt een neuroligisch probleem.
Hoe snel ijzer verandert:geen idee, je kunt je natuurlijk altijd even laten prikken, maar misschien leverthet niets op.
Een geruststellende gedachte: in de winter hebben de meeste mensen er minder last van
Tomatensap heb ik ook ooit gehoord, werkte niet, bananen, ander fruit etc ook niet. Neuroloog vertelde mij dat sar allemaal niet zo werken, het is echt een neuroligisch probleem.
Hoe snel ijzer verandert:geen idee, je kunt je natuurlijk altijd even laten prikken, maar misschien leverthet niets op.
Een geruststellende gedachte: in de winter hebben de meeste mensen er minder last van
maandag 28 augustus 2017 om 09:26
maandag 28 augustus 2017 om 11:03
Mag dat ook als je zwanger bent?--Suuzze-- schreef: ↑28-08-2017 09:15Ik heb het niet zo extreem gehad dat ik ervan ging lopen maar wel het continue strekken gevoel.
Bij mij hielp magnesiumolie (bij de tuinen verkrijgbaar) erg goed!