Meubels combineren

31-08-2017 07:57 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een licht eiken meubelset halen. Met wat voor kleur vloer en bank kan ik dit combineren?
Ceylon schreef:
31-08-2017 09:35
Ga naar de vloerenwinkel, kies daar uit wat je het mooist vindt. Tegels en grindvloeren liggen er voor de rest van je leven, kurk, parket en pvc gaan 30-40 jaar mee, laminaat 20 jaar, vloerbedekking 5-10 jaar.

Goede tip!
Cateautje schreef:
31-08-2017 08:38
Oh, wat erg!!!

Wat was ik supertrots toen mijn autistische dochter haar eerste meubelset (zij noemde het ook zo) helemaal zelf uit had gezocht. Een van haar eerste grote 'beslissingen' die zij zelf heeft gemaakt toen zij haar eerste huisje kreeg.

Er is zoveel keuze, veel te veel voor sommige mensen en al helemaal als mensen helemaal geen inzicht hebben wat nou wel/niet bij elkaar past. En wat moet je nemen? Een kast van 2 meter of 2 kleine kasten van 1 meter....wat een dilemma voor mensen die dat zelf niet kunnen inschatten. Een winkel als IKEA is voor mijn dochter met autisme een hel. Veel te veel keuze.

Dus ik ben blij dat het voor sommige mensen juist makkelijk wordt gemaakt en dat er meubelsetjes zijn. Scheelde mij als moeder een hoop frustratie.

Ik denk dat zij haar meubels de eerste 15 jaar niet vervangt ITT wat jij zegt. Zij kan niet tegen verandering en waarom zou je? Moet ze weer kiezen enzo..
anoniem_213056 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 10:06
0.15% gewijzigd
Blij met mensen als Ceylon :high5:
dianavankrimpen schreef:
31-08-2017 09:56
En wat moet je nemen? Een kast van 2 meter of 2 kleine kasten van 1 meter....wat een dilemma voor mensen die dat zelf niet kunnen inschatten.

Dat hangt volgens mij meer af van (de grootte van) je huis dan van de hoeveelheid beschikbare keuzes. En dat los je niet op door voor een set te kiezen, want ook bij meubelen uit een bepaalde serie kun je vaak voor een dressoir en/of een tv-meubel en/of een grote kast en/of een kleine kast en/of iets anders kiezen.
Gaat het nu ineens over autisme? :O
Tr0tter schreef:
31-08-2017 10:10
Dat hangt volgens mij meer af van (de grootte van) je huis dan van de hoeveelheid beschikbare keuzes. En dat los je niet op door voor een set te kiezen, want ook bij meubelen uit een bepaalde serie kun je vaak voor een dressoir en/of een tv-meubel en/of een grote kast en/of een kleine kast en/of iets anders kiezen.
Ja maar de keuze is vaak simpeler met setjes. IKEA heeft voor alles een oplossing maar teveel om op te noemen voor sommigen.
Cateautje schreef:
31-08-2017 10:12
Nou nee maar ik reageerde op jouw 'oh wat erg' reacties enzo. Voor sommigen is een meubelset juist wel een uitkomst.
Cateautje schreef:
31-08-2017 10:12

Nee hoor. Het gaat over verschillende mensen met verschillende wensen.

Gelukkig, anders had ik een heel saaie baan. Dan zouden mensen gewoon kunnen bellen. "Hoi Ceylon, stuur je me even een nieuwe bank?". Brrrr. Juist het feit dat iedereen anders is, een ander huis heeft, andere dingen handig/leuk/mooi vindt maakt mijn werk zo fijn.

Tip voor degene die hulp/stylingadvies nodig heeft; Neem een plattegrond van je huis mee, een aantal foto´s vanuit diverse hoeken van de kamer die ingericht moet worden en als het mogelijk is een stukje van de vloer. Daarnaast een likje verf/behang (als je met latex aan de gang bent geweest, even over een stukje karton met roller of kwast) als je al een keuze hebt gemaakt voor de muren. Ook handig; foto´s van dingen die je mooi vindt.

En bel de winkel even. Niet elke verkoper vind stylingadvies leuk om te doen en we werken geen 7 dagen per week. Een afspraak maken is dan wel zo handig. Besef daarnaast dat het doel van de winkel uiteraard wel ook verkopen is. Kies dus voor een winkel die een beetje bij je budget past.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Oh gut, wij hebben al jaren een "meubelset". TV kast, salontafel en eettafel. Wist niet dat dat niet kon
:confused:
Licht eiken is neutraal, dat kan overal bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ceylon schreef:
31-08-2017 10:27
Nee hoor. Het gaat over verschillende mensen met verschillende wensen.
vandaar mijn vraag (vanmorgen nog voor de koffie):
wat vind je mooi?
Maar TO is um gevlogen???
Pluisi schreef:
31-08-2017 10:34
Oh gut, wij hebben al jaren een "meubelset". TV kast, salontafel en eettafel. Wist niet dat dat niet kon
hoho, alleen een tv-kast is al erg hoor
:rolling:
Pluisi schreef:
31-08-2017 10:34
Veel mensen vinden het niet mooi, that's all.
Bedankt voor de vele adviezen enne ook voor de meningen. :-$ Ik overweeg om deze (https://www.meubella.nl/completekamers/ ... uis-1.html) set te kopen. Ik ben niet goed in combineren, etc. Dus vandaar dat me keuze hierop valt. Even wat meer informatie: Ik ben 39 jaar getrouwd met kinderen. Persoonlijk houd ik niet van een lichte vloer. Ik zat zelf te denken aan zwarte een 2/3 (hoekbank)persoonsbank, gecombineerd met een 1 of 2 blauwe of gele fauteuil. Maar dan de muren en vloer, welke kleuren te doen? Adviezen graag, meningen heb ik al genoeg lezen. :-D
retrostar schreef:
31-08-2017 10:35
Licht eiken is neutraal, dat kan overal bij.
Een tintje lichter of donkerder (in dit geval) is vaak wel mooier. Maar ik denk dat de tip om een foto van de meubelset mee te nemen naar een vloerenwinkel wel goed is.

Succes TO.
lilalinda schreef:
31-08-2017 10:38
vandaar mijn vraag (vanmorgen nog voor de koffie):
wat vind je mooi?
Maar TO is um gevlogen???
Misschien geschrokken?

Oh to is er weer.
Zelf vind ik naturel lichteiken wel de minst mooie houtsoort, maar als het bewerkt (gerookt, gestoomd, gekrijt, geolied met kleur, gezeept e.d.) wordt dan ontstaan er soms mooie kleuren. Ik vind zwarteiken wel mooi maar het is wel donker en ik geloof niet meer zo in de mode.
Ik zou dan qua fauteuil voor mosterdgeel gaan of blauw in een niet te knalblauwe tint. Dus niet de primaire kleuren. Samen met zwart wordt dat zo hard en schreeuwerig. En als je blauw doet, kun je dat bijvoorbeeld combineren met groentinten die erbij passen, dus niet alleen als accentkleur het blauw van de fauteuil. En mocht je een leren bank kopen, dan zou ik daarbij zachtere materialen gebruiken. Een zacht vloerkleed, kussentjes, gordijnen. Qua vloer vind ik het nog lastig, ik vermoed dat je iets als leisteen wel mooi zult vinden (maar kan er totaal naast zitten).
JamesBlack schreef:
31-08-2017 10:39
Bedankt voor de vele adviezen enne ook voor de meningen. :-$ Ik overweeg om deze (https://www.meubella.nl/completekamers/ ... uis-1.html) set te kopen. Ik ben niet goed in combineren, etc. Dus vandaar dat me keuze hierop valt. Even wat meer informatie: Ik ben 39 jaar getrouwd met kinderen. Persoonlijk houd ik niet van een lichte vloer. Ik zat zelf te denken aan zwarte een 2/3 (hoekbank)persoonsbank, gecombineerd met een 1 of 2 blauwe of gele fauteuil. Maar dan de muren en vloer, welke kleuren te doen? Adviezen graag, meningen heb ik al genoeg lezen. :-D
Voor die prijs kan je niet veel verwachten hoor. Ik denk dat dit een print is en geen echt fineer.
Trouwens, bij de meubelset staat dat hij modern landelijk is. Google eens op modern landelijk interieur of zoek dat op op Pinterest.
Ik vind het een erg duur setje, voor de kwaliteit die het uitstraalt.
retrostar schreef:
31-08-2017 10:49
Voor die prijs kan je niet veel verwachten hoor. Ik denk dat dit een print is en geen echt fineer.
Ja ik lees nu dat TO kinderen heeft. Dit is denk ik ook niet echt kwaliteit in de zin dat je er wat langer plezier van zult hebben.
Maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.

Op marktplaats staan ook veel meubels te koop. Kast, tafel en eethoek, een set dus. En dat nog wel eens van betere kwaliteit.
dianavankrimpen schreef:
31-08-2017 10:41
Een tintje lichter of donkerder (in dit geval) is vaak wel mooier. Maar ik denk dat de tip om een foto van de meubelset mee te nemen naar een vloerenwinkel wel goed is.

Succes TO.
Lichteiken heeft een roze uitstraling, maar als het echt hout is wordt het vanzelf donkerder door UV-inwerking. Een print houdt altijd dezelfde kleur.
Een print is meestal niet mooi. Dan zou ik gaan voor wit. Hoogglans of mat.
Getrouwd... Wat wil je vrouw eigenlijk??

Op het plaatje zie je al dat donker prima combineert met die lichte meubels. Wat voor soort vloer zouden jullie willen?

Je houdt niet van een lichte vloer. Goed. Maar je wilt ook een zwarte bank. Niet goed.
Zoiets zou een optie kunnen zijn; https://www.google.de/search?q=vloer&s ... m35YZU5M:

Of een grindvloer;
https://www.google.de/search?biw=1440&b ... mQgMg8M:

Bank dan niet in donkergrijs of zwart. Kies liever voor bijvoorbeeld cognac (liever ietsje donkerder dan op deze foto).
https://www.google.de/search?biw=1440&b ... zmwQbJM:

De muren friswit of gebroken wit (wat jullie het mooist vinden). Of, als je daar het type voor bent, een kleur, maar ik heb geen kleurwaaier bij de hand. Maar kleuren uit de painting the past serie zijn doorgaans mooi en toch neutraal. Wij hebben momenteel cottage green op één muur.
https://www.google.de/search?biw=1440&b ... N8PPGUM:

En dan ligt het aan de kleur blauw of geel welke daar wel of niet bij past, maar daarmee kunnen ze je in de winkel dan wel helpen.

Edit; ik gooi maar wat in de groep he. Geen idee van jullie smaak en budget dus ik moet het doen met wat algemene dingen.
ceylon wijzigde dit bericht op 31-08-2017 11:14
3.02% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik heb een lichteiken plank en als ik het naast wat kleuren houd dan past het bij crimson, steenrood, plantengroen, donkerder grijs, gebroken wit, zwart. Dat was het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven