Horizon box ellende
donderdag 28 september 2017 om 17:32
Ik heb een horizon box van ziggo. En regelmAtig doet het ding niet wat ie moet. En meestal krijg ik hem wel aan de praat door te resetten etc. Maar wat ik nu heb ?
Ik kijk Netflix via die box. En als ik iets kijk gaat na ong een kwartier beeld uit (niet de tv ). Blijft zender wel op Netflix staan maar beeld blijft zwart. Ik moet dan box uitzetten Weer aanzetten. En programma opnieuw starten. Echt ieder kwartier. Knetter gek word je ervan.
Herkent iemand dit ? ziggo gebeld maar
Sta oneindig in de wacht dus wie weet iemand hier.
Ik kijk Netflix via die box. En als ik iets kijk gaat na ong een kwartier beeld uit (niet de tv ). Blijft zender wel op Netflix staan maar beeld blijft zwart. Ik moet dan box uitzetten Weer aanzetten. En programma opnieuw starten. Echt ieder kwartier. Knetter gek word je ervan.
Herkent iemand dit ? ziggo gebeld maar
Sta oneindig in de wacht dus wie weet iemand hier.
donderdag 28 september 2017 om 18:36
PreciesJillian1976 schreef: ↑28-09-2017 18:26Dan trek je de boel uit elkaar: internet van Ziggo, de rest bij een ander.
donderdag 28 september 2017 om 18:40
Jillian1976 schreef: ↑28-09-2017 18:26Dan trek je de boel uit elkaar: internet van Ziggo, de rest bij een ander.
Geen idee of dat kan bij ons.
donderdag 28 september 2017 om 19:04
donderdag 28 september 2017 om 21:56
Ziggo heeft glasvezel tot in de wijk en kan op iedere huisaansluiting dezelfde hoge snelheid halen in tegenstelling tot DSL. Glasvezel tot in de woning is vooral in de randstad nog toekomst. https://www.stratix.nl/glaskaart/binkie schreef: ↑28-09-2017 19:04Yup hier net zo. Netflix in blokjes. En het duurde een eeuwigheid voordat de box aan was en werkte. Zo blij dat we nu kon hebben. Had ik jaren eerder moeten doen.
Ziggo staat steeds slechter bekend omdat het internet bij hun niet via glasvezel gaat en dat duurt veel langer.
Problemen met de Horizon decoder liggen aan het apparaat zelf of aan problemen in huis met de coax bekabeling.
donderdag 28 september 2017 om 22:01
Glasvezel van ziggo ligt hier niet. Simpel. Een ligt van een andere aanbieder in buitengebied van ons plattelandsdorp.ooitverlegen schreef: ↑28-09-2017 21:56Ziggo heeft glasvezel tot in de wijk en kan op iedere huisaansluiting dezelfde hoge snelheid halen in tegenstelling tot DSL. Glasvezel tot in de woning is voor met name de randstad nog verre toekomst. https://www.stratix.nl/glaskaart/
Problemen met de Horizon decoder liggen aan het apparaat zelf of aan problemen in huis met de coax bekabeling.
Met mijn bekabeling is niets mis. Het was voorheen geen peobleem. Alleen Netflix is constant gedonder.
donderdag 28 september 2017 om 22:10
Ziggo werkt met glas tot in de wijkkast en met coax naar de woningen. Glasvezel tot in huis wordt alleen door Reggefiber aangelegd en daarop zijn meerdere providers actief.poldervrouw schreef: ↑28-09-2017 22:01Glasvezel van ziggo ligt hier niet. Simpel. Een ligt van een andere aanbieder in buitengebied van ons plattelandsdorp.
Met mijn bekabeling is niets mis. Het was voorheen geen peobleem. Alleen Netflix is constant gedonder.
Maar werkt alleen Netflix niet goed op de Horizon? Dat lijkt me idd geen bekabeling probleem. Ik ben wel benieuwd wat de huidige ervaringen zijn met de Horizon want het was heel lang geleden bij de introductie echt dramatisch. Overigens kun je met een geschikte TV ook zonder Horizon decoder gewoon digitaal TV kijken.
donderdag 28 september 2017 om 22:41
Idd. Alleen horizon.ooitverlegen schreef: ↑28-09-2017 22:10Ziggo werkt met glas tot in de wijkkast en met coax naar de woningen. Glasvezel tot in huis wordt alleen door Reggefiber aangelegd en daarop zijn meerdere providers actief.
Maar werkt alleen Netflix niet goed op de Horizon? Dat lijkt me idd geen bekabeling probleem. Ik ben wel benieuwd wat de huidige ervaringen zijn met de Horizon want het was heel lang geleden bij de introductie echt dramatisch. Overigens kun je met een geschikte TV ook zonder Horizon decoder gewoon digitaal TV kijken.
Glasvezel is van andere maatschappij (is betaald door boeren. ziggo heeft hier geen plannen ). Wij in dorp kunnen vanaf 2020 aanhaken.
donderdag 28 september 2017 om 23:14
Dus via het menu in de Horizon (niet via app op smart TV). Lijkt toch buggy gedrag van die machine, dat is voor de helpdesk, lastig! En anders wel via de app op de TV kijken maar ik weet niet hoe dat qua abonnement uitpakt.poldervrouw schreef: ↑28-09-2017 22:41Idd. Alleen horizon.
Glasvezel is van andere maatschappij (is betaald door boeren. ziggo heeft hier geen plannen ). Wij in dorp kunnen vanaf 2020 aanhaken.
Heb ik iets over gehoord, fantastisch dat ze daarin zijn geslaagd! Ik hoop dat het betaalbaar is. Voor het buitengebied een lang gekoesterde wens.
donderdag 28 september 2017 om 23:15
poldervrouw schreef: ↑28-09-2017 22:41Idd. Alleen Netflix op de box due niet goed werkt idd. En ik weet dat we tv kunnen kijken zonder die box maar dat is probleem niet
donderdag 28 september 2017 om 23:26
donderdag 28 september 2017 om 23:35
vrijdag 29 september 2017 om 14:52
Ik betaal 0 voor mijn boxooitverlegen schreef: ↑28-09-2017 23:26Als je Ziggo echt niet te pakken krijgt kun je overwegen om van de Horizon af te stappen? Je hebt er sowieso een boel geklungel mee zoals ik lees. Nadeel is dat je ervoor betaalt in je abonnement en dan moet dat ook naar een goedkopere omgezet worden dus weer contact met Ziggo..?
vrijdag 29 september 2017 om 14:53
ooitverlegen schreef: ↑28-09-2017 23:35Misschien interessant?
https://community.ziggo.nl/apps-op-je-m ... zaam-18555
Dit probleem was het niet
vrijdag 29 september 2017 om 14:55
ooitverlegen schreef: ↑28-09-2017 23:26Als je Ziggo echt niet te pakken krijgt kun je overwegen om van de Horizon af te stappen? Je hebt er sowieso een boel geklungel mee zoals ik lees. Nadeel is dat je ervoor betaalt in je abonnement en dan moet dat ook naar een goedkopere omgezet worden dus weer contact met Ziggo..?
Alleen Netflix is gedoe. De rest functioneert prima.

vrijdag 29 september 2017 om 16:10
Dus je hebt ze te pakken gekregen..poldervrouw schreef: ↑29-09-2017 14:51ZIggo heeft iets gereset vanaf afstand ? Ik kon het iig niet zelf en nu werkt het weer normaal.
De huur van de box zit in de prijs van Connect & Play Complete. Dit is 15 euro/ maand meer dan Connect & Play Start met een eenvoudiger box.
Dat is duidelijk, lijkt een software probleem van de Horizon. Iedere toepassing kan eigen bugs hebben. Maar het is goed nu?
vrijdag 29 september 2017 om 23:31
ooitverlegen schreef: ↑29-09-2017 16:10Dus je hebt ze te pakken gekregen..
De huur van de box zit in de prijs van Connect & Play Complete. Dit is 15 euro/ maand meer dan Connect & Play Start met een eenvoudiger box.
Dat is duidelijk, lijkt een software probleem van de Horizon. Iedere toepassing kan eigen bugs hebben. Maar het is goed nu?
Ja uiteindelijk wel anders tot dinsdag moeten wachten
Heb mijn factuur bekeken maar betaal niets voor dat ding. Kreeg hem toen mijn module stuk ging
Het lijkt nu goed te zijn.
zaterdag 30 september 2017 om 11:01
Dat is toch nog goed gegaan dus. Ik weet natuurlijk niet welke vervanging of upgrade voordeeltjes ze weggeven. Je kunt alleen vergelijken met het huidige minimale pakket waarbij je zo'n dingpoldervrouw schreef: ↑29-09-2017 23:31Ja uiteindelijk wel anders tot dinsdag moeten wachten
Heb mijn factuur bekeken maar betaal niets voor dat ding. Kreeg hem toen mijn module stuk ging
Het lijkt nu goed te zijn.

Goed geformuleerd; Lijkt goed

zaterdag 30 september 2017 om 23:55