Starterswoning
vrijdag 15 september 2017 om 18:33
Hi allemaal,
Als 21 jarige wil ik al een poos graag op mezelf gaan.
Het volgende: ik zou graag een appartement willen kopen. Hier is volgende week ook (mijn eerste) bezichtiging voor geregeld. Natuurlijk is dit allemaal nieuw voor me en heb ik er nog geen ervaring mee hoe het allemaal zoal werkt. Wel weet ik dat de vraagprijs 11.5000€ omlaag zou moeten gaan ivm mijn hypotheek.. hoe pak ik dit het beste aan? Mijn ouders helpen me er wel mee, maar zou graag meer adveizen/ideeen willen
Als 21 jarige wil ik al een poos graag op mezelf gaan.
Het volgende: ik zou graag een appartement willen kopen. Hier is volgende week ook (mijn eerste) bezichtiging voor geregeld. Natuurlijk is dit allemaal nieuw voor me en heb ik er nog geen ervaring mee hoe het allemaal zoal werkt. Wel weet ik dat de vraagprijs 11.5000€ omlaag zou moeten gaan ivm mijn hypotheek.. hoe pak ik dit het beste aan? Mijn ouders helpen me er wel mee, maar zou graag meer adveizen/ideeen willen
anoniem_347174 wijzigde dit bericht op 15-09-2017 18:52
1.74% gewijzigd
vrijdag 15 september 2017 om 18:41
Of 11.500 eraf realistisch is ligt ook aan de vraagprijs. Op een appartement van 3 ton is dat misschien realistischer dan op een appartement van 125.000.
Tip van het inschakelen van een aankoopmakelaar lijkt me niet verkeerd. Er zijn trouwens in de bieb ook veel boeken te leen over het kopen van een huis. Daar zou ik me ook eens in verdiepen want er komen veel dingen bij kijken waar je geen weet van hebt.
Tip van het inschakelen van een aankoopmakelaar lijkt me niet verkeerd. Er zijn trouwens in de bieb ook veel boeken te leen over het kopen van een huis. Daar zou ik me ook eens in verdiepen want er komen veel dingen bij kijken waar je geen weet van hebt.
vrijdag 15 september 2017 om 18:58
Hangt inderdaad van de vraagprijs af. Je kan via het kadaster telefonisch de verkoopprijzen van de appartementen/huizen in b.v dezelfde straat opvragen. Kost maar paar euro. Je geeft dan de postcode of straat op en de oneven of even nrs.
Je kan op Funda ook vaak nog huizen vinden in dezelfde straat/buurt/van dezelfde soort die al verkocht zijn. Je kan dan kijken wat daar de (laatste) vraagprijs was. Het duurt wel een maand of 3 voordat het bekend is bij het kadaster.
Op deze manier kan je vergelijken of de vraagprijs een beetje reeel is en als de vraagprijs veel lager of hoger lag of daar dan ook reden voor waren zoals nieuwe keuken, badkamer etc.
Je kan op Funda ook vaak nog huizen vinden in dezelfde straat/buurt/van dezelfde soort die al verkocht zijn. Je kan dan kijken wat daar de (laatste) vraagprijs was. Het duurt wel een maand of 3 voordat het bekend is bij het kadaster.
Op deze manier kan je vergelijken of de vraagprijs een beetje reeel is en als de vraagprijs veel lager of hoger lag of daar dan ook reden voor waren zoals nieuwe keuken, badkamer etc.
vrijdag 15 september 2017 om 19:02
Ik ben al afgestudeerd en heb een baan met vast contract....
vrijdag 15 september 2017 om 19:05
Waarom moet een niet-student op kamers?
vrijdag 15 september 2017 om 19:08
reken erop dat je 101 % van de WAARDE van je huis kunt lenen ( als dat meer is dan wat je salaris toelaat, daarvan is je hypotheek ook afhankelijk. Stel je koopt een huis voor 250.000, maar het blijkt maar 200.000 waard te zijn bij taxatie... dan krijg je dus maar 202.000 en zul je de rest zelf moeten ophoesten.
Als biedt (je kunt gewoon makelaar bellen van 'hoi ik breng een bod uit op dat huis van zo en zo hoog) zeg er dan bij dat je dit onder voorwaarde van financiering doet en evt. goede bouwtechnische keuring. zo voorkom je dat je aan het huis vast zit, terwijl je geen hypotheek krijgt.
Ik wens je heel veel succes en plezier! het is mij vorig jaar ook gelukt.
Als biedt (je kunt gewoon makelaar bellen van 'hoi ik breng een bod uit op dat huis van zo en zo hoog) zeg er dan bij dat je dit onder voorwaarde van financiering doet en evt. goede bouwtechnische keuring. zo voorkom je dat je aan het huis vast zit, terwijl je geen hypotheek krijgt.
Ik wens je heel veel succes en plezier! het is mij vorig jaar ook gelukt.