Maatschappij anno 2017

03-10-2017 20:35 33 berichten
Vanavond was ik even een uurtje wezen wandelen.

Ik keek zo om mij heen en ik zag iedereen alleen maar bellen, appen of whatever....
Maar werkelijk haast ieder individu dat voorbij kwam was in zijn/haar eigen wereldje met zijn/haar mobieltje.
Of het op de fiets is, met kinderen of op een skateboard: mobieltje.

Laatst zag ik een paar klagende kinderen, die wilden graag dat hun vader luisterde en hen aandacht gaf.
En die vader stond alleen maar mijn zijn neus in zijn mobieltje.
Hij liep ook niet meer, terwijl die kinderen dreinden "pappa, loop nou door!"

Soms denk ik: gaat dit niet wat te ver allemaal?

De gezellige tijden zijn voor mijn gevoel wel een beetje voorbij, waar mensen nog oog voor elkaar hadden.
Ik vind het niet gek dat je regelmatig hoort dat mensen (of ouderen) zich eenzaam voelen...

Punt: ik vind het jammer dat de maatschappij steeds individueler wordt.

:|
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van 1969 en kan dit gevoel beamen. Het is inderdaad minder gezellig. Zowel in het openbaar als op feestjes.
Ik niet.
En nu?
Internagelaktisch
Ik vind het wel meevallen.
Ach elke tijd heeft zijn nukken. Als dat het ergste is.

Ik zou liever nu leven dan 50-100- 200.000 jaar geleden, zeker als vrouw.
Maaique schreef:
03-10-2017 20:38
Ik niet.
En nu?
Niks. En nu?
Maaique schreef:
03-10-2017 20:38
Ik niet.
En nu?
Stoer van jou. :bye:
Delhi23 schreef:
03-10-2017 20:43
Stoer van jou. :bye:
Okè en nu?
Het klopt. Helaas niets aan te veranderen.

Je leest het hier ook op het forum, als je gezellig even een bakkie thee wil drinken bij een vriendin, dan moet je 14 dagen van tevoren afspreken, anders ben je niet welkom.

Het wordt steeds vreemder en bevreemderder. (let op het woord vreemd)
Het valt mij niet zo zeer op.
Afbeelding

Ja, supergezellig vroeger.
Cateautje schreef:
03-10-2017 20:49
Het klopt. Helaas niets aan te veranderen.

Je leest het hier ook op het forum, als je gezellig even een bakkie thee wil drinken bij een vriendin, dan moet je 14 dagen van tevoren afspreken, anders ben je niet welkom.

Het wordt steeds vreemder en bevreemderder. (let op het woord vreemd)
Bij mij niet. Vanmorgen nog spontaan een bakkie gedaan bij een vriendin.
jellybelly schreef:
03-10-2017 20:51
Afbeelding

Ja, supergezellig vroeger.
Ja precies.
Ttass schreef:
03-10-2017 20:51
Bij mij niet. Vanmorgen nog spontaan een bakkie gedaan bij een vriendin.
Hier hetzelfde. Juist door de mobiel sneller een berichtje en hup langs.
Wat verwacht je dan van de maatschappij To?
Ik heb geen behoefte om met jan en alleman te kletsen op straat. Heerlijk rustig zo.
Of individueler het goede woord is weet ik niet want de meesten die op hun telefoontjes staren, zijn toch juist bezig met anderen.
Whatsappen, instagram, facebook etc. zijn juist uitingen van een vorm van sociaal gedrag.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

kopjekoffie70 schreef:
03-10-2017 20:56
Of individueler het goede woord is weet ik niet want de meesten die op hun telefoontjes staren, zijn toch juist bezig met anderen.
Whatsappen, instagram, facebook etc. zijn juist uitingen van een vorm van sociaal gedrag.
Welnee. Ik reageer nu op jou en heb geen idee wie of wat je bent. Het is allemaal maar digitaal.
Maar ondanks dat plaatje dat ik postte ben ik het wel een beetje eens met TO. Ik liep laatst langs een groepje jongens die buiten op een muurtje met elkaar rondhingen, en ze keken allevier alleen op hun telefoon. Toen dacht ik ook wel even van, jeetje waar gaat het heen.

Maarja, verder. Wat doe je eraan. Het is wat het is. Ik heb me er al bij neergelegd dat ik me niet thuis voel in deze maatschappij in deze tijd.
jellybelly schreef:
03-10-2017 21:00
Maar ondanks dat plaatje dat ik postte ben ik het wel een beetje eens met TO. Ik liep laatst langs een groepje jongens die buiten op een muurtje met elkaar rondhingen, en ze keken allevier alleen op hun telefoon. Toen dacht ik ook wel even van, jeetje waar gaat het heen.

Maarja, verder. Wat doe je eraan. Het is wat het is. Ik heb me er al bij neergelegd dat ik me niet thuis voel in deze maatschappij in deze tijd.
Herken dat wel ben 49.
Ik zag laatst in de super een vrouw uit Verweggistan, druk beeldtelefonerend met haar man. Over elk boodschapje moest lang overlegd worden. Ze richtte haar telefoon op alle rekken zodat hij gezellig kon meewinkelen.

Dus in feite veel socialer dan vroeger.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dat er nogal eens teveel en op de verkeerde momenten op de telefoon wordt getuurd, ben ik het mee eens. Maar To gaf als voorbeeld mensen die over straat lopen. Het was vroeger toch echt niet zo dat er steeds met onbekenden werd gekletst. Nederlanders waren /zijn wat dat betreft niet zo sociaal.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

retrostar schreef:
03-10-2017 21:03
Ik zag laatst in de super een vrouw uit Verweggistan, druk beeldtelefonerend met haar man. Over elk boodschapje moest lang overlegd worden. Ze richtte haar telefoon op alle rekken zodat hij gezellig kon meewinkelen.

Dus in feite veel socialer dan vroeger.
Ik heb geen Tijd vanuit mijn werk om het met mijn vrouw het te hebben over de boodschappen van de dag.
BorisTheGreatest schreef:
03-10-2017 21:06
Ik heb geen Tijd vanuit mijn werk om het met mijn vrouw het te hebben over de boodschappen van de dag.
Hij kennelijk wel. Misschien vanaf de bank thuis. Maar ze maakten er wel een gezellig winkelrondje van. :proud:
Ook keihard praten, alsof ze alleen met z'n tweeën waren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind dat als mensen alleen zijn ergens, moet het kunnen. Je kunt er ook voor kiezen een boek te lezen o.i.d. Maar zodra men in gezelschap is en alleen op het beeldscherm tuurt vind ik het minder gezellig. Vooral als dit gaat om kinderen en hun ouders. Ik voel me ook niet zo thuis in de huidige maatschappij moet ik zeggen en ik ben 32.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven