Zondag-ochtend-topic.
zondag 10 september 2017 om 07:31
zondag 10 september 2017 om 10:47
Ooooooh, maar als je al zo veel gepoetst hebt omdat het je beroep is kan ik me voorstellen dat je thuis niet ook graag de slag gaat. Mijn hobby is het ook niet, dat poetsen. Echter het gevoel van een schoon en net huis zorgt bij mij voor een opgeruimd gevoel in mijn hoofd. Dus dat maakt alles helemaal goed.
Ik noem het trouwens ook nooit de poets of zo. Netjes de huishoudelijk mdw. Het is een vak! Zonder gein......voor elk klusje een ander doekje, werken op tijd en de druk van de taken......onderschat dergelijk beroep niet!
Ik heb het dan over de mensen die kantoren schoonmaken. Wij hebben geen HH. Ik doe ook alles zelf.
Zelfgebakken verjaardagstaart....wauw! En dan ook zo uitgebreid en prachtig. Zou zelfs graag een foto zien! Vind dat zo knap als mensen dat kunnen. En dat zoontje....dat gaat ervan smullen, want dat is toch dat kereltje dat zo tevreden eet!? Fijn als je weet dat je werk gewaardeerd zal worden. Ik wens je een hele fijne kinderverjaardag toe.
Er is overigens met buurkind niets voorgevallen. Het is een gezin met veel kinderen. Drukke bedoening. Vandaag komt vooral familie, dus het huis zal propvol zitten met bezoek. Ik kan me voorstellen dat dan elke extra persoon zorgt voor extra stress. Hoewel ze zeer relaxt zijn. Ik zie het dus niet als afwijzing, echter kinderen redeneren zo niet. Die horen geluid, zien slingers en vinden het normaal dat zij daar ook naartoe mogen. Al naar gelang de leeftijd van het kind uiteraard.
Ik ga zo het brood van man smeren voor zijn werkdag morgen en de tas van kind vullen met lekkers voor de schooldag morgen.
Ik heb gisteren traktaties ingepakt, kind is deze maand jarig. Het zijn houdbare traktaties, dus een week zo laten staan kan prima. Vind het een fijn idee om dat niet op het laatste moment te moeten doen.
Hier zal een verjaardagstaart gekocht gaan worden, ik ben geen keukenprinses. Op geen enkele wijze, dus ook niet met gebak. Of misschien.........al helemaal niet met gebak. Hahaha.
Ik noem het trouwens ook nooit de poets of zo. Netjes de huishoudelijk mdw. Het is een vak! Zonder gein......voor elk klusje een ander doekje, werken op tijd en de druk van de taken......onderschat dergelijk beroep niet!
Ik heb het dan over de mensen die kantoren schoonmaken. Wij hebben geen HH. Ik doe ook alles zelf.
Zelfgebakken verjaardagstaart....wauw! En dan ook zo uitgebreid en prachtig. Zou zelfs graag een foto zien! Vind dat zo knap als mensen dat kunnen. En dat zoontje....dat gaat ervan smullen, want dat is toch dat kereltje dat zo tevreden eet!? Fijn als je weet dat je werk gewaardeerd zal worden. Ik wens je een hele fijne kinderverjaardag toe.
Er is overigens met buurkind niets voorgevallen. Het is een gezin met veel kinderen. Drukke bedoening. Vandaag komt vooral familie, dus het huis zal propvol zitten met bezoek. Ik kan me voorstellen dat dan elke extra persoon zorgt voor extra stress. Hoewel ze zeer relaxt zijn. Ik zie het dus niet als afwijzing, echter kinderen redeneren zo niet. Die horen geluid, zien slingers en vinden het normaal dat zij daar ook naartoe mogen. Al naar gelang de leeftijd van het kind uiteraard.
Ik ga zo het brood van man smeren voor zijn werkdag morgen en de tas van kind vullen met lekkers voor de schooldag morgen.
Ik heb gisteren traktaties ingepakt, kind is deze maand jarig. Het zijn houdbare traktaties, dus een week zo laten staan kan prima. Vind het een fijn idee om dat niet op het laatste moment te moeten doen.
Hier zal een verjaardagstaart gekocht gaan worden, ik ben geen keukenprinses. Op geen enkele wijze, dus ook niet met gebak. Of misschien.........al helemaal niet met gebak. Hahaha.
zondag 10 september 2017 om 11:17
@Troeteltje: Ik vind schoonmaken leuk om te doen,zowel thuis als hij een ander (al vind ik bij een ander schoonmaken op een of andere manier leuker!),maar na 5 uur schoonmaken ben ik er wel even klaar mee en ben ik blij dat ik thuis ben en even rustig kan zitten.
Ons huis is altijd wel schoon en netjes want wij zijn bijna nooit thuis,dus echt vies word het niet en als we thuis zijn maken we ook niet echt rommel.
Afwas word meteen gedaan na het eten,fornuis/tegels bij fornuis worden dagelijks schoongemaakt, wc word elke ochtend schoongemaakt, tafels en deurklinken/trapleuningen neem ik dagelijks af na de afwas,wastafel in de douche maak ik na het douchen altijd schoon omdat die dan vol met scheerschuim ligt (ik scheer mijn benen met een voet op de rand van de wasbak
). Er worden binnen geen schoenen gedragen en alles word netjes boven een bordje gegeten, dus behalve haren van mij ligt er (behalve stof) niet echt rommel op de grond. Zoon ruimt zijn eigen spullen altijd meteen op als hij heeft zitten kleuren of brood heeft gesmmerd ofzo,vriend en ik leggen alles na afloop meteen weer terug op zijn plek als we bijvoorbeeld administratie hebben gedaan,dat scheelt ook een boel rommel. Als ik thuis ga schoonmaken ben ik ook altijd zo klaar.
Ons huis is altijd wel schoon en netjes want wij zijn bijna nooit thuis,dus echt vies word het niet en als we thuis zijn maken we ook niet echt rommel.
Afwas word meteen gedaan na het eten,fornuis/tegels bij fornuis worden dagelijks schoongemaakt, wc word elke ochtend schoongemaakt, tafels en deurklinken/trapleuningen neem ik dagelijks af na de afwas,wastafel in de douche maak ik na het douchen altijd schoon omdat die dan vol met scheerschuim ligt (ik scheer mijn benen met een voet op de rand van de wasbak
zondag 10 september 2017 om 11:21
Ik ga vanmorgen even opruimen, stofzuigen en dweilen. Vanmiddag ga ik naar mijn zus. We hebben de gewoonte om, wanneer Heel Holland bakt begonnen is, op zondagen dat we beide vrij zijn een taart te bakken. Ieder jaar hebben we de hoop dat één van ons toch een verborgen talent hiervoor heeft. Maar de taarten mislukken nog steeds.
zondag 10 september 2017 om 12:11
Klinkt super! Ik verklap je nu iets.......ik ben een beetje zoals jij. Heerlijk! I love it!Gewooneendame schreef: ↑10-09-2017 11:17@Troeteltje: Ik vind schoonmaken leuk om te doen,zowel thuis als hij een ander (al vind ik bij een ander schoonmaken op een of andere manier leuker!),maar na 5 uur schoonmaken ben ik er wel even klaar mee en ben ik blij dat ik thuis ben en even rustig kan zitten.![]()
Afwas word meteen gedaan na het eten,fornuis/tegels bij fornuis worden dagelijks schoongemaakt, wc word elke ochtend schoongemaakt, tafels en deurklinken/trapleuningen neem ik dagelijks af na de afwas,wastafel in de douche maak ik na het douchen altijd schoon omdat die dan vol met scheerschuim ligt (ik scheer mijn benen met een voet op de rand van de wasbak). Er worden binnen geen schoenen gedragen en alles word netjes boven een bordje gegeten, dus behalve haren
van mij ligt er (behalve stof) niet echt rommel op de grond. Zoon ruimt zijn eigen spullen altijd meteen op als hij heeft zitten kleuren of brood heeft gesmmerd ofzo,vriend en ik leggen alles na afloop meteen weer terug op zijn plek als we bijvoorbeeld administratie hebben gedaan,dat scheelt ook een boel rommel. Als ik thuis ga schoonmaken ben ik ook altijd zo klaar.
![]()
zondag 10 september 2017 om 12:14
Koekjes bakken, gewone zandkoekjes...dan lukt mij dus niet.
Een maand geleden ongeveer heb ik drie pogingen gedaan en telkens zagen mijn koekjes er perfect uit en ze roken verrukkelijk, maar helaas, ze waren zo hard als beton.
We hebben ze dan ook gekscherend steenkoekjes genoemd in plaats van zandkoekjes.
Ik heb nog heerlijk kunnen slapen na mijn laatste post, tot half elf.
Daarna een kopje thee gedronken met honing en vervolgens samen met mijn vriend lekker gedoucht.
Ik ben nog steeds flink verkouden, maar het gaat wel.
Voor de zekerheid na het douchen een extra glas versgeperst sinaasappelsap gedronken en braaf mijn vitamientjes ingenomen.
En nu even in mijn badjas mijn haren op laten drogen en wat eten erbij, super relaxed.
Wij gaan niet naar heel Holland bakt kijken.
We kijken samen een serie op netflix, dus daar gaan we dadelijk nog een aflevering van kijken, of twee...
Een maand geleden ongeveer heb ik drie pogingen gedaan en telkens zagen mijn koekjes er perfect uit en ze roken verrukkelijk, maar helaas, ze waren zo hard als beton.
We hebben ze dan ook gekscherend steenkoekjes genoemd in plaats van zandkoekjes.
Ik heb nog heerlijk kunnen slapen na mijn laatste post, tot half elf.
Daarna een kopje thee gedronken met honing en vervolgens samen met mijn vriend lekker gedoucht.
Ik ben nog steeds flink verkouden, maar het gaat wel.
Voor de zekerheid na het douchen een extra glas versgeperst sinaasappelsap gedronken en braaf mijn vitamientjes ingenomen.
En nu even in mijn badjas mijn haren op laten drogen en wat eten erbij, super relaxed.
Wij gaan niet naar heel Holland bakt kijken.
We kijken samen een serie op netflix, dus daar gaan we dadelijk nog een aflevering van kijken, of twee...
zondag 10 september 2017 om 12:16
Wat leuk. Jullie eigen traditie.Olievantje schreef: ↑10-09-2017 11:21Ik ga vanmorgen even opruimen, stofzuigen en dweilen. Vanmiddag ga ik naar mijn zus. We hebben de gewoonte om, wanneer Heel Holland bakt begonnen is, op zondagen dat we beide vrij zijn een taart te bakken. Ieder jaar hebben we de hoop dat één van ons toch een verborgen talent hiervoor heeft. Maar de taarten mislukken nog steeds.
Vanmorgen is gezien de tijd van je bericht voor mij middag.
zondag 10 september 2017 om 12:26
Ben jij op vakantie of gewoon in nl? Woon je ergens bij water? Ik heb deze zomer nog geen een mug gezien ( even afkloppen).Cateautje schreef: ↑10-09-2017 10:25Goedemorgen!
Leuk Troetel.
Vannacht op muggenjacht geweest. De dames hadden het zelfs voor elkaar gekregen om in mijn klamboe door te dringen. Daar ga je dan, om half vier in de nacht. Dacht dat ik ze allemaal had, maar werd vanmorgen wakker en eentje zat parmantig aan de binnenkant van de klamboe naar me te glimlachen, dus straks eens even alles instoppen en inbouwen, want dit is echt niet mijn humor.
Werd rond 9en wakker en eigenlijk heb ik nog niets uitgevoerd, behalve koffie zetten. Vanmiddag ga ik boodschappen doen en als ik dan toch in de buitenmodus zit eventjes naar de stad, ook even bij Hudson's bay kijken en de winkeltjes die zich aan die zaak hebben vastgeplakt in de hoop....nou ja.
Voor de rest zie ik het wel.
Wel vervelend voor je, niks zo irritant als midden in de nacht op jacht moeten. Helemaal als je ook nog een klamboe hebt!
zondag 10 september 2017 om 12:27
Ja!Troeteltje schreef: ↑10-09-2017 12:18Is Heel Holland Bakt zo leuk?
Ik ken het helemaal niet en lees er via diverse mensen goeds over.
Ik kijk het elk seizoen.
zondag 10 september 2017 om 12:34
Zooooow herkenbaarGewooneendame schreef: ↑10-09-2017 11:17@Troeteltje: Ik vind schoonmaken leuk om te doen,zowel thuis als hij een ander (al vind ik bij een ander schoonmaken op een of andere manier leuker!),maar na 5 uur schoonmaken ben ik er wel even klaar mee en ben ik blij dat ik thuis ben en even rustig kan zitten.![]()
Afwas word meteen gedaan na het eten,fornuis/tegels bij fornuis worden dagelijks schoongemaakt, wc word elke ochtend schoongemaakt, tafels en deurklinken/trapleuningen neem ik dagelijks af na de afwas,wastafel in de douche maak ik na het douchen altijd schoon omdat die dan vol met scheerschuim ligt (ik scheer mijn benen met een voet op de rand van de wasbak). Er worden binnen geen schoenen gedragen en alles word netjes boven een bordje gegeten, dus behalve haren van mij ligt er (behalve stof) niet echt rommel op de grond. Zoon ruimt zijn eigen spullen altijd meteen op als hij heeft zitten kleuren of brood heeft gesmmerd ofzo,vriend en ik leggen alles na afloop meteen weer terug op zijn plek als we bijvoorbeeld administratie hebben gedaan,dat scheelt ook een boel rommel. Als ik thuis ga schoonmaken ben ik ook altijd zo klaar.
![]()
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
zondag 10 september 2017 om 12:47
Wat een gezellig topic! Hier heerlijk geslapen en gedroomd dat we nog een keer op vakantie gingen....
Uur of 8 wakker, de mannen hier in huis goedemorgen gewenst, toen weer lekker terug in bed met een boek,
en nog weer in slaap gevallen. Net onder de douche gegaan, ontbijt op lunchtijd, en straks onderweg voor een wandeling bij de waterleidingduinen. Een prima zondag dus, zonder verplichtingen, heerlijk
Uur of 8 wakker, de mannen hier in huis goedemorgen gewenst, toen weer lekker terug in bed met een boek,
en nog weer in slaap gevallen. Net onder de douche gegaan, ontbijt op lunchtijd, en straks onderweg voor een wandeling bij de waterleidingduinen. Een prima zondag dus, zonder verplichtingen, heerlijk
zondag 10 september 2017 om 12:51
.
Ik lees net dit gedeelte pas,was vanmorgen blijkbaar nog niet goed wakker dat ik erover heb heb gelezen.
zondag 10 september 2017 om 14:00
Wat een heerlijk gezellig topic is dit! De zaterdagversies van Cateautje waren ook altijd zo leuk.
Ik heb vanochtend uitgeslapen tot half tien. Toen even ontbeten, en direct in de keuken gaan staan. Ik heb sinds vorige week een nieuwe fulltime baan waardoor ik iedere dag pas om 18:40 uur thuis ben. En ook manlief niet veel eerder. Dus ik heb vanochtend twee schalen lasagne gemaakt en twee bakken Bami. Dat heb ik ingevroren, dan hebben we het in ieder geval een aantal dagen makkelijk!
Verder heb ik nog wat in het huishouden gedaan, en nu is het hele huis schoon. Zo fijn! Net zat ik lekker met mijn laptop op de bank, maar ik ben toch nog best wel moe. Dus nu lig ik lekker in bed even te forummen. Prima zondag zo!
Fijne zondag allemaal!
Ik heb vanochtend uitgeslapen tot half tien. Toen even ontbeten, en direct in de keuken gaan staan. Ik heb sinds vorige week een nieuwe fulltime baan waardoor ik iedere dag pas om 18:40 uur thuis ben. En ook manlief niet veel eerder. Dus ik heb vanochtend twee schalen lasagne gemaakt en twee bakken Bami. Dat heb ik ingevroren, dan hebben we het in ieder geval een aantal dagen makkelijk!
Verder heb ik nog wat in het huishouden gedaan, en nu is het hele huis schoon. Zo fijn! Net zat ik lekker met mijn laptop op de bank, maar ik ben toch nog best wel moe. Dus nu lig ik lekker in bed even te forummen. Prima zondag zo!
Fijne zondag allemaal!
zondag 10 september 2017 om 18:00
Over 13 dagen al dus alles gaat vanaf nu in de turbo stand. We hebben alles uitbesteed alleen inpakken en overhuizen doen we zelf met familie in een dag.Alicereturns schreef: ↑10-09-2017 08:48Waar je beginnen moet, maakt niet uit, gewoon ergens beginnen. Het meest handig is beginnen in een kamer met spullen die je niet nodig hebt de komende weken.
Voor de rest, niet te veel nadenken en gewoon beginnen.
Wat betreft ingepakte spullen die je per ongeluk nog nodig hebt: kan gebeuren maar relaxed, zo'n ramp is dat echt niet.
(De laatste weken voor een verhuizing is idd net kamperen, maar dat heeft ook zn charmes)
Wanneer ga je over?
Ja en?
zondag 10 september 2017 om 19:05
Lasagne is heerlijk ja. Gisteravond een vega versie geproefd, was smakeloos. In een restaurant......dus die konden er weinig van.
Het waren tal van lasagnebladen met minimaal oranje smurrie ertussen waarbij je maar moest bedenken dat het groente zou zijn en bovenop drie blaadjes doorgekookte spinazi en hele hoop gesmolten kaas.
Twee happen gegeten.
Het waren tal van lasagnebladen met minimaal oranje smurrie ertussen waarbij je maar moest bedenken dat het groente zou zijn en bovenop drie blaadjes doorgekookte spinazi en hele hoop gesmolten kaas.
Twee happen gegeten.
zondag 10 september 2017 om 19:29