De koning(in) der stofzuigers

10-10-2017 10:10 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekker huishoudelijk onderwerp. Waarom is er eigenlijk geen smiley van een krop andijvie?? :mrgreen:

Toevallig is kwam deze week al 3x het onderwerp 'stofzuigers' voorbij. (Zou het aan de leeftijd liggen? :D
Natuurlijk verschillende meningen en verschillende wensen.

Mijn stofzuiger is bijna aan vervanging toe. Dus nu vraag ik me af: wat is nou echt de koning(in) der stofzuigers? En dan bedoel ik niet 'ik heb merk x en dat bevalt me prima' maar echt meer dan dat. Welke stofzuiger is echt ge-wel-dig (wat een van de gesprekspartners hier beweerde) en waarom vind jij dat?

(Voor het gemak kijken we even niet naar de prijs).
Mijn droom is de Miele Black Pearl :heart:
Ik heb 'm niet, maar Numatic/Henry Hoover schijnt echt onverwoestbaar te zijn en je kunt er vrijwel alles mee opzuigen.

Nadelen: ze zijn prijzig, ze zijn lomp groot en ze zien er niet uit.
maechtje wijzigde dit bericht op 10-10-2017 10:23
2.15% gewijzigd
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Mijn Seba. Ouderwets geval. Was helemaal klaar met die Dyson, Roomba en Philips. De Seba is onverwoestbaar (al tig keer van de trap gedonderd), zuigt bijna de laminaat los zo sterk en de zakken en hepafilter zijn nog leuk te betalen en gaan lang mee.
De numatic stofzuigers zijn heel goed, wij hebben de Hetty. Ik koop de zakken op internet want de originele zijn erg door. Je kunt er alles mee opzuigen tot aan bouwstof toe en hij raakt niet verstopt of gaat stuk. In de schoonmaakwereld worden ze ook vaak gebruikt. Niet goedkoop maar wel erg tevreden over.
Ik heb een Miele. Zuigt erg goed, zit lang snoer aan. Ik zou geen ander merk meer willen.
Ik heb een philips, die weinig geluid maakt en goed zuigt.
Ik wil nog een goede steelstofzuiger.
Geen idee objectief gezien, maar mijn iRobot Roomba 865 doet het wel voor mij. Ik hoef nooit te stofzuigen. Alleen de trap.
schorpioentje29 schreef:
10-10-2017 10:21
De numatic stofzuigers zijn heel goed, wij hebben de Hetty. Ik koop de zakken op internet want de originele zijn erg door. Je kunt er alles mee opzuigen tot aan bouwstof toe en hij raakt niet verstopt of gaat stuk. In de schoonmaakwereld worden ze ook vaak gebruikt. Niet goedkoop maar wel erg tevreden over.
Op mijn werk hebben we ook een Hetty. Zij is stuk.
Ik heb al 8 jaar mijn Dyson die echt geweldig zuigt. Het is dus wel een 'oud' type dus ik kan niets zeggen over de nieuwe modellen. Ik vind het fijn dat de filter makkelijk te reinigen is en de bak zo leeggegooid kan worden.
Hij maakt wel wat meer herrie dan de Miele van mn vriend (die gebruiken we voor de bovenverdieping).
Ik heb al een aantal jaar een Philips Powerpro Animal en ben daar zeer tevreden over. Het is er één zonder zak. Hij zuigt goed schoon; ook de bank en de deurmat. Heel fijn met een kat in huis. Zou hem zo weer kopen.
Wij hebben nu een Dirt devil
laat ik het zo zeggen, ik ben blij dat het laminaat er stevig inlicht bij ons thuis, ongelofelijk wat een kracht
klein, makkelijk op te bergen en geen stofzuigerzak nodig!
nadeel: ietwat kort snoer.
als je zoekt bij een webshop die ook supermarkten heeft in Nederland en Duitsland (ik wil geen ban :biggrin: ) vindt je hem voor nog geen 60 euro!!

Afbeelding
Ik heb een Miele (complete) en ik wil nooit meer een andere.

Als ik ergens anders een stofzuiger gebruik (bij mijn ouders, op mijn werk) erger ik me altijd kapot.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
In ons bezit:
Keizer: Dyson Cinetic Big Bal
Koning: Miele Black pearl
Admiraal: Philips Performer Pro
Goede: Karcher voor nat en droog zuigen

Ervaringen uit onze geschiedenis:
Henry (zeer geschikt voor zakelijk gebruik)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Wij hadden een zakloze stofzuiger van Philips. Wat een onding zeg, nooit meer!. Nu hebben we een Inventum. Vooralsnog doet 'ie het goed, maar we hebben het ding net een paar weken dus we gaan het zien.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Miele! Zuigt als een malle, is compact op te bergen, de accessoires zitten in de stofzuiger zelf, ik wil nooit meer iets anders!
Ozo.
Sinds 3 jaar een Dyson, nooit meer anders! Echt elke euro waard! Suffer dan dit kan niet: maar sinds ik dat ding heb vind ik stofzuigen zelfs leuk ;-)
CodeBlack schreef:
11-10-2017 19:58
Sinds 3 jaar een Dyson, nooit meer anders! Echt elke euro waard! Suffer dan dit kan niet: maar sinds ik dat ding heb vind ik stofzuigen zelfs leuk ;-)
als je in het oosten van het land woont wil ik je mijn adres wel mailen :-D
Numatic (Henry)
Voordelen:
Ontzettend hufterproof
Niet veel knopjes, kan niet veel aan kapot gaan.
Grote stofzuigerzak (voorheen een dyson, de zuigkracht hiervan werd toch wat minder, filter schoonmaken was veel werk).
Veel zuigkracht.
Lange kabel, dus een ver bereik.
En een vrolijk gezichtje op de stofzuiger.

Nadeel:
Groot en een flitsend uiterlijk.
Voor het geld is een Numatic onverslaanbaar en zo duur zijn ze nou ook weer niet, zeker als je een Dyson prijskaartje heb gezien . Waar laatste al omgesmolten is tot bloembak na een handvol jaren, gaat een Numatic vaak vele decennia mee.
slobberbone wijzigde dit bericht op 11-10-2017 20:20
0.42% gewijzigd
Voor mij is dat de roze Hetty (Numatic)! :cheer2:
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 11-10-2017 20:19
11.11% gewijzigd
lemoos2 schreef:
10-10-2017 10:17
Mijn Seba. Ouderwets geval. Was helemaal klaar met die Dyson, Roomba en Philips. De Seba is onverwoestbaar (al tig keer van de trap gedonderd), zuigt bijna de laminaat los zo sterk en de zakken en hepafilter zijn nog leuk te betalen en gaan lang mee.
Sebo ;-)
Lotus90 schreef:
11-10-2017 20:18
Voor mij is dat de roze Hetty (Numatic)! :cheer2:

Wordt altijd blij van Hetty!!
Nilfisk gd930

Een echt werkpaard.

Niet zo'n trendy plastic zakloos prul voor te veel geld. Gewoon zuigen, zo hard en zo lang mogelijk.
Beijtje schreef:
11-10-2017 20:27

Gewoon zuigen, zo hard en zo lang mogelijk.
het gaat om een stofzuiger..toch...??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven