(Stank)overlast buurman

12-09-2017 11:14 17 berichten
Goedemorgen!

Wij wonen nu sinds een jaar in een flat, met zowel boven als onderburen.

Nu is het zo dat wij regelmatig stankoverlast ervaren van de (naar alle waarschijnlijkheid) onderbuurman. Het is exact de lucht van een kattenbak die er te lang staat. De flats zijn verbonden door middel van blok-verwarming, er zitten dan ook kleine kieren rondom de verwarmingsbuizen (die kieren hebben wij al zoveel mogelijk dichtgemaakt bij het leggen van de vloer). Nu is het probleem dat wij geen contact hebben met de onderbuurman. Toen wij er kwamen wonen zijn wij ons gaan voorstellen, we kregen de boodschap dat hij toch nooit thuis is en de deur werd nog net niet dichtgegooid. Toen wij erheen gingen om ons voor te stellen, heb ik al twee katten in de vensterbank zien zitten. Het ziet er allemaal erg vies uit in en om zijn flat. Vervolgens zien wij deze man dan ook nooit.

Naar aanleiding van deze stankoverlast is de man die weer onder hem woont, al eens bij hem langs geweest om hier over te klagen. Echter werd er toen door onze onderbuurman, ontkent dat hij een kat heeft, en dat het ergens anders vandaag moet komen.

Nu merken wij dat wij weer regelmatiger last hebben van de stank, en zou ik het toch graag eens bespreekbaar maken. Echter ben ik bang dat naar deze man toegaan niet heel veel zin heeft. De woningbouwvereniging is ervan op de hoogte, zij roepen dat hij een drankprobleem heeft en er niks aan te doen is allemaal.

Hebben jullie misschien nog enig inzicht in wat handig zou kunnen in deze situatie?

Alvast bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt inderdaad alsof een gesprek niet veel zin heeft. Misschien kun je buurtbemiddeling inschakelen? Dan gaan zij eerst bij hem langs om te kijken of jullie met elkaar in gesprek kunnen gaan.
Buurtbemiddeling of iets dergelijks?
Ja, er is inderdaad een soort buurtbemiddeling. Die zou ik inderdaad kunnen contacten!
rosiethelab schreef:
12-09-2017 11:44
Ja, er is inderdaad een soort buurtbemiddeling. Die zou ik inderdaad kunnen contacten!

Ja dan zou ik dat doen. Succes ermee.
En anders gewoon blijven klagen bij de woningbouwvereniging. Natuurlijk is er wel iets aan te doen!
Ik zou het wijkteam of de buurtbemiddeling bellen. Misschien kunnen zij iets voor jullie (en de buurman) betekenen.

Ik vind het wel kort door de bocht van de woningbouw. Een bewoner van hun woning veroorzaakt overlast. Daar hebben ze echt wel een taak in. Zeker als het sociale woningbouw betreft. En anders kunnen zij aangeven waar je dan wél moet zijn.

Sterkte!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
bespreken met wijkagent?
Ik vind het wel heel bijzonder dat de woningstichting tegen jou zegt dat die man een drankprobleem heeft..
QueenArachnia schreef:
12-09-2017 11:52
Ik vind het wel heel bijzonder dat de woningstichting tegen jou zegt dat die man een drankprobleem heeft..
Dit.

En verder is het natuurlijk van de zotte dat er zogenaamd niks aan te doen zou zijn.

Menn dit topic brengt herinneringen terug van mijn tijd in sociale woningbouw flats en appartementen met niet aanspreekbare, al dan niet verslaafde buren, overlast, herrie, stank, muizen, en noem maar op.
Ben weer even extra dankbaar voor m'n fijne rustige eengezinswoning als ik daaraan terugdenk.
@QueenArachnia en @Hobbelster ik ben het totaal met jullie eens dat dit belachelijk is.
Wij zijn ook blij als we deze flat kunnen verlaten haha
Ik ga contact op nemen met Buurtbemiddeling, bedankt voor de tips!
Veel succes, hopelijk levert het resultaat! Kom je nog even updaten hier tzt hoe het is?

Enneh, ook succes met het vinden van een fijner woning, blijven reageren op huizen! Je kan zomaar eens ingeloot worden!
wijkagent?

en de woningbouwvereniging aanspreken op het zogenaamde nietsaantedoen verhaal, waar heb je anders een vereniging voor?
Lorem Ipsum
@Hobbelster We zijn aan het sparen om op termijn te kunnen kopen, hopelijk geen sociale huur meer dan!
ouwewijsneus schreef:
12-09-2017 11:46
bespreken met wijkagent?
Doet hij iets strafbaar ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Alles melden bij wbv voor dossieropbouw. Op een gegeven moment moeten zij er iets mee. Dus ook herhaaldelijk melden en aangeven wat je zelf gedaan hebt.

Andere buren ook vragen om dit te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven