Het leed dat blozen heet
woensdag 13 september 2017 om 09:20
Ja, daar ben ik weer 
Lees even mijn vorige topic als je achtergrondinformatie wilt weten.
Ik zou al bijna blozen bij het maken van dit topic, omdat ik het zo stom vind. Voordat ik Antidepressiva gebruikte, had ik enorm last van blozen. Toen ik dit ging gebruiken ging het over. Tenminste, over niet, maar een stuk minder. Zo, wat was ik daar blij mee! Het zit in de familie, veel van mijn familieleden hebben er last van.
Maar nu ik dus aan het afbouwen ben komt dat ook weer terug. En wat is dát irritant. Zeker op het werk. Thuis maakt het me niet zo uit, ik ben niet de enige. Maar om de kleinste dingen kan ik blozen. En dan zeggen collega's ook nog eens: 'Ze wordt er een beetje rood van'. En dan wordt het nog erger. Hoe minder aandacht er aan besteed wordt, hoe sneller het weg is.
Nu mijn vraag: mensen die dit herkennen? Wat doen jullie eraan? Wat kan ik er het beste aan doen? Ik ben 21, dan zou het toch over moeten zijn, maar helaas.
Lees even mijn vorige topic als je achtergrondinformatie wilt weten.
Ik zou al bijna blozen bij het maken van dit topic, omdat ik het zo stom vind. Voordat ik Antidepressiva gebruikte, had ik enorm last van blozen. Toen ik dit ging gebruiken ging het over. Tenminste, over niet, maar een stuk minder. Zo, wat was ik daar blij mee! Het zit in de familie, veel van mijn familieleden hebben er last van.
Maar nu ik dus aan het afbouwen ben komt dat ook weer terug. En wat is dát irritant. Zeker op het werk. Thuis maakt het me niet zo uit, ik ben niet de enige. Maar om de kleinste dingen kan ik blozen. En dan zeggen collega's ook nog eens: 'Ze wordt er een beetje rood van'. En dan wordt het nog erger. Hoe minder aandacht er aan besteed wordt, hoe sneller het weg is.
Nu mijn vraag: mensen die dit herkennen? Wat doen jullie eraan? Wat kan ik er het beste aan doen? Ik ben 21, dan zou het toch over moeten zijn, maar helaas.
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
woensdag 13 september 2017 om 09:36
een middel tegen blaasproblemen, met als bekende bijwerking ´blozen´.
ik snap waarom we hier geen medische adviezen mogen geven...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-09-2017 11:15
Reden: ivm medisch advies geven
Reden: ivm medisch advies geven
11.89% gewijzigd
woensdag 13 september 2017 om 09:40
woensdag 13 september 2017 om 09:41
Ik bloos ook heel snel. (Ik ben 24). Als kind had ik er heel veel last van, nu een stuk minder.
Ik heb er nooit iets aan gedaan behalve dat ik geleerd mij voor sommige dingen niet meer te schamen.
Zo had ik ooit collega's die de meest schuine opmerkingen maakten. Meteen rood natuurlijk! Maar na een tijdje had ik alles wel gehoord dus gebeurde het veel minder.
Heb je ook dat je met sporten snel rood wordt? Ik wel namelijk....
Ik heb er nooit iets aan gedaan behalve dat ik geleerd mij voor sommige dingen niet meer te schamen.
Zo had ik ooit collega's die de meest schuine opmerkingen maakten. Meteen rood natuurlijk! Maar na een tijdje had ik alles wel gehoord dus gebeurde het veel minder.
woensdag 13 september 2017 om 09:49
Ik ben 33 en ik bloos ook heel makkelijk. En met sporten krijg ik ook heel snel een rood hoofd.
Ik heb er eigenlijk nooit over gedacht om ermee naar de huisarts te gaan. Ik weet dat het gebeurt en dat het erger wordt als mensen er iets van zeggen. Ik trek me er nooit zoveel van aan, want dat heeft toch geen zin.
Ik heb er eigenlijk nooit over gedacht om ermee naar de huisarts te gaan. Ik weet dat het gebeurt en dat het erger wordt als mensen er iets van zeggen. Ik trek me er nooit zoveel van aan, want dat heeft toch geen zin.
anoniem_103862 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 12:45
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
0.32% gewijzigd
woensdag 13 september 2017 om 09:51
Met sporten of met kleine inspanning heb ik ook snel een rood hoofd. Maar dat vind ik dan toch nog minder erg.dreamertje01 schreef: ↑13-09-2017 09:41Ik bloos ook heel snel. (Ik ben 24). Als kind had ik er heel veel last van, nu een stuk minder.
woensdag 13 september 2017 om 09:52
Ik denk dat ik nog op dat punt moet komen dat ik me er niet zoveel van aantrek. Ik voel me dan echt rot als dat gebeurt, en het gebeurt nogal vaak. Maar minder erg dan vroeger, toen ik op de middelbare school zat. Toen zou ik bijna thuisblijven omdat ik dan zou gaan blozen. Ik zou er ook nooit medicijnen voor slikken, hoor. Denk dat het beter helpt als je het je inderdaad niet aantrekt.hildes schreef: ↑13-09-2017 09:49Ik ben 33 en ik bloos ook heel makkelijk. En met sporten krijg ik ook heel snel een rood hoofd.
Ik heb er eigenlijk nooit over gedacht om ermee naar de huisarts te gaan. Ik weet dat het gebeurd en dat het erger wordt als mensen er iets van zeggen. Ik trek me er nooit zoveel van aan, want dat heeft toch geen zin.
woensdag 13 september 2017 om 09:53
Bij mij is het meer in gezelschap, vaak niet samen met 1 persoon. Dat de aandacht dan door alle personen die er zitten op mij wordt gevestigd, vreselijk.Flow186 schreef: ↑13-09-2017 09:40Ik heb er ook behoorlijk last van. Als ik al een beetje nerveus word van een situatie (maakt niet uit wat), dan word ik al rood inclusief "mooie" vlekken op mijn hals en borst. Heel vervelend, zeker met functioneringsgesprekken, sollicitaties en dat soort belangrijke dingen.
woensdag 13 september 2017 om 09:57
woensdag 13 september 2017 om 09:59
woensdag 13 september 2017 om 10:00
woensdag 13 september 2017 om 10:01
Hier ook iemand die bloost. Nooit last van gehad en toen in ene...zo apart! Heel irritant ook, want je voelt je niet serieus genomen.
Ik denk dan aan mijn voeten of knijp in mijn hand om de aandacht te verplaatsen. Maar het is echt genant.
Ook denk ik vaak aan mijn voeten en probeer ze volledig te voelen. Dan ga ik uit mijn hoofd en in mijn lichaam. Dan trekt dat rode ook sneller weg.
Tegen het rood worden vechten werkt avverechts. Meestal accepteer ik het maar en denk dan aan mijn voetjes.
Ik denk dan aan mijn voeten of knijp in mijn hand om de aandacht te verplaatsen. Maar het is echt genant.
Ook denk ik vaak aan mijn voeten en probeer ze volledig te voelen. Dan ga ik uit mijn hoofd en in mijn lichaam. Dan trekt dat rode ook sneller weg.
Tegen het rood worden vechten werkt avverechts. Meestal accepteer ik het maar en denk dan aan mijn voetjes.
woensdag 13 september 2017 om 10:08
Fijne collega's zijn jullie dan....NOT!ouwewijsneus schreef: ↑13-09-2017 09:33Ik heb een tijd geleden gewerkt met een bedrijfsleider van een jaar of 30 die hier ook heel erg last van had. Hij was nog vrijgezel en als je het woord meisje maar zei dan ontplofte zijn gezicht zowat. Natuurlijk pestte wij hem hier regelmatig mee.
Waarom weet ik niet maar de dames vonden het altijd wel charmant.
Maar voor de oplossing is er een medicijn Oxybutynine. Wellicht over praten met je huisarts
succes
What have we done....
woensdag 13 september 2017 om 10:25
Ja ik heb het ook wel eens. Ik vind het ook gênant maar kan er weinig aan doen.
Ik probeer bij sollicitatie gesprekken wel vaak iets aan te trekken waardoor mijn hals niet zo te zien is.
Maar als het gewoon onder de mensen gebeurt dan werkt het het fijnst om het zelf te benoemen.
Dan zakt de spanning het snelst.
Volgens mij gaat het nooit helemaal over, al heb ik het tegenwoordig wel in minder situaties.
Veel situaties worden gewoon minder eng of spannend naarmate je ouder wordt.
Ik probeer bij sollicitatie gesprekken wel vaak iets aan te trekken waardoor mijn hals niet zo te zien is.
Maar als het gewoon onder de mensen gebeurt dan werkt het het fijnst om het zelf te benoemen.
Dan zakt de spanning het snelst.
Volgens mij gaat het nooit helemaal over, al heb ik het tegenwoordig wel in minder situaties.
Veel situaties worden gewoon minder eng of spannend naarmate je ouder wordt.
Doubt kills more dreams than failure ever will
woensdag 13 september 2017 om 10:28
Ik word er ook echt onzeker van. Maar wel blij om te lezen dat ik zeker niet de enige ben
woensdag 13 september 2017 om 10:28
Dat zou ik dus niet moeten doen, dan ga ik er aandacht aan besteden en wordt het nog erger.
woensdag 13 september 2017 om 10:33
Ik heb het ook heel erg. Nooit ergens last van gehad en ineens begon het, tijdens presentaties, sollicitatiegesprekken etc.
Maar soms ook uit het niks, dat is nog het ergste. Het wordt bij mij echt knalrood. Vlekken in mijn hals, borst, bovenarmen en gezicht en het gloeit ook. Ben er al eens mee langs de huisarts geweest, maar die gooide het op stress.
En het gekke is, ik ben absoluut niet timide qua persoonlijkheid en schaam me ook zelden ergens voor.
Maar soms ook uit het niks, dat is nog het ergste. Het wordt bij mij echt knalrood. Vlekken in mijn hals, borst, bovenarmen en gezicht en het gloeit ook. Ben er al eens mee langs de huisarts geweest, maar die gooide het op stress.
En het gekke is, ik ben absoluut niet timide qua persoonlijkheid en schaam me ook zelden ergens voor.
Silence is golden. Duct tape is silver.
woensdag 13 september 2017 om 11:06
Heb ook wel last van dat blozen. Vroeger op school had ik dit bijna nooit, maar nu merk ik ook dat het vaker gebeurd.
Als ik tijdens de vergadering plots moet spreken en iedereen staart me aan, of net zoals hierboven gezegd als er van die schuine grappen gemaakt worden en ik zeg dan iets terug - ik denk dat het nog erger wordt als je zelf begint te denken "shit ik word rood".
Ik zie hetzelfde gebeuren bij een andere collega van me, dus daar trek ik me dan maar aan op, dat ik niet de enige ben
Als ik tijdens de vergadering plots moet spreken en iedereen staart me aan, of net zoals hierboven gezegd als er van die schuine grappen gemaakt worden en ik zeg dan iets terug - ik denk dat het nog erger wordt als je zelf begint te denken "shit ik word rood".
Ik zie hetzelfde gebeuren bij een andere collega van me, dus daar trek ik me dan maar aan op, dat ik niet de enige ben
woensdag 13 september 2017 om 11:50
In onze familie komt blozen ook vaak voor. Ik vond het zo erg als kind dat ik er echt verdrietig van werd. Toen ik puber werd ontdekte ik make up en probeerde het met poeder in mn gezicht minder te maken. Het hielp wel iets.
Later rond mijn 20e ontdekte ik de zonnebank en kreeg een bruinere kleur waardoor het blozen niet zo op viel. Dat gaf me echt een gevoel van vrijheid en ik hoefde me niet meer te schamen. En meteen doordat ik er niet meer mee bezig was (blozen) had ik er ook amper nog last van. Na weer een aantal jaren had ik die zonnebank helemaal niet meer nodig en was ik er niet meer mee bezig.
Nu na weer jaren later bloos ik weer af en toe omdat ik in de overgang zit maar het zal me worst wezen. Ben ouder geworden en dan vind je het lang niet zo beschamend als dat je jong bent.
Later rond mijn 20e ontdekte ik de zonnebank en kreeg een bruinere kleur waardoor het blozen niet zo op viel. Dat gaf me echt een gevoel van vrijheid en ik hoefde me niet meer te schamen. En meteen doordat ik er niet meer mee bezig was (blozen) had ik er ook amper nog last van. Na weer een aantal jaren had ik die zonnebank helemaal niet meer nodig en was ik er niet meer mee bezig.
Nu na weer jaren later bloos ik weer af en toe omdat ik in de overgang zit maar het zal me worst wezen. Ben ouder geworden en dan vind je het lang niet zo beschamend als dat je jong bent.
woensdag 13 september 2017 om 12:02