Opvoed flaters

08-10-2017 19:47 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dat nou ook? Van die opvoed flaters? Of sta ik hier alleen in?

Gisteren, zoon (3) drinkt uit zijn beker water en laat vervolgens een boer.
Dus toen reageerde ik met: 'dan zeg je; oeps, sorry!'

Dat was blijkbaar reuze grappig, wat resulteerde in expres (ook meteen met succes) boeren laten.
:facepalm:

Heb ik weer, ik probeer hem al maanden te leren neus snuiten en dat wil hij gewoon niet snappen heb ik het idee, maar dit doet hij in 1 keer goed..........
elfje26 wijzigde dit bericht op 08-10-2017 19:55
0.74% gewijzigd
Ik vind dat we het over het algemeen best prima doen.

Sinds de kinderen er zijn, probeer ik wel wat nettere taal te gebruiken. Soms wil ik heel graag teruggrijpen naar een krachtterm, maar doe ik het niet omdat een van de kinderen in de buurt is. Dan spel ik nog wel eens k-u-t.

Tot ik mijn kind heel hard 's ochtends hoorde roepen K-U-T Kindertiiiiijjjjd (ipv KRO Kindertijd).

Dat was een beetje dom van mij :facepalm:
Ik weet nu beter.
vitamined schreef:
08-10-2017 19:54

Ik weet nu beter.

:rofl:
Ik spreek nog wel eens gedachten uit die ik in bijzijn van de kinderen beter voor me kan houden.

Vroeger zeiden wij altijd; Hassan trek je jas-an. Nu een beetje not-done, toch floept hij er nog wel eens uit als de kinderen de jas aan moeten trekken.

Nog 1; Kinderen voor kinderen heeft een liedje over zwemles, met zo'n typische zwemjuf die steeds roept; en dóóór, en dóóór, en laaaang, en laaaang. Ik zei per ongeluk hardop; lijkt juf Suzanne wel (hun zwemjuf). Dat had de oudste gehoord die het ook nog even herhaalde tegen de zwemjuf. :-$
Met elf en een halve week heb ik nog niet veel hoeven opvoeden; maar als ik hier nu goed meelees kan ik vast van jullie leren :)

Ik probeer mn taalgebruik in het verkeer en als er dingen verkeerd gaan wel nu vast aan te passen, maar dat is nog best lastig!
Sansa_ schreef:
08-10-2017 20:15
Ik spreek nog wel eens gedachten uit die ik in bijzijn van de kinderen beter voor me kan houden.

Vroeger zeiden wij altijd; Hassan trek je jas-an. Nu een beetje not-done, toch floept hij er nog wel eens uit als de kinderen de jas aan moeten trekken
Wij zeiden altijd "Jas an, Hassan"

Ik riep vanmiddag heel hard KUT toen ik iets stuk liet vallen. M'n peuter roept sindsdien al de hele middag kut.
Oh ja ook heel fijn als ze alles gaan doorvertellen. Is hier gelukkig nog niet aan de orde. Voornamelijk omdat zoon meertalig wordt opgevoed en momenteel in meertalige zinnen spreekt, die voornamelijk wij verstaan.
Zoon (toen 1,5) wilde echt alles eten en drinken wat ik in mijn handen had. Vooral glazen cola waren fascinerend. Nadat ik hem weer eens 30 keer van mijn glas af had moeten trekken, heb ik zijn speentje in mijn glas gedoopt om hem te laten proeven. Hij leek tevreden en ging lekker spelen.

De volgende dag kwamen we op een verjaardag. Zoon sprintte direct van de deur naar de tafel, trok zijn speen uit zijn mond en stopte die met hand en al zo in het glas van een buurman! :-o
Mijn dochter (2.5) voelt zich nogal vaak een prinses. Toen zei ze eens 'ik ben een prinses en gastouder is ook een prinses', ik (gehaast en gestresst door haar getreuzel) zei 'nee, gastouder is zeker geen prinses eerder een koe'
En de eerstvolgende keer dat dochter gastouder ziet 'ik ben een prinses en gastouder is een koe' :-o

Dat doe ik dus noooooit meer!
Tvp leuk om te lezen!
Smam1517 schreef:
08-10-2017 20:45
Mijn dochter (2.5) voelt zich nogal vaak een prinses. Toen zei ze eens 'ik ben een prinses en gastouder is ook een prinses', ik (gehaast en gestresst door haar getreuzel) zei 'nee, gastouder is zeker geen prinses eerder een koe'
En de eerstvolgende keer dat dochter gastouder ziet 'ik ben een prinses en gastouder is een koe' :-o

Hahaha 😂
Mijn zoon zegt godverdomme. Gênant.
vitamined schreef:
Ik vind dat we het over het algemeen best prima doen.

Sinds de kinderen er zijn, probeer ik wel wat nettere taal te gebruiken. Soms wil ik heel graag teruggrijpen naar een krachtterm, maar doe ik het niet omdat een van de kinderen in de buurt is. Dan spel ik nog wel eens k-u-t.

Tot ik mijn kind heel hard 's ochtends hoorde roepen K-U-T Kindertiiiiijjjjd (ipv KRO Kindertijd).

Ik weet nu beter.
Nou die van mij riep vandaag in de auto kut-kut-kut.... Ze is 3... :facepalm:
Ik ben echt niet zo grof in de mond verder... Blijkbaar alleen in de auto... :-$
Don't cry, buy a bag and move on.
en ik ben zo blij om nu te lezen dat ik niet de enige ben.... Ik heb ook een keer met mijn schoonmoeder gepraat over een moeder van een kindje dat bij mijn schoonouders in de buurt woont, mijn dochtertje speelt daar soms met dat meisje. maar dat meisje is echt erg slecht opgevoed en super brutaal. Ik heb daar denk ik over gesproken, iets in de trant van dat het de schuld is van de moeder en mijn dochter heeft dat blijkbaar opgevangen. Mijn dochtertje heeft gezegd tegen die moeder; “mijn moeder vindt jou niet zo aardig...”. ik schaam me kapot natuurlijk want ik ken haar verder niet en normaal ben ik echt niet zo’n roddeltante ofzo. maarja, die moeder zegt mij dus nog steeds niet gedag. ik vind het echt erg maar om er nu nog op terug te komen...
Don't cry, buy a bag and move on.
Smam1517 schreef:
08-10-2017 20:45

:hihi: :whip:
Geen flater, wel schattig : zoon was twee (bijna tien jaar geleden, dus vér voor het liedje van Claudia de Breij), toen hij bij oma logeerde en spontaan in tranen uitbarstte. Toen oma vroeg wat er was, snikte hij 'ik mis mama zo graag!'

Mmm. Was dat superlief, of bedoelde hij dat hij het liefst nooit meer naar mama zou willen? ;-)
Ah gossie.....
Mijn zoontje is nu ruim 2,5 en heeft veel van die uitspraken die duidelijk niet van hemzelf zijn, er komt me nu even geen teboven (behalve GADVERREDAMME!, maar die is hij inmiddels weer enigszins vergeten).

Vorige week gingen we het geld in zijn spaarpot tellen. Omdat hij af en toe iets van oma krijgt, ergens iets in huis vindt e.d. en het nog nooit uitgegeven heeft was het inmiddels een leuk bedragje. Ik probeerde hem uit te leggen wat je met dat geld kunt doen.
Je kunt er iets moois voor kopen in de winkel, je kunt het op de bank zetten en je kunt het gewoon in de spaarpot laten zitten.
Hij reageerde er eerst niet echt op, en ik liet het even zitten. Later begon hij erover "geld mee naar huiskamer, naar bank!".
Dit mocht niet van mij, omdat hij er dan mee gaat spelen en het uiteindelijk door de kamer gooit. Maar hij bleef erover doorgaan.
Uiteindelijk werd ik een beetje boos, het geld blijft in de spaarpot en het mag niet mee naar de huiskamer.
Hij begon sip te kijken en leek me echt niet te snappen, tot het me begon te dagen. Ik had het zelf gehad over op de bank zetten,
maar bedoelde uiteraard niet die in de huiskamer :$ Wist hij veel...
Dan wil dat kind sparen en rente vangen ... dan snapt mama er weer niks van :mrgreen:.
Het was echt een beetje sneu, hij zat zo beteuterd te kijken dat ik hem niet snapte :facepalm: Terwijl ik het zelf had voorgesteld.

Vandaag heeft hij me overigens teruggepakt. Ik zat in de auto mee te zingen op mijn allerfavorietste Bon Jovi.
Ik had hem eerst verteld dat het een nummer van Bon Jovi was, dat ik dat zo mooi en een keer naar een concert was geweest.
Opeens zit hij achterin te schreeuwen met zijn handen op zijn oren en een gezicht alsof hij echt heel veel pijn lijdt: "Stop nou met zingen mama, niet Bon Jovi zingen mama!" :rofl:
Haha mooi! Geld op de bank zetten ;-)
Mijn moeder en ik noemden de tukkoekjes altijd kutkoekjes, ooit een keer ontstaan in een melige bui. Dus ik loop met mijn oudste door de winkel, zegt hij ineens “ mam nemen we ook kutkoekjes mee?”. Oops :bonk:
Jufjoke schreef:
08-10-2017 21:12
'ik mis mama zo graag!'
Daww :love:
Maria2017 schreef:
08-10-2017 20:44
De volgende dag kwamen we op een verjaardag. Zoon sprintte direct van de deur naar de tafel, trok zijn speen uit zijn mond en stopte die met hand en al zo in het glas van een buurman! :-o
:hihi: wat zei die man?
vitamined schreef:

Ik weet nu beter.
:rofl:

Ik heb vandaag een uur tv zitten kijken met mijn zoon van 5.5 maand. Da's wel een beetje onverantwoord ouderschap hè? :$

In my defence, hij heeft vannacht tussen 0200-0830 elk halfuur aan de tiet gehangen :yawnee: en dat Buurman&Buurman is best vermakelijk eigenlijk :shame:
Volgens mij moeten wij met dreumes nu ook echt gaan oppassen wat we doen en zeggen, want alles wordt nagedaan. Ik lees dus graag mee ;-D

En zeggen dat iets niet mag, lijkt het extra leuk te maken, dus ik hou mijn hart vast..
Zoon van 20 maanden praat heel vlotjes (Nederlands en Zweeds). Aangezien we in Zweden wonen vinden we het niet zo erg als hij eens een Nederlands woord leert dat niet zo netjes is. Maarja, onze familie spreekt natuurlijk wel gewoon Nederlands/Vlaams.

Nu weet ik niet of het een nederlandse of vlaamse uitdrukking is, maar een soort scheldwoord voor oude vrouwtjes in Vlaanderen is "oude taart".

Dus, onlangs keek zoon naar buiten en ziet een oud vrouwtje. Hij zegt "kijk! Oma!". Ik kijk naar buiten en zeg "nee, dat is niet oma. Dat is een oude taart". :facepalm: Waarop zoon herhaalt: "Oma. Oude taart!". Een week later zegt hij dat nog altijd telkens als hij een oudere dame ziet.
We wachten nog even om te Skypen met oma tot hij dit zinnetje vergeten is :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven