6 uur wakker
woensdag 4 oktober 2017 om 06:51
Goedemorgen..
Ik weet dat er meer kinderen al om 6 uur of vroeger wakker worden, wij hebben er sinds een paar weken ook 'last' van. Kinderen zijn bijna 2 en 3 jaar. Het is direct brullen als ze geen tv mogen kijken. Gezellig..
Later naar bed helpt niet, ze zijn zelfde tijd wakker en chagrijnig vanwege vermoeidheid. Pff er is nog niks te doen en de dag duurt nog lang!
Iemand tips?
Ik zie nu al op tegen de wintertijd dat zou betekenen dat ze al om 5 uur wakker zijn!
Ik weet dat er meer kinderen al om 6 uur of vroeger wakker worden, wij hebben er sinds een paar weken ook 'last' van. Kinderen zijn bijna 2 en 3 jaar. Het is direct brullen als ze geen tv mogen kijken. Gezellig..
Later naar bed helpt niet, ze zijn zelfde tijd wakker en chagrijnig vanwege vermoeidheid. Pff er is nog niks te doen en de dag duurt nog lang!
Iemand tips?
Ik zie nu al op tegen de wintertijd dat zou betekenen dat ze al om 5 uur wakker zijn!
woensdag 4 oktober 2017 om 07:19
Hier ook herkenning.. niet leuk! Je gaat vast ook veel reacties krijgen dat je nou eenmaal kinderen hebt en dus geacht wordt met een grote glimlach vast koekjes met ze te gaan bakken ofzo.. maar hier baal ik er ook gewoon echt van. Mijn dochter heeft meer problemen (oa verstandelijke beperking) en is een heel slechfe slaper. Als ze voor 5h wakker is geef ik ze melatonine om weer door te slapen, dat werkt wel, maar daarvoor is 6h weer te laat (vind ik). Over een paar jaar kunnen ze zelf tv gaan kijken beneden en kun je afsrpaken maken Hoe laat ze kamer uit mogen.. maar tegen die tijd slapen ze vaak alweer langer..
woensdag 4 oktober 2017 om 07:33
Koop een peuterwekker. Als het beest op de wekker zijn ogen opendoet mogen ze uit bed. En die zet je dan eerst op een haalbare tijd. Als het nu altijd 6 uur is zet je hem eerst op 6.10 en dan steeds een stapje verder tot ze het redden tot 7 uur. Heeft hier wel gewerkt. Het slapen zelf kun je niet afdwingen, wel dat ze rustig op hun kamer blijven. Leg desnoods iets op hun kamer waar ze rustig mee kunnen spelen.
woensdag 4 oktober 2017 om 07:33
En extra dekentje al geprobeerd?
Bij een normaal ritme bereikt je lichaam om ongeveer 5.00 de laagste temperatuur van de nacht. Nu het herfst wordt is om die tijd de warmte van de dag ervoor ook wel uit je huis en de buitentemperatuur bereikt ook meestal pas om die tijd de laagste waarde. Kou is dus vaak de oorzaak dat kinderen tussen vijf en zes al wakker worden.
Probeer het eens een paar nachten, baat het niet dan schaadt het niet!
Bij een normaal ritme bereikt je lichaam om ongeveer 5.00 de laagste temperatuur van de nacht. Nu het herfst wordt is om die tijd de warmte van de dag ervoor ook wel uit je huis en de buitentemperatuur bereikt ook meestal pas om die tijd de laagste waarde. Kou is dus vaak de oorzaak dat kinderen tussen vijf en zes al wakker worden.
woensdag 4 oktober 2017 om 07:36
Kan idd, hebben wij ook gehad bij oudste, al was die toen nog een baby. Wij kijken elke avond bij de kinderen voordat we zelf naar bed gaan en dan leggen we ze er weer even goed onder.Andersom schreef: ↑04-10-2017 07:33En extra dekentje al geprobeerd?
woensdag 4 oktober 2017 om 07:42
Ik word standaard om half zes of eerder wakker. Belangrijkste reden, buiten het feit dat ik toch wel tot op zekere hoogte uitgeslapen moet zijn, is dat ik vermoedelijk buiten mijn bed iets verwacht wat leuker is dan mijn bed. In jullie geval is dat misschien de tv? En anders is de strijd om het aanzetten van de tv misschien ook wel leuk voor ze.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 4 oktober 2017 om 07:59
Geen tips. Vroeger als kind was ik in het weekend heel vroeg wakker maar doordeweeks was ik er niet uit te branden. Mijn ouders maalden er niet om hoe laat ik in het weekend wakker werd, zolang ik het hele huis maar niet op stelten zette. Ik ging meestal buiten steppen of spullen zoeken die anderen op straat verloren waren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 4 oktober 2017 om 08:04
Ik gooi hem er nog maar een keertje in... Over tien jaar zou je willen dat ze eindelijk hun bed eens uitkomen
.
Een extra deken kan heel goed meehelpen, ik ben vandaag ook vanaf zes uur wakker, en dat op mijn vrije dag. Die duurt wel lekker lang zo. De wasmachine draait al, badkamer is bijna schoon. Straks boodschappen doen en ik overweeg de kapper. Maar ja, wakker omdat het eigenlijk net niet meer lekker warm is in bed.
Een extra deken kan heel goed meehelpen, ik ben vandaag ook vanaf zes uur wakker, en dat op mijn vrije dag. Die duurt wel lekker lang zo. De wasmachine draait al, badkamer is bijna schoon. Straks boodschappen doen en ik overweeg de kapper. Maar ja, wakker omdat het eigenlijk net niet meer lekker warm is in bed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 4 oktober 2017 om 08:07
Dat is niet voor iedereen geldig, een kennisje van mij is nog elke ochtend rond vijven wakker.Ook met vakanties.
Dat die vroeger mee ging met vakantie was die altijd tegen vijven
woensdag 4 oktober 2017 om 08:27
Andersom schreef: ↑04-10-2017 07:33En extra dekentje al geprobeerd?
Zat me net af te vragen waarom mijn kinderen allemaal zo braaf doorsliepen tot minstens 7 uur. Vind dit wel een plausibele verklaring..
woensdag 4 oktober 2017 om 08:34
Voor kinderen van bijna 2 en 3 jaar is 6 uur volgens mij een redelijk normale tijd, dus of je er zoveel aan kunt doen (anders dan uitzitten) betwijfel ik.
Mijn kinderen zijn wat ouder, maar hier gaat nog steeds elke dag (ook in het weekeinde) de wekker om 6 uur, dus het wordt niet altijd beter als ze ouder zijn
.
Mijn kinderen zijn wat ouder, maar hier gaat nog steeds elke dag (ook in het weekeinde) de wekker om 6 uur, dus het wordt niet altijd beter als ze ouder zijn
woensdag 4 oktober 2017 om 08:34
Mijn middelste wordt ook vaak rond 6-6.15 wakker door de week. Geen probleem. Ik sta 3 dagen per week toch zo vroeg op en die andere 2 dagen knuffelen we gewoon een half uurtje en daarna mag ze beneden gaan spelen.
In het weekend slaapt ze vaak langer, omdat ze dan meestal ook wel ietsje later naar bed gaat. En anders komt ze tussen ons in liggen.
In het weekend slaapt ze vaak langer, omdat ze dan meestal ook wel ietsje later naar bed gaat. En anders komt ze tussen ons in liggen.
woensdag 4 oktober 2017 om 08:36
Zoooo herkenbaar!
Hier hielp het heel erg om een beloningssysteem in te stellen.
Iedere keer als de kinderen wakker werden voordat de wekker de ogen open had gedaan mochten ze stil in het eigen bed spelen met knuffels of zachtjes uit de kamer iets pakken tot de wekker wèl de ogen open deed (slaapritmewekker op google...).
De kinderen mochten dan een sticker en bij tien stickers een klein cadeautje om eventueel mee te kunnen spelen als ze wakker werden.
Nu slapen ze nog steeds tot half zes 'uit', maar kunnen ze zich wel rustig zelf vermaken en kunnen wij tot half 7 'uitslapen'
Succes!
Hier hielp het heel erg om een beloningssysteem in te stellen.
Iedere keer als de kinderen wakker werden voordat de wekker de ogen open had gedaan mochten ze stil in het eigen bed spelen met knuffels of zachtjes uit de kamer iets pakken tot de wekker wèl de ogen open deed (slaapritmewekker op google...).
De kinderen mochten dan een sticker en bij tien stickers een klein cadeautje om eventueel mee te kunnen spelen als ze wakker werden.
Nu slapen ze nog steeds tot half zes 'uit', maar kunnen ze zich wel rustig zelf vermaken en kunnen wij tot half 7 'uitslapen'
Succes!
woensdag 4 oktober 2017 om 09:12
Maar ik neem aan dat je toen toch wel iets ouder was dan de kinderen van TO? Kinderen van (bijna) 2 en 3 jaar oud gaan in het weekend toch niet alleen op straat spelen zodat hun ouders nog kunnen slapen?retrostar schreef: ↑04-10-2017 07:59Geen tips. Vroeger als kind was ik in het weekend heel vroeg wakker maar doordeweeks was ik er niet uit te branden. Mijn ouders maalden er niet om hoe laat ik in het weekend wakker werd, zolang ik het hele huis maar niet op stelten zette. Ik ging meestal buiten steppen of spullen zoeken die anderen op straat verloren waren.