Het leed dat blozen heet

13-09-2017 09:20 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar ben ik weer ;)
Lees even mijn vorige topic als je achtergrondinformatie wilt weten.

Ik zou al bijna blozen bij het maken van dit topic, omdat ik het zo stom vind. Voordat ik Antidepressiva gebruikte, had ik enorm last van blozen. Toen ik dit ging gebruiken ging het over. Tenminste, over niet, maar een stuk minder. Zo, wat was ik daar blij mee! Het zit in de familie, veel van mijn familieleden hebben er last van.
Maar nu ik dus aan het afbouwen ben komt dat ook weer terug. En wat is dát irritant. Zeker op het werk. Thuis maakt het me niet zo uit, ik ben niet de enige. Maar om de kleinste dingen kan ik blozen. En dan zeggen collega's ook nog eens: 'Ze wordt er een beetje rood van'. En dan wordt het nog erger. Hoe minder aandacht er aan besteed wordt, hoe sneller het weg is.

Nu mijn vraag: mensen die dit herkennen? Wat doen jullie eraan? Wat kan ik er het beste aan doen? Ik ben 21, dan zou het toch over moeten zijn, maar helaas.
Angsten overwinnen is simpelweg beginnen
Skull schreef:
13-09-2017 09:59
Ik vind het lief als vrouwen blozen en ik heb er geen enkele negatieve of veroordelende gedachte bij.
Over mensen die er dankbaar gebruik van maken om iemand die zich zichtbaar ongemakkelijk voelt, nog even rotter te laten voelen, heb ik wel een mening.
Dat heeft bij denk ik wel geholpen met het er niks van aantrekken. Ik heb meestal mensen om mij heen die het lief vinden :)
Dat mensen er expres iets vervelends over zeggen is niet leuk... Dat heb ik niet lang geleden op m'n werk meegemaakt, toen ik een groep mensen wees op een afspraak die wij hebben in een bepaalde situatie. Ik was zelf verbaasd over mijn assertiviteit -> blozen. En toen kwamen er toch een paar opmerkingen uit de groep :-( M'n assertiviteit was als sneeuw voor de zon verdwenen...

Soms doet het me dus wel wat, maar eerder de opmerkingen die mensen maken, dan het blozen an sich.
anoniem_103862 wijzigde dit bericht op 13-09-2017 13:06
Reden: Toevoeging
5.66% gewijzigd
Heel herkenbaar. Ik had vroeger ook veel last van blozen. Eerst bestelde ik bepaalde medicijnen via internet omdat ik er echt niet mee naar de huisarts durfde. Die medicijnen hielpen ontzettend goed. Omdat het me toch niet lekker zat, heb ik uiteindelijk de stap tot een operatie gezet, dat is nu 9 jaar geleden. Tot op de dag van vandaag ben ik daar nog steeds ontzettend blij mee.
Ik zou willen, dat ik kon blozen.
Flomy, een operatie? Wat voor een? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
legallyblonde schreef:
13-09-2017 15:00
Flomy, een operatie? Wat voor een? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ik heb daar ooit eens over gelezen, met die informatie (weet zo niet meer precies hoe en wat met die operatie) de huisarts gebeld.
Maar de huisarts assistente verklaarde mij voor gek, want : dan heb je nooit
meer kleur ik je gezicht.
emmetje2 schreef:
13-09-2017 11:50
In onze familie komt blozen ook vaak voor. Ik vond het zo erg als kind dat ik er echt verdrietig van werd. Toen ik puber werd ontdekte ik make up en probeerde het met poeder in mn gezicht minder te maken. Het hielp wel iets.
Later rond mijn 20e ontdekte ik de zonnebank en kreeg een bruinere kleur waardoor het blozen niet zo op viel. Dat gaf me echt een gevoel van vrijheid en ik hoefde me niet meer te schamen. En meteen doordat ik er niet meer mee bezig was (blozen) had ik er ook amper nog last van. Na weer een aantal jaren had ik die zonnebank helemaal niet meer nodig en was ik er niet meer mee bezig.

Nu na weer jaren later bloos ik weer af en toe omdat ik in de overgang zit maar het zal me worst wezen. Ben ouder geworden en dan vind je het lang niet zo beschamend als dat je jong bent.
Ik gebruik zelf alleen oog-makeup, en niets voor op mijn gezicht. Elk blosje is dus goed te zien. Ik denk dat het ook zo is dat hoe ouder je wordt hoe minder je je er druk om maakt. Maar het blijft vervelend.
hildes schreef:
13-09-2017 13:02
Dat heeft bij denk ik wel geholpen met het er niks van aantrekken. Ik heb meestal mensen om mij heen die het lief vinden :)
Dat mensen er expres iets vervelends over zeggen is niet leuk... Dat heb ik niet lang geleden op m'n werk meegemaakt, toen ik een groep mensen wees op een afspraak die wij hebben in een bepaalde situatie. Ik was zelf verbaasd over mijn assertiviteit -> blozen. En toen kwamen er toch een paar opmerkingen uit de groep :-( M'n assertiviteit was als sneeuw voor de zon verdwenen...

Soms doet het me dus wel wat, maar eerder de opmerkingen die mensen maken, dan het blozen an sich.
Stom hè als mensen dat doen. Volgens mij hebben die mensen echt geen flauw idee dat dat het alleen maar erger maakt en dat je je dan zéker allesbehalve gemakkelijk voelt.
Het was een operatie waarbij door een robot bepaalde zenuwen in de borstkas worden doorgesneden. Uitgevoerd in het AMC. Ik heb zeker nog wel kleur in mijn gezicht hoor. Als ik het bijv warm heb of bij het sporten. Zonder operatie was ik uiteindelijk uitgevallen voor mijn werk zo erg vond ik het blozen, durfde helemaal niets meer. Ben nog elke dag blij met het resultaat.
Rojali schreef:
13-09-2017 16:23
Ik heb daar ooit eens over gelezen, met die informatie (weet zo niet meer precies hoe en wat met die operatie) de huisarts gebeld.
Maar de huisarts assistente verklaarde mij voor gek, want : dan heb je nooit
meer kleur ik je gezicht.
Wat stom dat de assistente het nodig vond om zich daarmee te bemoeien.
Doubt kills more dreams than failure ever will

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven