zwanger geworden na IVF/ICSI- het vervolgtopic DEEL 2

05-08-2017 20:47 3015 berichten
We kennen elkaar al van het 'Zwanger worden met IVF of ICSI'- topic. Hier kletsen we verder na een positieve test!
.
De tabel was verwijderd, kan iedereen zich weer opnieuw komen melden?
.
Zwanger:
NaamUitgerekend#HartjeNIPT20w echoGeslacht
flipje229-01-212:heart: :duckie: :thumbsup: meisje
Saartjeuitgerekend?#:heart:
theepoesuitgerekend?# :heart:
Narkomeid11-06-21#:heart:
Maestro19-07-21#
Kasteelbewoneruitgerekend?#
MaeveSuitgerekend?#
Suezeleuitgerekend?#

Bevallen:
2020
windmolen (jongen), sofie87 (jongen), Puk (meisje), Stipjepipje (jongen), lux (jongen), HD84 (jongen), depster (jongen), Redcurls (meisje).

2018
deni308 , Boulu, angel, sofie87, lafemme, hosta

2017
moringa , Ylva , Hannepan86 , Baggal , anne-1985, zima ,
Nemoo, Lampje1, piene1987,
freexx, rosings , tasje , Lux, Fingers_crossed, women78, Luina, VeeBee17.

2016
someone86, itsi_us, Duufje ☆, fightster, Noortje81 , Lilly1980 , Blauwoogje1980 , zwangerwordenvanaf2014 .
anoniem_294835 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 23:17
66.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank Flip :worship: ''Negatief voorspellende waarde Hoeveel % van de 'goede' uitslagen zijn daadwerkelijk gezond? 99,9% ''>> om deze reden vind ik het, net als jij bizar dat men nog nadenkt over de combinatie test. Te meer nu slechts 85% van de ziekten daadwerkelijk wordt opgespoord bij deze test.
Ik 'ken' (van horen zeggen) idd verhalen van mensen met een prima combinatie test uitslag en toch een kindje kregen waarbij na de geboorte Trisomy 13 werd vastgesteld...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
vanmiddag op controle geweest alles was goed, ze was lekker aan het bewegen al ligt ze altijd ondersteboven haha. bloeddruk en gewicht was goed.
over mn bescheiden buikje hoefde ik geen zorgen te maken m dat doen ze pas als je hoogzwanger bent:)
ook moet ik voortaan bellen als ik me zorgen maak over het voelen van leven in mn buik.
begin okt groeiecho en weer controle
en voor over 3 weken hebben we een pretecho 3d 4d geboekt. eens even langer gluren naar ons meisje als ze dan beetje meewerkt. :flirting:

lilly ik heb je een fb berichtje in messenger gestuurd zodat ik ook niet meer anoniem ben ;-)
Ik ben bij de kapper! Oma past op rozetje. Met reistijd/wachttijd/ verftijd/intrektijd/uitwastijd/droogtijd/reistijd toch al gauw een uur of drie weg... Voelt raar! Was wel heel hard nodig :) had voor de bevalling willen gaan maar die was er ineens al.

Ylva zijn jullie al thuis nu?
heerlijk rosings even genieten en een mooi gekleurd fris kapsel is altijd iets om blij van te worden haha
Piene: Wat fijn dat alles weer helemaal goed was zeg! Top nieuws :jump: Hoe is het met de kinderkamer?

Lux. Gaat het al iets beter?

Moringa: Hoe voel je je? Aftellen is nu echt begonnen voor je! :yawnee:

Rosings: Jouw uitje klinkt ook goed. Ik ben zo dik - ik kan mijn teennagels niet echt meer knippen. Naast de beached whale stage lijken mijn voeten nu erg op die van Godzilla :hihi:

Gelukkig bijna weekend! En ik hoop toch echt in September te mogen bevallen... :love:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoi meiden,

Even een kort berichtje: gisteren bleek ons mannetje weer gedraaid te zijn. Eigenlijk draait hij continue nog, hij blijkt nog genoeg ruimte te hebben in die buik van mij.

Op advies van de arts hebben ze hem vanochtend gedraaid, daarna is er een ballonnetje ingebracht om de ontsluiting op gang te brengen. Ze willen de tijd tussen draaien en bevallen zo kort mogelijk maken.

Morgenochtend word ik ingeleid, ze kunnen hem dan nogmaals goed draaien als het nodig is en meteen de vliezen breken. Heel erg spannend!

Jullie horen ergens de komende dagen van mij :)
@Hannepan Waaaah, spannend!! En je kunt het!! Ik was achteraf zo trots op mezelf en de kleine, het is niet niets zo'n bevalling.

@Baggal Had je een pb gestuurd, maar denk niet dat het iets geworden is. Vind het allemaal een beetje vaag met die pb functie.
Jij komt ook dichtbij zeg... Wanneer ben je nu van plan met verlof te gaan?

@Selin Nee! We schrijven precies langs elkaar heen. Jij net zwanger en ik net bevallen. Voel je niet bezwaard om niet veel op me te reageren hoor, jij zit nu in zo'n onzekere fase. Die heb ik ook gehad. Vroeg me toen vooral af of ik ook zover als de bevalling zou komen, zo onzeker had het traject me gemaakt. Maar onwijs gefeliciteerd!

@Piene Wat fijn dat het zo goed gaat! En hoe meer je kan spieken hoe beter. :)

@Rosings 4 uur na de bevalling zat ik al compleet verbaasd met een baby thuis. Wisten niet wat we moesten doen haha. De kraamzorg kwam ons gelukkig snel verlossen...
Heerlijk die tijd voor jezelf! Moet zeggen dat ik de afgelopen dagen veel aan je heb gedacht. Ik weet soms niet wat ik zonder mijn man had moeten doen. Je bent echt een fucking held.

@Moringa Hoe gaat het met jullie?

@hier word ik nog steeds geleefd, maar het is zo gaaf en bijzonder. Ik hou zo ontzettend veel van dat frummeltje, wat ook weer betekent dat ik vooral gevaar zie in vanalles en nog wat. De borstvoeding heb ik om verschillende redenen op moeten geven, dus de eerste kraamtranen waren gisteren. Gaat nu een stuk beter: zowel met haar als met mij. Nog wel duidelijk herstellende, loop nog steeds als een oud wijf, maar dat schijnt normaal te zijn ;-).
Snap nu ook pas waarom moeders graag over hun bevalling praten haha, het is toch een soort van traumaverwerking - hoe goed het uiteindelijk ook ging.
Hannepan - wat ontzettend spannend! Ik vermoed dat jij jezelf ook binnen een paar dagen mama Hannepan mag noemen - WOW O_O !! En dan ben ik opeens de volgende... Heel veel succes en geluk gewenst met de bevalling!

Kantoor heeft nog niets gezegd over eventueel terugkeer, dus ik ga volgende week even praten met de opdrachtgever. Ik weet dat ze tevreden zijn en mijn man neemt natuurlijk ook heel erg lang verlof op. Ik ben er zelf nog niet helemaal uit hoe lang ik eruit zal zijn straks en hoe ik het ga vinden. Mijn andere collega gaat volgende week met verlof (en zal waarschijnlijk niet terugkeren).

Ylva: Ben jij inmiddels al thuis met dochterlief? :heart:

Moringa: Hoe is het met je zoon? Nog last van de ingreep?

Hier mag ik om 17:15 naar huis en dan lekker weekend vieren. Mijn man heeft gister van dat disposable ondergoed gehaald. Wel schattig, hij was naar de Boots (vergelijkbaar met DA/Etos) geweest om het te halen, ging de medewerkster hem voor naar het incontinentie ondergoed voor heren |-) Moest wel lachen - zo oud is mijn man nou ook weer niet (al kan incontintentie op elke leeftijd voorkomen natuurlijk). Verder komt de makelaar vandaag ons huis taxeren. Benieuwd wat ze zegt. We hebben wel een bepaald idee in gedachten.
Ylva: ik heb geen PB ontvangen - maar ik stuur jou even een berichtje en op die manier zou ik een reply nl. wel kunnen ontvangen. Fijn dat je thuis bent! Jammer van de BV, maar van fles voeding worden ze ook groot hoor! Geniet :jump:
baggal wijzigde dit bericht op 01-09-2017 17:53
0.41% gewijzigd
oooo hannepan wat spannend. ik denk aan je :)

en idd baggal youre next!! dinsdag komen de meubels :cheer: en dan de aankleding nog maar dat doe ik pas als de kamer staat :)
ben jij al helemaal klaar baggal?
en ylva tlijkt me ook heel bizar als je opeens met je baby thuis bent. ook al bereid je je alsnog zo voor. ik denk dat je je daarop niet kan voorbereiden hihi.
oo en na al die verhalen heb ik zo n zin in dec :flirting:
Waahh al zover in een nieuw topic :whut:
We zijn met vakantie en druk met de verhuizing en nieuw werk en tja.. kortom geen tijd om te schrijven! Nu nog steeds niet maar ik ga m'n best doen om bij te lezen.

Verder wil ik de op handen zijnde geboorte van Baggalbaby natuurlijk niet missen :) :heart:
En blijf benieuwd hoe het iedereen vergaat, net zwanger of al met ukje ;-)

Ylva mag ik feliciteren las ik! :cheer: super hoor! En top dat t zo goed is gegaan. En nu lekker thuis.. bizar wel die eerste tijd! En niet voor te stellen zo pittig (vond ik t.) Ook wel door de bv die moeizaam ging. Pff die nachten! Maar het wordt beter! En voor fv is ook wat te zeggen, want je hebt toch meer vrijheid en vaak sneller een duidelijk schema.

En zoals Lux al zei, je komt maar moeilijk weer af van die bv ;-) ik heb ook met véél moeite een blik fv opengemaakt na een lange tijd, voelde toch als een soort falen ofzo :bonk: En dan nog gebruiken we t alleen maar als 'extra', als kolven niet lukt.
Toen ik van t cb pap moest gaan geven had ik echt geen zin om daarvoor eerst te gaan zitten kolven. Dus toen nutrilon gehaald. Maar hij vreet t niet hoor, papjes, bah :nut:
Vervelend dat Luxbaby niet wil drinken ... hier is t precies andersom, hij wil geen hapjes. Lukt 't met die banaan met melk? Eet hij wel pap of brood?
Het verandert ook wel weer.. althans hier is geen maand hetzelfde qua eten en voorkeuren enzo.
Leuk om de verhalen over jouw mannetje te lezen :love: Je schrijft ook zo leuk.

Verder natuurlijk benieuwd naar Hannepan (succes meis! Hopelijk ligt de beeb morgen snel op je borst!)

En Piene: zo leuk de babykamer inrichten! Wil je de kleur/thema verklappen? :)

En ik duim gewoon continu door voor Flipje en Duufje..

En dan hoop ik ook dat Lily en Zwangerworden zich hier zsm weer mogen aansluiten..

En dus bij deze mijn tvp want ik blijf meeleven en af en toe meelezen! :hug:
Het gaat hier een ietsiepietsie beter. Met dank aan een logopedist! Geheel toevallig ook. Schijnbaar verdwijnt de zuigreflex rond de 4 maanden en gaat meestal automatisch over in een bewuste handeling van zuigen.
Maarrrr sommige kindjes (zoals die van mij dus waarschijnlijk), gaan er als het ware teveel bij nadenken, raken in de war en dus gefrustreerd omdat drinken niet lukt. Gevolg: borstvoeding lukt niet meer opeens, flesjes ook niet. Kenmerkend voor die kindjes is dat ze in hun slaap (als ze niet hoeven nadenken) prima kunnen drinken, net als mijn zoon. Nu laat ik zoon dus eerst een tijdje op een speentje sabbelen met zijn neus tegen mijn al ontblote borst aan (speentje is makkelijker dan een borst) en als hij daar lekker rustig op aan het sabbelen is wip ik de speen eruit en stop ik de tiet erin, en dat werkte dus de hele dag vandaag!!! Ben echt meeeega blij dat hij iig weer heeft gedronken terwijl hij wakker was :cheer2: :hyper: en hoop dat dit dan de oplossing is!! We zullen zien of het in de loop van de dagen weer beter gaat.

@Noortje: hapjes gaan erin als zoete koek en daar ben ik heel blij mee want hij spuugt echt nauwelijks nog. Zo'n opluchting voor hem lijkt me. Hij heeft vandaag een halve banaan op (zonder melk omdat hij had gedronken) en een paar hapjes wortel om te proeven, maar dat vond hij ook wel aardig geloof ik. Zoete aardappel vond hij ook heel oké en peer, maar hij was niet zo'n fan van aubergine. Ik maak dus wel papjes met melk idd, zo at hij bijvoorbeeld uiteindelijk wel aubergine, dat maakt het toch net wat zachter denk ik. Meer hebben we nog niet geprobeerd. Wil nog niet beginnen met pap en brood, wil het tot 6 maanden op fruit en groenten houden, zodat hij eerst rustig hieraan kan wennen en wel zoveel mogelijk melk (en of dat nu bv of kv wordt moeten we maar even zien) krijgt. Vervelend dat je zoontje niet wil eten. Wellicht toch de smaak 'herkenbaar' maken met een beetje van je eigen melk?

@Piene: ooo wat leuk de babykamer inrichten! Wij gaan zoons babykamer eindelijk in gebruik nemen, hij heeft er vandaag voor het eerst zijn dutjes gedaan (liet ik hem altijd in de cosleeper doen) maar hij past niet meer in de (nauwelijks gebruikte) wieg :-P dus moet ff ander bedje kopen.. We gaan experimenteren of we beter slapen als hij op z'n eigen kamer ligt, want ik vraag me af of mijn spookje en ik elkáár niet wakker houden. Dus morgen even ledikant kopen, al vind ik het vreselijk moeilijk want ik ga hem wel verschrikkelijk missen als hij idd beter slaapt daar :cry:
Wat zijn je plannen voor de kamer van je meisje?
Fijn dat de controles weer goed waren :)

@Bag: jullie woonden in een heel bijzonder pand toch? Hoe zit dat 'officieel' met verlof in Engeland? Hoe is dat geregeld?

@Ylva: heel herkenbaar dat je het nodig hebt om te praten over je bevalling. En als iemand anders bevalt komt het allemaal weer boven :heart: jammer dat je moest stoppen met de bv maar fijn dat het nu goed met jullie gaat! Heerlijk genieten :love:

@Rosings: hoe was het bij de kapper? En hoe ging het met Rozetje?

@Moringa: hoe gaat het met je zoontje?

@hier: zoon schatert. Al een paar dagen maar gister ging het achter elkaar door (maakte 'grapjes' met hem). I think I can die now... dat is echt het allerallerallerallerliefste dat ik ooit in mijn leven heb gezien en maakt de afgelopen 2 weken helemaal goed. Ik had nooit gedacht dat ik nóg meer van hem kon houden maar mijn hart barstte echt uit elkaar van dat lachje :love:
Ook heeft hij overdag echt een strak ritme met 4 slaapjes, heb ik ontdekt, dus kan nu mijn afspraken daar omheen plannen en dat is wel fijn. Nachten zijn nog steeds drama maar als hij maar blijft schateren kan ik alles aan :love: man en ik zitten de hele dag samen dat filmpje te kijken en zeggen dan zo van: dawwwwww hij is zo lieff, waar hebben we het toch aan te danken dat we zó'n leuk kind mochten krijgen??

Sowieso is de wereld weer een stuk lichter nu ik weer wat melk in zoon krijg. Een keertje een voeding overslaan, soit, maar 2 weken lang elke voeding weigeren en krijsen krijsen krijsen, pfoe, het was echt niet leuk. En dan die nachten erbij omdat 'ie natuurlijk honger had :-(
Fijne update lux! Gelukkig :)

Ik ben niet tevreden over de kleur... morgen nog eens goed nawassen en in model brengen en zien wat ik dan denk.

Bij de kapper kreeg ik een sms Van oma, net na het uitwassen gelukkig, het zakje van de bevroren melk had een gaatje en was ontdooid over het aanrecht uitgelopen... Maar een klein beetje melk en rozetje had honger. Dus met nat haar naar huis gegaan. (Dat helpt niet met de 'vers van de kapper' look.)

Ze nam wel prima de fles van oma dus dat is super fijn. Ze drinkt graag denk ik want ze accepteert nu alles. Tepel, tepel met tepelhoed, fles.

Het aanhappen gaat nog niet altijd goed en dat doet zeer aan de tepel dus soms gebruik ik de hoedjes nog om ze even pauze te geven. Gaat wel steeds beter trouwens. Vanaf morgen elke ochtend even kolven om een voorraadje te beginnen

Maandag wil ik weer naar het cb om te wegen. Dat vind ik het enige nadeel van bv, niet zeker weten wat er in gaat. Al denk ik dat het goed gaat, de checken:)
Oh, en ze is vandaag 6 weken, de kraamtijd officieel voorbij. Ik had mezelf de kraamtijd gegeven om nog toe te geven aan alle cravings en lekkers, dat is vanaf morgen klaar. We hebben een soort van ritme en routine dus tijd om de snelle suikers en slechte keuzes te laten gaan
Rosings wat fijn om te lezen dat je jezelf een verwenbeurt gegund had bij de kapper ;) alleen jammer dat je niet zo tevreden bent van de kleur .. hopelijk valt het na een paar dagen beter mee! Hopelijk lukt het je om de snelle suikers terug achterwege te laten ;) succes en geniet van je meisje!

Hannepan, heeeeeel erg veel succes met de bevalling!! Hopelijk heb je een even vlotte bevalling als Ylva hier ;)

Lux wat fijn om nu zo'n positief berichtje van jou te lezen!! :heart: :heart: maakt me helemaal blij!!

Piene weer een goede controle achter de rug dus, altijd fijn lijkt me!! Nu de babykamer inrichten ;) leuk! Hoop dat ik ook binnenkort in die fase mag komen ;) !

Baggal, jij bent ook bijna aan de beurt!!

Hier donderdag weer een mooi bloedresultaat gekregen, hcg verdubbelt mooi waarna gyn me contacteerde dat ze een plaatsje had voor zaterdag 9 sept al de echo te doen in haar privépraktijk als ik zou willen, jaaaaa tuurlijk wil ik dat :biggrin: nog een weekje aftellen dus!!

Geniet van jullie weekend dames!!
Even snel, later uitgebreid;

Hannepan heeeel veel succes meid! Ik hoop dat het goed te doen is voor je. Onthoud tijdens de weeën; er komt een eind aan en wat dan komt is alles waard (echt!!). Ik gilde tijdens de weeën "nooooit meer en waaaaarom heb ik dit gedaan" :facepalm: maar na een paar uur/ dagen dacht ik al "ik wil dit nog een x". Het moment van geboorte is zooo mooi! Laat alles maar op je afkomen...

Lux goed om te lezen! Weer rust in de tent :)
Hannepan succes! Het komt goed en je hebt snel je mooiste zoontje in je armen!!
Jaaa @Hannepan!! Spannend! En precies wat @Lilly zegt! Ik had er veel aan door elke wee als een soort voorbijgaande golf te zien en verder niet vooruit te kijken. Meer te denken: dit was er weer 1tje dichterbij.

@Rosings Wat een gek idee dat je kraamtijd nu alweer voorbij is... Wanneer moet je weer beginnen met werken of is dat een extreem ongezellige vraag?

@Selin Super om te lezen! Op naar 9 september dus... :-D

@Lux wat fijn dat het beter gaat! Ik had dus dat mijn kleintje (ze bleek dus slechts 50 cm en 6,5 pond te zijn ipv de net niet te grote baby?!) in 2 dagen tijd ruim 10% was afgevallen, vrijwel geen energie had, wel honger en er zelfs met kolven amper iets uitkwam. Wat een drama is dat opeens als dat plots je leven is. Heb me nooit zoveel zorgen gemaakt. Met flesvoeding is ze inmiddels goed opgebloeid en ik met haar, precies wat je zegt ;-). Wel de 1e echt slapeloze nacht gehad want ja: flesvoeding is ook een goed recept voor pittige darmkrampjes...

Nogmaals: go Hannepan! Je kan het sowieso, al denk je tijdens de bevalling waarschijnlijk dat iedereen die dat zegt flink op kan rotten. ;-)
Succes hannepan!

Ik heb nog 6 weken verlof en dan nog twee weken vakantie :)
Hannepan, heel veel succes!!!

Hier goede uitslag gehad van de Nipt. Heel blij mee uiteraard! Flip, bedankt nog voor de extra uitleg (met tabellen :D) mbt nip/combi test. Ik had mijn keuze weliswaar al gemaakt, vond het toch erg handig en verhelderend. Heb weer echo bij 14 weken, nog een weekje wachten. En mijn buik begint een beetje te bollen, sommige dappere mensen in mijn omgeving durven zelfs al te vragen of ik zwanger ben, haha :-D

Chevrolet en Selin, gefeliciteerd met weer goed nieuws. Ieder stapje dat je weer verder bent met goed nieuws, voelt weer zo goed he? Hebben jullie veel last van kwaaltjes?

Baggel, ik heb stiekem ook al heel lang een tripp trapp wens, maar zijn best prijzig. Ben dus hele benieuwd naar je ervaringen straks! Wanneer zouden jullie willen verhuizen eventueel, niet op zeer korte termijn lijkt me ;) Je kreeg snel je datum toch? Spannend hoor

Piene, fijn dat de controle goed was! Vriendin van mij had ook een heel bescheiden buikje (ook nog bij 9 maanden). Ze werd gek van iedereen die daar opmerkingen over maakte. Maar is bevallen van een baby met normaal gewicht en lengte :)

Rosings, wat een verhaal van de kapper... echt een heel avontuur geweest haha. Ben je inmiddels iets meer tevreden met het resultaat?

Lux, fijn dat het beter gaat. Oh en de liefde voor je kindje spat altijd van het scherm. Zo lief
even snelle reactie op sophie, wat fijn van goede nipt :cheer:
@Sofie: wat fijn dat de NIPT goed was :cheer2:

@Ylva: oooo wat vervelend dat ze zoveel was afgevallen. Ik heb idd ook een week lang gekolfd elke 3 uur, echt een ramp. Fijn dat ze nu wel goed aankomt! Lekker focussen op elkaar ipv de melk :)

@Rosings: oh-oh haha. Tja dat soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren. Hoe vind je je haar inmiddels?

@Selin: fijn dat het hcg goed oploopt, spannend bijna je echo!

@hier: zoons wiegje is verruild voor een ledikant. Vannacht gaan we proberen of we allemaal beter slapen als hij op z'n eigen kamertje ligt. Mama heeft het moeilijk :cry:
Hoi! Even een korte update: met zoon en ons gaat het goed. Zo fijn om thuis te zijn. De afgelopen week moesten we nog een paar keer op en neer naar het ziekenhuis voor nog wat laatste gedoetjes maar dat lijkt nu ook tot een einde gekomen, op de reguliere controles na dan, maar die zijn prima te plannen.

Gisteren had meneer een zeer ontevreden dag met veel krijsen, ontroostbaar zijn, krampen en poep tot aan zijn oren maar vandaag hing ie ineens weer de brave borst uit (op de tweede helft middag na, toen was het weer even mis). Gaat verder best ok, mijn man heeft nog even vakantie dus we kunnen het nu lekker samen doen wat heel fijn is!

@ Ylva, ja het is een ding zo'n bevalling! En dan was die van mij 'ongecompliceerd'. Nou respect voor degenen met een gecompliceerde bevalling, al met al doet het gewoon verrekte veel zeer en duurde het ook nog best lang. En ik was zoooo blij dat ik weer zelfstandig onder de douche kon na een aantal dagen. Het is gewoon behoorlijk zwaar.

Goed trouwens je gestopt bent met BV. Niet makkelijk maar uiteindelijk is het doel blije baby met blije moeder, niet koste wat kost BV volhouden. Ben zelf ook overgestapt op FV, we zaten compleet onder de stress dagenlang in het ziekenhuis en toen heb ik besloten dat 8x per dag kolven die stress alleen maar erger zou maken terwijl er een goed alternatief is. Vond ik wel jammer hoor maar in deze situatie het beste.

@ Hannepan, zet m op! Kan ook zijn dat ie er al is :-) ben benieuwd maar je update!

@ Lux, fijn dat het beter gaat met voeden. Is vast een hele opluchting.
ahh suc6 lux :there:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven