Eetlijstje, meningen gevraagd
donderdag 28 september 2017 om 15:27
Hoi,
Ik ben (veel) te zwaar, weeg 95 kilo bij een lengte van 1.73. Tijd om af te vallen dus.
Voor de zomer heb ik geprobeerd om af te vallen met een koolhydraatarm dieet. Werkte als een trein! Ik viel in iets meer dan 2 weken ruim 5 kilo af. Grotendeels natuurlijk vocht, maar het motiveerde wel. Helaas hield ik het niet vol. Ik mistte brood en aardappels en al het vettige eten kwam me op een gegeven moment mijn neus uit.
Lang verhaal kort, ik heb nu een eetlijstje gekregen bij een diëtiste, maar als ik het zelf uitreken, zou ik dan maar op ongeveer 1100 á 1200 kcal per dag komen. Lijkt mij wederom een crashdieet, maar wellicht zie ik het aantal kcal gewoon verkeerd. Willen jullie eens meekijken?
O: 2 volkoren boterhammen met halvajam
T: fruit (bv 1 appel of 2 mandarijnen)
L: 2 volkoren boterhammen met magere vleeswaren (ik eet geen kaas)
T: fruit
D: 100 gr aardappelen, 200-300 gr groente en een stukje mager vlees gebakken in olijfolie
Tussen mijn lunch en diner zit vaak zo'n 7 uur vanwege reistijd (ik begin binnenkort met een nieuwe baan, maar de reistijd blijft hetzelfde) en ben bang dat ik dat niet red op 1 appel tussendoor. Wat rauwkost is natuurlijk altijd lekker, maar vult ook niet echt. Ik heb een notenallergie, dus dat is absoluut geen optie. Hebben jullie nog een idee als extra tussendoortje? De diëtiste vond dat ik het maar gewoon moest redden op een appel en wat rauwkost en wellicht heeft ze gewoon gelijk, maar ik hoor toch graag jullie mening.
Ik ben (veel) te zwaar, weeg 95 kilo bij een lengte van 1.73. Tijd om af te vallen dus.
Voor de zomer heb ik geprobeerd om af te vallen met een koolhydraatarm dieet. Werkte als een trein! Ik viel in iets meer dan 2 weken ruim 5 kilo af. Grotendeels natuurlijk vocht, maar het motiveerde wel. Helaas hield ik het niet vol. Ik mistte brood en aardappels en al het vettige eten kwam me op een gegeven moment mijn neus uit.
Lang verhaal kort, ik heb nu een eetlijstje gekregen bij een diëtiste, maar als ik het zelf uitreken, zou ik dan maar op ongeveer 1100 á 1200 kcal per dag komen. Lijkt mij wederom een crashdieet, maar wellicht zie ik het aantal kcal gewoon verkeerd. Willen jullie eens meekijken?
O: 2 volkoren boterhammen met halvajam
T: fruit (bv 1 appel of 2 mandarijnen)
L: 2 volkoren boterhammen met magere vleeswaren (ik eet geen kaas)
T: fruit
D: 100 gr aardappelen, 200-300 gr groente en een stukje mager vlees gebakken in olijfolie
Tussen mijn lunch en diner zit vaak zo'n 7 uur vanwege reistijd (ik begin binnenkort met een nieuwe baan, maar de reistijd blijft hetzelfde) en ben bang dat ik dat niet red op 1 appel tussendoor. Wat rauwkost is natuurlijk altijd lekker, maar vult ook niet echt. Ik heb een notenallergie, dus dat is absoluut geen optie. Hebben jullie nog een idee als extra tussendoortje? De diëtiste vond dat ik het maar gewoon moest redden op een appel en wat rauwkost en wellicht heeft ze gewoon gelijk, maar ik hoor toch graag jullie mening.
donderdag 28 september 2017 om 20:07
Ik woog ooit zo'n 80 a 85kg bij 1.78Marie1888 schreef: ↑28-09-2017 20:02Oke, toch even wel reageren. Ik ben geen 40 kilo te zwaar. Ik weeg 95 kg bij een lengte van 1.73 en ben absoluut niet van plan om 55 kg te gaan wegen. Ik weet even niet waar ik dat gezegd heb? Mijn streefgewicht is 70 kg, voor een gezond bmi mag ik maximaal 75 kg wegen. Dus er moet minimaal 20 kg af, maximaal 25. Dan voldoe ik vast niet aan het schoonheidsideaal voor modellen, maar daar heb ik toch het gezicht al niet voor![]()
Na een half jaar gezonder eten 58kg...dat vond ik iets te licht, dus iets meer gaan eten en nu alweer 3 jaar 62kg.
Niet helemaal gelijk - maar gezien jij er zo'n 20kg a 25kg af wil, dat is wat ik er ook uiteindelijk af had. Overigens..zonder te sporten.
Al mijn eten dagelijks ingevoerd op myfitnesspal en zo'n 1400cal per dag gegeten indertijd. Zeker de eerste 10kg gingen op die manier echt heel snel.
Success!
donderdag 28 september 2017 om 20:10
donderdag 28 september 2017 om 20:14
Dank je! Goede motivatie om te lezen dat het zonder sporten dus wel moet kunnen lukkendwynwen schreef: ↑28-09-2017 20:07Ik woog ooit zo'n 80 a 85kg bij 1.78
Na een half jaar gezonder eten 58kg...dat vond ik iets te licht, dus iets meer gaan eten en nu alweer 3 jaar 62kg.
Niet helemaal gelijk - maar gezien jij er zo'n 20kg a 25kg af wil, dat is wat ik er ook uiteindelijk af had. Overigens..zonder te sporten.
Al mijn eten dagelijks ingevoerd op myfitnesspal en zo'n 1400cal per dag gegeten indertijd. Zeker de eerste 10kg gingen op die manier echt heel snel.
Success!
Ik ga het eens uitproberen allemaal, zoveel tips zijn er gegeven.
donderdag 28 september 2017 om 20:25
Mooi om te lezen, ik denk ook zeker dat je flink moet kunnen afvallen zonder te sporten. Niet dat ik sporten demotiveer, bewegen is goed, maar m.i. geen absolute voorwaarde om de kilo's te verliezen. Go for it!
donderdag 28 september 2017 om 20:25
Absoluut.
Als ik er wel bij had gesport had ik of meer kunnen eten of was het sneller gegaan. Maar ik vond mijn hele etenspatroon aanpassen en nieuwe gewoontes aanleren al uitdagend genoeg dat ik er ook niet nog es bij sportte
Success!
donderdag 28 september 2017 om 20:30
Ik zie het inderdaad. Was even aan het googelen en zie echt heel veel met toegevoegde suikers. En vrijwel allemaal met waarschuwing dat het sporen van pinda's en noten kan bevatten. Dat risico kan ik niet nemen, dus geen muesli.
Een appeltje met kaneel in mijn kwark, zou dat wat zijn?
donderdag 28 september 2017 om 20:33
Beetje kaneel moet wel kunnen? Maar dan ook een theelepeltje hèMarie1888 schreef: ↑28-09-2017 20:30Ik zie het inderdaad. Was even aan het googelen en zie echt heel veel met toegevoegde suikers. En vrijwel allemaal met waarschuwing dat het sporen van pinda's en noten kan bevatten. Dat risico kan ik niet nemen, dus geen muesli.
Een appeltje met kaneel in mijn kwark, zou dat wat zijn?
donderdag 28 september 2017 om 20:35
Of zelf even een voorraadje maken:
https://lindylicious.net/2015/02/21/hom ... e-suikers/
Er zijn natuurlijk nog veel meer recepten online
https://lindylicious.net/2015/02/21/hom ... e-suikers/
Er zijn natuurlijk nog veel meer recepten online
donderdag 28 september 2017 om 20:44
Als het je om eiwitten (die remmen het hongergevoel!) gaat voegt muesli ook niets toe. Goede eiwitbronnen zijn: ei, vlees, vis, kwark, (Griekse) yoghurt.
donderdag 28 september 2017 om 20:49
Ja daar gaat het me inderdaad om. Dank voor de tips, het is leuk om ook af te kunnen wisselen tussen hetgeen je hierboven noemt.