"Student-vriendelijke" afvalmethode?
vrijdag 15 september 2017 om 10:34
Hoi allemaal!
Ik heb op zich een prima gewicht (67kg bij 1.68m), maar zou graag wat strakker in mijn vel willen zitten en iets afvallen.
Ik zit in het 2e jaar van mijn studie, maak lange schooldagen en ga later in het jaar ook stage lopen (onregelmatige diensten), dus ben op zoek naar een manier om af te vallen, die hier goed mee te combineren is.
Een vriendin van mij heeft het dieet van Fajah Louens gedaan, ze zei dat dit goed vol te houden is en dat het ook echt goed werkt. Ze is hiermee gestopt omdat ze iedere week zo veel geld kwijt is aan de boodschappen.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een gezonde manier om af te vallen, zonder heel veel extra kosten en ingewikkelde maaltijden die te veel tijd kosten om te bereiden. Hebben jullie tips? Of tips voor gezonde tussendoortjes/ontbijt?
Groetjes,
Louise
Ik heb op zich een prima gewicht (67kg bij 1.68m), maar zou graag wat strakker in mijn vel willen zitten en iets afvallen.
Ik zit in het 2e jaar van mijn studie, maak lange schooldagen en ga later in het jaar ook stage lopen (onregelmatige diensten), dus ben op zoek naar een manier om af te vallen, die hier goed mee te combineren is.
Een vriendin van mij heeft het dieet van Fajah Louens gedaan, ze zei dat dit goed vol te houden is en dat het ook echt goed werkt. Ze is hiermee gestopt omdat ze iedere week zo veel geld kwijt is aan de boodschappen.
Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een gezonde manier om af te vallen, zonder heel veel extra kosten en ingewikkelde maaltijden die te veel tijd kosten om te bereiden. Hebben jullie tips? Of tips voor gezonde tussendoortjes/ontbijt?
Groetjes,
Louise
vrijdag 15 september 2017 om 14:10
Ehm nee, ik kook op een ochtend voor een dag of drie vier havermout. Eet een portie dan, de rest gaat de koelkast in en als ik sochtends me opmaak of haren borstel zet ik het even in de magnetron. Als ik mijn lunch niet hoef te smeren, maar in een keer doe, hoef ik minder af te wassen en ben ik minder tijd kwijt. Heb lange tijd gewoon een of twee hele broden gesmeerd en met kaas, pasta, pindakaas ed gewoon ingevroren in pakketjes. Bevroren meenemen en het is bij lunchtijd ontdooid.
Of restje avondeten mee als lunch.
Het zorgt ervoor dat je niet bij ah to go staat met honger en een pizzabroodje neemt omdat er verder niets gezonds en lekkers meer is. En het scheelt echt tijd en afwas!
vrijdag 15 september 2017 om 14:27
je moet natuurlijk zelf weten wat je eet. Maar je maakt mij niet wijs. Dat twee boterhammen eten significant meer tijd kost, dan een bordje havermout
vrijdag 15 september 2017 om 14:29
wat dacht je van een (wasa) cracker met een dun plakje kaas?mriekr schreef: ↑15-09-2017 14:08Ik hoef niet persé af te vallen, maar wil vooral ook wat strakker in mijn vel zitten en gezond eten. Er zitten inderdaad veel calorieën in noten, maar ik zit hier ook erg snel vol van terwijl ik met chips de hele zak leeg kan eten.. Als ik in plaats van noten iets van fruit pak zit ik ook niet vol 's avonds. Ik vind het daarom lastig wat ik nou 's avonds het beste kan eten (het beste is natuurlijk niks, maar dan lig ik met honger in bed).
vrijdag 15 september 2017 om 16:29
Voor die avondcravings zijn koolhydraten (chips, fruit,...) hier ook rampzalig, je blijft er inderdaad van eten.
Eiwitten geven dan echt wel een meer vullend gevoel: bakje yoghurt, milkshake, stukje kaas of dingen als apéricube/babybell,...
Een restje avondeten als hapje voor de tv vult ook meer dan een zak chips.
Eiwitten geven dan echt wel een meer vullend gevoel: bakje yoghurt, milkshake, stukje kaas of dingen als apéricube/babybell,...
Een restje avondeten als hapje voor de tv vult ook meer dan een zak chips.
zaterdag 16 september 2017 om 10:36
Wat een onzin dat dat perse geld kosten.
Niet snoepen en iedere dag minstens 30 minuten bewegen is voldoende en dat kost helemaal niks. (Hoeft niet perse sportschool te zijn, wandelen, hardlopen, fietsen ed is ook goed)
Oww en een beetje geduld is ook handig.
Dieten zou ik afraden, dat werkt namelijk alleen tijdelijk en is meestal veel te streng en is op lange termijn moeilijk vol te houden (want je gaat 'normale ' dingen weglaten en te gefocused zijn op wat je allemaal niet mag)
Niet snoepen en iedere dag minstens 30 minuten bewegen is voldoende en dat kost helemaal niks. (Hoeft niet perse sportschool te zijn, wandelen, hardlopen, fietsen ed is ook goed)
Dieten zou ik afraden, dat werkt namelijk alleen tijdelijk en is meestal veel te streng en is op lange termijn moeilijk vol te houden (want je gaat 'normale ' dingen weglaten en te gefocused zijn op wat je allemaal niet mag)
zaterdag 16 september 2017 om 17:28
Hier heb ik ook last van, maar dan vooral 's middags als ik uit school kom haha. Dan heb ik niet echt honger, maar meer gewoon zin in iets lekkers. Dus ik ben ook op zoek naar gezonde lekkere tussendoortjesmriekr schreef: ↑15-09-2017 14:02Ah fijn topic, ik zit namelijk in hetzelfde schuitje. Ik ben begonnen met hardlopen en merk dat ik hierdoor al een stuk minder vocht vasthoud. Gezond en gevarieerd eten vind ik ook lastig op school en werk, maar ik probeer zo min mogelijk snacks te kopen of mee te nemen (vaak neem ik 1 koekje mee en voor de rest eet ik gewoon boterhammen en een smoothie).
Ik merk ook dat als ik 's avonds voor de tv zit, ik vaak honger krijg en dus zin krijg om te snacken. Iemand nog goede tip's voor avondsnacks (naast noten, want die eet ik al vrij vaak 's avonds)?
zaterdag 16 september 2017 om 17:32
Ik bedoel ook niet dat het perse geld moet kosten. Maar juist dat ik niet op zoek ben naar een methode waarbij een coach/diëtist/BN'er een weekmenu uitschrijft en je je daar dan aan moet houden. Want dat kost in je eentje wel heel veel geld...Alicereturns schreef: ↑16-09-2017 10:36Wat een onzin dat dat perse geld kosten.
zaterdag 16 september 2017 om 17:52
Snap ik, is ook zo.
I.m.o werken die methodes niet beter dan bovenstaande. (Dat zeggen ze natuurlijk zelf wel want ze willen wel wat verdienen eraan
zaterdag 16 september 2017 om 18:21
Veel bewegen; lopen, fietsen, hardlopen, hoelahoep, kettlebell, etc. Idd sportabbo via onderwijsinstelling.
Verder heel veel groenten en fruit, zoveel dat je langere tijd goed verzadigd bent. Zo min mogelijk bewerkte producten kopen maar zelf vezelrijke maaltijden koken/maken. (Pap, verse soepen zonder room, salades, hummus, fruit, veel peulvruchten, etc). Niet teveel buiten de deur eten.
Verder heel veel groenten en fruit, zoveel dat je langere tijd goed verzadigd bent. Zo min mogelijk bewerkte producten kopen maar zelf vezelrijke maaltijden koken/maken. (Pap, verse soepen zonder room, salades, hummus, fruit, veel peulvruchten, etc). Niet teveel buiten de deur eten.
zaterdag 16 september 2017 om 19:19
Je kan het best gebruiken ter inspiratie.
Als je goedkoop groente en fruit kan inslaan ben je al een heel eind. En dan wellicht geen avocado's
zondag 17 september 2017 om 12:08
Hoe minder tussendoortjes je eet des te minder behoefte heb je aan tussendoortjes. Als je de hele dag door eet wen je eraan dat je vaak iets 'moet' (lees: wil) eten. Als je je beperkt tot een goed ontbijt, een vullende lunch en normaal avondeten zal je behoefte aan tussendoortjes steeds meer verdwijnen.
woensdag 20 september 2017 om 09:43
Worteltjes, gekookt eitje (je kunt er in de avond een paar koken, die blijven wel een paar dagen houdbaar), bouillon, kwark. Allemaal gezonde snacks.
Maar vergeet vooral niet dat honger en dorst hetzelfde gevoel geven. Soms verlangt het lichaam vooral naar vocht en dat stil je niet met voedsel. Dus heb je honger of trek, neem een glas water. Heb je daarna nog steeds trek, dan kies je een gezonde snack.
woensdag 20 september 2017 om 10:02
Ik vind vermoeidheid, kou en honger ook verdacht veel op elkaar lijken.jules schreef: ↑20-09-2017 09:43Worteltjes, gekookt eitje (je kunt er in de avond een paar koken, die blijven wel een paar dagen houdbaar), bouillon, kwark. Allemaal gezonde snacks.
Maar vergeet vooral niet dat honger en dorst hetzelfde gevoel geven. Soms verlangt het lichaam vooral naar vocht en dat stil je niet met voedsel. Dus heb je honger of trek, neem een glas water. Heb je daarna nog steeds trek, dan kies je een gezonde snack.
Als ik moe ben dan heb ik contant koud en trek in snelle suikers en 'honger' scheelt vaak al de helft met een extra trui of inderdaad een glas water.
woensdag 20 september 2017 om 10:08
Meer avondeten eten. Ik weet niet of je altijd iets toe neemt na het avondeten? Dat kun je evt ook pas een uur (of 2 uur) later eten.mriekr schreef: ↑15-09-2017 14:08Ik hoef niet persé af te vallen, maar wil vooral ook wat strakker in mijn vel zitten en gezond eten. Er zitten inderdaad veel calorieën in noten, maar ik zit hier ook erg snel vol van terwijl ik met chips de hele zak leeg kan eten.. Als ik in plaats van noten iets van fruit pak zit ik ook niet vol 's avonds. Ik vind het daarom lastig wat ik nou 's avonds het beste kan eten (het beste is natuurlijk niks, maar dan lig ik met honger in bed).
TO, gezonde tussendoortjes voor 's middags: fruit, snackgroente (tomaatjes, komkommer, worteltjes), of evt gewoon een boterham met mager beleg.
woensdag 20 september 2017 om 10:32
Vermoeidheid is idd ook zo'n honger-trigger. Daarom is voldoende slaap oa ook zo belangrijk.