Meubels combineren

31-08-2017 07:57 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een licht eiken meubelset halen. Met wat voor kleur vloer en bank kan ik dit combineren?
Licht eiken is toch zo saai neutraal, dat het met alles wel kan?
Van grijzig wit, tot juist heel donker

Misschien eens op PInterest inspiratie opdoen? Wat vind jij mooi?
Meubelset. :nooo:
lilalinda schreef:
31-08-2017 08:02
Licht eiken is toch zo saai neutraal, dat het met alles wel kan?
Van grijzig wit, tot juist heel donker

Misschien eens op PInterest inspiratie opdoen? Wat vind jij mooi?
Dit dus.
Kies gewoon kleuren die jij mooie vindt.
Of kijk wat er zoal in de winkels mee gecombineerd wordt.
Wat moet ik me voorstellen bij een meubelset?

Ik krijg kromme tenen van setjes.
CarrieM schreef:
31-08-2017 08:04
Meubelset. :nooo:
Dat is terug aan het komen, ik hoor steeds vaker van klanten dat ze een aantal dingen gewoon als set bij elkaar willen hebben.

TO, ligt er nog niets op de vloer???? Als je licht eiken meubels koopt, in elk geval geen licht eiken parket/laminaat. Kies voor iets afwijkends, bij voorkeur minimaal drie tinten lichter of donkerder.

En dan kun je qua bank/stoelen eigenlijk alle kanten wel op.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Cateautje schreef:
31-08-2017 08:27

Meestal een kast/dressoir en eettafel in dezelfde kleur. Ideaal voor mensen die niet goed zijn in combineren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Cateautje schreef:
31-08-2017 08:27

ik heb dat bij ´de babykamer´, blijkbaar kopen mensen een hele kamer in 1x. Krijg ik zure oprispingen van
Ceylon schreef:
31-08-2017 08:35
Meestal een kast/dressoir en eettafel in dezelfde kleur. Ideaal voor mensen die niet goed zijn in combineren.
Oh, wat erg!!!
lilalinda schreef:
31-08-2017 08:36
ik heb dat bij ´de babykamer´, blijkbaar kopen mensen een hele kamer in 1x. Krijg ik zure oprispingen van
Dat je geen creatieve kijk hebt meegekregen met de geboorte is tot daar aan toe, maar dit is echt de weg van de minste weerstand. Verschrikkelijk!
Maar TO vraagt niet of wij het mooi vinden. Die vraagt wat bij licht eiken past. Als styliste krijg ik zo´n soort vraag bijna elke werkdag, genoeg mensen die het niet zelf kunnen. Gelukkig maar, want dat vind ik nou net het leukste deel van mijn baan.

Als we allemaal hetzelfde mooi vonden werd de wereld pas écht saai.
Ja Ceylon, dat zeg je nou wel, maar de ervaring is dat als mensen een set kopen dat bij elkaar past, dat ze daar binnen een jaar spuugzat van zijn en spijt als de haren op hun hoofd hebben dat ze er ooit aan begonnen zijn, dus zijn wij zo kritisch om ervoor te zorgen dat de TO die fout niet maakt.
Misschien is het voor de TO een optie om eens aan een styliste te vragen wat de andere mogelijkheden zijn.
Ik zou ook nooit een set kopen, zo saai. Voor inspiratie zou ik eens op Pinterest kijken.
Cateautje schreef:
31-08-2017 08:54
Ja Ceylon, dat zeg je nou wel, maar de ervaring is dat als mensen een set kopen dat bij elkaar past, dat ze daar binnen een jaar spuugzat van zijn en spijt als de haren op hun hoofd hebben dat ze er ooit aan begonnen zijn, dus zijn wij zo kritisch om ervoor te zorgen dat de TO die fout niet maakt.
Yup, we doen het uit liefde!
Ceylon schreef:
31-08-2017 08:46
Maar TO vraagt niet of wij het mooi vinden. Die vraagt wat bij licht eiken past. Als styliste krijg ik zo´n soort vraag bijna elke werkdag, genoeg mensen die het niet zelf kunnen. Gelukkig maar, want dat vind ik nou net het leukste deel van mijn baan.

Als we allemaal hetzelfde mooi vonden werd de wereld pas écht saai.
Maar daar past toch juist ´alles´ bij, (ik ben geen stylist hoor), wat zou jij aanraden?
Lijkt me hele moeilijke vraag
lilalinda schreef:
31-08-2017 08:56
Yup, we doen het uit liefde!
Dat zeg ik. :proud:
lilalinda schreef:
31-08-2017 08:57
Maar daar past toch juist ´alles´ bij, (ik ben geen stylist hoor), wat zou jij aanraden?
Lijkt me hele moeilijke vraag
Doorgaans vraag ik door. Van TO weet ik alleen dat ze (hij??) licht eiken meubels overweegt. Dat is te weinig informatie. Een advies bouw ik op, op basis van huis, gezinssituatie, smaak, leeftijd, werk... Ik zit minimaal een uur met mensen aan een tafel. Aan het einde van zo´n gesprek weet ik vaak meer van mensen dan hun eigen vrienden :$
Bij een licht eiken meubelset zie ik echt zo'n Leenbakker look voor me. Ik zou daar dus eens gaan kijken. Of dat landelijke met witte, rieten harten en overal teksten op geschreven.
Volgens de Viva forum leden ben je een uitzondering als je een complete meubel set in huis hebt omdat niemand dat mooi vindt.

Toch staan de winkels er vol mee. Zeker omdat het nooit verkocht wordt :P

De ene licht eiken set is de andere niet. Maak een duidelijke foto van de kleur. Controleer of die kleur daadwerkelijk goed wordt weergegeven op je telefoon en neem die mee naar de vloerenwinkel en vraag daar advies.
Beter een mooi matchende set dan een bij elkaar geraapt zooitje.
sugarmiss schreef:
31-08-2017 09:21
Beter een mooi matchende set dan een bij elkaar geraapt zooitje.
tja, als je het 1 een mooie match noemt
en het ander een bijeengeraapt zooitje
lijkt het net of je daaruit kiezen moet
Terwijl de mooiste interieurs toch echt bestaan uit een zorgvuldig bij elkaar gezocht geheel.
lilalinda schreef:
31-08-2017 08:36
Precies dit ja!! Ik vroeg aan een collega of ze de babykamer al af heeft, daarmee bedoel ik dus leuke meubeltjes gezocht, leuk behangetje, gordijnen enz. Zegt ze 'Ja we hebben een babykamer via marktplaats gekocht', ik snapte eerst niet wat ze bedoelde, maar blijkbaar is dat gewoon een kant en klare set van meubels. :-[
Ceylon, wat een leuke baan heb jij! Het lijkt me zo leuk om mensen advies te geven hoe ze hun huis in kunnen richten.

Riviera Maison vind ik persoonlijk de weg van de minste weerstand, maar ik denk dat een set jaren '50/'60 spul wel heel mooi kan zijn.

TO, wij hebben geen sets in huis, maar alleen maar spullen gekocht die we echt mooi vinden. (op een lelijk tv-meubeltje van de Praxis na. Gekocht uit nood, maar na vier jaar ben ik er op een bizarre manier gehecht aan geraakt) Is dat geen optie? Wij hebben hier een allegaartje van antiek, design en praktisch, maar het past op de een of andere manier wel bij elkaar en ik vind dat we een gezellig huis hebben.
sugarmiss schreef:
31-08-2017 09:20

De ene licht eiken set is de andere niet. Maak een duidelijke foto van de kleur. Controleer of die kleur daadwerkelijk goed wordt weergegeven op je telefoon en neem die mee naar de vloerenwinkel en vraag daar advies.
Draai het om.

Ga naar de vloerenwinkel, kies daar uit wat je het mooist vindt. Tegels en grindvloeren liggen er voor de rest van je leven, kurk, parket en pvc gaan 30-40 jaar mee, laminaat 20 jaar, vloerbedekking 5-10 jaar.

Dus tenzij je vloerbedekking wilt, is je vloer je basis.
sugarmiss schreef:
31-08-2017 09:20
Volgens de Viva forum leden ben je een uitzondering als je een complete meubel set in huis hebt omdat niemand dat mooi vindt.

Toch staan de winkels er vol mee. Zeker omdat het nooit verkocht wordt :P

Dat de meubels van eenzelfde serie als set bij elkaar in de winkel worden gepresenteerd betekent toch niet dat mensen alles van zo'n set tegelijk kopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven