Bedorven paté?

05-09-2017 16:34 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Mijn jonge dochter had afgelopen zaterdag een blikje paté geopend met afsluitbare deksel.

We hebben vandaag samen laatste beetje van gegeten op een cracker. Nu blijkt dat ze de paté in de kast had teruggezet. Want volgens haar kwam het ook uit de kast.

Ik vond het zelf al niet heel lekker smaken maar smaakte ook niet bedorven. Het was nog van een kerstpakket en tot 2020 houdbaar.

We hadden zeker wel paar happen genomen. Heb het gelijk weggegooid toen ze het vertelde. Nu maak ik me zorgen dat we ziek worden. Heb ooit een voedselvergiftiging gehad en dat wil ik niet weer meemaken.

Wat nu?
korreltjezoutje wijzigde dit bericht op 05-09-2017 16:41
1.42% gewijzigd
Ik zou me niet al te druk maken over een product dat sowieso al niet in de koeling moet worden bewaard.
Internagelaktisch
Niks, de paté zit al in je buik ;-)
Aan je dochter uitleggen dat zulk soort dingen in de koelkast horen als ze eenmaal opengemaakt zijn :)

Maar als je het al op zaterdag hebt gegeten, lijkt het me sterk dat je nu nog ziek wordt. Meestal duurt het maar een paar uur voordat je ziek wordt.
Verkeerd gelezen.. lamaar
classyladeee wijzigde dit bericht op 05-09-2017 16:41
89.31% gewijzigd
Sjongejongejongejonge........
Razzmatazz schreef:
05-09-2017 16:36
Niks, de paté zit al in je buik ;-)
Aan je dochter uitleggen dat zulk soort dingen in de koelkast horen als ze eenmaal opengemaakt zijn :)

Maar als je het al op zaterdag hebt gegeten, lijkt het me sterk dat je nu nog ziek wordt. Meestal duurt het maar een paar uur voordat je ziek wordt.
Het blikje is zaterdag opengemaakt, de rest is vandaag opgegeten :)
Internagelaktisch
Weet je, je kunt er nu toch niks meer aan doen behalve afwachten. Leer je dochter wat wel en niet in de koelkast hoort en maak je vooral niet druk want het helpt toch niks.
Ja het blikje was vas zaterdag opengemaakt. Stond met afsluitbare deksel in de kast en vandaag weer van gegeten.

Heb inderdaad uitgelegd dat voortaan in de ijskast te doen.
Die blikjes zijn zo bewerkt dat je je moet afvragen hoeveel vlees er überhaupt in zit.
winkelfanaat schreef:
05-09-2017 16:42
Die blikjes zijn zo bewerkt dat je je moet afvragen hoeveel vlees er überhaupt in zit.
Dit. En daarom smaakt het ook zo raar.
Ehm TO paté zit niet in blik, google maar op paté in blik. Het zal wel leverpastei geweest zijn.
En tja wat moet je doen als je het al gegeten hebt? Iig niet zo veel er aan denken dan denk je jezelf ziek.
Eén keer dunne poep en het is weer weg.
Maaique schreef:
05-09-2017 16:37
Het blikje is zaterdag opengemaakt, de rest is vandaag opgegeten :)
Oh OK, nou ik denk dat het allemaal wel meevalt hoor :)
Binnen 12 uur na het eten weet je of het mis is.
Doreia schreef:
05-09-2017 17:15
Binnen 12 uur na het eten weet je of het mis is.
De keren dat ik een voedselvergiftiging had was het binnen een uur al mis. En flink ook, dat wil je niet meemaken.
Misschien je dochter ook leren, dat je dingen niet in blik mag bewaren. Als een blik eenmaal open is, gaat het "roesten", soort van. Dan komt er bliksmaak aan je eten. Dus even overdoen in een bakje en dan in de koelkast is de goede volgorde :) En voor nu: als het goed ruikt, goed voelt en goed smaakt, wordt het hier gewoon nog gegeten. dus ik denk dat dat bij jou ook goed gaat!
Zonder oorzaak geen gevolg
De kans op voedselvergiftiging is in dit geval minimaal
bedorven vlees en vlees-achtige producten proef je direct en wordt ervaren als ronduit smerig
(tenzij de lokale chinees bezig is geweest met kruiden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven