Bijna dood ervaring
zondag 8 oktober 2017 om 00:43
Hallo mensen!
Ik heb mij de laatste tijd erg verdiept in bijna door ervaringen, en vroeg mij af of er mensen in deze groep zitten die een BDE hebben meegemaakt.
Ik ben de afgelopen 2 jaar heel erg veranderd.. ik ben opeens heel spiritueel en heel gevoelig geworden en kijk heel anders tegen het leven aan, iemand die dit ook heeft gehad? Ik heb veel gelezen over bijna dood ervaringen en ik geloof daardoor in leven na de dood en geloof dat alles goed komt na dit leven en wij herenigd zullen worden met onze dierbaren. Ik zou graag iemand willen spreken die een BDE heeft gehad!
Ik heb mij de laatste tijd erg verdiept in bijna door ervaringen, en vroeg mij af of er mensen in deze groep zitten die een BDE hebben meegemaakt.
Ik ben de afgelopen 2 jaar heel erg veranderd.. ik ben opeens heel spiritueel en heel gevoelig geworden en kijk heel anders tegen het leven aan, iemand die dit ook heeft gehad? Ik heb veel gelezen over bijna dood ervaringen en ik geloof daardoor in leven na de dood en geloof dat alles goed komt na dit leven en wij herenigd zullen worden met onze dierbaren. Ik zou graag iemand willen spreken die een BDE heeft gehad!
zondag 8 oktober 2017 om 12:44
Ik begrijp uit je beschrijving dat je het als een religieuze ervaring ziet.Bblientje schreef: ↑08-10-2017 12:12Wat goed dat je je spiritueel ontwikkelt To.
Bijna dood ervaringen lopen heel erg uiteen. Van hemelse tot helse ervaringen en van het zien van Jezus Christus tot Mohammed de profeet. Tijdens een bijna dood ervaring wordt slecht een tipje van de sluier opgelicht.
Als het nog niet jouw tijd is, dan is het niet jouw tijd namelijk en kan God een bijna dood ervaring gebruiken om jou tot inkeer te laten komen.
Als jij bv in de ''hel'' terechtkomt kan hij dit zo realistisch maken dat op het moment dat jij weer bij zinnen bent jij maar aan 1 ding kunt denken : daar wil ik nooit meer heen en ik ga mijn leven verbeteren.
Religie is slechts een manier om dichter tot god te komen, er is niet 1 ware geloof, vaak hoor je dan ook verhalen van moslims en christenen bv die tijdens een bijna dood ervaring iets anders zien dan waar ze hun hele leven in gelooft hebben.
Je kan een streng gelovige moslim zijn maar nog steeds een slechte inborst hebben of slechte daden begaan doordat je bijvoorbeeld de heilige teksten op een negatieve manier interpeteert, er zijn zoveel redenen.
En god kan jou dan Jezus Christus laten zien niet omdat dat het ware geloof is maar om jou op een nieuw pad te zetten waarvan hij weet dat het jou een beter mens zou kunnen maken.
Dat is hoe ik het zie.
Hoe gaat een BDE voor ongelovigen?
If accidentally read, induce vomiting.
zondag 8 oktober 2017 om 14:42
Dat begrijp je dan verkeerd.Sarcastaballcoach schreef: ↑08-10-2017 12:44Ik begrijp uit je beschrijving dat je het als een religieuze ervaring ziet.
Hoe gaat een BDE voor ongelovigen?
zondag 8 oktober 2017 om 16:52
Ik vraag het me ook af hoor, gezien je tekst.
Bijna dood ervaringen lopen heel erg uiteen. Van hemelse tot helse ervaringen en van het zien van Jezus Christus tot Mohammed de profeet. Tijdens een bijna dood ervaring wordt slecht een tipje van de sluier opgelicht.
Als het nog niet jouw tijd is, dan is het niet jouw tijd namelijk en kan God een bijna dood ervaring gebruiken om jou tot inkeer te laten komen.
Als jij bv in de 'hel'' terechtkomt kan hij dit zo realistisch maken dat op het moment dat jij weer bij zinnen bent jij maar aan 1 ding kunt denken : daar wil ik nooit meer heen en ik ga mijn leven verbeteren.
Religie is slechts een manier om dichter tot god te komen, er is niet 1 ware geloof, vaak hoor je dan ook verhalen van moslims en christenen bv die tijdens een bijna dood ervaring iets anders zien dan waar ze hun hele leven in gelooft hebben.
Je kan een streng gelovige moslim zijn maar nog steeds een slechte inborst hebben of slechte daden begaan doordat je bijvoorbeeld de heilige teksten op een negatieve manier interpeteert, er zijn zoveel redenen.
En god kan jou dan Jezus Christus laten zien niet omdat dat het ware geloof is maar om jou op een nieuw pad te zetten waarvan hij weet dat het jou een beter mens zou kunnen maken.
Dat is hoe ik het zie.
En jij als christen kan dus ook opeens iets heel anders zien dan waar je je hele leven in hebt geloofd? Of geldt dat alleen voor anderen-dan-christenen die dan opeens jouw god zien, terwijl ze nooit hebben geloofd, of geloofd hebben in Buddha of Mohammed?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zondag 8 oktober 2017 om 21:35
Jeetje, zo omschrijf ik de mijne ook altijd. Bijzonder, zoveel overeenkomsten.Pieps2016 schreef: ↑08-10-2017 09:59Ik heb een bijna dood ervaring gehad en vond het erg fijn aanvoelen. Beter als de realiteit op dat moment in elk geval. En of het nu een beschermingsmechanisme van mijn hersens was of niet, het was fijn.
Op dat moment had ik enorm veel pijn en was compleet uitgeput. En ineens had ik geen pijn meer, voelde ik mij warm en had weer energie, en er was een mooi licht, geen fel wit licht maar een aangenaam licht om naar te kijken.
Op een gegeven moment hoorde ik van heel ver weg steeds mijn naam en ik weet nog hoe vervelend ik dat vond, toen voelde ik alleen geknijp aan mijn lichaam en boem toen was ik weer terug in de realiteit met enorm veel pijn en ellende. Stonden geloof ik wel 10 dokters/zusters om mij heen en zij brachten mij naar de OK.
Later gehoord dat tijdens mijn bijna dood ervaring mijn bloeddruk helemaal naar beneden viel en ik buiten bewustzijn was en ze aardig wat moeite hebben gedaan om mij weer bij te krijgen.
Zweverig ben ik er niet door geworden, spiritueel al helemaal niet maar ik denk wel dat het mij toch wat extra energie en kracht heeft gegeven om op dat moment te overleven en het was zo’n fijn gevoel.
Ik was te jong om het te kunnen plaatsen en ben volgens mijn moeder nog een tijd boos geweest dat ik niet naar het mooie licht mocht.
Herinner het me als een ontzettend mooi en comfortabel moment terwijl ik doodziek was en enorm veel pijn had.
anoniem_337383 wijzigde dit bericht op 10-10-2017 18:28
0.96% gewijzigd