Hondjes!!
dinsdag 5 september 2017 om 14:46
Ik heb al een hond hoor. Als puppy gekocht en hij is nu 2 jaarPhloxx schreef: ↑05-09-2017 10:23Ik vermoed dat je deze vraag stelt omdat je zelf een hond wil aanschaffen?
Enige tip die ik zou geven is... Denk heel goed na voor je eraan begint. Onderschat niet hoeveel tijd het kost.
Een hond vraagt heel veel tijd. Niet alleen qua wandelen (wij lopen twee keer per dag 45minuten en 1 keer 10minuten), maar ook qua aandacht (ze vragen heel vaak je aandacht, zeker als ze jong zijn. Ze willen dan spelen) en al helemaal qua opvoeding.
Ik heb er twee, en ik hou van ze, maar de oudste is al 6 en een heerlijke hond. Dit koste heel veel tijd en moeite. Nu we er een tweede pup bij hebben realiseer ik me weer hoe hard het werken was. Je bent nonstop aan het corrigeren, tot wel 100 keer achter elkaar toe, want ze snappen simpelweg gewoon nog niet wat van ze verwacht wordt. Dat is echt frustrerend soms. We kunnen er elke nacht uit om haar eruit te laten om haar zindelijk te maken.
Nu woon ik samen, maar toen ik alleen de oudste had woonde ik alleen. Ook wanneer ik zelf doodziek was of migraine had, moest de hond gewoon uit. Dat waren echt wel hele zware momenten. Ik zie dat je CVS hebt, dus ik raad het dan echt ten zeerste af om een hond aan te schaffen. Een hond heeft er tenslotte geen boodschap aan dat jij je ellendig voelt, die wil gewoon wandelen en begint anders gezellig aan je bank of iets dergelijks.
Ik denk dat het belangrijk is om in te zien dat een pup schattig is, maar deze fase duurt maar ongeveer 4 maanden bij jou thuis, tot hij/zij 6 maanden is. Dan wordt het gewoon een klootzak. Niet luisteren, wegrennen, slopen, noem maar op. Hoort er gewoon bij. Dit zakt langzaam af tot ze een jaar of 3 zijn en dan pas worden ze echt leuk en braaf, mits je dus al die tijd consequent bent geweest en hard hebt gewerkt aan de opvoeding. Tot die leeftijd hebben ze die zelfdiscipline gewoon niet.
Ik werk als DA en zie dagelijks mensen die echt niet weten waar ze mee bezig zijn en hun hond niet bieden wat hij/zij nodig heeft. Bedenk dat ontzettend veel van de gedragsproblemen komen door a) een slechte opvoeding en b) teveel energie bij de hond omdat er niet genoeg gewandeld wordt.
Dus, hoe lang ben ik bezig met mijn honden:
Elke dag in totaal 100 minuten aan uitlaten, ongeveer in totaal 60 minuten aan spelen, en nu de jongste nog pup is constant opletten en corrigeren. Aan de oudste ben ik dus zon 2u40min per dag bezig, met de jongste ben ik nonstop bezig.
Daarnaast gaan ze beiden 1 keer per week naar de cursus. De cursus duurt 50minuten (in mijn geval dus twee keer per week), en 20 minuten reistijd heen en 20 minuten reistijd terug.
In het weekend nemen we ze altijd heel de dag mee op pad, in de zomer naar het hondenstrand, in de winter gezellig mee de stad in winkelen en erna ergens wat drinken of lunchen. Een groot nadeel is wel dat het net als kinderen hebben is qua gebonden zijn. Je kan niet meer zomaar een weekend of nacht weg. (Ook niet wanneer je moeder ofzo nu zegt van 'Oh ik pas dan wel op de hond', want als je een hond hebt die niet wil luisteren, wat in de puberteit echt wel zo is, zijn mensen heel snel klaar met oppassen).
dinsdag 5 september 2017 om 14:47
Lijkt me zo vreselijk! Mijn hond Yuki is nu 2 jaar, dus hij heeft nog heel lang. Maar toch denk ik er wel eens aan, lijkt me vreselijk.
dinsdag 5 september 2017 om 16:18
Het is ook vreselijk. Ik heb begin dit jaar afscheid moeten nemen van mijn hond die meer dan mijn halve leven bij mij is geweest. Dat is best moeilijk. Gelukkig had ik nog een andere jongere hond die mij erdoorheen geholpen heeft en inmiddels heb ik weer een nieuwe pup erbij.
dinsdag 5 september 2017 om 17:53
Wat geef je haar te eten? Ik gaf mijn hond aan het begin brokken en hij begon heel erg te krabben. Ik ben overgegaan op vlees en nu heeft hij nergens last meer van!Delite_ schreef: ↑05-09-2017 10:25Ik heb een Bichon- Papillon kruisinkje.
Op het moment ben ik voornamelijk bezig met haar wassen en homeopatische druppels te geven in de hoop haar allergieën onder controle te krijgen.
Wanhopig word ik er van, niets lijkt te helpen en ze heeft Jeuk (met een hoofdletter)
Ik dacht even dat het hooikoorts was, de lente is hier net begonnen, maar ik weet het gewoon niet meer.![]()
Het kan nog huisstofmijt zijn, maar wat moet ik daar in godsnaam aan doen? Het huis is schoon.
Niet leuk als ze ergens last van hebben en je lijkt ze niet te kunnen helpen.
dinsdag 5 september 2017 om 18:19
Mijn hond, een Pumi uit Hongarije, is nou 16 maanden. Zeker intensief als pup maar nu totaal geen pubergedrag meer. Het is een ras wat iets te doen moet hebben maar het ook heerlijk vind om in je buurt te zijn. Voor haar is het wel eens lastig om bij de oppas te zijn terwijl ik werk want ze is natuurlijk het liefst bij mij en thuis. Ze wordt helemaal gek als ze voetbal ziet op TV, dan gaat ze onmiddellijk haar eigen voetbal zoeken en ze speelt dan het liefst voor keeper. Ze is zeer verslaafd aan haar tennisballen en kan ook uit zichzelf daar mee spelen als een kat. Zoekspelletjes worden ook gedaan. Verder lopen we heel wat af samen. Ze heeft een gastles behendigheid gehad en deed dat uitmuntend. Ze is aan de jonge kant dus denk ik dat ik daar volgend voorjaar mee begin. Recent ook allergisch en daar nu druk mee. Ze is nu op barf gezet en shampoo antibacterieel. Vlooien kunnen nog een rol spelen. Van een beet kunnen ze 4 weken jeuk hebben bij een allergie. Toen ze Bravecto kreeg had ze nergens last van maar dat wil ik niet meer geven. Nu pipetje Stronghold voor de tweede keer. Hopelijk slaat alles aan want door haar gebijt wordt haar creme vacht vies bruin en behalve dat is jeuk erg vervelend.
dinsdag 5 september 2017 om 23:15
Ooh geweldig! Die van mij is nu 9 maanden maar wat een verschrikkelijk leuk lief en grappig beest heb ik! Begin vond ik behoorlijk pittig, ze moeten echt zoveel leren maar is nu al zoveel makkelijker. Probeer vooral ook te genieten van je te schattige kleine bolletje! Het gaat zo snel allemaal.JessicaDay schreef: ↑05-09-2017 11:08Wij hebben een toller pup (Nova scotia duck tolling retriever) van 18 weken. Die vraagt wel wat tijd/aandacht![]()
Wandelen, trainen, spelletjes doen, opvoeden, nog maar eens wandelen, eten geven. Ja, ze houden je wel bezig!
![]()