Souvenirs
zaterdag 30 september 2017 om 17:03
Kopen jullie souvenirs als je ergens op vakantie bent? En dan voor jezelf of voor de thuisblijvers?
Persoonlijk ben ik geen fan van mokken of Tshirts
met: I
New York of iets dergelijks.
Ik zal zoiets dus ook niet voor iemand anders kopen.
Wat ik wel weer leuk vind, is iets nuttigs kopen voor mezelf, dus bijvoorbeeld een mooie Ierse trui of een lekker jack waar ik nog jaren plezier van kan hebben. Ik heb ooit wel eens een afdruiprek
gekocht tijdens een sportieve vakantie (!) en dat gebruik ik nu al bijna 20 jaar..
Een vriendin van mij had onlangs een koffer geleend en bracht die terug met als presentje een lokale specialiteit van haar vakantieland.
Ze vertelde er wel bij dat zíj het niet lekker vond...
Vertel hier maar jouw ervaringen met gekochte óf ontvangen souvenirs!
Persoonlijk ben ik geen fan van mokken of Tshirts
Ik zal zoiets dus ook niet voor iemand anders kopen.
Wat ik wel weer leuk vind, is iets nuttigs kopen voor mezelf, dus bijvoorbeeld een mooie Ierse trui of een lekker jack waar ik nog jaren plezier van kan hebben. Ik heb ooit wel eens een afdruiprek
Een vriendin van mij had onlangs een koffer geleend en bracht die terug met als presentje een lokale specialiteit van haar vakantieland.
Ze vertelde er wel bij dat zíj het niet lekker vond...
Vertel hier maar jouw ervaringen met gekochte óf ontvangen souvenirs!
zaterdag 30 september 2017 om 17:54
zaterdag 30 september 2017 om 17:55
Doe ik ook!
Verder neem ik voor familie en een paar vrienden meestal iets van een sleutelhanger mee. Of uit Afrika had ik armbandjes die daar omgerekend een euro kostte en met elk bandje redde ik een neushoorn. Souvenirtjes met een verhaal vind ik altijd wel grappig. Ik koop geen grote dingen op reis.
zaterdag 30 september 2017 om 17:57
Voor mijn schoonouders nemen we ook vaak een kalender mee. Vinden ze helemaal het einde. Al doet zwager hetzelfde dus hun wc hangt nu al vol met 3 kalenders voor 2018
zaterdag 30 september 2017 om 17:57
Ik ben zelf niet zo heel reislustig, maar een vriendin van mij wel. Ik ben dus een beetje de vaste plantenoppas als zij weer eens de hort op is. Intussen is het een beetje een traditie geworden dat ze een 'nuttig' souvenirtje en wat lokaal snoepgoed voor me meeneemt als bedankje. Ik heb intussen o.a. sokken met pandaberen, een gek lenzendoosje, een bijzondere broodtrommel en een hysterische tandenborstel gekregen. Het is elke keer weer een leuke verrassing! Het zijn echt geen grote dure luxe dingen maar ik vind het ontzettend leuk
zaterdag 30 september 2017 om 17:58
zaterdag 30 september 2017 om 18:05
Ik koop graag souvenirs, maar heb helemaal niks met typische souvenir-souvenirs. Ik ben meer van de bruikbare spullen die net een tikkie leuker zijn, omdat ik weet dat ik ze op vakantie gekocht heb. Dus inderdaad een trui van Schotse schaapjes of kleine Vietnamese aquarel tekeningen op perkament. Laatste aankoop was een bloempot, was een groot succes in mijn handbagage.
zaterdag 30 september 2017 om 18:39
Bedeltjes voor mijn armband, niet die pandoradingen, maar de ouderen
en toen was de armband vol en kocht ik toevallig iets wat mooi in de kerstboom paste, een kinderportemonneetje in de vorm van een chinees poppetje, en sindsdien zoek ik aanvulling voor de boom. en soms lekkere kruiden.
Voor andere mensen nooit, of ik moet weten dat ze iets sparen, zoals voor een collega bierviltjes. Maar ga echt niet het hele land afspeuren naar iets waar een ander toch geen waarde aan hecht.
en toen was de armband vol en kocht ik toevallig iets wat mooi in de kerstboom paste, een kinderportemonneetje in de vorm van een chinees poppetje, en sindsdien zoek ik aanvulling voor de boom. en soms lekkere kruiden.
Voor andere mensen nooit, of ik moet weten dat ze iets sparen, zoals voor een collega bierviltjes. Maar ga echt niet het hele land afspeuren naar iets waar een ander toch geen waarde aan hecht.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 30 september 2017 om 18:41
Magneten van plaatsen die ik zelf bezocht heb: check!
Verder sleepte ik vroeger de halve pasar malam mee toen ik voor 't eerst buiten Europa op vakantie ging in Indonesie. Nu wordt dat wel stukken minder wegens al teveel meuk in huis. Maar als ik iets tegenkom waar ik echt 'n goeie bestemming voor zie in mijn huis, dan koop ik 't nog wel. Ook heb ik altijd veel voor m'n ouders meegebracht.
Verder sleepte ik vroeger de halve pasar malam mee toen ik voor 't eerst buiten Europa op vakantie ging in Indonesie. Nu wordt dat wel stukken minder wegens al teveel meuk in huis. Maar als ik iets tegenkom waar ik echt 'n goeie bestemming voor zie in mijn huis, dan koop ik 't nog wel. Ook heb ik altijd veel voor m'n ouders meegebracht.
zaterdag 30 september 2017 om 18:54
Voor mijn vader koop ik altijd een beeldje van een olifant (ik heb ooit maar voor hem bedacht dat hij die dingen spaart), voor moeders een stukje zeep, vriendlief neemt altijd wat flessen absint mee en ik koop gewoon een onbenullig iets wat ik leuk vind (afgelopen jaar twee shotglaasjes en een sjaal). Schoonouders krijgen onderzetters, oma een keukendoek en zonder koelkastmagneet ga ik het vliegtuig niet in.
zaterdag 30 september 2017 om 19:36
Ik weet dat ik mijn moeder een plezier doe met een magneet, dus dat kocht ik vaak. Afgelopen 6 jaar ben ik Nederland niet uitgeweest en een magneetje uit Brabant is niet zo heel bijzonder, dus nu krijgt ze niets:)
Mijn ouders gaan wel vaak op vakantie en willen dan graag iets meenemen. Vaak komt het neer op iets spuuglelijks wat ook nog eens niet goedkoop was. Ik heb mijn moeder ervan weten te overtuigen dat niet meer te doen. Ik vind dat echt zo zonde van hun geld. Voor mijn zussen neemt ze nog wel eens iets mee, want die zien de humor er wel van in.
Mijn ouders gaan wel vaak op vakantie en willen dan graag iets meenemen. Vaak komt het neer op iets spuuglelijks wat ook nog eens niet goedkoop was. Ik heb mijn moeder ervan weten te overtuigen dat niet meer te doen. Ik vind dat echt zo zonde van hun geld. Voor mijn zussen neemt ze nog wel eens iets mee, want die zien de humor er wel van in.
zaterdag 30 september 2017 om 19:48
zaterdag 30 september 2017 om 19:54
zondag 1 oktober 2017 om 12:16
Ieder jaar weer?lilguinea schreef: ↑30-09-2017 18:54Voor mijn vader koop ik altijd een beeldje van een olifant (ik heb ooit maar voor hem bedacht dat hij die dingen spaart), voor moeders een stukje zeep, vriendlief neemt altijd wat flessen absint mee en ik koop gewoon een onbenullig iets wat ik leuk vind (afgelopen jaar twee shotglaasjes en een sjaal). Schoonouders krijgen onderzetters, oma een keukendoek en zonder koelkastmagneet ga ik het vliegtuig niet in.
zondag 1 oktober 2017 om 12:23
Ik vertelde eerder over de kerstboomversiering die ik heb aangelegd tijdens vakanties. Dus tijdens een uitstapje naar Amsterdam heb ik ook maar een Delfts blauwe bal voor in de boom gekocht