Afbouwen Antidepressiva
dinsdag 5 september 2017 om 14:40
Wie heeft er ervaring met het afbouwen van Paroxetine?
Ik ben aan het afbouwen, een aantal maanden nu. Ik doe het heel rustig aan. Maar ik word gek. Ik zit nu op mijn werk, en kan wel janken. Zou wel naar huis willen rennen. Ik kreeg kritiek van een collega over een taak waar ik al een hekel aan heb, en ik voelde me zo de grond ingestampt. Met volledige dosis pillen kon ik zulke dingen van me afzetten, maar nu niet. Is dit normaal? Moet ik gewoon doorgaan en volhouden? Ik word momenteel gek van mezelf. Zo onzeker over alles.
Ik ben aan het afbouwen, een aantal maanden nu. Ik doe het heel rustig aan. Maar ik word gek. Ik zit nu op mijn werk, en kan wel janken. Zou wel naar huis willen rennen. Ik kreeg kritiek van een collega over een taak waar ik al een hekel aan heb, en ik voelde me zo de grond ingestampt. Met volledige dosis pillen kon ik zulke dingen van me afzetten, maar nu niet. Is dit normaal? Moet ik gewoon doorgaan en volhouden? Ik word momenteel gek van mezelf. Zo onzeker over alles.
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
dinsdag 5 september 2017 om 14:42
Omdat het zulke slechte zooi is, en hoe langer je het blijft slikken, hoe slechter je er vanaf komt en hoe meer je kans hebt op hele vervelende bijwerkingen.redbulletje schreef: ↑05-09-2017 14:41Waarom blijf je niet slikken als ze 'n positief effect op je hebben?
dinsdag 5 september 2017 om 14:48
Opvangen met Sint Janskruid (niet de allergoedkoopste nemen en een goede dosering). Is even effectief gebleken als paroxetine.
'Vanwege die bijwerkingen en het grote aantal klachten erover breekt de Depressie Vereniging sinds enige tijd een lans voor een natuurlijk alternatief dat veel minder bezwaren kent. Het gaat om sint-janskruid, dat in de volksgeneeskunde al heel lang te boek te boek staat als een nuttig preparaat tegen neerslachtigheid.
De ervaringen van gebruikers waren zo positief dat aan het eind van de vorige eeuw in wetenschappelijke kringen besloten werd sint-janskruid grondig op zijn werkzaamheid te testen. De eerste zeer overtuigende uitkomsten werden in 2005 wereldkundig gemaakt. Het tijdschrift British Medical Journal publiceerde in dat jaar een Duits onderzoek waaraan 250 patiënten met een matige tot zware depressie hadden deelgenomen. De conclusie was helder. Sint-janskruid bleek volgens de onderzoeker ten minste even effectief als het populaire antidepressivum Seroxat (paroxetine). Een tweede conclusie was minstens zo belangrijk: het kruid werd aanwijsbaar beter verdragen. De bijwerkingen waren vrijwel te verwaarlozen vergeleken bij die van de synthetische antidepressiva.'
'Vanwege die bijwerkingen en het grote aantal klachten erover breekt de Depressie Vereniging sinds enige tijd een lans voor een natuurlijk alternatief dat veel minder bezwaren kent. Het gaat om sint-janskruid, dat in de volksgeneeskunde al heel lang te boek te boek staat als een nuttig preparaat tegen neerslachtigheid.
De ervaringen van gebruikers waren zo positief dat aan het eind van de vorige eeuw in wetenschappelijke kringen besloten werd sint-janskruid grondig op zijn werkzaamheid te testen. De eerste zeer overtuigende uitkomsten werden in 2005 wereldkundig gemaakt. Het tijdschrift British Medical Journal publiceerde in dat jaar een Duits onderzoek waaraan 250 patiënten met een matige tot zware depressie hadden deelgenomen. De conclusie was helder. Sint-janskruid bleek volgens de onderzoeker ten minste even effectief als het populaire antidepressivum Seroxat (paroxetine). Een tweede conclusie was minstens zo belangrijk: het kruid werd aanwijsbaar beter verdragen. De bijwerkingen waren vrijwel te verwaarlozen vergeleken bij die van de synthetische antidepressiva.'
dinsdag 5 september 2017 om 14:52
St. Janskruid had ik juist veel bijwerkingen van en eerlijk gezegd helemaal geen positief effect. Ik slik nu al 3 maanden citalopram als AD en dat werkt voor mij prima! Bijwerkingen trokken snel weg en de huidige lichte bijwerkingen vind ik beter te handelen dan zonder AD. Zou het daarom geen straf vinden om het gewoon door te blijven slikken.
dinsdag 5 september 2017 om 14:54
Kan het niet zijn dat je 'ware ik' weer naar boven komt? Ik bedoel je natuurlijke gedrag? Ik slik zelf paraxotine en voorheen zou ik ook meteen van slag zijn door zo'n opmerking van de collega, nu niet. Je bent deze reactie van jezelf niet meer gewend dus je denkt dat het door het afbouwen komt, maar misschien is het weer de jij van vroeger?
dinsdag 5 september 2017 om 14:59
clemance schreef: ↑05-09-2017 14:48Opvangen met Sint Janskruid (niet de allergoedkoopste nemen en een goede dosering). Is even effectief gebleken als paroxetine.
Ze is aan het afbouwen dus slikt nog steeds ad, dat combineren met sint jankruid wordt sterk afgeraden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
dinsdag 5 september 2017 om 15:01
Nee.. Ja officieel mijn huisarts, maar eigenlijk is die begeleiding 0,0. Hij heeft me na overleg minder gegeven, dat was het.
dinsdag 5 september 2017 om 15:42
Het was meer de toon inderdaad. Ze had opzich wel gelijk en als ze het normaal zegt kan ik er mee dealen, maar het is zo iemand met een grote mond die zich heel wat voelt.
dinsdag 5 september 2017 om 16:18
dinsdag 5 september 2017 om 16:26
Ze is niet eens leidinggevende. Ze is een stuk ouder dan mij, dat wel. Maar de vrouw van de baas kan er ook wat van. Die beschrijf je hierboven exact.
dinsdag 5 september 2017 om 17:13
Probeer het niet zo op jezelf te betrekken.AnneSophie123 schreef: ↑05-09-2017 15:42Het was meer de toon inderdaad. Ze had opzich wel gelijk en als ze het normaal zegt kan ik er mee dealen, maar het is zo iemand met een grote mond die zich heel wat voelt.
Misschien heeft die vrouw wel last van haar hormonen, of zit haar string klem tussen haar billen of iets dergelijks.
dinsdag 5 september 2017 om 17:16
En zet daar ook even bij dat de anticonceptiepil niet meer werkt door St. Janskruidclemance schreef: ↑05-09-2017 14:48Opvangen met Sint Janskruid (niet de allergoedkoopste nemen en een goede dosering). Is even effectief gebleken als paroxetine.
(En misschien wel meer medicatie)
dinsdag 5 september 2017 om 17:16
Je hoeft niet de hele wereld aan te kunnen en natuurlijk ben je niet te min.AnneSophie123 schreef: ↑05-09-2017 16:18Het voelt trouwens al goed om mijn verhaal kwijt te kunnen en mensen meedenken, voel me gelijk beter! Het gaat ook wel met vlagen, het ene moment heb ik het gevoel dat ik de hele wereld aankan, het andere moment voel ik me weer iemand die te min is.
Alsof de rest zo geweldig is...iedereen doet maar wat denk ik dikwijls.
Fijn dat het toch weer wat beter gaat.
Ga je vanavond nog iets fijns doen?
Lekker eten koken, heerlijk lang douchen, naar een leuke film kijken, of zoiets?
dinsdag 5 september 2017 om 17:21
Precies! Ik kreeg doorbraakbloedingen toen ik de pil nog slikte en mijn maagbeschermer werkte ook niet meer. Leuk zo'n natuurlijk product maar t had voor mij onacceptabele bijwerkingen. Bovendien wordt t ook niet vergoed.bethweeter schreef: ↑05-09-2017 17:16En zet daar ook even bij dat de anticonceptiepil niet meer werkt door St. Janskruid
(En misschien wel meer medicatie)
woensdag 6 september 2017 om 08:10
Ik ben in bad geweest, netflix gekeken en lekker vroeg naar bed gegaan. Vandaag net wat grotere hoeveelheid medicijnen genomen, en er weer tegenaan!shisha schreef: ↑05-09-2017 17:16Je hoeft niet de hele wereld aan te kunnen en natuurlijk ben je niet te min.
Alsof de rest zo geweldig is...iedereen doet maar wat denk ik dikwijls.
Fijn dat het toch weer wat beter gaat.
Ga je vanavond nog iets fijns doen?
Lekker eten koken, heerlijk lang douchen, naar een leuke film kijken, of zoiets?
woensdag 6 september 2017 om 08:11
St. Janskruid lees ik inderdaad soms goede dingen maar meestal geen goede dingen over.. Daar ga ik dus maar niet aan beginnen.redbulletje schreef: ↑05-09-2017 17:21Precies! Ik kreeg doorbraakbloedingen toen ik de pil nog slikte en mijn maagbeschermer werkte ook niet meer. Leuk zo'n natuurlijk product maar t had voor mij onacceptabele bijwerkingen. Bovendien wordt t ook niet vergoed.
woensdag 6 september 2017 om 08:14
Wat ik dus gisteren ook had, ik wilde wat vragen aan mijn collega (die leidinggevende is) die tegenover mij zit. En precíes als ik begin te praten begint hij te praten, omdat hij aan het bellen was en er opgenomen werd (ik wist niet dat hij aan het bellen was). Dan kan ik ook wel door de grond zakken. 
Wat wel later die dag gebeurde was dat hij al pratend naar een andere kamer liep, hij praatte tegen een andere collega dacht hij, maar die zat er niet. Toen dacht ik wel; oh ik ben niet de enige
Wat wel later die dag gebeurde was dat hij al pratend naar een andere kamer liep, hij praatte tegen een andere collega dacht hij, maar die zat er niet. Toen dacht ik wel; oh ik ben niet de enige
woensdag 6 september 2017 om 08:37
Je kunt nu eenmaal niet alles weten, aanvoelen en perfect doen.AnneSophie123 schreef: ↑06-09-2017 08:14Wat ik dus gisteren ook had, ik wilde wat vragen aan mijn collega (die leidinggevende is) die tegenover mij zit. En precíes als ik begin te praten begint hij te praten, omdat hij aan het bellen was en er opgenomen werd (ik wist niet dat hij aan het bellen was). Dan kan ik ook wel door de grond zakken.
Wat wel later die dag gebeurde was dat hij al pratend naar een andere kamer liep, hij praatte tegen een andere collega dacht hij, maar die zat er niet. Toen dacht ik wel; oh ik ben niet de enige![]()
En tegenwoordig is iedereen met telefoons in de weer, als je daar rekening mee moet houden zou je nooit meer spontaan een gesprek kunnen beginnen en altijd op je hoede moeten zijn.
Draai het af en toe eens om ten gunste van jezelf: wat vervelend dat er zo weinig tijd en vriendelijkheid en aandacht is op de werkplaats/in de maatschappij voor mij.
En natuurlijk ben je niet de enige...zoals ik al eerder schreef: iedereen doet eigenlijk maar wat/ rommelt maar wat aan.
Probeer wat te ontspannen, de lat minder hoog.
Laat je niet op je kop zitten en houdt je hoofd omhoog en probeer de humor te vinden in de dingen/mensen.
woensdag 6 september 2017 om 08:56
Dankjewel voor je reactie! Je hebt gelijk.shisha schreef: ↑06-09-2017 08:37Je kunt nu eenmaal niet alles weten, aanvoelen en perfect doen.
En tegenwoordig is iedereen met telefoons in de weer, als je daar rekening mee moet houden zou je nooit meer spontaan een gesprek kunnen beginnen en altijd op je hoede moeten zijn.
Draai het af en toe eens om ten gunste van jezelf: wat vervelend dat er zo weinig tijd en vriendelijkheid en aandacht is op de werkplaats/in de maatschappij voor mij.
En natuurlijk ben je niet de enige...zoals ik al eerder schreef: iedereen doet eigenlijk maar wat/ rommelt maar wat aan.
Probeer wat te ontspannen, de lat minder hoog.
Laat je niet op je kop zitten en houdt je hoofd omhoog en probeer de humor te vinden in de dingen/mensen.![]()