6 uur wakker

04-10-2017 06:51 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen..

Ik weet dat er meer kinderen al om 6 uur of vroeger wakker worden, wij hebben er sinds een paar weken ook 'last' van. Kinderen zijn bijna 2 en 3 jaar. Het is direct brullen als ze geen tv mogen kijken. Gezellig..
Later naar bed helpt niet, ze zijn zelfde tijd wakker en chagrijnig vanwege vermoeidheid. Pff er is nog niks te doen en de dag duurt nog lang!
Iemand tips?
Ik zie nu al op tegen de wintertijd dat zou betekenen dat ze al om 5 uur wakker zijn!
Dit is toch echt het gevalletje suck it up.
Vroeg naar bed. En dan bedoel ik jou daarmee. Dat is het enige wat helpt.

Een kind van 2 kan je toch niet met wekkers en belonings stickers sturen?
miems schreef:
04-10-2017 07:19
Hier ook herkenning.. niet leuk! Je gaat vast ook veel reacties krijgen dat je nou eenmaal kinderen hebt en dus geacht wordt met een grote glimlach vast koekjes met ze te gaan bakken ofzo
Haha de reacties vallen mee! ;)
Bedankt iedereen. Ik ga eerst vannacht een extra deken proberen
wekker twijfel ik over, heb er eerder over gedacht bij oudste. Op zich snapt hij het denk ik wel. Maar jongste niet. Ze is nog maar 1. Wel fijn die herkenning!
Ook geen tips helaas..

Dochter is 16 maanden en om 6 uur klaar voor de dag. Het is een paar weken 6.30 geweest en dat voelde echt als uitslapen.

Ze is helaas ook vaak chaggi en jengelig gedurende de ochtend. Slapen wilt ze niet. Vind de ochtenden ook lang duren, zeker omdat het nog donker is sochtends. Ze slaapt smiddags ook maar max 1,5 uur, ik vind het best pittig !
Ik zat in de winter met de klok een uur terug ook om 5 uur binnen met kleine kinderen. Vreselijk vond ik dat altijd.
Zo ik lig in bed

zelf vroeg slapen check!
Warmere pyjama kinderen check!
Extra deken check al is dochter er alweer onderweg gerold

Welterusten!
Hier is/was het niet anders. En ik kon er niet zo gek veel aan doen, want hun vader is dan ook wakker.
Je kunt een dekentje proberen, maar sommige kinderen hebben dit ritme gewoon.
vrouwjagersma schreef:
04-10-2017 22:04
Hier is/was het niet anders. En ik kon er niet zo gek veel aan doen, want hun vader is dan ook wakker.
Je kunt een dekentje proberen, maar sommige kinderen hebben dit ritme gewoon.

Dat kan dat dit hun ritme is, maar dan nog zou ik eerder een dekentje proberen dan een beloningssysteem. Als ze namelijk daadwerkelijk langer kunnen slapen heb je geen beloningssysteem meer nodig. Beloningssysteem zorgt alleen dat ze jou niet wakker maken, niet dat ze langer gaan slapen.
Vanmorgen was het een klein halfuurtje later. Maar het grootse voordeel was dat jongste toen rustig tussen ons in is gaan liggen en niet haar broer heeft wakker gekrijst :)
De dag duurt dan gewoon lang. Tenminste vind ik, wanneer er dan een vrije dag is. Vaak is peuterdochter dan om 10 uur doodop, maar wil dan niet slapen.
Hier staan we dan gewoon op (wat moet je anders ook :rofl: ), en ga ik na het ontbijt direct naar buiten. Frisse lucht voorkomt een vervelende ochtend:)
Godzijdank gebeurt het hier de laatste tijd maar gemiddeld 1 keer per week, rest van de week altijd rond een uur of 7. Dat vind ik zeer schikkelijk.
Doen ze beide trouwens nog een middagslaapje? Anders heb je inderdaad een heeeeeele lange dag. .....
taxi87 schreef:
05-10-2017 07:36
Vanmorgen was het een klein halfuurtje later. Maar het grootse voordeel was dat jongste toen rustig tussen ons in is gaan liggen en niet haar broer heeft wakker gekrijst :)
Kijk dat is al grote winst. Wat dat half uurtje niet voor je kan doen. En als ze rustig bij jullie ligt kun je zelf ook nog wat dommelen
Harloopfanaat1987 schreef:
05-10-2017 08:00
De dag duurt dan gewoon lang. Tenminste vind ik, wanneer er dan een vrije dag is. Vaak is peuterdochter dan om 10 uur doodop, maar wil dan niet slapen.
Hier staan we dan gewoon op (wat moet je anders ook :rofl: ), en ga ik na het ontbijt direct naar buiten. Frisse lucht voorkomt een vervelende ochtend:)
Godzijdank gebeurt het hier de laatste tijd maar gemiddeld 1 keer per week, rest van de week altijd rond een uur of 7. Dat vind ik zeer schikkelijk.
Doen ze beide trouwens nog een middagslaapje? Anders heb je inderdaad een heeeeeele lange dag. .....
Oh ja, dat uitlaten van kind, dat weet ik ook nog.. in weer en wind, ik ben zooo blij dat de jongste op school zit. En niet meer om 5 uur wakker is.
Hier ook al jaren om 6 uur wakker. Iedere ochtend, zeven dagen in de week. Warmer aankleden helpt niks. Ze is gewoon echt wakker op dat tijdstip.

Inmiddels ben ik er aan gewend en word ik om 9 uur al moe en slaap om 10 uur. Zo maak ik toch de 8 uur, die ik écht nodig heb.
Ik zie ook op tegen de wintertijd, wordt een week erg vroeg naar bed gaan denk ik.

En wat betreft het brullen voor de tv, daar zou ik even flink tegenin gaan een week. Gewoon een week lang GEEN tv direct na wakker worden, maar bijvoorbeeld pas na het ontbijt (ik noem maar wat). Als ik namelijk ergens sacherijnig van word is het om gezeik om tv kijken... Wat hier ook goed werkt: 3 knikkers (lucifers, wasknijpers werken ook) en iedere knikker is een filmpje (van 5-10 minuten). Als ze op zijn, zijn ze op.
Nadeel is, dat je ze niet meer voor de tv kunt zetten op een moment dat jij dat graag wilt.... ;) (bijvoorbeeld tijdens eten koken).
wilma36 schreef:
04-10-2017 07:33
Koop een peuterwekker. Als het beest op de wekker zijn ogen opendoet mogen ze uit bed. En die zet je dan eerst op een haalbare tijd. Als het nu altijd 6 uur is zet je hem eerst op 6.10 en dan steeds een stapje verder tot ze het redden tot 7 uur. Heeft hier wel gewerkt. Het slapen zelf kun je niet afdwingen, wel dat ze rustig op hun kamer blijven. Leg desnoods iets op hun kamer waar ze rustig mee kunnen spelen.
Die wekker werkt hier goed. Ik hoor vaak liedjes uit het kamertje komen voor die tijd, maar pas voetjes na het oogjes open van het beest. Als ze het eerder probeert doe ik d'r terug, ga maar een boekje 'lezen' ofzo. In bed.
Nou mijn wekker ging net en mijn kinderen slapen nog :-D
waarom is dat op vrije dagen altijd omgekeerd??
Maar zoiets is toch ook alleen op vrije dagen vervelend. Als wij werken moeten we onze oudste en jongste altijd wakker maken en dat is echt niet tof, ze zijn dan zo chagrijnig. Die willen het liefst nog een uur langer slapen.
Hier geen verschil in weekend of doordeweeks hoor.. 6 uur it is.. Gaap..
JulienClerc schreef:
07-10-2017 09:41
Maar zoiets is toch ook alleen op vrije dagen vervelend. Als wij werken moeten we onze oudste en jongste altijd wakker maken en dat is echt niet tof, ze zijn dan zo chagrijnig. Die willen het liefst nog een uur langer slapen.
Ik zou toch echt liever nog een uur langer slapen op doordeweekse dagen.
Wij zouden 6.00 uur al heerlijk vinden. Onze jongste van 10 maanden is al maanden 5.15-5.30 wakker. Ook echt wakker en klaar voor actie. Het is zn biologische klok.
Dochter van 4 heeft het ook een hele lange periode gehad, sinds ze naar school gaat is het over.
Niets helpt behalve accepteren en je eigen ritme erop aanpassen. Wij slapen dus geregeld om 22.00, gaan soms zelfs eerder naar bed.
SweetChili schreef:
07-10-2017 13:53
Ik zou toch echt liever nog een uur langer slapen op doordeweekse dagen.
Mijn kind wordt hooguit een half uurtje voor ik eruit moet wakker. En als ze nog eerder wakker zou worden knuffelen we wat, komt ze even bij ons kroelen en dan is het zo tijd om op te staan. Dat vind ik echt veel fijner dan mijn andere 2 kinderen die doodmoe zijn uit hun slaap te moeten halen.
newspaper schreef:
07-10-2017 15:01
Wij zouden 6.00 uur al heerlijk vinden. Onze jongste van 10 maanden is al maanden 5.15-5.30 wakker. Ook echt wakker en klaar voor actie. Het is zn biologische klok.
Dochter van 4 heeft het ook een hele lange periode gehad, sinds ze naar school gaat is het over. Ze heeft ook een wekker (het schaap) ze mag pas naar beneden als zn ogen open zijn. Deze wekker heeft ze ook gehad toen ze honger was, maar hielp geen zak.
Niets helpt bij onze jongste behalve accepteren en je eigen ritme erop aanpassen. Wij slapen dus geregeld om 22.00, gaan soms zelfs eerder naar bed.
Mijn wekker gaat elke dag om 6.00 uur om op tijd op het werk te komen. Zo extreem vroeg is dat toch niet?
Sinds wanneer is 22.00 een gekke tijd om te gaan slapen dan?
JulienClerc schreef:
07-10-2017 15:04
Sinds wanneer is 22.00 een gekke tijd om te gaan slapen dan?
Nee hoor, maar soms heb je dan weinig aan je avond. We gaan er ook weleens om 21.00 in.
Fases :)
Ik vind 6 uur ook wel prima. Het is hier actie tussen 6 en 7.30 en vaak slaapt de jongste verder met mijn man tot 8.00-8.30.
Hier slapen ze ook in wol en dat blijft lekker warm en vaak slapen ze bij ons, dus ook lekker warm.

En tv kijken in de ochtend :nooo: vind ik echt niet nodig. Hier gaat hij echt never nooit aan in de ochtend en vaak zelfs gewoon dagen niet. Ik zou dat tv kijken echt niet meer doen zo vroeg, daar zou ik ook chagrijnig van worden. Lekker laten spelen, andere routine. Aankleden en samen ontbijten. Lekker relaxt goor iedereen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven