Muizen in huis
dinsdag 5 september 2017 om 11:10
Hi mede Vivaforummers.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Zoals de titel al zegt heb ik helaas last van muizen in huis. Ik heb ze nog niet daadwerkelijk gezien, maar wel keutels gevonden...
Ik woon hier sinds maart dit jaar en het is een appartement op de tweede verdieping (hoogste verdieping). Mijn benedenburen hebben helaas kippen. Naast de vieze geur die dit (vooral met warm weer) met zich meebrengt vroeg ik me af of dit ook mee kan spelen in de oorzaak van de muizen in mijn huis? Het stinkt echt ontzettend en heb de mensen het hok ook nog nooit schoon zien maken.
Nadat ik de keutels heb ontdekt heb ik gelijk al het losse eten in blikken/ bakken gedaan en probeer zoveel mogelijk direct op te ruimen zodat er geen voedsel meer voor ze ligt. Ik maak ook regelmatig schoon, maar vind helaas nog steeds af en toe keutels.
Hebben jullie verder nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Zoals de titel al zegt heb ik helaas last van muizen in huis. Ik heb ze nog niet daadwerkelijk gezien, maar wel keutels gevonden...
Ik woon hier sinds maart dit jaar en het is een appartement op de tweede verdieping (hoogste verdieping). Mijn benedenburen hebben helaas kippen. Naast de vieze geur die dit (vooral met warm weer) met zich meebrengt vroeg ik me af of dit ook mee kan spelen in de oorzaak van de muizen in mijn huis? Het stinkt echt ontzettend en heb de mensen het hok ook nog nooit schoon zien maken.
Nadat ik de keutels heb ontdekt heb ik gelijk al het losse eten in blikken/ bakken gedaan en probeer zoveel mogelijk direct op te ruimen zodat er geen voedsel meer voor ze ligt. Ik maak ook regelmatig schoon, maar vind helaas nog steeds af en toe keutels.
Hebben jullie verder nog tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?
dinsdag 5 september 2017 om 11:13
dinsdag 5 september 2017 om 11:14
dinsdag 5 september 2017 om 11:16
Kippen (en konijnen en vogels etc.) buiten trekt idd ratten en muizen aan. Dus dat kan heel goed de oorzaak zijn.
Heb je enig idee waar de muizen je huis binnen komen? Als je bijvoorbeeld muizen in de bijkeuken hebt (wat wij hadden) kan je op zoek gaan naar kieren/gaten en deze dicht maken, eventueel met pur. Zo zijn wij er vanaf gekomen.
Heb je enig idee waar de muizen je huis binnen komen? Als je bijvoorbeeld muizen in de bijkeuken hebt (wat wij hadden) kan je op zoek gaan naar kieren/gaten en deze dicht maken, eventueel met pur. Zo zijn wij er vanaf gekomen.
dinsdag 5 september 2017 om 11:17
dinsdag 5 september 2017 om 11:42
dinsdag 5 september 2017 om 12:19
Muizen en ratten komen zeker door het kippenvoer...
En muizen lopen gewoon tegen de gevel om hoog...dus ramen en deuren gesloten laten of muizenvallen neer zetten ...
en misschien de gemeente bellen...
Woon je in een stad?
Ik had een buurman met een voliere...
Giga last van muizen .. en buurman ook dus die besloot gelukkig om de boel af te breken
En muizen lopen gewoon tegen de gevel om hoog...dus ramen en deuren gesloten laten of muizenvallen neer zetten ...
en misschien de gemeente bellen...
Woon je in een stad?
Ik had een buurman met een voliere...
Giga last van muizen .. en buurman ook dus die besloot gelukkig om de boel af te breken
dinsdag 5 september 2017 om 13:53
Ik heb zelf ratten, dus voor mij is het niet zo moeilijk haha.
Moet wel zeggen dat de hele flat muizen heeft behalve ik. Ik denk dat de geur van m'n ratten zelf al voldoende is om ze weg te houden.
Internagelaktisch
woensdag 6 september 2017 om 12:28
Heb vanmorgen toch maar even contact opgenomen met de gemeente en de woningbouw. Ze vroegen me om te mailen, dus dat gedaan en wacht momenteel op een antwoord, dus ben benieuwd.
Eerste antwoord van de woningbouw was wel: Ja, de muizenoverlast, daarvoor moet je zelf iemand inhuren, dat doen wij niet.
Heb dus maar even gezegd dat zolang de kippen er zijn en het hok niet schoongemaakt wordt, het voor mij niet zo heel veel zin heeft om iemand in te huren... Lijkt mij althans dat je beter de oorzaak aan kunt pakken. Beetje zonde van mijn geld anders.
Ga overigens wel vallen zetten vanmiddag in de hoop dat het er maar 1 was en ik die te pakken krijg..
Eerste antwoord van de woningbouw was wel: Ja, de muizenoverlast, daarvoor moet je zelf iemand inhuren, dat doen wij niet.
Heb dus maar even gezegd dat zolang de kippen er zijn en het hok niet schoongemaakt wordt, het voor mij niet zo heel veel zin heeft om iemand in te huren... Lijkt mij althans dat je beter de oorzaak aan kunt pakken. Beetje zonde van mijn geld anders.
Ga overigens wel vallen zetten vanmiddag in de hoop dat het er maar 1 was en ik die te pakken krijg..
woensdag 6 september 2017 om 12:32
Hier waren ze maar niet te vangen, liep savonds gewoon door de kamer als wij er waren. Muizenvallen en gif werd niet aan gegeten. Uiteindelijk op een Belgische site lijmvallen besteld. Echt niet diervriendelijk maar binnen 2 uur 2 muizen gevangen en nu al paar weken niets meer gezien.
Ik vond geen keutels trouwens.. Maar zag ze gewoon lopen.
Ik vond geen keutels trouwens.. Maar zag ze gewoon lopen.