Gemis stiefzoon

12-10-2017 20:17 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of dit herkenbaar is voor iemand, maar herkenning of wijsheid is heel welkom!

Ik ben vier weken geleden bevallen van onze zoon. Onze oudste, mijn stiefzoon van 6 -vanaf 9 maanden in mijn leven, harmonieus co ouderschap-, is week op week af bij ons. Hij voelt als mijn eigen zoon en nu met jongste erbij wordt het gemis nog groter. De week dat hij er niet is mis ik hem meer dan ooit, voel me erg incompleet zonder hem in het gezin, bij vlagen vind ik het daardoor lastig te genieten van onze baby. Ben er even heel emotioneel onder vandaag.
Flower2017 schreef:
13-10-2017 10:50
Dit ja ;)
Maar dan nog lijkt mij dit niet het topic om dat te gaan bespreken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik begrijp die overdreven reacties van : "oh, wat lief, wat bijzonder" niet zo goed.
Het is toch niet zo moeilijk/onverklaarbaar dat je gaat houden van een kind dat in je leven komt als hij 9 maanden oud is en elke week bij je verblijft?
Daaraan hechten is niet meer dan normaal.
Je hechten aan een moeilijke puberjongen die in je leven komt als hij dertien jaar oud is, dat is pas bijzonder!
Ik vind het ook wat overdreven. Tuurlijk ga je houden van een kind wat zo jong in je leven komt. Waarom is dat zo bijzonder?
dianaf schreef:
13-10-2017 10:54
Want?
Ik heb al veel "stief" ouders hier zien vertrekken / OP leeggehaald omdat ze met de grond gelijk werden gemaakt.
Wat ze ook doen, het is nooit goed.
En dan moet dit ineens hartverwarmend zijn, terwijl andere "stief ouders ook topics opende omdat ze wel degelijk om hun "stief" kinderen gaven / geven.
vivasis schreef:
12-10-2017 21:46
:heart: :love: :hug: Ik denk dit het ontroerendste topic ooit vind.

Wat ben jij een lieve en zorgzame (stief)moeder.

Ik heb geen tips voor jouw pijn, maar ik wil je een dikke digitale knuffel geven en zeggen dat je een toppertje bent. :rose:

Deze reactie bijvoorbeeld.
Mag ik een emmertje.
dubbel
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
Waarom niet?
Omdat we die arme kraamvrouw daarmee beschadigen?
karin12345 schreef:
13-10-2017 11:16
Waarom niet?
Dit ja.
Een tijd geleden kreeg een zwangere vrouw nog een bak met stront over zich heen nadat ze vroeg wat ze op het geboortekaartje van haar kindje moest schrijven , en wat ze over stiefkind moest schrijven. ( sorry, weet hem niet meer helemaal precies )
Bijna niemand die rekening hield met haar gevoelens, terwijl ze het wel goed bedoelde.
karin12345 schreef:
13-10-2017 11:16
Waarom niet?
Ik zie gewoon niet altijd de noodzaak in om het zo onaardig te brengen. Laat iemand een beetje in zijn waarde.
En daarnaast in hoeverre is het relevant hier een discussie aan te gaan om bepaalde patroonen mbt topics met (stief)kinderen?
dianaf schreef:
13-10-2017 11:38
Ik zie gewoon niet altijd de noodzaak in om het zo onaardig te brengen. Laat iemand een beetje in zijn waarde.
En daarnaast in hoeverre is het relevant hier een discussie aan te gaan om bepaalde patroonen mbt topics met (stief)kinderen?

Reacties op een topic schromelijk overdreven vinden en uitleggen waarom is niet perse onaardig.
anoniem_306783 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 12:01
0.12% gewijzigd
Is er eindelijk een lieve stiefmoeder die haar stiefzoon erg mist, is het ook weer niet goed.
Niet te geloven die negatieve reacties.
emmetje2 schreef:
13-10-2017 11:58
Is er eindelijk een lieve stiefmoeder die haar stiefzoon erg mist, is het ook weer niet goed.
Niet te geloven die negatieve reacties.
Er zijn wel meer lieve stiefmoeders geweest die het beste met hun stiefkind voor hadden maar hier wel met de grond werden gelijk gemaakt.
Daarom mijn verbazing en reactie waarom er nu wel ineens heel lief word gereageerd.
Van het ene uiterste naar het andere uiterste.
:heart:
Flower2017 schreef:
13-10-2017 12:02
Er zijn wel meer lieve stiefmoeders geweest die het beste met hun stiefkind voor hadden maar hier wel met de grond werden gelijk gemaakt.
Daarom mijn verbazing en reactie waarom er nu wel ineens heel lief word gereageerd.
Misschien heeft men er van geleerd. Of zijn de zure figuren gewoon even afwezig?
Flower2017 schreef:
13-10-2017 12:02
Wat bijzonder dat je je verbaast dat er positieve reacties komen op een positieve OP.
dianaf schreef:
13-10-2017 12:08
Misschien heeft men er van geleerd. Of zijn de zure figuren gewoon even afwezig?
Geleerd zal men er niet van hebben.
Dus ik denk het laatste..

Moet eerlijk zeggen dat ik niet weet ( interesseert me niet ) welke personen het precies doen maar pagina's lang, zegt al genoeg.
aankleefsjaan schreef:
13-10-2017 12:16
Wat bijzonder dat je je verbaast dat er positieve reacties komen op een positieve OP.

Nog nooit topics gezien van stiefmoeders die positief zijn, en met de grond gelijk gemaakt werden?
Het gaat me genees om deze OP.Maar om de reacties.
Waarom andere dan wel afzeiken terwijl ze het ook goed bedoelen, een positieve OP hebben en het beste voor hebben met stiefkind?
Dat verbaast me ja.
Flower2017 schreef:
13-10-2017 12:21
Nog nooit topics gezien van stiefmoeders die positief zijn, en met de grond gelijk gemaakt werden?
Waarom andere dan wel afzeiken terwijl ze het ook goed bedoelen, een positieve OP hebben en het beste voor hebben met stiefkind?
Dat verbaast me ja.
Jazeker wel, ik ben namelijk zelf ook zo'n 'vaak in topics afgezeken stiefmoeder met de beste bedoelingen naar mijn stiefkindje'.

Maar waarom verbaas je je dan in die topics niet over de negatieve reacies? En waarom ga je hier dan deze discussie starten? Je kan in plaats daarvan ook reageren op de OP met je mening daar over.
Wat een mooi bericht :heart:
Fijn dat je stiefzoon zo'n warme plek heeft binnen jullie gezin.
In een ideale wereld zou dit misschien altijd zo moeten zijn. Maar iedereen weet toch ook dat dit helaas niet altijd het geval is? Er zijn vast ook stiefmoeders die (stiekem) blij zijn als stiefkind een paar dagen weg is en genieten van de rust/ alle aandacht voor nieuwe baby. Alleen maar positief dat een kind zo welkom en geliefd is.
Stippeltjesbehang schreef:
13-10-2017 12:38
Wat een mooi bericht :heart:
Fijn dat je stiefzoon zo'n warme plek heeft binnen jullie gezin.
In een ideale wereld zou dit misschien altijd zo moeten zijn.

Stiefkinderen zijn meestal geen 9 maanden als je ze leert kennen, maar meestal een stuk ouder.
Dan is het veel moeilijker om je te hechten aan een kind, het is immers al veel meer gevormd en heeft mogelijk meer ellende
meegemaakt naar aanleiding van de scheiding.
Stippeltjesbehang schreef:
13-10-2017 12:38

In een ideale wereld zou dit misschien altijd zo moeten zijn.
In een ideale wereld hebben baby's van 9 maanden geen stiefmoeder.
sugarmiss schreef:
13-10-2017 08:57
Kan je nagaan hoe het voor zijn echte moeder is om haar zoon steeds een week te moeten missen.

Het is fijn als kinderen een lieve stiefmoeder hebben maar vergeet niet dat dit kind ook een echte eigen moeder heeft. Een moeder die als het goed is een belangrijker rol in zijn leven heeft dan jij. Probeer niet om haar te verdringen.
Vul jij even in zeg.
Flower2017 schreef:
13-10-2017 12:21
Dat verbaast me ja.
Als het niet om deze OP gaat open er dan een eigen topic over als het je zo dwars zit.
Pieps2016 schreef:
Ik zou het wel heel erg naar vinden als een andere vrouw mijn kinderen de hare zou noemen, stiefmoederschap zou dan heel snel over zijn. Ook mijn man zou dat niet accepteren.

En verder logisch dat je hem mist, als je hormonen een beetje gekalmeerd zijn zal het minder worden.
Je komt in deze post echt over als een draak. . Daarnaast bepaal jij niet of het stiefmoederschap over is of niet. Dat is de consequentie van uit elkaar gaan.
Je zou blij moeten zijn dat er in een nieuw gezin ook zoveel van je kinderen gehouden zou worden. Of heb je liever dat ze geterroriseerd worden door een gemene stiefmoeder? Zodat jij de held kan blijven bij ze?

Ze zegt trouwens dat het voelt als eigen en ze noemt hem niet de hare.

De consequentie van uit elkaar gaan is over het algemeen dat er uiteindelijk nieuwe gezinnen uit voortkomen en dan zou ik m’n handjes maar dichtknijpen met iemand die een eigen kind heeft maar daarnaast ook zoveel liefde voor mijn zoon heeft.
anoniem_63a178665d552 wijzigde dit bericht op 13-10-2017 13:05
Reden: Aanvulling
7.95% gewijzigd
Missandei schreef:
13-10-2017 13:00
Je komt in deze post echt over als een draak. Je zou blij moeten zijn dat er in een nieuw gezin ook zoveel van je kinderen gehouden zou worden. Of heb je liever dat ze geterroriseerd worden door een gemene stiefmoeder?

Ze zegt trouwens dat het voelt als eigen en ze noemt hem niet de hare.

De consequentie van uit elkaar gaan is over het algemeen dat er uiteindelijk nieuwe gezinnen uit voortkomen en dan zou ik m’n handjes maar dichtknijpen met iemand die een eigen kind heeft maar daarnaast ook zoveel liefde voor mijn zoon heeft.
Ze zegt toch onze zoon? Het is haar kind niet. Je hebt 1 moeder en 1 vader ( of 2 moeders of 2 vaders), en met dat ons doet ze net of het haar kind is maar dat is hij simpelweg niet.

Zal wat zijn zeg als ik ooit ga scheiden en mijn man krijgt een andere vrouw die dan mijn kinderen de hare gaat noemen. Spoort niet hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven