slapeloos

15-09-2017 07:47 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ons tweede zoontje is geboren op 27 maart en dus inmiddels bijna een half jaar. Hij doet het volgens het boekje. overdag kunnen we hem goed lezen en brengen we hem op bed als hij begint te wrijven in zn oogjes. voeding schema os 8-12-16-19.30-22.00 verder krijgt hij fruit en in de avond een potje.
Alle flessen zijn 180 en die van 1930 is 150. Om 19.00 doen we hem lekker in bad en geven we hem rustig op bed de fles. Hij slaapt dan zonder problemen in. dan om 22.30 in alle rust zn avondfles .

Tot hier allemaal top maar dan...

Om half 2 wordt hij wakker.. standaard.. begint met morren en zeuren.. en we doen dan een speen er in een paar keer tot het niet meer te houden is om half 3. vaak gaan we dan naar beneden omdat anders onze oudste zoon wakker wordt. beneden ligt hij in de kinderwagen wat eigenlijk al niet meer past maar hij vindt het fijn. dan slaapt 1 van ons op de bank.. of nou ja ligt op de bank want elke 10 min wil hij een speen. We hebben hem er ook al uit gehaald maar dan is het feest en wordt hij klaar wakker. Eigenlijk hebben we alles al geprobeerd.
-avondfles eraf zelfde resultaat
-in bed laten
vroeger pap
Geen pap
minder slaaphes overdag.

meestal krijgt hij dan na 2.5 u zeuren huilen en speen opnieuw er in doen om 4 u de fles ( ook hebben we geprobeerd de fles gelijk te doen maar dan heeft hij nog geen honger) dan slaapt hij verder tot half 7 en dat is nu al 4 weken onze nacht.. help
Ik vraag me wel af hoe je binnen 4 weken maar liefst 5 verschillende aanpakken hebt kunnen uitproberen. Kies de aanpak die je het beste vindt en hou die vol. (Persoonlijk zou ik voor de aanpak gaan die de twee personen vóór mij hebben beschreven.)
judithp24 schreef:
15-09-2017 14:58
ja maar wat is dan die tijd in de nacht en wat geef je dan en hoelaat on de ochtend.

hier is het
1930 180
2230 210
en dan om half 2 alweer 150 bijv vind ik zoveel of niet.. en als ik om half 2 voedt wordt hij om 5 u weer wakker
Wij geven hem rond 19 uur een fles, maken hem wakker tussen 22 en 23 uur voor een papfles en dan word hij zelf ergens tussen 3 en 5 weer wakker voor de volgende fles. Eerst maakte wij hem niet wakker maar dan werd hij tussen 12 en 1 uur wakker en daarna weer tussen 4 en 5.

Misschien kun je inderdaad de fles van 22 uur proberen over te slaan als je twijfelt of hij wel honger heeft. Als hij dan wakker word weet je zeker dat hij honger heeft.

Wat bij ons goed helpt is de luier verschonen (in zijn donkere kamer en zonder te praten, anders is het te gezellig), dan gelijk een flesje geven met een kleine speen zodat hij goed moe word van het drinken en ondertussen een beetje heen en weer wiegen.
Afgelopen week had ik weer eens een grotere speen geprobeerd maar nu is hij ook klaarwakker na zijn fles en krijg ik hem bijna niet meer in slaap. Vanavond dus gewoon weer de kleine speen :-]

Ben benieuwd of het bij jullie werkt!
If you can dream it you can do it
Wat wij hier doen is geen laatste fles geven. We leggen onze kinderen op een gegeven moment in bed (zeven uur, acht uur, wanneer het ging) en voeden dan pas weer wanneer ze wakker worden, vaak rond één of twee uur, dan sliepen ze direct verder. Wakker maken rond tien of elf uur was hier drama en leek ze alleen maar uit het ritme te halen. Misschien kan je dus proberen de voeding van 22.00 uur af te schaffen
Razzmatazz schreef:
15-09-2017 20:22
Die fles van 22u overslaan en dan om 2u een fles geven? Met een beetje geluk heeft hij dan gelijk honger en gaat hij daarna weer verder slapen

Dit zou ik ook doen, maar wel echt een paar nachten volhouden en niet na 1 of 2 nachten weer opgeven - baby moet ook even tijd krijgen om te wennen. Hopelijk slaapt baby dan inderdaad na een fles meteen verder en (één van) jullie kan in ieder geval van zeg 20:00 tot 2:00 alvast wat uren ononderbroken slapen.

Ik vind het beter te doen om dochter gewoon vanaf 19:00 te laten slapen en zelf wakker te laten worden voor een fles, dan om haar wakker te maken om 22:00/22:30 en vervolgens alsnog regelmatig 1,5-2 uur wakker te zijn met dochter. Ik blijk een nachtvoeding helemaal niet zwaar te vinden zolang ik ervoor en direct erna maar een paar uur ononderbroken kan slapen.

Dochter is van begin april en ik heb een week of 2 geleden ook een topic geopend omdat dochter zo slecht sliep 's nachts. Vanaf 2 uur/half 3 was het een ramp en sliepen wij praktisch niet meer omdat dochter ofwel luidkeels aan het kletsen was of we ieder half uur terug konden voor haar speen. Het ging een week bizar goed en nu is dochter vaak weer anderhalf uur per nacht wakker en het is niet dat ze honger heeft, maar ze is gewoon wákker. We laten haar in bed liggen en gaan er alleen uit als ze gaat huilen maar ja, wij hebben er pas ééntje en dus geen broer/zus die er wakker van kan worden.

Sterkte! Als het helpt: jullie zijn niet de enigen, dochter hier deed/doet dus iets vergelijkbaars.
Java schreef:
15-09-2017 20:30
Ik vraag me wel af hoe je binnen 4 weken maar liefst 5 verschillende aanpakken hebt kunnen uitproberen. Kies de aanpak die je het beste vindt en hou die vol. (Persoonlijk zou ik voor de aanpak gaan die de twee personen vóór mij hebben beschreven.)
Ik sta er zelf ook versteld van maar ik weet niet of je kinderen hebt gehad die de hele nacht! spoken .. ik probeer gewoon alles omdat ik ten einde raad ben
nena_ schreef:
15-09-2017 21:01
Dit zou ik ook doen, maar wel echt een paar nachten volhouden en niet na 1 of 2 nachten weer opgeven - baby moet ook even tijd krijgen om te wennen. Hopelijk slaapt baby dan inderdaad na een fles meteen verder en (één van) jullie kan in ieder geval van zeg 20:00 tot 2:00 alvast wat uren ononderbroken slapen.

Ik vind het beter te doen om dochter gewoon vanaf 19:00 te laten slapen en zelf wakker te laten worden voor een fles, dan om haar wakker te maken om 22:00/22:30 en vervolgens alsnog regelmatig 1,5-2 uur wakker te zijn met dochter. Ik blijk een nachtvoeding helemaal niet zwaar te vinden zolang ik ervoor en direct erna maar een paar uur ononderbroken kan slapen.

Dochter is van begin april en ik heb een week of 2 geleden ook een topic geopend omdat dochter zo slecht sliep 's nachts. Vanaf 2 uur/half 3 was het een ramp en sliepen wij praktisch niet meer omdat dochter ofwel luidkeels aan het kletsen was of we ieder half uur terug konden voor haar speen. Het ging een week bizar goed en nu is dochter vaak weer anderhalf uur per nacht wakker en het is niet dat ze honger heeft, maar ze is gewoon wákker. We laten haar in bed liggen en gaan er alleen uit als ze gaat huilen maar ja, wij hebben er pas ééntje en dus geen broer/zus die er wakker van kan worden.

Sterkte! Als het helpt: jullie zijn niet de enigen, dochter hier deed/doet dus iets vergelijkbaars.
Ik vind de nachyvoeidng ook niet erg en helemaal niet als ik inderdaad4 of 5 uurtjes heb geslapen en daarna nog weer wat uurtjes kan. misschien is dat inderdaad het idee. bedankt voor de reminder dat ik niet alleen ben haha!! We zijn gewoon veel te verwend met de eerste 😁
nena_ schreef:
15-09-2017 21:01

Ik vind de nachyvoeidng ook niet erg en helemaal niet als ik inderdaad4 of 5 uurtjes heb geslapen en daarna nog weer wat uurtjes kan. misschien is dat inderdaad het idee. bedankt voor de reminder dat ik niet alleen ben haha!! We zijn gewoon veel te verwend met de eerste 😁
judithp24 schreef:
16-09-2017 06:22
Ik sta er zelf ook versteld van maar ik weet niet of je kinderen hebt gehad die de hele nacht! spoken .. ik probeer gewoon alles omdat ik ten einde raad ben
Ik bedoelde meer, dat je een nieuwe aanpak niet 1 of 2 nachten moet uitproberen, maar langer, zodat er gewenning optreedt. Wat Nena daarna dus ook zegt.
Mijn oudste sliep na 6 maanden door en mijn jongste pas na 1,5 jaar.
java wijzigde dit bericht op 16-09-2017 15:56
0.44% gewijzigd
Wakker maken voor een voeding heb ik nooit gedaan overigens. Ik kan me voorstellen dat je dat doet bij een baby die te weinig drinkt, maar normaal gesproken worden de meeste baby's vanzelf wel wakker als ze echt honger/dorst hebben volgens mij.

Maar goed, al mijn 4 kinderen sliepen pas door toen ze al 1 jaar geweest waren (en de jongste was al 2), dus ik denk niet dat mijn tips echt heel waardevol zijn ;-) .
Dochter 2 mndn krijgt de laatste fles meestal vroeg in de avond en gaat vaak tussen 8 en 9 slapen. Ze komt dan tussen 2 en 3 meestal. Maakte ik haar wakker voor een late fles, dan kwam ze ook tussen 2 en 3....
Alleen OP gelezen.

Waarom kind van half jaar wakker maken voor een late fles?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
we geven nu sinds een week geen nachtvoedinf meer.
Just krijgt tussen half 7 en 7 een lekker badje en we geven hem boven een papfles 210. deze drinkt hij lekker tevreden leeg. Hij gaat dan ook lekker inslapen zonder problemen.
Tussen 00.00 en 01.00 wordt hij uit zichzelf wakker. we geven hem dan 180 die hij ook helemaal leeg drinkt. Als we dit moment met een speentje proberen op te lossen lukt dat niet.. wordt hij boos en is heel erg onrustig waardoor ik echt denk dat hij honger heeft. Hier na gaat hij rustig weer slapen en is het wederom 03.00 wanneer hij hetzelfde doet. speentje helpt niet..dus een klein flesje van 90. drinkt niet alles op. dan slapen tot half 5 en dan is het feest.. klaar wakker en en kan de dag beginnen... we doen overdag nu ook echt een strak slaap ritme.

we hebben het geaccepteerd zo ongeveer en zeggen maar tegen elkaar dat het met een paar maanden beter wordt.

de gouden tip wordt nog steeds gezocht.. dankje wel allemaal voor alle tips en ideeën het is altijd fijn om te lezen hoe jullie het ervaren en aanpakken
Ons zoontje werd standaard twee keer per nacht wakker. En ineens, met negen maanden, sliep hij van 19:00 tot 07:00. Niet eerst met nog een keer wakker worden, nee, echt in een keer doorslapen.

Volgens mij doe je het hartstikke goed. Het komt goed, echt.
Klinkt nog steeds heel zwaar, TO! Beter dan vanaf half 2 bijna helemaal niet slapen natuurlijk, maar steeds maar blokken van maximaal 2 uur achter elkaar kunnen slapen vond ik ook heel zwaar, vooral in combinatie met om half 5 opstaan.

Wat gebeurt er als je je zoontje om half 5 in bed laat liggen? Dochter vond ook een tijdje dat ze midden in de nacht wakker moest zijn, maar alles vóór 6 uur vind ik echt te vroeg om op te staan (na maandenlang prut slapen zit het er gewoon even niet meer in), en ik laat haar gewoon liggen nadat ze een fles heeft gehad. Dan speelt en babbelt ze wat en uiteindelijk, meestal een uur later, valt ze dan wel weer in slaap en slaapt nog anderhalf tot 2 uur verder. Ik duik dan ook mijn bed weer in om nog wat extra te slapen; zo kon ik laatst nog van 6 tot 8 slapen 's ochtends.

Krijgt je zoontje misschien tandjes trouwens? Ik vermoed dat het bij dochter de reden was dat ze eindeloos aan het spoken was 's nachts. Ze huilde bijna niet, maar was dus wel halve nachten wakker. 3 weken geleden voelden we ineens harde randjes en sindsdien ging het slapen steeds een stukje beter en ondertussen slaapt ze vaak 10-11 uur aan één stuk. Hiervoor heeft ze wel ruim 6 weken enórm slecht geslapen 's nachts.

Ik zat er op een gegeven moment vreselijk doorheen van vermoeidheid en ik begin nu eindelijk weer een beetje bij te slapen; ik hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven