Muizen in huis

05-09-2017 11:10 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mede Vivaforummers.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Zoals de titel al zegt heb ik helaas last van muizen in huis. Ik heb ze nog niet daadwerkelijk gezien, maar wel keutels gevonden... :frusty:

Ik woon hier sinds maart dit jaar en het is een appartement op de tweede verdieping (hoogste verdieping). Mijn benedenburen hebben helaas kippen. Naast de vieze geur die dit (vooral met warm weer) met zich meebrengt vroeg ik me af of dit ook mee kan spelen in de oorzaak van de muizen in mijn huis? Het stinkt echt ontzettend en heb de mensen het hok ook nog nooit schoon zien maken.

Nadat ik de keutels heb ontdekt heb ik gelijk al het losse eten in blikken/ bakken gedaan en probeer zoveel mogelijk direct op te ruimen zodat er geen voedsel meer voor ze ligt. Ik maak ook regelmatig schoon, maar vind helaas nog steeds af en toe keutels.

Hebben jullie verder nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Muizen komen op het voer van de kippen af.

Je huis goed dicht maken en gaas voor de ventilatieroosters zodat de muizen niet meer naar binnen komen.

Je hebt diervriendelijke muizenvallen, deze kan je inzetten om de muizen te vangen in je huis.
Enige oplossing hier was een kat in huis. Zodra ze dat beest roken geen muis/keutel meer gezien. Kan je een kat lenen ergens?
Het is inderdaad goed mogelijk dat de muizen op het kippenvoer afkomen. Je kunt eens in gesprek gaan met de beneden buren. Dit zou ik sowieso doen.
Het is ook te proberen om vallen te zetten al vermedigvuldigen ze razendsnel dus als er een paar zitten heb je zo het dubbele.
Ongediertebestrijding bellen

(en die kippen, mag dat echt wel?)
Kippen (en konijnen en vogels etc.) buiten trekt idd ratten en muizen aan. Dus dat kan heel goed de oorzaak zijn.

Heb je enig idee waar de muizen je huis binnen komen? Als je bijvoorbeeld muizen in de bijkeuken hebt (wat wij hadden) kan je op zoek gaan naar kieren/gaten en deze dicht maken, eventueel met pur. Zo zijn wij er vanaf gekomen.
Alle toegangswegen voor de muis afsluiten en dat kan al een Gaat je zijn waar je met een pen in kan. Bosjes munt neerleggen, ze worden misselijk van de lucht. En vallen met pindakaas of chocola. En alsje afschuwelijke lucht ruikt.. Dan ligt er 1 dood. Ik heb ervaring helaas...
Nee, geen idee waar ze binnen komen.. ik woon op 2 hoog en heb geen gaten ergens ontdekt ofzo. Wel staan mijn ramen vaak open en mijn balkondeur ook aangezien het erg warm is in het appartement.
Rattenkeutels op de plek neerleggen waar de muizen binnen zouden kunnen komen. Muizen zijn bang voor ratten :)
Internagelaktisch
Maaique schreef:
05-09-2017 11:25
Rattenkeutels op de plek neerleggen waar de muizen binnen zouden kunnen komen. Muizen zijn bang voor ratten :)
Haha die is leuk! En hoe kom je aan rattenkeutels?
Tessa44- schreef:
05-09-2017 11:34
dierenwinkel?
Een kat werkt fantastisch.

Verder heb ik eens een heel oud huis gehad waar altijd muizen waren. Nadat ik was verhuisd heeft het lang te koop gestaan. Ik had het leeg gehaald en er was dus niets meer te eten voor de muizen. Na een paar weken was het hele huis muisvrij.
Spreuken 18:2
Ik had er paar jaar geleden ook 1 in huis: muizenval gezet (zo'n ouderwetse houten) en de dag erna was de muis gevangen (en dood ja ;-) ). Nooit meer last gehad.
Een kat nemen.
Een kat nemen is helaas geen optie, daar ik niet altijd thuis ben. Ik slaap een aantal dagen in de week bij mn vriend.
Ik kan wel eens kijken of ik die van mn broer een tijdje kan lenen haha. Wellicht schrikt ie af!
Horen voor de ramen en deuren die openstaan
tevens lopen muizen ook gewoon met je mee naar binnen als je zelf naar binnrn gaat. Dus daar moet je ook goed p letten
Ik bewaar al mijn eten in de koelkast.
Dance, Muses, dance!
Muizen en ratten komen zeker door het kippenvoer...
En muizen lopen gewoon tegen de gevel om hoog...dus ramen en deuren gesloten laten of muizenvallen neer zetten ...
en misschien de gemeente bellen...
Woon je in een stad?
Ik had een buurman met een voliere...
Giga last van muizen .. en buurman ook dus die besloot gelukkig om de boel af te breken
Tessa44- schreef:
05-09-2017 11:34
Ik heb zelf ratten, dus voor mij is het niet zo moeilijk haha.
Moet wel zeggen dat de hele flat muizen heeft behalve ik. Ik denk dat de geur van m'n ratten zelf al voldoende is om ze weg te houden.
Internagelaktisch
Maak je eigen muizenval!
https://youtu.be/ABffYDM9EwU
Heb vanavond mn hele huis schoongemaakt ook deels met pepermuntolie en ineens kwam er een muis ergens tevoorschijn... bah... Helaas heb ik hem niet kunnen vangen en is ie nu kwijt... Morgen gelijk maar een val kopen.
Heb vanmorgen toch maar even contact opgenomen met de gemeente en de woningbouw. Ze vroegen me om te mailen, dus dat gedaan en wacht momenteel op een antwoord, dus ben benieuwd.

Eerste antwoord van de woningbouw was wel: Ja, de muizenoverlast, daarvoor moet je zelf iemand inhuren, dat doen wij niet.
Heb dus maar even gezegd dat zolang de kippen er zijn en het hok niet schoongemaakt wordt, het voor mij niet zo heel veel zin heeft om iemand in te huren... Lijkt mij althans dat je beter de oorzaak aan kunt pakken. Beetje zonde van mijn geld anders.

Ga overigens wel vallen zetten vanmiddag in de hoop dat het er maar 1 was en ik die te pakken krijg..
Star² schreef:
05-09-2017 11:14
Enige oplossing hier was een kat in huis. Zodra ze dat beest roken geen muis/keutel meer gezien. Kan je een kat lenen ergens?
Of een hond. Mijn hond vangt ook muizen en muizen blijven weg door de geur van de hond.
Hier waren ze maar niet te vangen, liep savonds gewoon door de kamer als wij er waren. Muizenvallen en gif werd niet aan gegeten. Uiteindelijk op een Belgische site lijmvallen besteld. Echt niet diervriendelijk maar binnen 2 uur 2 muizen gevangen en nu al paar weken niets meer gezien.
Ik vond geen keutels trouwens.. Maar zag ze gewoon lopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven