Vitrinekast, nut?

09-09-2017 10:40 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een lege plek in mijn woonkamer waar een mooie vitrinekast kan staan. Alleen een probleempje: ik heb niet genoeg spullen om die te vullen (8 plankjes), en als ik dan een bord of glas wil pakken, moet ik eerst naar de kast lopen en vervolgens terug naar het aanrecht... in plaats van meteen uit mijn keukenkastje pakken. Dat is toch onlogisch? Voor de rest heb ik genoeg opbergmeubels, dus anders dan het de woonkamer af maakt, zie ik het nut van zo'n kast niet echt. Waar gebruiken jullie de kast voor?
Ik zou dan eerder voor een mooie boekenkast gaan. Die kun je ook vullen met andere dingen dan boeken.
Ik zou voor 'n mooi wijnrek gaan
Bij ons staat er het extra servies is. In de keukenkastjes staan de borden die we dagelijks gebruiken.
Gebaksbordjes, grote schalen etc staat allemaal in de servieskast.
Onze keuken is niet zo groot, anders hadden we geen servieskast nodig gehad. Ik zou er iets anders neerzetten, als je hem niet nodig hebt.
FiIee schreef:
09-09-2017 10:41
Ik zou dan eerder voor een mooie boekenkast gaan. Die kun je ook vullen met andere dingen dan boeken.
Die heb ik al staan. Het is gewoon een 'lege' plek maar dan wel overduidelijk leeg. Zet je er een mooie plant neer, mis je nog steeds wat...
redbulletje schreef:
09-09-2017 10:42
Ik zou voor 'n mooi wijnrek gaan
Ik drink nooit wijn haha.
Net als bij hertjehertje hebben wij een vitrine kast met een servies dat wij alleen gebruiken op 'zon- en feestdagen'
Ons dagelijkse servies staat in de keuken. Ik heb daar bijvoorbeeld ook mijn kristal staan omdat we een keuken hebben zonder bovenkasten en een kind van 10 die met duur kristal ook niet echt om kan gaan. Servieskast is dus nog verboden terrein voor kind.

Je kunt er zelf eventueel ook vakantie souveniers in zetten of beeldjes of een verzameling van iets. Wijn is idd ook fijn (wij drinken dat te weinig om er een kast voor vrij te maken)
lola712 schreef:
09-09-2017 10:46
Die heb ik al staan. Het is gewoon een 'lege' plek maar dan wel overduidelijk leeg. Zet je er een mooie plant neer, mis je nog steeds wat...
En een dressoir?
FiIee schreef:
09-09-2017 10:50
En een dressoir?
Heb ik ook al. Het dient echt als opvulling... En om nou allemaal borden en glazen te kopen die ik nooit ga gebruiken haha.
En als je er een mooie vloerlamp neerzet?
Ik heb in mijn vitrinekast mijn verzameling (tweekops theepotjes, 33 stuks...) staan!
Daar mag ik graag naar kijken.

Afbeelding
Je hebt al een boekenkast en een dressoir. Naast een bank, stoelen misschien en een eethoek? En nog echt een lege plek?
Zijn al die meubels dan wat te ielig misschien?
eva-luna schreef:
09-09-2017 11:01
Je hebt al een boekenkast en een dressoir. Naast een bank, stoelen misschien en een eethoek? En nog echt een lege plek?
Zijn al die meubels dan wat te ielig misschien?
Ik heb gewoon een grote woonkamer (met keukenhoek).
Mijn moeder heeft twee vitrinekasten maar zij heeft veel oud en bijzonder servies wat niet gebruikt wordt. Ze staan daar dus als mooie objecten om naar te kijken terwijl ze wel stofvrij en veiliger staan dan gewoon ergens in een kast.

Ik ben wel benieuwd waarom je er een hebt als je het nut ervan niet inziet en niet genoeg spulletjes hebt om erin te zetten. :biggrin:
lola712 schreef:
09-09-2017 11:02
Ik heb gewoon een grote woonkamer (met keukenhoek).
Schuiven met meubels om het gat op te vullen al geprobeerd?
Beter.Laat schreef:
09-09-2017 11:00
Ik heb in mijn vitrinekast mijn verzameling (tweekops theepotjes, 33 stuks...) staan!
Daar mag ik graag naar kijken.

Afbeelding
wat ontzettend leuk beter.laat!! prachtig!

ik heb het servies wat ik ge-erfd heb er in staan, wordt niet heel vaak gebruikt. Daarnaast drank (whiskey, wijn, ...), het glasservies (limonadeglazen staan wel gewoon in de keuken), en delen van het gewone servies wat we niet vaak gebruiken (gebaksbordjes, serveerschalen etc).
The past may be in tatters
But today is all that matters
Het is een beetje onzinnig om een vitrinekast te kopen terwijl je die helemaal niet nodig hebt en geen spullen hebt om het te vullen :)
Ik zou dan wachten tot je iets leukers tegenkomt (Lamp, beeld oid) of je gaat een verzameling beginnen zodat je hem toch kan vullen.
In mijn vitrinekast staat een verzameling van mooie spullen waar ik graag naar kijk.

Hoe gaat je vitrinekast eruit zien? Wil je een gehele open vitrinekast? Anders kan je ook nog naar een gedeeltelijk open kast kijken zodat je minder planken hebt om te vullen en wat meer opbergruimte achter een gesloten gedeelte.
Ik zou een groot en hoog schilderij/poster/iets anders in lijst neerzetten of net boven de grond ophangen.
Afbeelding
Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Alle spellendozen heb ik onderin, niet heel charmant maar wel praktisch. Boven wat prulletjes en de wijnglazen.
Ik heb een kast met glazen deuren die ik gebruik als boekenkast. Achter het dichte deel van de deuren (onderin) staan gebaksbordjes, tafelkleden en rommeltjes. Ik heb ook nog een klein vitrinekastje met daarin wat leuke voorwerpen, gekleurd glas, kwetsbare knutsels, en het Playmobilsetje van het melkmeisje. Geen VT Wonen huis hier :proud:
Een houten kruk of bankje met meerdere grote en kleine planten.
Tickel schreef:
09-09-2017 11:24
Ik zou een groot en hoog schilderij/poster/iets anders in lijst neerzetten of net boven de grond ophangen.
Dit zou ik ook doen. Juist lekker als je nog wat lege ruimte in huis hebt.
Ga op een sport waar je bekers mee kan winnen, dan vult zo'n kast zich op den duur wel. ;-)
Ik vind zo'n buffetkast van Rivièra Maison van zichzelf al mooi. En die vul je met het soort spullen waarmee ze ook in de showroom gevuld staan. Schalen, vasen, dieren, kandelaars, grappige dingen, seizoensspullen zoals zilveren herten, kerstmannen, rendieren enz. enz.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven