Hotmail melden vakantie
donderdag 7 september 2017 om 05:53
Tijdens mijn vakantie op Aruba in augustus kon ik ineens niet meer op mijn hotmail komen.
Mijn account werd geblokkeerd omdat ik in het buitenland zat en ze dat zagen als onnatuurlijk gebruik of iets dergelijks.
De hele vakantie is het mij niet gelukt om mijn account te herstellen.
Weer in Nederland is mij dit, met moeite, weer gelukt.
Mijn man, die hetzelfde probleem ervaarde is het nog steeds niet gelukt en kan zijn mail nog steeds niet in.
Volgende week vertrekken we naar de Verenigde Staten en ben ik bang dat mijn account wederom geblokkeerd zal worden.
Kun je dit ook voorkomen door bijvoorbeeld van te voren al aan te geven dat je naar het buitenland gaat?
Mijn account werd geblokkeerd omdat ik in het buitenland zat en ze dat zagen als onnatuurlijk gebruik of iets dergelijks.
De hele vakantie is het mij niet gelukt om mijn account te herstellen.
Weer in Nederland is mij dit, met moeite, weer gelukt.
Mijn man, die hetzelfde probleem ervaarde is het nog steeds niet gelukt en kan zijn mail nog steeds niet in.
Volgende week vertrekken we naar de Verenigde Staten en ben ik bang dat mijn account wederom geblokkeerd zal worden.
Kun je dit ook voorkomen door bijvoorbeeld van te voren al aan te geven dat je naar het buitenland gaat?
donderdag 7 september 2017 om 07:03
donderdag 7 september 2017 om 07:57
Klopt...alleen werkte dit in het buitenland niet en ook in Nederland ging het niet makkelijk.
Mijn man is het dus nog steeds niet gelukt.
Zou het wellicht helpen om de email van mijn telefoon te halen zodat je geen automatische synchronisatie hebt?
Dus dat ik in de verenigde staten alleen via de internet browser van mijn mobiel naar mijn hotmail ga?

donderdag 7 september 2017 om 08:14
Dus ik moet naast blokkade van mijn creditcard ook nog rekening houden met het feit dat mijn hotmail en gmail geblokkeerd kan worden?! Ik heb er nog nooit last van gehad maar ik maak me toch best wel zorgen omdat in die mail best wel dingen staan die ik wellicht nodig heb tijdens mijn vakantie en als ik etickets van bezienswaardigheden ter plaatse wil kopen dan zou het ook wel handig zijn als het gewoon werkt.
Hoe werkt verifieren van hotmail? Gewoon met een telefoon nummer of?
Ik gebruik trouwens beide niet op mijn telefoon, alhoewel met gmail weet ik het niet zeker maar dan kijk ik er nooit in.
Hoe werkt verifieren van hotmail? Gewoon met een telefoon nummer of?
Ik gebruik trouwens beide niet op mijn telefoon, alhoewel met gmail weet ik het niet zeker maar dan kijk ik er nooit in.
donderdag 7 september 2017 om 08:20
To, ik heb dit ook elke keer als ik in het buitenland ben (Azië/midden- en zuid Amerika). Ik heb al eens contact opgenomen met microsoft hier over, maar je kunt dus niet aangeven dat je op vakantie bent. Hoewel ze het wel een goede optie vonden.
Opties:
- normaal zou je via de app op je telefoon ed gewoon toegang moeten kunnen hebben, maar zo niet:
- je kunt van je telefoon/laptop/tablet een vertrouwd apparaat maken, dan heb je altijd toegang.
- elke keer verifiëren via een ander e-mail adres, maar pas op, ik heb ook gmail en helaas kon ik hier ook niet meer bij ivm eenzelfde blokkade.

Opties:
- normaal zou je via de app op je telefoon ed gewoon toegang moeten kunnen hebben, maar zo niet:
- je kunt van je telefoon/laptop/tablet een vertrouwd apparaat maken, dan heb je altijd toegang.
- elke keer verifiëren via een ander e-mail adres, maar pas op, ik heb ook gmail en helaas kon ik hier ook niet meer bij ivm eenzelfde blokkade.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 7 september 2017 om 08:22
closednote schreef: ↑07-09-2017 08:14Dus ik moet naast blokkade van mijn creditcard ook nog rekening houden met het feit dat mijn hotmail en gmail geblokkeerd kan worden?!
Ik heb al de hele wereld rondgereisd, ben op alle continenten en in de gekste landen geweest, maar heb nergens problemen ondervonden met mijn gmail-account.

donderdag 7 september 2017 om 08:38

donderdag 7 september 2017 om 08:44
Ik ben nu op vakantie en heb dit ook. Niet als ik mijn internet/ mail ophaal via het 4g netwerk, wel als ik via een lokale WiFi werk. Mijn mobiel is een vertrouwd apparaat voor hotmail, dus het ligt denk ik aan het WiFi netwerk.
Gelukkig kreeg ik de verificatiecode netjes binnen op een ander mail adres wat ik via de site kon openen, moest wel mijn wachtwoord veranderen en dat was een 'gedoetje'.
Mail open ik dus nu alleen via 4g, gelukkig ben ik in Europa en valt dat nu allemaal binnen mijn bundel.
Gelukkig kreeg ik de verificatiecode netjes binnen op een ander mail adres wat ik via de site kon openen, moest wel mijn wachtwoord veranderen en dat was een 'gedoetje'.
Mail open ik dus nu alleen via 4g, gelukkig ben ik in Europa en valt dat nu allemaal binnen mijn bundel.

donderdag 7 september 2017 om 18:19
Aha ja het zou inderdaad kunnen liggen aan dat ik dan op wifi zit en niet op 4g.
Nu ben ik echt niet van plan om in Amerika mijn 4g te gaan gebruiken ivm de hoge kosten. Ik wil gewoon de wifi van het hotel gebruiken.
Hotmail heeft mijn juiste telefoonnummer en krijg ook gewoon via de telefoon een verificatie code. Hierin zit ook niet het probleem.
Het probleem zit hem in het aanmaken van een nieuw wachtwoord. Dit ging keer op keer fout.
Had ik een nieuw wachtwoord ingesteld...kon ik met mijn nieuwe wachtwoord gewoon niet inloggen.
En dat dus keer op keer.
Nu ben ik echt niet van plan om in Amerika mijn 4g te gaan gebruiken ivm de hoge kosten. Ik wil gewoon de wifi van het hotel gebruiken.
Hotmail heeft mijn juiste telefoonnummer en krijg ook gewoon via de telefoon een verificatie code. Hierin zit ook niet het probleem.
Het probleem zit hem in het aanmaken van een nieuw wachtwoord. Dit ging keer op keer fout.
Had ik een nieuw wachtwoord ingesteld...kon ik met mijn nieuwe wachtwoord gewoon niet inloggen.
En dat dus keer op keer.