Buren ontlopen mij

08-10-2017 19:54 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maar mijn man niet.
Zodra ik alleen ben , zegt niemand wat...maar als mijn man erbij is zijn ze allemaal ineens spontaan en aardig.
Al sinds het begin dat ik hier woon (sinds een halfjaar) ben ik aardig...zeg ik netjes Hallo , probeer een praatje te maken.
En ineens uit het niets wordt ik zo wat genegeerd.
Dacht eerst nog dat het toeval is , maar het valt gewoon op.
Ik woon hier graag , maar dit vind ik minder.
Iemand tips ?
Vreemd. De buurman links van ons doet iets soortgelijks, die groet mij alleen als mijn man erbij is. Ben ik alleen, dan zegt hij niks. Ook goed.
Heb je er last van? Valt het je man ook op?
Zijn het allemaal vrouwen en ben je een lekker wijf?
Prima toch?
Internagelaktisch
Hoe moet ik het ontlopen voor me zien? Wat doen ze concreet? Stel jij bijvoorbeeld een vraag en geven ze amper antwoord? Waren ze eerst wel open ook naar jou toe? Sinds wanneer is dit anders?
.
Inderdaad, ben je nogal knap?
Of heb je de auto gewassen op zondag, dat kan natuurlijk niet :$
Woon je in zo'n roddelstraat zonder privacy waar het ons-kent-ons is?
Woon jij toevallig bij mij in de straat?
Hier hetzelfde fenomeen.

Tips?
Aanvaarden.
Ideaal zeg; mij beginnen ze meteen de oren van het hoofd te kletsen als ze me zien. We zouden moeten ruilen. Geen bezwaar tegen af en toe een praatje over het weer of de vuilnisman, maar om altijd maar te moeten praten over niks; ik wen er niet aan. ;-D
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Jufjoke schreef:
08-10-2017 19:56
Vreemd. De buurman links van ons doet iets soortgelijks, die groet mij alleen als mijn man erbij is. Ben ik alleen, dan zegt hij niks. Ook goed.
Heb je er last van? Valt het je man ook op?
Gek hè, zulke dingen. Mijn overbuurman groet wel mijn vriend, maar mij niet. Toen ik vriend nog niet had, groette hij überhaupt niet.

TO, ik zou als ik jou was mijn schouders ophalen en lekker doorgaan met mijn leven.
Ha dat herken ik wel een beetje. Ik heb nogal een niet vriendelijk gezicht in neutrale stand zeg maar. Mijn man heeft iets vriendelijks over zich waardoor mensen vaak tegen hem wel wat zeggen of een praatje beginnen te maken in de lift bijvoorbeeld en tegen mij niet. Ik hou dr ook niet zo van dus vind het wel prima.
Ik zou me hier ook niet prettig bij voelen, TO. Zoiets maakt je onzeker en je gaat je afvragen of je soms iets verkeerd gedaan hebt of dat er iets over jou de ronde gaat waardoor ze je niet meer moeten.
Gaat 't om een Nederlandse buurt of heb je te maken met andere culturen?
Prima toch?
redbulletje schreef:
08-10-2017 20:16
Dit vroeg ik me ook direct af.
Hé vreemd.

Vraag het hen eens.
Nu ben ik ook benieuwd.
redbulletje schreef:
Het maakt soms niet eens uit waar ze vandaan komen.
Ik ben ook niet zo'n buren vriendjes. Maar ik moet zeggen een fijne buur is wel prettiger.
Bam!!!!
redbulletje schreef:
Hoe bedoel je dat? Ik woon in multiculturele buurt, en de degenen die mij (en kind) nooit groeten - en man wel- zijn hier geboren en getogen.
Maar raar idd. Ik heb t hier in de straat dus ook. Een stel en een man die nooit (terug)groeten.
Maline schreef:
08-10-2017 21:03
Hoe bedoel je dat? Ik woon in multiculturele buurt, en de degenen die mij (en kind) nooit groeten - en man wel- zijn hier geboren en getogen.
Maar raar idd. Ik heb t hier in de straat dus ook. Een stel en een man die nooit (terug)groeten.
Denk dat redbulletje doelt op de verschillende man-vrouwverhoudingen die in culturen spelen. In bepaalde culturen groeten mannen bijv. alleen andere mannen en geen vrouwen. Ook mensen die geboren en getogen zijn in NL houden zich soms aan de normen en waarden van de cultuur van hun ouders, zonder zich aan te passen aan de Nederlandse gebruiken. (Corrigeer me vooral als je dit niet bedoelde, redbulletje ;) )
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.
Mary-C schreef:
08-10-2017 21:08
Denk dat redbulletje doelt op de verschillende man-vrouwverhoudingen die in culturen spelen. In bepaalde culturen groeten mannen bijv. alleen andere mannen en geen vrouwen. Ook mensen die geboren en getogen zijn in NL houden zich soms aan de normen en waarden van de cultuur van hun ouders, zonder zich aan te passen aan de Nederlandse gebruiken. (Corrigeer me vooral als je dit niet bedoelde, redbulletje ;) )
Ja, dat bedoelde ik, omdat ze expliciet zegt dat haar man wel gegroet wordt.
En dat was dus ook wat ik dacht.
Maar to werd voorheen wel normaal gegroet.
Ben zelf een paar keer verhuisd en heb daardoor ervaring met verschillende soorten buurten. Had hetzelfde in een buurt waar het gewoon niet gezellig was. Vond er zelf ook niks aan daar, gewoon niet mijn ding. En blijkbaar wonen er dan ook mensen waar je niks mee hebt en zij niks met jou. Ligt denk ik echt aan de buurt en niet aan jou. Tenzij je een ruziezoekende aso bent maar dat ben je niet?
Herkenbaar. Wij hadden ook zo een buurman. Op een dag belt hij aan. Ik doe open en hij vraagt naar mijn man. Mijn man komt naar de deur. De buurman vraagt vervolgens of hij mijn auto even weg wil zetten.

Was een oer Hollandse rare man die gewoon neer keek op vrouwen.
Bblientje schreef:
08-10-2017 21:18
Maar to werd voorheen wel normaal gegroet.
Door dezelfde buren? Dan heb ik daar even overheen gelezen denk ik.
'Cause the sweetest kiss I ever got is the one I've never tasted.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven